آئودی

مشخصات و قیمت آئودی A8 جدید

از پنجم اکتبر سال جاری می‌توان نسل جدید آئودی A8 را در آلمان سفارش داد. این خودرو اولین محصول آئودی است که با طیفی از پیشرانه‌های الکتریکی شده عرضه شده و همچنین اولین خودروی این شرکت با نوع جدید نام‌گذاری است.

آئودی A8 جدید
پرچم‌دار جدید آئودی در زمان عرضه با دو پیشرانه بنزینی ۳ لیتری TFSI و دیزلی ۳ لیتری TDI در دسترس خواهد برد.

آئودی A8 جدید
نسخه دیزلی قدرت ۲۶۸ اسبی و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری داشته که باعث می‌شود شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خودرو در ۵.۹ ثانیه ثبت شود و مصرف سوخت ترکیبی خودرو به ۵.۶ تا ۵.۸ لیتر در صد کیلومتر برسد.

از طرف دیگر پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری بنزینی قدرت ۳۴۰ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری داشته و شتاب آن در ۵.۶ ثانیه ثبت می‌شود. البته شتاب نسخه طویل‌تر A8 جدید یک‌دهم ثانیه بیشتر بوده و مصرف سوخت این مدل نیز به ۷.۵ تا ۷.۸ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد.

هر دو پیشرانه از یک استارتر آلترناتوری استفاده می‌کنند که در قلب ساختار الکتریکی ۴۸ ولتی جای گرفته است. این سیستم در واقع باعث ایجاد یک ساختار هیبرید ملایمی می‌شود که دوباره روشن شدن پیشرانه را نرم می‌سازد.

آئودی A8 جدید
همچنین سیستم استارت/استاپ وجود داشته و البته قدرت ۱۶ اسب بخاری نیز از طریق بازیابی انرژی سیستم ترمز به دست می‌آید. بنا به ادعای آئودی، استفاده از این تکنولوژی‌ها باعث می‌شود مصرف سوخت تا ۰.۷ لیتر کاهش یابد.

اما به نام‌گذاری جدید آئودی نیز اشاره کنیم. A8 با پیشرانه دیزلی نام A8 50 TDI کواترو را خواهد داشت و مدل بنزینی A8 55 TFSI کواترو خوانده خواهد شد. این عدد دو رقمی نشان دهنده خروجی پیشرانه با واحد کیلووات است. مدل‌های دارای نشان ۵۰ قدرتی بین ۲۱۰ تا ۲۳۰ کیلووات داشته درحالی‌که نشان ۵۵ به قدرتی بین ۲۴۵ تا ۲۷۵ کیلووات اشاره دارد. این نام‌گذاری جدید در کلیه محصولات آئودی به کار گرفته خواهد شد.

آئودی A8 جدید

آئودی A8 جدید
نسل جدید A8 همچنین بیش از ۴۰ سیستم کمک‌راننده را داشته که یکی از برجسته‌ترین آن‌ها سیستم Al traffic jam oilot است. این سیستم باعث خودران شدن کامل خودرو تا سال ۶۰ کیلومتر در ساعت و در بزرگراه‌ها می‌شود. آئودی برنامه‌هایی برای ارائه سیستم‌های رانندگی خودران نظیر پایلوت پارک، پایلوت گاراژ و… دارد.

بهای آئودی A8 جدید در آلمان از ۹۰۶۰۰ یورو آغاز می‌شود درحالی‌که نسخه طویل‌تر بهای ۹۴۱۰۰ یورویی دارد.

[دانلود ویدئو]

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    مشخصات فنی رضایت بخشی داره اما قیمت پایش باید کمتر شه تا بتونه بازار سری هفت رو تحت تاثیر قرار بده (S کلاس بی رقیبه)
    منتظر S8 هستیم. . .

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۱۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      s کلاس بی رقیبه!؟!؟؟؟!؟!
      .
      پس BMW سری 7 و S8 چی هستن ؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hilltwo

        ۹ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (56 ديدگاه)

        تو نسل های قدیمیs500 سری هفت و a8 رقیب به حساب میومدن s500 جدید واقعا بی رقیبه البته قیمت خیلی بالاتری هم داره تو ایران سری هفت رو با هشتصد نهصد تومن میشه خرید قیمت اس ۵۰۰ سه و نیم میلیارده! که این قیمت واقعا زیاده درسته سری اس قوی تره ولی نه در حد دو سه میلیارد گرون تر!

        موافقم 3
        مخالفم 0
    2. علیx76

      ۱۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1204 ديدگاه)

      طراحی نسل قبلو بیشتر دوس داشتم
      جلو پنجره و چراغای عقب ب دلم نمیشینه
      شما چطور؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mahdi.us

        ۱۶ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (3 ديدگاه)

        اره منم این ظاهر و دوست ندارم اما داخلش عالیه تو آئودی فقط s8و دیگر هیچ

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. SCUDERIA ITALIA

      ۱۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      S کلاس بی رقیبه !!!
      آره چون A8 بهتر از اس کلاسه !!!
      با احترام به شما ولی فکر میکنم فقط شمایی که اس کلاس رو بی ‌رقیب میدونی.
      اتفاقا من A8 رو بیشتر از S class دوست دارم. قیافه ی A8 با دل آدم بازی میکنه. درخشانه.
      S8 پلاس که دیگه واسم تو آسمون هاست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. CNA

        ۱۶ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (235 ديدگاه)

        کدوم قسمتش داره با دلت حرف میزنه
        اخه تا حالا دیدی برای s class
        رقیبی باشه
        بنز از رقباش با اختلاف سرتره
        البته منظورم برای s class هستش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. SCUDERIA ITALIA

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          همه جاش با دلم حرف میزنه.

          از نوک کاپوتش تا نوک لوله ی اگزوزش.

          دوست عزیز بنز هیچ وقت حداقل از رقبای آلمانیش با اختلاف سر تر نبوده.

          من برای بنز شدیدا اخترام قائلم و بار ها شده ازش دفاع کردم. بیشتر از هر کاربر دیگه ای در سایت ( البته جز میلاد و رضا )

          این چند سالی که بنز پرفروش ترین لوکس ساز شده و اسمش مرتب در اخبار ورزشی ( فرمول 1 ) تکرار میشه باعث شده علاقمندانی که تازه شیفته ی دنیای خودرو شدن و ” اکثرا” در محدوده ی 12 تا 18 سال هستند فکر کنن اوضاع دنیا همیشه اینطور بوده و مرسدس شکست ناپذیره و از این حرف ها که نمیدونم BMW و Audi هم در برابرش بنز هیچ پُخی نیستن و … و … و … و …. .

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. حامد

      ۱۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (831 ديدگاه)

      اس کلاس بی رقیب نیست ولی جوریه که اگه حتی فانتوم و بنتلی هم بزارن کنارش باز ادم دلش تو اس کلاسه?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Khan

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (362 ديدگاه)

    بخوای یه ماشین که تو حالت روتین وارد نمیشه شخصی وارد کنی چقدر طول میکشه تقریبا؟ دردسرهاش چطوریه کسی میدونه؟
    مثلا یه ولار بخواد بیاری

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina

      ۱۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (2644 ديدگاه)

      حعلی دردسر داره
      من یه اشنا داشتم که کارمند سفارت بلژیک تو بروکسل بود.
      میخواست بنز اونجاش رو بیاره اینجا
      بعد کلی دوندگی گفتن ممکن نیست و اینا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامکال

        ۱۶ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (594 ديدگاه)

        کارمند سفارت بلژیک توی بروکسل!!!
        مگر بروکسل پایتخت بلژیک نیست؟
        فکر کنم منظورت سفارت ایران توی بلژیک است.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Porsche & Mercedes

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (64 ديدگاه)

          به پایتخت سفر ، بروکسل کرد????

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. حامد

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    دیروز تو فیلم مرد عنکبوتی ۲۰۱۷ دیدم که مرد آهنی ماشین اسپرتش r8 بود ماشین لوکسش هم همین a8 نیو بود?کل فیلم (که چرت بود)یک طرف اون a8 هم یه طرف

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SCUDERIA ITALIA

      ۱۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      آره ???

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. mehran911

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2028 ديدگاه)

    سردبیر عزیز لطفا اصلاح کنید
    (((( نسخه دیزلی قدرت 268 اسبی و گشتاور 600 نیوتون متری داشته که باعث می‌شود شتاب صفر تا 200 کیلومتر در ساعت خودرو در 5.9 ثانیه ثبت شود )))
    شتاب اشتباه ذکر شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سردبیر

      ۱۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (764 ديدگاه)

      سلام. با اینکه این شتاب دور از ذهن هست اما در منبع همین 5.9 ثانیه ذکر شده و در چند منبع دیگر نظیر این لینک هم همین رقم وجود دارد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مسعود

        ۱۶ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (72 ديدگاه)

        منظور ۰ تا ۲۰۰ نه شتاب ۵:۹ ثانیه
        کلا چند وقتیه غلطهای نگارشی زیاد شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. شاهین

        ۱۶ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (4526 ديدگاه)

        البته منظور مهران جان شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت هستش که به اشتباه 200 نوشته شده.
        ممنون از دقتت مهران جون ؛)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. SCUDERIA ITALIA

      ۱۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      918 صفر تا دویستش هفت ثانیست.
      آئودی آ هشت 5/9 .
      مرسی آئودی که برامون یک هایپرکار ساختی !

      !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. BMW

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (585 ديدگاه)

    انصافا باید اعتراف کرد این ماشین دیزاین داخلیش خیلی خیلی بهتر از سری ۷ و اس کلاسه(دیزاین خارجیم سلیقه ایه من میگم سری ۷ و آئودی از اس کلاس بهتره ) از طراحی تبلهای روی صندلیش خیلی خوشم میاد پانامرا هم از همین ها استفاده کرده کلا فولکس واگن فکر میکنم به زیر مجموعه هاش دستور داده همه چیو ظریف و با وسواس زیاد طراحی کنن هم پانامرا و هم a8 عالین…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2779 ديدگاه)

    پدال تو انتشار تست و بررسی خودروها خیلی داری دیر عمل میکنی.
    لندروور دیسکاوری که اصلا هیچی نزاشتین.
    رنج روور ولار هم احتمالا همین کار رو بکنید.
    A8 هم که یک هفتس بررسیش کردن.
    رولز رویس فانتوم هم همین مدت.
    و……………..
    دلیلش چی میتونه باشه؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Achtung

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (423 ديدگاه)

    اینکه خیلی از کاربرای این سایت سری ۷ و آ۸ رو سرتر از اس کلاس میدونن اعتبار پایین کامنتهای کاربرانش رو نشون میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۱۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (128 ديدگاه)

      شاید هم تعصب شما رو نشون می ده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Achtung

        ۱۶ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (423 ديدگاه)

        یعنی میگی من طرفدار بنزم؟ نه داداش من عشق بی ام و وفولکسم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. BMW

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (585 ديدگاه)

          Achtung داداش من منظورم طراحی بود که گفتم سلیقه ایه….
          در آینده A8 با اس کلاس مقایسه میکنن و اونوقت معلوم میشه کدوم بهتره….

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. A.B

    ۱۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    پرستیژ آئودی فوق العادس
    سیستم تعلیقش محشره
    یه نسخه ی خیلی خاص با انجین 500اسب به بالاهم اضاف کنن دیگه عالی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Omid622

    ۱۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    دوستان تفاوتهای S8 و A8 ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ایمان

    ۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پول ندارن پراید بخرن میان نظر میدن واقعا ایرانی ها چرا توهر چیزی نظر میدن بابا نکنید این کارو برید ی رقیب بشین واسه صنعت خودرو سازی دنیا ن ی خریدار حسرت ب دل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ابوالفضل

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (10 ديدگاه)

    جلو پنجرش شبیه جلو پنجره هیوندا النترا
    حالا سوال پیش میاد‌ کدوم شرکت از اون یکی کپی کرده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. شعورم ارزوست

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا سلام . خداییش درسته شما عشق خودرو و دنیای خودرو هستین ولی دیگه خیلی دارین وارد جزییات میشین . و یه وقتهای نزدیک هست سر کروم کلاس بهتره یا کدوم برند دعواتونم بشه. ولی بهتر نیست به جای نظر دادن رو این ماشینها و این غولهای صنعتی جهان یکم در مورد بدبختیای مردم و ماشینهای اشغال ایرانی نظر بدید. که چرا ما نباید نمیگم بنز و بی ام و ولی حداقل برندی مث هیوندا و کیا سوار بشیم. ممنونم از این که انتقاد پذیرید

    موافقم 2
    مخالفم 0
  13. مهدی

    ۱۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    BMW M5 از همه اینا قشنگ تر پر شتاب تر و بهتره. باهم بحث نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا