دوئل هوندا WR-V و فولکس‌واگن کراس‌فاکس

قسمت امروزی دور سیزدهم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال به گروه کراس‌اوورهای کوچک اختصاص دارد. در دومین دوئل این گروه داچیا ساندرو استپ‌وی و فورد کا اکتیو در برابر یکدیگر قرار گرفتند. در این دوئل اما نتایج نظرسنجی‌های سایت و کانال تلگرام عکس یکدیگر هستند به‌نحوی‌که در سایت ساندرو استپ‌وی و در تلگرام کا اکتیو آراء بیشتری را به خود اختصاص داده است؛ اما با احتساب مجموع آراء هردو نظرسنجی مشخص شد که آراء هردو ماشین دقیقاً با یکدیگر مساوی و برابر با 601 رأی است؛ بنابراین فعلاً امکان تعیین برندهٔ این دوئل وجود ندارد. به همین دلیل تا پایان دور مقدماتی رقابت‌ها صبر خواهیم کرد تا شاید تغییراتی در آراء ایجاد شده و بتوانیم خودروی برنده را تعیین کنیم. امروز اما در چهارمین و آخرین دوئل گروه کراس‌اوورهای کوچک، هوندا WR-V و فولکس‌واگن کراس‌فاکس باهم به رقابت خواهند پرداخت.

سوزوکی ایگنس

فیات پاندا کراس

هوندا WR-V

فولکس‌واگن کراس فاکس

سوزوکی ایگنس

؟

داچیا ساندرو استپ‌وی

فورد کا اکتیو

سوزوکی XBee

رنو کوئید

؟

سوزوکی XBee

فولکس‌واگن کراس‌فاکس

فولکس‌واگن برای اولین بار از نام فاکس برای یک سدان ساب‌کامپکت استفاده کرد که بین سال‌های 1987 تا 1993 به تولید رسید. سپس خبری از این نام در سبد محصولات فولکس‌واگن نبود تا اینکه در سال 2003 فاکس در قالب یک هاچ‌بک کوچک سگمنت A بازگشت. این ماشین در ابتدا در آمریکای جنوبی عرضه شد و سپس از سال 2005 در بازار اروپا هم به‌عنوان جایگزین مدل لوپو به بازار آمد؛ اما پس از معرفی هاچ‌بک جدید آپ، عرضهٔ فاکس در سال 2011 در اروپا خاتمه یافته و آپ جایگزین آن شد. ولی تولید و عرضهٔ این هاچ‌بک کوچک آلمانی همچنان در کشورهای آمریکای جنوبی ادامه دارد. فاکس کماکان در یک نسل در این منطقه در حال تولید است ولی فولکس‌واگن چند بار آن‌را مورد فیس‌لیفت و به‌روزرسانی قرار داده است. این خودرو قبلاً در دو نسخهٔ سه‌در و پنج‌در تولید می‌شد اما هم‌اکنون تنها به‌صورت پنج‌در ارائه می‌شود. همچنین نسخهٔ استیشن فاکس نیز با نام Suran به تولید می‌رسد. علاوه بر این، فولکس‌واگن برای بازارهای آمریکای جنوبی نسخهٔ کراس این ماشین را هم با نام کراس‌فاکس ارائه کرده است. این مدل مجهز به پوشش‌های پلاستیکی روی بدنه و ریل‌های روی سقف شده، ارتفاع آن افزایش یافته و چرخ زاپاس نیز روی درِ صندوق بار نصب شده است تا ظاهر خودرو به کراس‌اوورها شبیه گردد. کراس‌فاکس تنها با یک پیشرانهٔ 1.6 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بنزینی عرضه می‌شود که 110 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو صرفاً توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

هوندا W-RV

هوندا در نمایشگاه خودروی سائوپائولو 2012 برای اولین بار نسخهٔ کراسی از هاچ‌بک ساب‌کامپکت فیت را با نام Twist رونمایی کرد. این کراس هاچ‌بک که بر اساس نسل دوم فیت ساخته شده بود، صرفاً برای بازار آمریکای جنوبی در نظر گرفته شده بود. سپس هم‌زمان با خاتمهٔ تولید نسل دوم فیت در سال 2014، تولید مدل Twist هم به پایان رسید و هرچند از همان سال نسل سوم فیت به بازار آمد اما در این نسل خبری از نسخهٔ Twist نبود؛ اما در نمایشگاه خودروی سائوپائولو 2016 هوندا کراس‌اوور کوچک جدیدی بنام WR-V را به‌عنوان جایگزینی برای فیت Twist رونمایی کرد. این کراس‌اوور کوچک بر اساس نسل سوم فیت ساخته شده و حتی ساختار بدنه و پروفیل جانبی آن نیز با فیت یکسان است اما با تغییراتی در جلو و عقب از برادر هاچ‌بکش متمایز شده است. WR-V همانند فیت Twist خودرویی جهانی نیست اما برخلاف قبل، این کراس‌اوور جدید علاوه بر آمریکای جنوبی در بازار هند هم عرضه می‌گردد. عرضهٔ WR-V از ماه مارس 2017 در این دو کشور آغاز شد. هوندا این ماشین را با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه می‌کند که یکی دیزلی و دیگری بنزینی است. در این دوئل ما به جهت هماهنگی با رقیب آلمانی، پیشرانهٔ بنزینی WR-V را انتخاب کرده‌ایم که از نوع 1.2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است. این موتور 90 اسب بخار قدرت و 110 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال این نیرو به چرخ‌های جلو توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد درحالی‌که در موتور دیزلی این وظیفه بر عهدهٔ یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی است.


مقایسه مشخصات فنی

 

فولکس‌واگن کراس‌فاکس

هوندا WR-V

پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر 1.2 لیتری 4 سیلندر
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت 110 اسب بخار 90 اسب بخار
گشتاور 155 نیوتن متر 110 نیوتن متر
گیربکس 5 سرعته دستی 5 سرعته دستی
محور محرک جلو جلو
حداکثر سرعت 180 کیلومتر/ساعت
شتاب صفرتاصد 10.7 ثانیه 13.6 ثانیه
مصرف سوخت 7.4 لیتر (ترکیبی) 5.7 لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک 50 لیتر 40 لیتر
وزن 1137 کیلوگرم 1087 کیلوگرم
طول 4.05 متر 4.00 متر
فاصلهٔ محوری 2.46 متر 2.55 متر
حجم صندوق بار 260 لیتر 360 لیتر
قیمت پایه 12,600 دلار 11,650 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

9 دیدگاه

  1. emad1990
    سوابق: (999 دیدگاه) ,

    سایت پدال به مشکل خورده فکنم
    من از امروز که میام تو سایت پیغام ارور ساعت بهم میده
    دوستان هم این مشکل و دارن

    پاسخ
    1. سامان اذری
      سوابق: (2722 دیدگاه) ,

      من هم همین مشکل رو داشتم
      فکر کردم از ای پی های ترکیه هست
      با چندین مرورگر بافیلتر و بدون فیلتر شکن امتحان کردم نشد
      ولی الان درست شده
      راجب دوئل هم
      هیچ کدوم باب سلیقه من نیست فقط هوندا رو بخاطر ظاهرش رای دادم

      پاسخ
  2. حمیدرضا
    سوابق: (2167 دیدگاه) ,

    با احترام به المانی دوست ها هوندا به نظر من گزینه بهتری هست

    پاسخ
  3. حسين وي
    سوابق: (327 دیدگاه) ,

    به نظره من نظر سنجی های تلگرام رو نباید حساب کرد چون افرادی که در سایت پدال هستند به مراتب رای های دقیق تری میدهند شما اگه کامنت های پیج های خودرویی تو اینستاگرامو بخونین متوجه این موضوع میشین نظراتی بی اساس که حتی من دیدم بعضیا مبگفتن لکسس امریکاییه !!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.