کیا

بررسی کیا K900 مدل 2019، تحفه اشرافی شرقی

در سال ۲۰۱۴ کمپانی کره‌ای کیا موتورز اولین گامش را در جهان خودروهای لاکچری با معرفی نسل اول K900 برداشت.K900 یک سدان فول سایز دیفرانسیل عقب است که هدف از ارائه آن رقابت با محصولاتی همچون لکسوس LS بوده است. البته برند کیا در امریکا اساسا به عنوان یک برند ارزان‌قیمت مطرح است، بنابراین تعداد بسیار معدودی از K900 های تولید شده به خانه‌های مشتریان آمریکایی راه  پیدا کردند.

کیا K900 مدل 2019
با همه این تفاسیر، نسل دوم کیا K900 به آمریکا بازگشته تا مجددا خود را محک بزنند، بلکه بتواند شکست‌های گذشته را جبران نماید. البته این بار او تنها نیست و نام بزرگی همچون «آلبرت بیرمن» رئیس سابق بخش M ب‌ام‌و که هم‌اینک رئیس بخش توسعه مدل‌های عملکرد بالا در هیوندای شده، قرار دارد.

کیا K900 مدل 2019
کیا K900 2019 از آن نمای‌ کوپه‌مانند دوری گزیده و به جای آن از ظاهری باشکوه‌تر و البته محافظه‌کارانه‌تر بهره می‌برد. مواردی نظیر چراغ‌های جلوی داپلکس، جلوپنجره پوزه ببر به همراه اثرات جواهرنشان و الگوی لامپ‌های LED الهام گرفته شده از بنتلی در چراغ های عقب، ظاهر این خودرو را از سایر محصولات کیا متمایز نموده است.

کیا K900 مدل 2019
در داخل کابین نیز با یک طراحی مینیمالیستی مواجه هستیم. کنسول میانی داشبورد از تعداد دکمه و کلیدها درست به اندازه کافی برخوردار است. تریم چوبی پالیش نشده نیز جلوه مناسب و زیبایی برای کابین K900 به ارمغان آورده است. تقریبا همه چیز با کیفیت به نظر می‌رسد و پلاستیک ارزان قیمت از نقاط لمس دور شده است. حتی تزیینات چوبی کاذب تعبیه شده بر روی غربیلک فرمان آنقدر خوب ساخته شده که کاملا طبیعی به نظر می‌رسد.

کیا K900 مدل 2019
کیا K900 بر روی شاسی عریض و طویل شده محصولاتی همچون کیا استینگر و جنسیس G70 استوار شده است. وقتی این شاسی با سیستم تعلیق جدید در جلو و توزیع وزن ۵۰/۵۰ همراه می‌شود، نتیجه چیزی جز یک سدان فول سایز با تمایلات اسپرت و البته ذات لوکس نخواهد بود. عمل دور زدن و چرخش در این خودرو بسیار چابک‌مآبانه صورت می‌گیرد و دیگر از آن حالت شناوری و حرکات اضافه در اتاق خبری نیست.

کیا K900 مدل 2019
عملکرد فرمان سبک و دقیق است اما فیدبک خاصی را به دستان منتقل نمی‌کند و بیشتر بر جنبه راحتی تاکید دارد تا شاخصه‌های اسپرت. هندلینگ در جاده‌های مرتفع برای خودرویی به وزن ۲۱۰۹ کیلوگرمی مناسب است. اما در سرعت بالا کم‌فرمانی ظاهر می‌شود. سیستم چهارچرخ محرک مجهز به ویژگی تورک وکتورینگ، مانع از حرکات اضافه بخش عقب خودرو شده و در هنگام عبور از پیچ‌ها کنترل خودرو را بهبود می‌بخشد.

کیا K900 مدل 2019
با قرار دادن حالت تنظیمات سیستم تعلیق بر روی وضعیت کامفورت+ اتاق خودرو تبدیل به یک مکان فوق العاده ساکت و آرام‌بخش می‌شود که برای مسافرت‌های طولانی کاملا مناسب خواهد بود.


نیروبخش این خودرو یک پیشرانه ۳.۳ لیتری توربو V6 به قدرت ۳۶۵ اسب‌بخار است. گشتاور حاصل از آن نیز برابر ۵۱۰ نیوتن‌متر خواهد بود که از دورهای پایین در دسترس قرار می‌گیرد.

کیا K900 مدل 2019
عملکرد گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز سریع و در عین حال نرم است. رانندگی با کیا K900 بسیار لذت بخش است و ما دریافتیم که این خودرو یک لیموزین خیلی خوب و عالی خواهد بود. با سفارش پکیج VIP صندلی‌های عقب قابلیت خم شدن خواهند داشت و تنظیمات بیشتری برای پشت سری‌های آن در نظر گرفته خواهد شد که فضای سر و پای بسیار فراخی را برای سرنشینان پدید می‌آورند.صندلی‌های جلو نیز بسیار راحت هستند و تنظیمات گوناگونی برای آن در نظر گرفته شده تا افراد مختلف بتوانند بهترین حالت را مطابق ابعاد بدن خود به دست بیاورند.

کیا K900 مدل 2019
سیستم مالتی مدیا UVO کیا در اینجا به یک صفحه نمایشگر ۱۲.۳ اینچی مجهز شده است. دقت پاسخگویی نمایشگر کاملا خوب است. این سیستم از طریق برخی کنترلگرهای فیزیکی در جلو و کنسول عقب نیز قابل کنترل است. سیستم صوتیLexicon با ۱۷ بلندگو کیفیت بسیار مناسبی داشته و نوای دلنشین و با کیفیتی از خود ساطع می‌نماید.

کیا K900 مدل 2019
قیمت پایه K900 از حدود ۶۰ هزار دلار شروع می‌شود. این بها در صورت سفارش پکیج VIP تا ۶۵ هزار دلار افزایش می‌یابد.

اگر چه انتظار فروش بالایی از این خودرو در ایالات متحده نداریم اما به نظر ما هنگامی که لیست بلندبالای تجهیزات و امکانات آن را ببینید، شما هم موافق خواهید بود که K900 انتخاب معقولی برای این قیمت در سگمنت سدان‌های لاکچری به نظر می‌‍رسد. تمامی شواهد و قرائن حاکی از آن است که کیا یک خودروی سطح بالا و باکیفیت تولید نموده که لازم نیست کل حساب بانکی‌تان را برای خرید آن خالی نمایید.

البته افراد ثروتمند شاید خیلی موافق این صحبت‌ها نباشند. باید ببینیم در نهایت K900 جدید چگونه می‌تواند خود را در میان رقبای بسیار معتبر جهانی مطرح نماید.

منبع:motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (419 ديدگاه)

    فکر نکنم کسی باشه از این خودرو خوشش نیاد .
    قیافه معقول و داشبورد زیبایی داره
    کیفیت متریال هم که مشخصه خوبه از سابقه خودرو های لوکس .
    فقط ی بخش قیمت و برند و حق انتخاب میمونه که مشتری آیا سری ۵ و مرسدس ای کلاس و آئودی a6 رو به این ترجیه میده یا نه
    البته که همه ی این خودرو ها بر حساب قیمت برابر آپشن کمتر و اطاقی به نسبت کوچکتری نسبت به کیا ارائه میکنن

    در کل ی ماشین فول سایز لوکس و رقیب اصلی لینکلن کانتینتال هست

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. یاشار اسدی

      ۱۴ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (104 ديدگاه)

      خخخخخ…لینکلنی که رکورد زده تو بی کیفیتی رقیب کیا میشه…تو رو خدا اینو نگو…تو تبریز سوار لینکلن mkc شدم واقعا آشغال بود…بسیار بی کیفیت و پر سر و صدا..تو داشبورد هم بین دکمه ها درز های قابل توجهی دیده میشد…در ضمن کیا k900 واقعا عالیه…هیچ بررسی پیدا نمیکنین که از این خودرو بد بگه

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. Amirferrari

        ۱۴ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (352 ديدگاه)

        لینکلن رکورد زده تو بی کیفیتی!!! این حرف رو جا دیگه نزنی بهت میخندن،لینکلن با نویگیتور داره با رنجروور مقایسه میشه تو بحث کیفیت اونوقت تو میگی نمیتونه با کیا رقابت کنه!!! شایسته ترین رقیب واسه k900، کانتیننتال هستش،وگرنه جنسیس g90 برادر ناتنی k900 محسوب میشه و لوکسای آلمانی و ژاپنی هم با قیمتای سرسام آور نمیتونن تو بحث قیمت با کیا و لینکلن رقابت کنن…

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. mahdy

          ۱۴ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          لینکلن واسه بی کیفیتی رکورد نزده ولی خب جز 10 شرکت غیر قابل اطمینانه که واسه یه لوکس ساز اصلا قابل قبول نیست

          موافقم 4
          مخالفم 0
      2. کوروش

        ۱۴ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        من طرفدار امریکایی ها نیستم اما خدایی بعضی نظرات بیش از حد …..هستن میشه بفرمایی کجای داشبورد Mkc درز هستش سرو صدای بیش از حد در ماشینی بیش از نیاز دسته موتور داره که دقیقا وظیفه آن گرفتن ارزش اضافی هست بنظر عجیب نیست درباره کیفیت هم قطعا اتاقش از تمام محصولات کیا تا الان (این k900رو نمی دانم) بالاتر هست ترک خوردن داشبورد اپیروس و رودری کادنزا که معروف بود که احتمالا یادتان هست!

        یادبگیرید وقتی ما درباره کیفیت می گیم داریم با آلمانی ها مقایسه می کنیم یهو اون رو به پراید ارتباط ندید

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. آآآآرماااانننن

          ۱۴ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (262 ديدگاه)

          من سورنتو و کادنزا ٢٠١١ رو سوار شدم اصلا ترکی ندیدم و اتقاقا ماشین کابینش کیفیت خوبی داشت هنوز
          حالا اینکه تو تمام محصولات کیا از سراتو تا استینگر رو سوار شدی ولی Mkc سوار نشدی و میدونی کیفیت داخلش از تمام محصولات کیا بالاتره جالبه!

          موافقم 3
          مخالفم 0
      3. امیرحسین

        ۱۴ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1 ديدگاه)

        بهتر اینجور نگاه کنی که میخوای کپی کره ای اس کلاس بخری یا کانتیننتالی که حتی اگه سوار مدل های قدیمیش بشی دلت نمیاد پیاده شی چه برسه جدیدش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. علی

    ۱۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (848 ديدگاه)

    به نظر میاد چیزی کم نداره . فقط میمونه بحث قیمت و صلیغه. یکی از گزینه های من در آینده خواهد بود به قیمت بالای ۲ میلیارد تومان متاسفانه .
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۱۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    ساده ، شیک و لوکس
    پیشرفت یعنی همین ؛ از پراید به K۹۰۰
    پسرفت یعنی ایران ؛ از پراید به ساینا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Khosrow

    ۱۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    برای کیا بودنش عالیه / کابین خیلی شیک / طراحی بدنه میتونست کمی لش تر باشه / چیزی که تو ذوق میزنه لوگو زشت کیا رو این ماشین و فرمونش ه / هرچند از بعد سواری فکرمیکنم هنوز راه زیادی داره برای رقابت ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آآآآرماااانننن

      ۱۴ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (262 ديدگاه)

      طرف کارشناس یکی از معتبرترین سایت های تست خودرو دنیا هست ساعت ها پشت رول ماشین نشسته بعد یه عالمه از سواریش تعریف میده اما فلانی از رو عکس میگه سواریش راه زیادی داره تا… !!!
      چرا موتور ترند شماهارو استخدام نمیکنه خدایی؟ جا اینکه این همه وقت بزارین و سوار بشین و ساعت ها بررسی کنین از رو دوتا عکس حتی کیفیت سواریش هم متوجه میشین! خیلی خوبه که !!!

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Khosrow

        ۱۴ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        ترمزاش هم رگلاج میخواد ..

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. آآآآرماااانننن

          ۱۴ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (262 ديدگاه)

          اینو دیگه اونی که پشتش نشست هم نفهمید،ایول

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. سام

      ۱۴ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (709 ديدگاه)

      با khosrow کاملا موافقم .برای چنین ماشین لوکسی شرکت کیا باید یک برند جداگانه تعریف کند درست مثل هیوندای که ماشین های لوکس خود را با برند جنسیس به فروش می رساند.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۱۵ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1 ديدگاه)

        و البته تویوتا و لکسوس

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. آآآآرماااانننن

    ۱۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (262 ديدگاه)

    خیلی ماشین خوبیه ظاهرا طبق بررسی موتور ترند که همش ازش تعریف کرد
    در برابر قیمتش هم آپشن ها و کیفیت بالایی رو ارائه میده و ارزش خریدش بالاست،بنظرم واس جنسیس جی ٩٠ رقیب سختیه همچنین باقی رقبا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۱۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    انصافا کابین باکیفیتی داره.یه ماشین لوکس باکیفیته.راستی این ماشین راهنما به هرسمت بزنی یه قسمت کیلومتر شمار میشه مانیتور وتصویربیرون رو نشون میده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. mahdy

    ۱۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    طراحیش خیلی خوبه ولی فعلا باید پخته و پخته تر بشه تا بیننده رو به وجد بیاره که اون سطح از طراحی با هیچ چیز جز گذشت زمان طولانی و کسب یه اصالت کامل بدست نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. NAVID۰۰۹۸

    ۱۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    همه چیزشو وِل کنید ، قیمتشو با این امکانات بچسبید . قیمتش عالیه برای چنین ماشین لاکچری ای .
    اما من خودم به شخصه یا بنز S مثلاً مدل ۲۰۱۶ کم کار میخرم ، به دلیل اُفت شدید قیمت این مدل از خودروها یا کمی روی پولم میگذارم و با کیفیت ترین خودروی دنیا ، یعنی لکسوس LS صفر کیلومتر میخرم .
    بر خلاف نمای خوب داخلی ، نمای بیرونیش بی روح و جدای جذابیت و اصالت هست .

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. آآآآرماااانننن

      ۱۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (262 ديدگاه)

      با کیفیت ترین خودروی دنیا لکسوس ال اس؟ :)))))
      دیگه چی؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. حمیدرضا

    ۱۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    خیلی خوشگله ولی درنهایت مارک کیا روشه و هر کی از مالکش بپرسه چی خریدی میگه کیا
    مدل قبلیش که تو کار اند درایو رتبه خوبی نداشت ولی این یکی تو تستای مختلف خیلی نظر تست کننده ها رو جلب کرده

    موافقم 0
    مخالفم 1
  10. بهنام

    ۱۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (492 ديدگاه)

    چیزی که برای من جالبه استمرار تولید خودروهای سدان کیا و البته هیوندای با وجود فروش پایین هست. جایی که شورولت و فورد با وجود فروش بیشتر سدان هایشان اقدام به قطع تولید اکثر سدان هاشون گرفتن، کیا و هیوندای همچنان محصولات کم فروش رو آپدیت میکنن و به تولیدشون ادامه میدن. مثل همین k900 یا کادنزا، آزرا و و لوستر که البته هاچبکه. بنده اگه اونجا باشم خرید مدلهای رقیب با دوسال کارکرد ولی اصیل رو به این ترجیح میدم. ارزونتر با کلاستر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آآآآرماااانننن

      ۱۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (262 ديدگاه)

      اتفاقا سدان های کیا و هیوندا فروش خوبی دارن،اینکه انتظار داری ماشین ۶٠ هزار دلاری اندازه ماشین ٢٠ هزار دلاری فروش داشته باشه غلطه
      عزیزم اونایی که اونجا هستن برخلاف شما فکر میکنن واس همین کیا و هیوندا تولید رو ادامه دادن و خواهند داد :) قطعا اونا بیشتر به فکر سود شرکت خودشون هستن

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. آآآآرماااانننن

      ۱۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (262 ديدگاه)

      یکی از دلایلی هم که اونجا نیستی و نخواهی بود میتونه همین تفکر باشه :))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. یاس ی

    ۱۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1021 ديدگاه)

    من با نظر khosrow راجب آرم کیا و شکل فرمون موافقم، داشبورد وکنسول لوکس و با کیفیته ولی فرمونش نسبت به اون جلفه. کاشکی خودرو لوکسش را با برند دیگه ای تولید کنه. ولی امکانات و آپشنش خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  12. Abbi

    ۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگر بحث آپشن ها و کارایی و موتور رو بزاریم کنار که خیلی پرفکت هست،این ماشین از اون چیزی که تو عکس و فیلم می‌بینید بسیار زیباتر و لوکس تر هست، حتی اون مدل های قدیمی‌ترش ،چه برسه این مدل 2019 که تغییرات زیادی پیدا کرده ،باید از نزدیک این ماشین رو ببینید،واقعا تو دل برو هست،خیلی از مدل های شاسی BMW که جز سه برند اول دنیا هستن زیباتر هست، بگذریم ولی برا ما ایرانی ها فقط همین حرف زدن در مورد ماشین برامون مونده ،چون با قیمت 65 هزار دلار 17 هزار تومنی بدون تعرفه گمرکی حسابش کنی میشه یک میلیارد و نیم، تعرفه هم که الاماشاءالله

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا