خودروهای سنگینفورد

معرفی کانسپت فورد F-Vision، کِشندهٔ الکتریکی خودران

فورد در نمایشگاه وسایل نقلیهٔ تجاری هانوفر نسخهٔ بروز شدهٔ خانوادهٔ ون‌های ترانزیت خود و همین‌طور کِشندهٔ جدیدی بنام F-Max را معرفی کرد اما این‌ها تنها محصولات جدید فورد در هانوفر نیستند چراکه این شرکت آمریکایی در این نمایشگاه کانسپت شگفت‌انگیزی بنام F-Vision Future Truck را هم رونمایی کرده است. این کانسپت توسط شرکت ترکیه‌ای فورد اتوسان ساخته شده است. این شرکت در سال ۱۹۵۹ با مشارکت فورد به‌عنوان پشتیبان فنی و شرکت ترکیه‌ای کوچ هولدینگ به‌عنوان سرمایه‌گذار تأسیس شد و تا به امروز به تولید ون‌های تجاری و کامیون‌های فورد در ترکیه می‌پردازد.

فورد اتوسان اطلاعات زیادی از کِشندهٔ کانسپت F-Vision منتشر نکرده اما با نگاه به تصاویر می‌توان به طراحی عجیب و فوق‌العاده آینده‌نگرانهٔ آن پی بُرد. این کِشندهٔ کانسپت استایل آئرودینامیکی داشته و شیشهٔ جلوی آن به‌صورت ترکیبی درون بدنه کار شده است. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های ظاهری برجستهٔ F-Vision نیز می‌توان به رینگ‌های بسیار بزرگ و ورودی‌های هوایی که با نوارهای LED احاطه شده‌اند اشاره کرد. علاوه بر این، در این کانسپت بجای آینه‌های جانبی از دوربین استفاده شده و برای دسترسی به کابین آن‌هم یک درب کشویی در سمت راست تعبیه شده است.

طراحی آئرودینامیک این کِشنده به تریلر آن‌هم کشیده شده به‌گونه‌ای که چرخ‌های آن به‌طور کامل پوشیده و مخفی شده‌اند و روی پانل‌های جانبی آن‌هم نقوشی کار شده است. نتیجهٔ این اقدامات موجب شده که این تریلر بسیار آینده‌نگرانه‌تر از کانتینرهای سنتی باشد که امروزه در جاده‌ها می‌بینیم. همان‌طور که گفته شد فورد اطلاعات چندانی از F-Vision منتشر نکرده و صرفاً گفته است که قوای محرکهٔ آن از نوع الکتریکی بوده و به تکنولوژی رانندگی نیمه‌خودکار سطح چهار هم مجهز است. با استفاده از این تکنولوژی نیمه خودران، کِشنده می‌تواند در شرایط خاصی خودش اقدام به رانندگی کند.

در این کِشندهٔ کانسپت همچنین از قطعات سبک‌وزنی استفاده شده و در قسمت جلویی آن‌هم سیستمی تعبیه شده که می‌تواند طرح‌های مختلفی را به نمایش درآورَد. در مورد این سیستم چیز بیشتری گفته نشده ولی در یکی از تصاویر زنده‌ای که از F-Vision منتشر شده می‌توان دید که در قسمت ورودی‌های هوای آن طرح لوزی مانندی به نمایش درآمده است. هرچند این کانسپت در ظاهر شباهت‌هایی با سایر کِشنده‌های مربوط به آینده دارد اما فورد گفته است که در طراحی F-Vision از ابرقهرمان‌های مارول الهام گرفته شده است. این ادعا را می‌توان قابل‌قبول دانست چراکه قیمت جلویی کِشنده به کلاه مرد آهنی (آیرون‌من) شباهت‌هایی دارد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. علی رضا

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (223 ديدگاه)

    زیبا ترین و خفن ترین کشنده کانسپت که تا الان دیدم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی رضا

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (223 ديدگاه)

      رینگ هاش خیلی شبیه کانسپت میباخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Omid

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    عجب چیزیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امجد

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تا الان کاربردی ترین و قشنگترین کانسپت کامیونای اینده ولوو هستش چند روز قبل معرفی شد
    کانسپتا به واقعیت نزدیکتر باشه خیلی خیلی بهتره تا یه طرح عجیب غریبی باشه که به به چه چه کردنامون برا عجیب غریب بودنش باشه بیشتر

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Cadillac

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2598 ديدگاه)

      کجای این عجیب غریبه خب انصافا
      اتفاقا من اینده کشنده های بی دماغ رو تو این طرح دیدم
      اونی که شما می‌گی کل سیستمش خودرانه
      ولی این راننده داره،بله

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا