معرفی فیس‌لیفت لندروور دیسکاوری اسپرت با چهره و تکنولوژی‌های جدید

لندروور نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ دیسکاوری اسپرت را با طراحی جدید، تکنولوژی‌های ارتقاءیافته و پیشرانه‌های دوستدار محیط‌زیست برای مدل 2020 معرفی کرده است. با نگاهی به دیسکاوری اسپرت جدید فوراً می‌توان متوجه شد که در آن از نسخه‌ای تکامل و پالایش‌یافته از طراحی قبلی استفاده شده است. درنتیجه، تغییرات ظاهری خودرو جزئی هستند اما بااین‌حال سپرهای اصلاح‌شده، چراغ‌های LED بازطراحی شده و جلوپنجرهٔ جدید جلب‌توجه می‌کنند. برای این ماشین رینگ‌های جدیدی از 18 تا 21 اینچی هم ارائه شده است.

به‌روزرسانی‌ها در داخل دیسکاوری اسپرت هم ادامه پیدا کرده به‌گونه‌ای که در اینجا غربیلک فرمان سه پرهٔ جدید، کنسول تجدیدنظر شده با کنترلرهای لوکس‌تر و متریال باکیفیت‌تری دیده می‌شود. در کابین این کراس‌اوور جدید همچنین یک صفحه آمپر دیجیتالی و نسخهٔ مدرن‌تری از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Touch Pro هم ارائه شده است. علاوه بر این، دیسکاوری اسپرت به صندلی‌های جدیدی هم مجهز شده که وعدهٔ بهبود راحتی و تطبیق‌پذیری را داده است درحالی‌که صندلی‌های عقب نیز حالا قابلت خواباندن با نسبت 40:20:40 را پیدا کرده‌اند که ترکیب‌بندی صندلی‌ها را به 24 نوع مختلف افزایش داده است.

لندروور برای دیسکاوری مدل 2020 مجموعه‌ای از آپشن‌های جدید مثل ماساژور صندلی‌های جلو و شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند را در نظر گرفته درحالی‌که یک آینهٔ عقب هوشمند هم برای آن ارائه شده است. با فشردن یک دکمه، این آینه به یک نمایشگر HD تبدیل می‌شود که تصاویر زندهٔ عقب را از یک دوربین نصب‌شده بالای شیشهٔ عقب گرفته و به نمایش درمی‌آورد. این سیستم میدان دید گسترده‌تری نسبت به آینه داشته و در شرایط نور کم دید بهتری را فراهم می‌کند. علاوه بر این، این ماشین به سیستم دید زمین هم مجهز شده که با استفاده از دوربین‌ها، نمای 180 درجهٔ مجازی از زیر خود را ایجاد می‌کند.

همانند نسل جدید رنجروور اووک، دیسکاوری اسپرت مدل 2020 هم روی معماری عرضی پریمیوم لندروور (پلت‌فرم PTA) ساخته شده که اساساً نسخهٔ بروز شده‌ای از پلت‌فرم D8 قبلی است. این پلت‌فرم جدید 13 درصد مستحکم‌تر از نمونهٔ قبلی بوده و ساب‌فریم محکم‌تری دارد که موجب کاهش ورود سروصدا و لرزش به داخل کابین می‌شود. علاوه بر این، لندروور برای دیسکاوری اسپرت جدید تکنولوژی 48 ولت و سیستم هیبریدی خفیف را هم ارائه کرده است.

دیسکاوری اسپرت مدل 2020 در ایالات‌متحده فقط با یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی عرضه می‌شود که البته این موتور در دو سطح قدرت مختلف قابل انتخاب است. نسخهٔ اول 250 اسب بخار قدرت داشته و از سیستم هیبریدی خفیف بی‌بهره است اما نسخهٔ دوم به سیستم هیبریدی خفیف مجهز بوده و 300 اسب بخار قدرت دارد. این سیستم هیبریدی از یک ژنراتور یکپارچه با استارت استفاده می‌کند که انرژی جنبشی تولیدشده در هنگام کاهش سرعت را بازیابی می‌کند. این انرژی در یک باطری که در زیر کف خودرو نصب شده ذخیره می‌شود و در هنگام شتاب گیری عملکرد خودرو را افزایش می‌دهد.

در بریتانیا و سایر بازارهای اروپایی اما برای کراس‌اوور کامپکت لندروور یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربودیزل در سه سطح قدرت مختلف ارائه می‌شود. نسخهٔ پایه که فاقد سیستم هیبریدی خفیف است، 150 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور دارد اما دو نسخهٔ بعدی هردو به سیستم هیبریدی خفیف مجهز هستند. این دو نسخه به ترتیب 180 اسب بخار قدرت و 430 نیوتن متر گشتاور و 240 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند.

در بازار اروپا در کنار این موتور دیزلی، موتور 2 لیتری چهار سیلندر بنزینی هم با دو خروجی مختلف شامل 200 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور و همین‌طور 250 اسب بخار قدرت و 365 نیوتن متر گشتاور ارائه می‌شود که هردو نسخه به سیستم هیبریدی خفیف مجهز هستند. دیسکاوری اسپرت مدل 2020 همچنین به مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده مثل کروز کنترل تطبیقی با کنترل فرمان، سیستم حفظ حرکت میان خطوط و ترمز اضطراری خودکار هم مجهز شده است. نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ دیسکاوری اسپرت در بریتانیا از هم‌اکنون با قیمت پایهٔ 31,575 پوند قابل سفارش است اما تا پیش از تابستان در بازار ایالات‌متحده عرضه نخواهد شد.

[دانلود ویدئو]

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

12 دیدگاه

  1. mehdi turbo
    سوابق: (669 دیدگاه) ,

    هر چند خیلی تغییر نکرده من قبل فیس لیفتشو بیشتر دوست دارم بعضی از ماشینا اینقدر خوبند که اصن نباید به طراحیشون دست بزنی هر کاری بکنی به خاطره خوبی زیادش بهتر نمیشه و اگه ور رفتی خراب کردی طراحیشو مثل موستانگ نسل قبل کامرو نسل قبل اینا باید همیشه همینجور میموندند فقط طراحی داخلشون عوض میشد بعضی از طراحیا فوق العادند که فکر میکنم حتی با تکرار شدنشون فروشش بیشتر خواهد بود تا تغییرشون بدی 630 و 30 5 2008 هم دوره خودش یا cls 2006

    پاسخ
  2. s.h
    سوابق: (594 دیدگاه) ,

    طراحی داخلی های لند روور واقعا سر امد بقیه هستند یعنی یه چیزی که بقیه ندارند اونا یا کلا اسپرتند یا کلا تشریفاتی ولی این واسه همه سلیقه ای جواب میده منطورم اینه و تو این فیس لیفت دیگه اون کج و قوس پسشتش نیست و خوشگل هم شده اما واقعا و واقعا حیفه که لند روور خیلی وقته موتورای 8 سیلندر و حجم بالا نداره مثلا رنجروور اسپرت باید مثل جی یه 4 لیتری داشته بود یا یه w12 مثل بنتلی اون موعق واقعا کامل میشد البته این موضوع باعث ضعفش نیست نه تو افرود نه یدک کشی

    پاسخ
  3. رنو 5 زرد قناری
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    اون رنگ قرمزش آدمو دیوونه میکنه

    پاسخ
  4. ایلیا
    سوابق: (614 دیدگاه) ,

    طراحی بی نهایت منسجم و قدرتمندی داره، سبک رنجروور با همه ی شاسی بلندای دیگه فرق داره و من عاشقشم

    پاسخ
    1. Amir Machine
      سوابق: (601 دیدگاه) ,

      اون در کوچیک کنار در باک مخزن مایع ادبلو هست
      این ماده تو کاتالیزور اگزوز ماشین‌های دیزلی تزریق میشه و آلایندگی رو بشدت کاهش میده
      تمام ماشین‌های دیزلی سبک و سنگین اروپا باید از ادبلو استفاده کنن

      پاسخ
  5. net
    سوابق: (962 دیدگاه) ,

    این مدل کراس اورها که شیشه عقبش کشیده شده به شیشه درب دوم خیلی زشته مثل همین شیشه عقب دیسکاوری.بنز هم برای بعضی کراس اورهایش همچین شیشه عقب زشتی تعبیه میکنه

    پاسخ
  6. net
    سوابق: (962 دیدگاه) ,

    در بین ماشینهای رنجرور فقط اووک ۲۰۲۰ بروز و جوان پسند و طراحی بیرونی نسبتا زیبایی داره بقیه شاسی بلندها و کراس اورهای رنجرور طراحی سنتی و جعبه ای و قدیمی دارند

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.