چشم اندازهفته نامه

بهترین خودروهای سال ۲۰۲۰ به انتخاب کارانددرایور

کارانددرایور هرساله اقدام به انتخاب ۱۰ خودروی برتر سال می‌کند اما امسال تغییر بزرگی در این انتخاب‌ها صورت گرفته است. سال‌های گذشته، خودروهای برتر سال در قالب دو لیست ۱۰ تایی مشخص می‌شدند که یک لیست مخصوص خودروهای سواری بود و لیست دیگر به شاسی‌بلندها و پیکاپ‌ها اختصاص داشت؛ یعنی مجموعاً هرسال ۲۰ خودرو به‌عنوان بهترین‌ها انتخاب می‌شدند؛ اما امسال رویه تغییر کرده و دیگر خودروهای سواری، شاسی‌بلندها و پیکاپ‌ها به لیست‌های مجزا تقسیم نشده‌اند بلکه همهٔ انواع خودروها در قالب یک لیست ۱۰ تایی مشخص شده‌اند؛ اما آنچه تغییر نکرده شیوهٔ آزمایش خودروها است زیرا امسال هم مثل سال‌های قبل تمامی شرکت‌کنندگان توسط همهٔ اعضای هیئت تحریریهٔ کارانددرایور به مدت دو هفته موردبررسی قرار گرفته‌اند.
خودروهایی می‌توانند در این رقابت شرکت کنند که یا کاملاً جدید باشند با به‌روزرسانی بزرگی را تجربه کرده باشند و همین‌طور قیمت آن‌ها زیر ۹۰ هزار دلار باشد. امسال ۹۲ خودرو برای رسیدن به لیست ۱۰ خودروی برتر باهم رقابت کردند و نهایتاً از بین آن‌ها بهترین خودروهای سال ۲۰۲۰ انتخاب شدند.

 

شورلت کوروت C8

قیمت پایه ۵۹,۹۹۵ دلار
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8
قدرت ۴۹۰ اسب بخار
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه

هرگز در تاریخ این رقابت‌های کارانددرایور هیچ خودرویی نتوانسته با هردو ترکیب موتور جلو و موتور وسط در لیست بهترین‌های سال حضور پیدا کند. کوروت C8 بهبود بزرگی را نسبت به نسل قبلی خود تجربه کرده است و حتی ظرف زمان کمتری نسبت به مدل ۷۵۵ اسب بخاری C7 ZR1 از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. پشت صندلی‌های این ماشین یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 با ۴۹۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته است و برای انتقال نیرو یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه جایگزین شش سرعتهٔ دستی قبلی شده است؛ اما این گیربکس اتوماتیک دنده‌ها را فوراً عوض می‌کند و به راننده امکان کنترل کامل می‌دهد. شورلت نسل جدید کوروت را برای ارائهٔ یک سواری آرام و راحت تنظیم کرده که امکان رانندگی روزانه با آن‌را فراهم کرده است؛ و نکتهٔ آخر اینکه قیمت پایهٔ کوروت C8 از ۵۹,۹۹۵ دلار آغاز می‌شود که حتی از یک پورشه باکستر ساده هم کمتر است.

 

هوندا آکورد

قیمت پایه ۲۴,۸۰۰ دلار
پیشرانه ۲ لیتری I4 توربو
قدرت ۲۵۲ اسب بخار
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک

هوندا آکورد نامی آشنا در لیست ۱۰ خودروی برتر سال است و سال‌به‌سال به پیروزی‌های خود در این رقابت ادامه می‌دهد. آکورد تاکنون ۳۴ بار موفق به حضور در این لیست شده است. این خودرو ترکیب کاملی از یک خودروی اسپرت و یک سدان مسافرتی است به‌گونه‌ای که با پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو ظرف ۵.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مانند یک سدان اسپرت می‌تواند پرفورمنس بالایی را به نمایش بگذارد اما برای این کار راحتی، ارزش یا فضای داخلی را قربانی نمی‌کند؛ بنابراین درحالی‌که آکورد به‌عنوان یک سدان خانوادگی انتخاب مطمئن و معقولی است اما در زیر پوست آن یک سدان پرفورمنس قرار دارد.

 

جیپ گلادیاتور

قیمت پایه ۳۵,۰۴۰ دلار
پیشرانه ۳.۶ لیتری V6
قدرت ۲۸۵ اسب بخار
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک

انتظار نمی‌رفت با وجود شورلت کلرادو و هوندا ریج‌لاین، پیکاپ میان سایز دیگری بتواند به لیست بهترین‌های سال راه پیدا کند اما امسال جیپ گلادیاتور توانست جای آن‌ها را در بین بهترین‌ها بگیرد. البته گلادیاتور بهترین پیکاپ میان سایز بازار محسوب نمی‌شود اما باید توجه داشت که این فقط یک وانت نیست. گلادیاتور مثل چاقوی ارتش سوئیس خودرویی همه‌کاره است. قیچی موجود در این چاقو شاید عالی نباشد اما یک چاقوی ارتش سویس چیزی بیشتر از یک قیچی است و گلادیاتور هم خودرویی بیشتر از یک پیکاپ است. این یک خودروی پنج‌نفرهٔ کانورتیبل آمادهٔ آفرود است که پشت خود یک قسمت بار دارد.

 

کیا تلوراید

قیمت پایه ۳۲,۷۸۵ دلار
پیشرانه ۳.۸ لیتری V6
قدرت ۲۹۱ اسب بخار
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک

کیا تلوراید استاندارد جدیدی را برای بخش کراس‌اوورهای سه ردیفه تعیین کرده است. این ماشین توانایی رقابت با برندهای لوکس را دارد درحالی‌که قیمت آن در بخش غیرلوکس‌ها قرار می‌گیرد. تلوراید در ظاهر عالی به نظر می‌رسد و در داخل هم از کابینی جادار و لوکس مانند برخوردار است درحالی‌که روی جاده هم عملکرد خوبی دارد تا جایی که در سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت از رنجروور هم ساکت‌تر است. کیا با تلوراید خودرویی لوکس را با قیمت غیرلوکس ارائه کرده است.

 

مزدا CX-5

قیمت پایه ۲۶,۱۳۵ دلار
پیشرانه ۲.۵ لیتری I4 توربو
قدرت ۲۵۰ اسب بخار
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک

مزدا CX-5 دوباره به لیست ۱۰ خودروی برتر سال راه یافته است زیرا درحالی‌که همهٔ خودروسازان در این کلاس حضور دارند، تنها مزدا یک کراس‌اوور کامپکت ساخته است که همهٔ آزمایش‌کنندگان خواهان رانندگی با آن هستند. این خودرویی با طراحی شسته‌رفته در داخل و خارج و با جزئیات لوکس است. بعد از رانندگی با CX-5 اگر پشت کراس‌اوور کامپکت دیگری بنشینید ناامید خواهید شد زیرا در این کراس‌اوور ژاپنی فرمان و کنترل سواری که مشابه خودروهای اسپرت هستند لبخند رضایت را روی لبان راننده می‌نشانند.

 

پورشه ۷۱۸ کیمن

قیمت پایه ۵۸,۸۵۰ دلار
پیشرانه ۲ لیتری H4 توربو
قدرت ۳۰۰ اسب بخار
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه

یک سال دیگر و یک جایزهٔ بهترین دیگر برای دوقلوهای پورشه ۷۱۸ کیمن و باکستر. از مدت‌ها قبل گفته‌ایم که این دو خودروی اسپرت موتور وسط چقدر هندلینگ و عملکرد خوبی دارند؛ اما ویژگی مثبت دیگر این خودروها این است که می‌توان از آن‌ها در ترددهای روزانه در یک جادهٔ عالی لذت برد. کیمن و باکستر جاده‌های بد را بهتر می‌کنند. راننده‌های بد را بهتر می‌کنند. همه‌چیز را بهتر می‌کنند.

 

پورشه ماکان

قیمت پایه ۶۰,۷۵۰ دلار
پیشرانه ۳ لیتری V6 توربو
قدرت ۳۵۰ اسب بخار
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه

پورشه ماکان کراس‌اووری است که اعتقاد دارد یک سدان اسپرت است. وقتی کراس‌اوورها سعی دارند تظاهر کنند که اسپرت هستند، غالباً به هدف خود نمی‌رسند اما ماکان از چنان توانایی پیچیدن، شتاب و کنترلی برخوردار است که یک رانندهٔ ۹۱۱ با آن احساس بیگانگی نمی‌کند. این ماشین مثل یک سدان اسپرت عالی، تعادلی میان پرفورمنس و کارایی برقرار کرده و موجب می‌شود راننده بخواهد تا آخر دنیا با آن رانندگی کند. البته کراس‌اوورهای سریع‌تر و همین‌طور کاربردی‌تری هم در بازار وجود دارند اما ماکان بهترین ترکیب از هیجان، پالایش و کارایی یک سدان اسپرت را در قالب یک کراس‌اوور ارائه کرده است.

 

دوج رم ۱۵۰۰

قیمت پایه ۳۳,۸۴۰ دلار
پیشرانه ۵.۷ لیتری V8
قدرت ۳۹۵ اسب بخار
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک

دوج رم ۱۵۰۰ خودروی لوکس مدرن آمریکایی است. مثل خودروهای لوکس گذشته یعنی کادیلاک‌ها و لینکلن‌های دههٔ ۵۰، رم هم جادار و مجهز است، روی شاسی نردبانی ساخته شده، زیر کاپوت آن پیشرانهٔ V8 قرار گرفته و سواری نرمی دارد؛ بنابراین همان کارهایی که آن سال‌ها می‌شد با خودروهای لوکس انجام داد را حالا می‌توان با پیکاپی مثل رم انجام داد. رم ۱۵۰۰ تنها بهترین پیکاپ سال نیست بلکه یکی از بهترین خودروهای سال است. سواری نرم، کابین لوکس و تحویل قدرت روان، کابین رم را به مکانی تبدیل کرده که هرگز برای یک پیکاپ تصور نمی‌شد.

 

تویوتا سوپرا

قیمت پایه ۵۰,۹۵۴ دلار
پیشرانه ۳ لیتری I6 توربو
قدرت ۳۴۰ اسب بخار
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک

تویوتا سوپرا ابزاری برای یادگیری تکنیک‌های رانندگی پیشرفته است زیرا در آن راننده هر کاری می‌کند با پاسخ درستی مواجه می‌شود. زیر کاپوت کشیدهٔ این خودرو پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ ب‌ام‌و با ۳۴۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته است. این موتور قدرت زیادی را ارائه می‌کند که حتی حرفه‌ای‌ترین راننده‌ها را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک آن نیز به‌قدری خوب عمل می‌کند که دل‌تنگ گیربکس دستی نمی‌شویم. بعد از ۲۱ سال استراحت در بخش خودروهای اسپرت، تویوتا با کمک دوستانش در ب‌ام‌و دوباره بازگشته و باید به آن تبریک گفت زیرا موفق شده خودروی شایسته‌ای مثل سوپرا را به‌خوبی بازگرداند.

 

فولکس‌واگن جتا GLI

قیمت پایه ۲۷,۱۶۵ دلار
پیشرانه ۲ لیتری I4 توربو
قدرت ۲۳۰ اسب بخار
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه

فولکس‌واگن گلف GTI در همهٔ زمینه‌ها می‌درخشد و سال‌ها است که شکست دادن آن تقریباً غیرممکن است اما امسال برادر صندوقدار آن یعنی جتا GLI این کار را انجام داده است. این خودرویی مقرون‌به‌صرفه، کارآمد، جادار و سریع است که حتی از گلف GTI هم ارزش بیشتری دارد. همچنین حس سرگرمی بی‌بدیل جتا GLI عاشق آن شدن را آسان کرده است. البته هنوز هم طراحی داخلی و خارجی گلف GTI را ترجیح می‌دهیم اما جتا GLI برنده است زیرا تک‌تک اجزاء آن برای رانندگی سرگرم‌کننده هستند.

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه

  1. ممد ژانگولر

    ۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (842 ديدگاه)

    به غیر از تویوتا و مزدا با بقیش موافقم .تویوتا که طراحی ماشینش هنوز که هنوزه برام جا نیوفتاده و مزدا هم که هر جا میری پارکه بقل خیابون. البته این نظر منه

  2. Mohammad

    ۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (322 ديدگاه)

    فقط شورولت کوروت

  3. Elmiraj

    ۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1582 ديدگاه)

    کوروت C8 در هر لیستی اولین نباشه باید به اعتبار اون مجله شک کرد….

  4. امیر

    ۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2348 ديدگاه)

    جانم به رم
    رم و جیپ ترکوندن امسال
    جفتشون عالین
    هیچ ایرادی نمیشه ازشون گرفت

  5. Farzad

    ۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1155 ديدگاه)

    کیا هم با تلوراید واقعا ترکوند .
    از بین این همه رقیب انتخاب شده خیلی حرفه .

  6. ایمان

    ۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2449 ديدگاه)

    فهرست جوایز car and driver 👇👇👇👇
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Car_and_Driver_10Best

  7. Shahrukh

    ۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (62 ديدگاه)

    خداروشکر، این عموی مرگ بر امریکا گو،هنوز نیومده با اعداد و ارقام،ثابت کنه BMW, بهترینه
    البته میاد نگرانش نباشین😂

    1. امیر

      ۴ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (2348 ديدگاه)

      منکه فقط به حرفاش میخندم
      تعجب میکنم با این همه اطلاعاتی ک داره اما همش سعی میکنه انکار کنه واقعیت رو
      گاهی اوقات تاسف میخورم چون هیچ‌وقت قبول نمیکنه

  8. Ali a

    ۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (670 ديدگاه)

    واقعا لیست خوبی بود.. همشون قابل تقدیرن…

  9. sina

    ۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2024 ديدگاه)

    آکورد پرافتخارترین ماشین این لیسته❤️
    سوپرا و کوروت هم واقعا گل کاشتن امسال

  10. علیرضا

    ۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    کروت .سوپرا.کیمن
    هیجان واقعی

  11. Alireza

    ۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (474 ديدگاه)

    من به عنوان طرفدار اصلا فکر نمیکردم اولین کوروت تولیدی موتوروسط تا این حد خوب از آب دربیاد، قطعا وقتی اولین قدم رو اینجوری جهش میکنن آینده خیلی روشنی هم قراره داشته باشه

  12. احسان

    ۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (218 ديدگاه)

    فقط قیمت ها را داشته باشید….
    والا هر کدومشون در جای خود عالی و کاردرست هستند
    برنده اصلی : مشتری

  13. محمد

    ۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (131 ديدگاه)

    پورشه عجب چیزیه تو هر لیستی حداقل یک مدل هست توش

  14. رضا

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    چه میکنه کیا بالاتر از پورشه مزدا و بی ام و خودرو سال جهان
    واقعا دیوانه کنندست این پیشرفت من که ایمان آوردم
    ستاره جدید خودرو سازی جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن