مک لارن

پادشاه ووکینگ! همراه با مک لارن 600LT

هایپرکار ۱۰۳۶ اسب بخاری مک لارن اسپیدتیل توجه همگان را به خود جلب کرده که البته باید هم این‌طور باشد چراکه شاهکار جدید بریتانیایی‌ها از قیمتی سر به فلک کشیده و پرفورمنسی خارق‌العاده برخوردار است. ما بی‌صبرانه منتظر بررسی این خودرو هستیم اما فعلاً تا آن زمان می‌توانیم با خودرویی کاملاً جذاب با نام ۶۰۰LT سر کنیم.


نشان لانگ تیل مک لارن خاص فوق‌العاده‌ترین محصولات این برند بوده و این مدل جدید نیز دنباله‌روی ۶۷۵LT بوده است. اگرچه آن خودرو نسخه‌ی اسپورت تر از ۶۵۰S بوده اما ۶۰۰LT بر پایه‌ی مدل کوچک‌تر ۵۷۰S ساخته شده و در بالاترین سطح محصولات سری اسپورت مک لارن قرار گرفته است.


نام خودرو نشان دهنده‌ی افزایش قدرتی است که تنها بخشی از پکیج در نظر گرفته توسط بریتانیایی‌ها می‌باشد. این خودرو از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری سود می‌برد که خروجی آن ۲۰ اسب بخار بیشتر از ۵۷۰S بوده و هم‌اکنون به عدد ۵۹۲ اسب بخار رسیده است. همچنین برخی بازنگری‌های طراحی به منظور گیراتر شدن ۶۰۰LT صورت گرفته است هرچند خیلی نمی‌توان این تغییرات را چشمگیر دانست. اصلی‌ترین ریزه‌کاری‌های جدید بدنه سقف فیبر کربنی، بال عقب ثابت، اسپویلر جلو و دیفیوزر عقب می‌باشد.


نصب این قطعات به معنی افزایش ۱۰۰ کیلوگرمی نیروی رو به پایین (داون فورس) در سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است که باعث می‌شود شما فکر کنید مک لارن از مشتریان انتظار انجام چه‌کارهایی را دارد! اما بهبودهای ۶۰۰LT تنها به همین‌جا ختم نمی‌شود چراکه لاستیک‌های مخصوص پیرلی تروفئو R، ترمزهای قوی‌تر و تنظیمات متفاوت سیستم تعلیق باعث می‌شوند این خودرو تمرکز بیشتری در پیست داشته باشد. وزن این خودرو نسبت به ۵۷۰S حدود ۱۰۰ کیلوگرم کاهش یافته و این امر باعث شده ترکیب کاهش وزن و افزایش قدرت بیشتر به چشم آید؛ اما یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های مک لارن ۵۷۰S چگونگی عملکرد آن در جاده‌های بریتانیا بوده است. آیا ۶۰۰LT اسپورت تر می‌تواند از نظر هیجان سواری در جاده با برادر کم‌توان‌تر خود برابری کند؟


درست از زمانی که روی صندلی‌های سطلی عمیق می‌نشینید، هیچ شکی درباره اسپورت تر بودن ۶۰۰LT به خود راه نخواهید داد. کابین خودرو کوچک‌تر بوده اما برخی تجهیزات همچون سیستم تهویه مطبوع، ناوبری و حتی رادیو را از دست داده است. این تجهیزات با پرداخت مبلغ بیشتر ارائه می‌شوند.


پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶۰۰LT کمی هدفمندتر از پیشرانه‌ی ۵۷۰S بوده و در دورهای پایین صدای خشن‌تری تولید می‌کند. پیشرانه هرگز کاراکتر زیادی نداشته و به اندازه‌ی پیشرانه‌ی پورشه ۹۱۱ GT3 جذاب و تودل‌برو احساس نمی‌شود. پیشرانه‌ی مک لارن غرغر نکرده و آواز هم نمی‌خواند اما بالا رفتن دورش به معنی صدای بیشتر و خشن‌تر خواهد بود.


البته صدای پیشرانه تأثیر ذهنی زیادی داشته و شاید همین صدا باعث شود شما درباره‌ی خرید ۶۰۰LT دوباره فکر کنید. همه‌چیز غیر از صدای تولیدی عالی است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۹ ثانیه‌ای اکثر نیازهای رانندگان را برطرف کرده اما خب نباید خودتان را برای احساسی شبیه بهت‌زده‌ها آماده کنید.


لاستیک‌های تروفئو R در جاده‌های سرد و خیس چسبندگی زیادی ندارند و فقدان قدرت پیشرانه هم به معنی عصبی بودن خودرو در این‌گونه شرایط است؛ اما زمانی که جاده‌ها خشک و لاستیک‌ها گرم باشند مک لارن تغییر چهره می‌دهد. زمانی که ۶۰۰LT بتواند قدرت را به خوبی روی جاده بیاورد با خودرویی واقعاً سریع طرف خواهیم بود. تعویض‌های دنده‌ی فوق‌العاده گیرا حس خشونت را دوچندان می‌کنند.


سیستم تعلیق تطبیقی این سوپر اسپورت سفت‌تر از برادر خود بوده و در سرعت پایین هم این موضوع را بهتر نشان می‌دهد. سواری خودرو در سرعت‌های پایین اصلاً بدتر از هاچبک های اسپورت نبوده و در سرعت‌های حدود ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌توان راحتی بهتری در مقایسه با برخی سدان های خانوادگی به دست آورد. ۵۷۰S خودروی بهتری برای استفاده‌ی روزمره است اما ۶۰۰LT ارتباط بهتری با جاده برقرار می‌کند.


فرمان مک لارن از جمله بهترین ویژگی‌های این خودرو است. این فرمان کاملاً سربه‌راه بوده و در هنگام عبور از پیچ‌ها تعادل وزنی خوبی برقرار می‌کند. همچنین بازخوردهای زیادی از چرخ‌های جلو به راننده منتقل می‌شود و شما می‌توانید کاملاً خودرو را در جهتی که می‌خواهید فرمان دهید. در کل احساس فوق‌العاده خوبی از گرفتن فرمان در دستان خود خواهید داشت.


مک لارن ۶۰۰LT خودروی اسپورت تری در مقایسه با ۵۷۰S بوده و این را مدیون سیستم تعلیق سفت‌تر، صندلی‌های عقب مسابقه‌ای و ثابت و لیست آپشن های ضروری می‌باشد؛ اما این‌ها چندان مهم نیستند. ۶۰۰LT با پرفورمنس برجسته و حتی سواری درگیر کننده تر و هیجان‌انگیزتر خودنمایی می‌کند.

مشخصات مک لارن ۶۰۰LT

  • قیمت: ۱۸۵۵۰۰ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: ۵۹۲ اسب بخار/۶۲۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۲.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۳۲۸ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۱.۷ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Just bentley continental

    ۱۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (540 ديدگاه)

    مکلارن فوقالعادست شکی توش نیست
    یادش بخیر یه زمانی هایپر کار ها شتاب ۳ تا ۴ ثانیه داشتن
    الان اکثر سوپر اسپراتا شتابشون شده زیر ۳ ثانیه چه سریع علم پیشرفت می کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. mahdy

    ۱۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    018550 پوند ! خب انتخاب سخته
    لامبو
    911 توربو S
    و این ماشین درجه یک مکی
    واقعا نمیدونستم چیکار کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. s.h

    ۱۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    نمیدونم چرا هر چی میزنه خوشگله حالا جز دو مورد سنا و اسپیدتل که به دل بعضی ها نمیشینه
    ولی با یه دست نمیشه چند تا هندونه بلند کرد یا باید با شتاب وحشتناک و برتری با رقبا حالا کنی یا اگر صدا میخوایی بری سراغ هوراکان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. omid622

    ۱۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    از نمای بغل بهتر از ۷۲۰ هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ..::Majidio Lamborghini::..

    ۱۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    سرعت پیشرفت مک لارن خارق العادست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سورنا

    ۱۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    نمیدونم چرا دوس دارم مکلارنو بدون سقف ببینیم انقدری هم دوس دارم که خودم میشینم عکساشو با فتوشاپ یا کورل و … بدون سقف میکنم واقعا زیباتر میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا