مک لارن

معرفی ۷۶۵LT اسپایدر، قوی‌ترین کانورتیبل تاریخ مک‌لارن

مک‌لارن از ۷۶۵LT اسپایدر به‌عنوان قوی‌ترین و آئرودینامیک‌ترین کانورتیبل تاریخ خود پرده‌برداری کرده است. این خودرو در تعداد محدودی ساخته می‌شود و فوق‌العاده راننده را درگیر می‌کند. در سینهٔ این سوپرکار روباز بریتانیایی مثل نسخهٔ کوپه، همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای مک‌لارن قرار دارد که ۷۶۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

۷۶۵LT اسپایدر با استفاده از این نیرو، ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همچنین به لطف پیشرانه و گیربکسی که برای درگیری راننده بهینه شده‌اند، این خودرو در دنده‌های بالاتر ۱۵ درصد شتاب بیشتری نسبت به ۷۲۰S اسپایدر دارد و ظرف تنها ۷.۲ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مک‌لارن همچنین سخت تلاش کرده است تا تقویت‌هایی که باید در ساختار یک کانورتیبل انجام گیرد، وزن زیادی به ۷۶۵LT اضافه نکنند. به لطف ساختار فیبر کربنی پیشرفته که قبلاً در ۷۶۵LT کوپه به کار رفته بود و همین‌طور سیستم اگزوز تیتانیومی که ۴۰ درصد سبک‌تر از فولادی است، متریال گیربکس در سطح فرمول یک و شیشهٔ نازک‌تر، نسخهٔ اسپایدر ۷۶۵LT تنها ۴۹ کیلوگرم از نسخهٔ کوپه سنگین‌تر است.

وزن کلی این ماشین ۱۳۸۸ کیلوگرم اعلام شده که ۸۰ کیلوگرم از ۷۲۰S اسپایدر کمتر است. این یعنی نسبت قدرت به وزن ۷۶۵LT اسپایدر ۵۹۸ اسب بخار در هر تن است که در این کلاس بهترین خواهد بود. در همین حال، سقف جمع شوندهٔ فیبر کربنی که ظرف تنها ۱۱ ثانیه باز یا بسته می‌شود هم به کاهش وزن خودرو کمک کرده است. ۷۶۵LT اسپایدر همچنین از همان پکیج آئرودینامیکی فیبر کربنی نسخهٔ کوپه هم بهره‌مند خواهد بود که ۲۰ درصد داون‌فورس بیشتری نسبت به ۷۲۰S اسپایدر تولید می‌کند.

پویایی شاسی ۷۶۵LT به لطف همان کمک‌فنرهای LT و البته فاصلهٔ عرضی بیشتر چرخ‌های جلو نسبت به نسخهٔ کوپه، بهبود پیدا کرده است. همچنین ارتفاع جلوی خودرو هم از ۷۲۰S کمتر شده است. ۷۶۵LT اسپایدر به‌صورت استاندارد روی رینگ‌های فوق سبک‌وزن ۱۰ پرهٔ فورج‌کاری شده قرار می‌گیرد که با لاستیک‌های پیرلی P Zero تروفئو R پوشیده شده‌اند. این لاستیک‌ها به‌طور خاص برای این مک‌لارن توسعه پیدا کرده‌اند.

مک‌لارن در داخل ۷۶۵LT هم به کاهش وزن توجه داشته و به همین دلیل در اینجا از آلکانترای سبک‌وزن استفاده کرده و صندلی‌های مسابقه‌ای، تونل مرکزی و کف خودرو همگی از فیبر کربن ساخته شده‌اند. مک‌لارن آن‌قدر روی کاهش وزن وسواس داشته که حتی رادیو و سیستم تهویهٔ خودرو را هم حذف کرده است. البته هردوی این‌ها به‌صورت رایگان قابل‌نصب هستند اما ممکن است خریداران در این خودرو نیازی به رادیو نداشته باشند زیرا با وجود سقف باز شونده و اگزوز تیتانیومی، گوش دادن به سمفونی پیشرانهٔ V8 مک‌لارن می‌تواند لذت‌بخش‌تر باشد. در همین حال، نمایشگر ۸ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو هم می‌تواند اطلاعات مهمی مثل لپ تایم و تلمتری را به نمایش درآورد.

مثل نسخهٔ کوپه، از ۷۶۵LT اسپایدر هم تنها ۷۶۵ دستگاه ساخته خواهد شد که حدود یک‌سوم آن‌ها برای فروش در آمریکای شمالی در نظر گرفته شده‌اند. قیمت این ماشین از ۳۸۲,۵۰۰ دلار آغاز می‌شود که حدود ۲۵ هزار دلار از نسخهٔ کوپه بیشتر است.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1068 ديدگاه)

    خوبه واقعا ، همونطوری هست که باید باشه ، و ایرادی من نمیبینم ، فقط تنها ایرادش این هست که در نسخه ی پایه کولر نداره، هرچند که قابل سفارش هست ،اما خیلی بی معنی هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Ninja

      ۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (948 ديدگاه)

      میگن
      مکی سبک سازی
      همینه دیگه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. ممد ژانگولر

      ۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1681 ديدگاه)

      جدی تو نسخه پایه کولر نذاشتن؟!!!مگه میشه ؟
      این توهینه به شعور خریدارها که !!!
      بعید بدونم واقعی باشه

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
      1. HamiD

        ۶ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1629 ديدگاه)

        حاجی لامصب
        یه بار متن رو بخون
        توهین به خریدار ها چیه …
        “مک‌لارن آن‌قدر روی کاهش وزن وسواس داشته که حتی رادیو و سیستم تهویهٔ خودرو را هم حذف کرده است. البته هردوی این‌ها به‌صورت رایگان قابل‌نصب هستند”

        اوف ممد حال آدم رو بد میکنی

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
        1. ممد ژانگولر

          ۶ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1681 ديدگاه)

          حمید داداش یعنی ۱ هزاروم ثانیه برتری به قیمت عرق ریختن داخل ماشین از گرما با گوش نکردن به موزیک ارزششو داره که برات دست بزنیم بگیم بابا تو بردی سالار !!!
          به خدا جوک میگی حمید

          موافقم ۱
          مخالفم ۲
      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۶ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (200 ديدگاه)

        اینا واسه کمتر کردن وزنه ماشینه برادر من،یه نسخه سفارشی چند سال پیش هم از کامارو بود که کولر نداشت،اما چیز قشنگی بود و همه تحسینش میکردن…

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
      3. Reza Waffen SS

        ۷ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2690 ديدگاه)

        بخاطر کاهش وزنه یکی از نقطه ضعف های مکی همینه که مشتریا رو سوق میده به سمت گلادیاتورای ایتالیایی

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
  2. عرفان

    ۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (121 ديدگاه)

    مکلارن خوبه
    لامبورگینی عالیه (با اون طراحی اونتادورش که بعد ۱۰ سال انگار همین دیروز معرفی شده )
    اما اگه من یه ثروتمند بودم و میخواستم برای گشت و گذار در خیابان های موناکو یالندن یا هر جای لوکس دیگه یه سوپر اسپرت برای خودم بخرم قطعا فراری میخرم (نظر شخصیه وگرنه هیچی منکر محشر بودن لامبو یا مکلارن نیست)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Shirko

      ۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (121 ديدگاه)

      اقای عرفان کامنتت خیلی اشناست ، دوباره رفتی سراغ فراری !!!

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. عرفان

        ۶ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (121 ديدگاه)

        نمیدونم شما منو با کی اشتباه گرفتید اما بدونید من اونقدر بیکار نیستم که برای یه کامنت دادن با اکانت فیک بیام پیام بدم
        رو هییچ برندی تعصب ندارم که بخوام نظراتمو به کسی تحمیل کنم
        اینجا هم من با احترام به دو برند دیگه و ماشینای خفنشون
        من سلیقمو گفتم همین !!

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  3. Silent

    ۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (247 ديدگاه)

    “”قیمت این ماشین از ۳۸۲,۵۰۰ دلار آغاز می‌شود””
    آلکانترای سبک‌وزن
    صندلی‌ها تونل مرکزی و کف خودرو همگی از فیبر کربن
    اگزوز تیتانیومی
    سقف فیبر کربنی
    رینگ‌های فوق سبک‌وزن ۱۰ پرهٔ با لاستیک‌های پیرلی P Zero به‌طور خاص برای این مک‌لارن توسعه پیدا کرده‌اند.
    همه ی این داستانا برا بهبود پرفورنسی که از تکنولوژی TESLA باز رودست می خوره با ۲۵۰ هزار دلار قیمت کمتر! این نشون می ده صنعت خودرو توسط اروپایی ها جز بازی با مواد خام و متریال چیزی برا عرضه نداره بصورت کلی در زمینه توسعه موتور با مهندسی شیمی و مواد جایگزین شده.

    موافقم ۰
    مخالفم ۳
    1. محمد امین

      ۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      باشه درسته در خط مستقیم تسلا بهتره ، اما در رولینگ بازهم فکر نمی‌کنم بتونه به ۷۶۵ برسه ، حتی به f8 و ۷۲۰ هم نمیرسه ،آخه تاپ اسپید این ماشین از فراری های دهه ۶۰ کمتره 😅😅🤣🤣🤣
      و اینکه در پیست و یا از نظر جلب توجه و مهندسی که کلا تعطیل هست
      الکی نیست این ها پول میگیرن در مقابلجنس میگیری ، البته ۳۸۳ هزارتا برای این ماشین یکمی زیاد هست ، مثلا ۳۳۰ تا

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. R@m!n

        ۶ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1281 ديدگاه)

        حیف وقته پای جواب دادن به این میزاری محمد جان

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
    2. امیر

      ۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (443 ديدگاه)

      باشه تسلا از این بهتره. تو درست میگی.
      این آشغاله تسلا که نه تجربه داره نه اصالت از این بهتره کیفیت هم که نداره.

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    3. HamiD

      ۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1629 ديدگاه)

      سایلنت جان
      نمیدونم دقیقا با این حرف ها میخوای جانب داری کی رو بکنی ، خودرو های الکتریکی یا خودرو های آمریکایی
      اما چند روز پیش ، خود شما جوری سنگ ریمک رو مقابل فراری به سینه میزدی که نهایت نداشت ، یه سوال دارم … مگه ریمک دست اروپایی ها نیست؟! مگه ریمک اروپایی نیست؟! پس دیگه مشکلت چیه!!!
      دوست عزیز …
      سریع بودن در مسیر مستقیم به تنهایی کافی نیست! اگه اینطور بود همه خودرو ها باید سدان پرفورمنس میشدن و خبری از سوپر اسپورت ها و … نبود!!!
      اصلا فلسفه ساخت این خودرو ها متفاوته … بزودی متوجه میشی باز هم سوپر اسپورت ها از سدان ها سریع تر میشن با الکتریکی شدنشون!

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. Silent

        ۶ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (247 ديدگاه)

        چیزی که ریماک رو جذاب کرده در اصل الگوی موتورها و سیستم گیرباکس TESLA است که مورد استفاده قرار گرفته و بدون ادعا کذب صاف اورد رو خط درگ جلو رقبا! وگرنه که قیاس ریماک با تسلا مثل قطره در برابر دریاس… هیچ برندی اهمیتی نداره جز تکنولوژی ارزون چند بار هم گفتم مدل۲ (۲۵ هزار دلاری) عصاره خودروهای مردمی هست.
        اینکه بحث پیست رو مطرح می کنید برا PLAID باس یاداور شد این لامصب سدان ۴ در هست و بس! و شرکتی که توان توسعه انجین های الکتریکی رو در یک دهه داشته اگر هدفش ماشین سوپر اسپورت باشه به نحو ایده ال و ارزون تر این کار و می کنه. اینکه رودستری فعلا در کار نیس چون نیازی نیست هنوز خیلی از کمپانی ها از درک موتور و سیستم ایرودینامیک و نرم افزاری پلید عاجز هستن!
        با درامد دلاری کمتر کسی متعصب ماشین ۲۰۰ هزار دلاری هست همین رویکرد بی منطق باعث شده شاید پژو ۲۰ سال پیش و به قیمت بنز حساب کنن!

        موافقم ۰
        مخالفم ۳
    4. ٍEngland

      ۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (984 ديدگاه)

      هیچوقت یه الکتریکی انبوه ساز رو با این سوپر اسپرت های محدود و خاص مقایسه نکن چون تسلا هزاران سال دیگه هم حتی شتاب ۰ تا ۱۰۰ زیر ۱ ثانیه هم بزنه در حد این الهه های زیبایی و قدرت نیست فلسفه مکلارن و فراری و لامبو و … از اون جارو برقی ها جداست.
      اینا با موتور های مکانیکی رکورد های خارق العاده ثبت میکنن نه با انجین های بی روح مسخره الکتریکی که اصلا بنظرم کار خاصی انجام ندادن و با گشتاور آنی به این شتاب ها رسیدن. میشینی توی تسلا گریت میگیره از زشتی و بیریختی کابینش حالت بهم میخوره.
      حداقل الکتریکی بخوام بخرم تایکان میخرم که توش شبیه ماشینه نه شبیه قوطی

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  4. SF90 STRADALE

    ۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3299 ديدگاه)

    به نظرم ۷۶۵LT بهترین و زیباترین محصول مکلارن هست

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. SRT

      ۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (384 ديدگاه)

      چیشد کاوازاکی
      بالاخره به خدا بودنش پی بردی؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. محمد امین

        ۶ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1068 ديدگاه)

        حالا چرا کاوازاکی 😁😄

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. SF90 STRADALE

        ۶ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (3299 ديدگاه)

        SRT
        من همیشه واقعیت ها رو میگم
        نباید چشمم رو به روی واقعیت ها ببندم
        ۷۶۵LT عالیه ولی در زمانی اومده که SF90 استراداله هم حضور داره
        شانس خوب رو ۷۲۰S داشت که هیچ رقیب بزرگی نداشت و یکه تازی میکرد 👊👊

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. SRT

          ۷ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (384 ديدگاه)

          اره این هم بی تاثیر نیست.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. GT

      ۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (360 ديدگاه)

      از نظر طراحی و زیبایی، ٧٢٠s زیبا تره چون ظرافت بیشتری در طراحی داره ولی این از نظر پرفورمنس خیلی بالاتره

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  5. R@m!n

    ۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1281 ديدگاه)

    بعد F1 بنظرم بهترین محصول مک لارن هست. از اون ماشبنای بی نقصه.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  6. مهدی

    ۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (985 ديدگاه)

    تهاجمی دلربا

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  7. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (200 ديدگاه)

    از لحاظ طراحی من ۷۲۰ رو به سنا ترجیح میدم،سنا یه مقدار بیش از حد شلوغ شده و ظرافت طراحی اینو نداره…
    کلا ماشین خوبیه..

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  8. محمد مختاری آذر

    ۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (815 ديدگاه)

    وای عجب سمی شده عجب قدرتمند و عجب زیبا هستش!!! اگر ویدیو های نسخه کوپه رو ببینید متوجه هنرنمایی این خودرو می شوید لامصب خیلی قوی هستش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا