آئودی

مروری بر هر آنچه که تاکنون از نسل جدید آئودی A8 می‌دانیم

از سال ۱۹۹۴ تاکنون A8 به‌عنوان پرچم‌دار در سبد محصولات آئودی حضور دارد و بارها پیشرفته‌ترین و لوکس‌ترین تجهیزات دنیا را ارائه کرده است. حال پس از گذشت ۲۳ سال، آئودی قصد دارد به‌زودی نسل جدید سدان پرچم‌دار خود را با مدل ۲۰۱۸ معرفی کند. نسل جدید A8 برای اولین بار رسماً ماه آینده رونمایی خواهد شد اما حالا قصد داریم در این مطلب مروری داشته باشیم بر هر آنچه که تاکنون از این سدان لوکس آلمانی میدانیم.

چه خودرویی است؟

به عبارت ساده این A8 است. هرچند ممکن است این نام هم‌وزن نام‌های رقبا یعنی ب‌ام‌و سری ۷ و مرسدس بنز S کلاس نباشد اما نام لوکس دیرینهٔ آئودی فوراً برای طرفداران این برند قابل‌تشخیص است. نسل جدید این ماشین روی یک پلت‌فرم آلومینیومی کاملاً جدید ساخته خواهد شد که استحکام بیشتری دارد درحالی‌که قوای محرکهٔ جدید و پیشرفتهٔ آن نیز کارآمدتر خواهد بود. همچنین امیدواریم آئودی طراحی مناسب و در شأن یک سدان لوکس بزرگ را در A8 جدید ارائه کند.

طراحی آن چگونه است؟

با توجه به تصاویر جاسوسی اولیه، طراحی A8 جدید چندان تهاجمی نیست اما همچنان از ویژگی‌های جالبی بهره‌مند است. همچنین در نسل جدید آئودی A8 همان ویژگی‌های طراحی ظریف نسل قبلی بکار رفته‌اند که البته بروز شده‌اند. یکی از تغییرات قابل‌توجه نمای بیرونی این ماشین در بخش عقبی آن صورت گرفته که مانند کانسپت پرولوگ، چراغ‌های آن با نوار باریکی به هم متصل شده‌اند. این رندرها نیز نمایی واضح‌تر از طراحی نسل جدید A8 را نشان می‌دهند که با توجه به آن می‌توان گفت پرچم‌دار آئودی خودرویی خوش‌تیپ و باابهت است؛ اما آیا این به‌اندازه‌ای هست که بتواند با مرسدس بنز S کلاس زیبا و ب‌ام‌و سری ۷ اسپرت رقابت کند؟ این چیزی است که بعداً بررسی خواهیم کرد.

زیر کاپوت چیست؟

A8 جدید نخستین محصول آئودی خواهد بود که به‌صورت استاندارد به فناوری هیبریدی خفیف ۴۸ ولت مجهز است؛ اما هنوز معلوم نیست که این سیستم در کنار کدام پیشرانه قرار خواهد گرفت ولی به‌احتمال‌زیاد پیشرانهٔ V6 کم‌قدرت A8 به این سیستم مجهز خواهد بود. این در حالی است که رئیس بخش سیستم‌های هیبریدی آئودی آقای «Alexander Kruse» وعده داده که این سیستم به‌سرعت به دیگر مدل‌ها هم راه یابد. مدل قوی‌تر S8 نیز می‌تواند به موتور جدید ۴ لیتری V8 بای‌توربو پورشه پانامرا یا موتور ۶ لیتری W12 بنتلی بنتایگا مجهز باشد که البته احتمال دومی کمتر است. بااین‌حال میدانیم که A8 جدید حدود ۴۵ کیلوگرم سنگین‌تر از نسل پیشین است که این یعنی برای جبران این افزایش وزن باید قدرت پیشرانه‌ها نیز افزایش داشته باشد.

چه تکنولوژی‌هایی دارد؟

گزارشات نشان می‌دهند که A8 جدید به سطح ۳ تکنولوژی رانندگی خودران مجهز خواهد بود که آئودی آن‌را «Traffic Jam Pilot» می‌نامد. این سیستم در سرعت‌های تا ۵۵ کیلومتر در ساعت، با در اختیار گرفتن کنترل فرمان، پدال گاز و سیستم ترمز، ماشین را به‌صورت خودکار هدایت می‌کند. در داخل این خودرو همچنین سیستم صفحه آمپر مجازی جدید آئودی نیز وجود خواهد داشت که قبلاً در مدل‌های A6 و TT ارائه شده است.

چقدر قیمت دارد؟

قیمت نسل کنونی آئودی A8 مدل ۲۰۱۷ از ۸۲,۵۰۰ دلار آغاز می‌شود و بنابراین انتظار نداریم که نسل جدید قیمتی کمتر از این داشته باشد. بدین ترتیب می‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت نسل جدید A8 از حدود ۸۵ هزار دلار شروع شده و نهایتاً به ۱۳۰ هزار دلار برسد.

چه زمانی آن‌را می‌بینیم؟

آئودی اعلام کرده است که نسل جدید A8 برای اولین بار در تاریخ ۱۱ جولای یعنی ۲۰ تیرماه رونمایی خواهد شد و سپس در نمایشگاه فرانکفورت نیز به نمایش عمومی درخواهد آمد.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    سری 7 که 4 سال بعد از sکلاس اومد کاری از پیش نبرد حریف بنز نشد ببینم این چیکار میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. AmiR8

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (74 ديدگاه)

    من فقط یک چیز در موردش میدونم :

    عـــــــــــــــالــــــــــــــی خواهد بود… .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. AmiR8

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (74 ديدگاه)

    من فقط یک چیز در موردش میدونم :

    عـــــــــــــــالــــــــــــــی خواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سعید(تهران)

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    این اصولا رقیب S کلاس نیست یه جایی بین E و S قرار میگیره، مثل همیشه مهندسی فوق العاده ای خواهد داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid...Audi

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (712 ديدگاه)

      اتفاقا دقیقا رقیب مستقیم S کلاس خواهد بود.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. مهدی

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    هردم از این باغ بری میرسد واقعا این روزا این گروه معظم فولکس واگنه که غوغا میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Shady Four Rings

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (29 ديدگاه)

    jason statham lookin’ for ya
    کلا این ماشیون فقط با این آدم میشناسم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ارش

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    یه دفعه بیا دیگه هی رندر نشان میدن بهع….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا