مصاف هیجان‌انگیز نیسان پاترول و مرسدس SLR!

نیسان پاترول 2000 اسب بخاری که با شکست دادن پورشه 918 اسپایدر در گرند تور خبرساز شد همچنان به مسخره کردن سوپرکارهای مشهور دنیا در دوبی ادامه می‌دهد.


دست‌اندرکاران مجله اتوبیلد آلمان اخیراً به این شهر رفته‌اند تا برای اولین بار پشت فرمان شاسی‌بلند ساختارشکن ژاپنی بنشینند. آن‌ها فهمیده‌اند پاترول مورد بحث یک حیوان وحشی است که روی چهار چرخ قرار گرفته و به هیچ خودرویی رحم نمی‌کند!


واضح است که پاترول با قوای محرکه استاندارد خود نمی‌تواند چنین عملکردی داشته باشد بنابراین کمپانی مسئول ساخت این هیولا از پیشرانه VR38DETT گودزیلای معروف یعنی نیسان GT-R R35 استفاده کرده است. به منظور رسیدن به چنین خروجی احساس‌برانگیزی، پیشرانه حجم 4.1 لیتری پیدا کرده و دارای قطعات داخلی جدید و همچنین توربوهای بزرگ‌تر است. نهایتاً 1800 اسب بخار روی چرخ‌ها حس می‌شود.


به منظور نشان دادن میزان سریع و خشن بودن این شاسی‌بلند، اتوبیلد آن را در برابر مرسدس بنز SLR تیون شده قرار داده است. بدون هیچ‌گونه تعجبی نیسان پاترول با کمترین زحمت پیروز شده و باعث شده حس کنیم این سوپرکار آلمانی انگار حرکتی نکرده است!


موضوع جالب اینکه پاترول تنها از قوای محرکه GT-R استفاده نمی‌کند بلکه اکثر بخش‌های کابین از جمله فرمان و داشبورد نیز از گودزیلا به عاریت گرفته شده‌اند.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

18 دیدگاه

  1. moein
    سوابق: (349 دیدگاه) ,

    هیچوقت فکرش رو نمیکردم پاترول اینقدر بتونه مثل خرس گریزلی باشه?

    پاسخ
  2. فقط انگلستان
    سوابق: (718 دیدگاه) ,

    در مورد بنز SLR مکلارن این رو بگم که مرسدس بنز مدلی از SLR رو با کد 722 و به یاد اسطوره انگلیسی و راننده SLR 300 یعنی استرلینگ ماوس و دنیس ینکینسون که تو مسابقات Mille Miglia در سال 1955 مسابقه رو راس ساعت 7:22 آغاز کردن نامگذاری کرد تا از زحمات این دو راننده حرفه ای تیم رالی مرسدس قدر دانی کرده باشه
    در مورد این مسابقه هم بگم شبیه اینه که یه پراید رو بیاری و موتورش رو تقویت بکنی و قدرتی حدود 300 اسب بخار ازش بگیری بعد ببریش با یه تویوتا آوالون مسابقش بدی بعد که پیروز شد کلی زوق بکنی دقیقا مثل کاری که دوج با تقویت چلنجر انجام داد و چلنجر دیمون رو به وجود آورد و دم به دقیقه می بردش در برابر لامبورگینی اونتادور و فراری F 12 و … قرارش می ده
    خب این کار چه معنی داره؟
    آیا جز یه هیجان چند ثانیه ای فایده دیگری هم داره؟

    پاسخ
    1. Mohamad
      سوابق: (619 دیدگاه) ,

      آقا هزینه میکنن واسه کلکل و هیجان
      قرار نیست منطقی پشت هرکاری باشه که
      اما خدایی نیسان عجب موتورهایی طراحی میکنه رو دستش ندیدم.

      پاسخ
    2. datsun
      سوابق: (1116 دیدگاه) ,

      ۱.تاسف که سوپر سافاری رو پراید مقایسه کردی
      ۲.اسم مکلارن رو آوردی یاد انجین vrh نیسان افتادم انجین v8 که مکلارن از نیسان خرید و هنوز داره توسعه اش میده ،

      پاسخ
      1. فقط انگلستان
        سوابق: (718 دیدگاه) ,

        datsun جان
        اسم مکلارن رو آوردم یاد انجین vrh نیسان افتادی؟
        انجین v8 که مکلارن از نیسان خرید و هنوز داره توسعه اش میده؟
        نخندون مارو
        اومدی از مکلارن بد بگی یا اومدی پیروزی های نیسان رو توی مسابقات زیر سوال ببری؟
        فکر کنم خواستی یکم به ضرر خودروساز مورد علاقت یعنی نیسان حرف بزنی درسته می گم یا نه؟

        یعنی نمی دونی همون موتوری که داری در موردش حرف می زنی و به نیسان مربوطش می دونی ساخت شرکت انگلیسی Tom Walkinshaw Racing یا همون TVR هستش؟
        رابطه این موتور طراحی و ساخته شده توسط شرکت انگلیسی TVR رو با موفقیت های نیسان تو مسابقات رو برام توضیح بده؟

        فکر کنم وجه اشتراک این موتور منسوخ شده و با تکنولوژی قدیمی که اسم بردی با موتورهای M838T و M840T مکلارن این باشه که فقط اسم هر سه تاشون موتور هستش وگرنه وجه اشتراک دیگه ای با موتورهای مکلارن نداره.

        پاسخ
        1. datsun
          سوابق: (1116 دیدگاه) ,

          ساخت انگلیس!!
          ممنون که موجبات شادی رو فراهم کردی
          فکر کنم اوایل دهه هشتاد وقتی مکلارن تو تخم بود نیسان داشت این انجین رو با کد vk و vh تولید میکرد اواخر دهه نود این انجین رو به مکلارن فروخت

    3. MAHDI CHEVROLET
      سوابق: (1431 دیدگاه) ,

      فقط انگلستان چلنجر دیمن تولید انبوه و ساخت خود کارخانه داج هست اصلا این مقایسه درست نبود
      اگه با حرف شما حساب کنیم یه ماشین بسازن با موتور معمولی و دیگه هیچ کس ماشین قوی نخواد اخه این چه کاریه شتاب بالا داشته باشی

      پاسخ
    4. MOBINPOURMAMD
      سوابق: (89 دیدگاه) ,

      اسم دیمون میاری برا مثال داداچ؟
      وقتی یه ماسل رو به یه سوپر ماسل تولید انبوه تبدیل کنی میشه بهت گفت غوووووول،لذتش اینجاس ک رکورد بشکنی اونم نه برای چند ثانیه برای چند سال
      قرار نی جو الکی بدی اگه میخوای سرگرم بشی برو تو کوچه

      پاسخ
  3. hamid
    سوابق: (163 دیدگاه) ,

    اگه خیلی مرده بره با این مسابقه بده:
    Golf mk2 boba motoring
    کلیپای این ماشینو پیشنهاد میکنم ببینین تو یوتیوب

    پاسخ
    1. MAHDI CHEVROLET
      سوابق: (1431 دیدگاه) ,

      1800 اسب شوخی نیست
      کیه بتونه جلوشو بگیره

      پاسخ
  4. Khosrow
    سوابق: (486 دیدگاه) ,

    صاحب این پاترول رو باید زندانی کنن / مسخره و بیهوده / بره دریاچه نمک با موتور جت مسابقه بده / کاملا خطرناک — غیر قانونی — غیر اخلاقی و پوچ ..

    پاسخ
  5. Mohamad
    سوابق: (619 دیدگاه) ,

    عین فشنگ میره
    اونوقت این نیروگاه 1800 اسبی 4.1 لیتری مصرف سوختش چقدره؟!

    پاسخ
  6. ایمان
    سوابق: (497 دیدگاه) ,

    قلب GT_R اسطوره ای و خدای تیونینگ تو پاترول غوغایی بِپا کرده و همه رو شرمنده خودش میکنه ؛ چه حس قشنگیه که با یک ماشین آفرود مثل سوپر اسپرت شتاب بگیری و تو آینه بغل نظاره گر نقطه شدن رقیبت باشی ????

    پاسخ
  7. سورنا
    سوابق: (210 دیدگاه) ,

    ااااااا
    عاقا نکنید خدا درست نیست نکنید آقا خوب نیست حداقل با slr نکنید این عشق منه نکنید 🙁

    پاسخ
  8. پرهام
    سوابق: (147 دیدگاه) ,

    تیونینگ اصول داره برا خودش اما کارش شکستن مرز هاست از دید خیلی ها هم منطقی نیست اما قرار نیست تو چیزی که همش علاقه و هیجانه منطقی در کار باشه . آدما با هم متفاوتن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.