آستون مارتینمک لارن

جنگ مک لارن P1 GTR و استون مارتین ولکان

روبرو شدن مک لارن P1 GTR و استون مارتین ولکان در پیستی خالی از خودرو سرانجام رنگ واقعیت به خود گرفته و ما می‌توانیم شاخ‌به‌شاخ شدن این دو غول بریتانیایی را به عینه مشاهده کنیم.


این دو خودرو تنها می‌توانند در پیست حضور یابند و نتوانسته‌اند تأییدیه‌های موردنیاز برای جولان در جاده‌های عمومی را کسب کنند. این دو خودرو از نظر پرفورمنس در حد نهایی دنیای خودرو قرار دارند.


مک لارن P1 GTR اساساً نسخه اصلاح شده P1 نرمال می‌باشد. قوای محرکه این خودرو هم‌اکنون مجموع خروجی ۱۰۰۰ اسب بخاری داشته و در آن شاهد عناصر آئرودینامیکی خاص، بالچه‌ها، اسپلیتر، بال عقب ثابت و یک دیفیوزر عقب بزرگ هستیم.

از طرف دیگر استون مارتین ولکان به عنوان یک خودروی مسابقه‌ای طراحی شده هرچند در سری مسابقات قهرمانی حضور نیافته است. این سوپرکار از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۷ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۸۲۰ اسب بخار سود می‌برد.


این سوپراستارهای بریتانیایی از قوای محرکه کاملاً متفاوتی استفاده می‌کنند اما یک هدف مشترک دارند: کشتن هر جنبنده پرادعا در پیست! کدام‌یک بهتر است؟ جدیدترین ویدئوی منتشر شده از سوی DriveTribe را ببینید تا پاسخ سؤال خود را بیابید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. فقط انگلستان

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    مکلارنP1 توی زمان خودش بهترین خودرو تولیدی جهان بود حتی بهتر از لافراری و پورشه 918
    پیشرفته ترین سیستم تعلیق دنیا رو داشت که سفتی فنرها رو تا 300 درصد افزایش می داد
    در سرعت بالا بیشترین ثبات رو در بین تمام خودرو های جهان داشت
    بهترین ترمزهای سرامیکی کربن در جهان رو داشت که می تونست 50 درصد انرژی بیشتری از دیگر ترمزهای سرامیکی کربن جذب بکنه
    از گرمای دیسک های سرامیکی کربن برای شارژ باطری استفاده نمی کرد چون باعث فرسوده شدن ترمز می شد
    هدف اصلی فراری و پورشه از هیبریدی کردن لافراری و 918 افزایش قدرت و در نتیجه سریعتر بودن بود ولی هدف اصلی مکلارن P1 از استفاده از این موتور برای تنظیم یکنواختی انتقال نیرو موتور بنزینی بود و در تنیجه P1 انتقال نیرو یکنواخت تری داشت
    تایرهای P1 قابلیت تحمل بیشترین نیروی رو به پایین رو در بین تمام خودروهای دنیا داشت
    و خیلی چیزهای دیگه
    به قول مهندسان و مدیر عامل این شرکت مکلارن P1 بهترین خودرو جهان هستش.

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. joojoo

      ۲۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (272 ديدگاه)

      هنوز مونده تا مکلارن بتونه مثل لامبورگینی و فورد و بنز و آستون مارتین برای ماشین های خودش شخصیت سازی کنه….
      هیچ کس p1رو نمیخره برای اینکه یه مک لارن سوار شه … میخره که یه سوپر اسپرت سوار شه که مثلا خیلی هم سرعت میره… اما
      کسی که مثلا DB11 میخره قبل از هرچیزی این براش مهمه که سوار یه دوک انگلیسی میشه به نام آستون مارتین
      کسی که ای ام جی GTS میخره، برای این میخره که یه بنز اسپورت سوار شه…
      کسی که فورد GT میخره… برای این میخره که یه فورد GT سوار شه
      و از همه مهمتر….
      کسی که آونتادور میخره… لامبورگینی میخواد که میره میخره….
      گاو وحشی سنت آگاتا…. این خصلت و روح تمام خودرو های لامبورگینیه…

      مک لارن از ارایه ی یه شخصیت مختص خودش توی ماشیناش درمونده…
      اینم چیزی نیست که با فناوری جاش پر شه….

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. فقط انگلستان

        ۲۴ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        ???
        مکلارن شخصیت مخصوص به خودش رو پیدا کرده و الان همه مدلاش یه سبک معین رو دنبال می کنن
        کسی که مکلارن می خره برای این می خره که یه مکلارن داشته باشه
        نمی دونم چه طوری از حس درونی اون ۵۰۰۰ نفری که سالانه مکلارن می خرن آگاه شدی‌.

        موافقم 2
        مخالفم 2
      2. mohammad_FM 480

        ۲۴ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (1894 ديدگاه)

        با joojooموافقم .

        موافقم 4
        مخالفم 0
    2. vahid 956

      ۲۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (474 ديدگاه)

      شما که میگی p1 بهتر از اون دوتای دیگست و ثبات وپایداری بهتری داره مگه توی تست گرند تور ندیدی که موقع ترمز جرمی کلارکسون داشت قبض روح میشد از شدت تعادل p1 نزدیک بود بره تو دیوار یا بزنه به ماشینای دیگه و هینطور تنها ماشینی بود که راننده تست کنترل ماشینو از دست داد و رفت تو سنگریزه ها! تو لپ تایم هاهم که همیشه ۹۱۸ میبره !به قول میرسلیم اینارو چی میگی؟

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. فقط انگلستان

        ۲۴ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        اولا توی این برنامه همیشه از این جور اتفاقات زیاد داشته و دلیل بر ضعف مورد ذکر شده از طرف مکلارن نیست
        دوما همون طور که ذکر شد مکلارن بیشترین ثبات رو هنگام رانندگی داره و قبض روح شدن جرمی کلارکسون ناشی از ترس درونی اوست نه مشکل مکلارن
        سوما با یکم لیز خوردن اتفاقی کل مهندسی یه شرکت رو زیر سوال نمی برن
        آره.

        موافقم 1
        مخالفم 3
      2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۲۴ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (2780 ديدگاه)

        وحید جان حالا این دوستمون نظره شخصیشو داده کاری ندارم درست یا غلط.
        اما وقتی شما داری سیستم تعلیق مک لارن رو زیر سوال میبری تعجب میکنم!!
        مک لارن بهترین سیستم تعلیق رو بین تمامی سوپر اسپرت ها داره.
        وقتی که سال 2016 مک لارن 570s به عنوان بهترین خودروی راننده محور موتور ترند انتخاب شد کسی که تستش کرده بود لب به تحسینش گشود و ((سیستم تعلیق مک لارن رو جادویی توصیف کرده بود و میگفت هیچ توصیفی برای چگونگی کارکردش نداره و یا به اصطلاح زبان از گفتنش قاصره!!!!))
        یادتون نره همین مک لارن پی lm رکورد پیست دستشه.((6:43)) و مطمئن باشید یک ماشین غیر متعادل نمیتونه هچین رکوردی بزنه.
        دقیق یادم نیست ولی تو تست مجله ی evo بود اگه اشتباه نکنم که مک لارن پی 1 با تعویض تایرهاش((نصبت به تایم اول)) تایم بهتری نصبت به 918 اسپایدر تویه پیست زد.((دوستان جزئییاتشو یادشونه))
        مطمئن هم باشید پی 1 رکورد جهنم سبز رو زیر 7 دقیقه ثبت کرده.((حالا بیشتر از پورشه یا کمتر))
        شما اگه یه سرچی بکنید متوجه میشید که تو بعضی پیست ها تایم های مک لارن بهتر از 918 اسپایدر بوده.
        برای مثال تو پیست پورتیمائوی پرتغال با رانندگی کریس هریس پورشه 918 تایم ((1:53.98))رو زده و این تایم برای پی 1 ((1:51.78)) هستش.
        و یا تو پیست آستین تگزاس پی1 زمان ((2:17.49)) رو ثبت کرده ولی 918 اسپایدر زمان ((2:24.00)) رو ثبت کرده که 7 ثانیه از پی1 کند تره!!!!
        و پیست های دیگه.
        اینا رو گفتم که امثال جرمی قبضه روح نشن و اگه تمرکزشون رو رانندگی بزارن قطعا موفق میشن!!!

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۲۴ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (2780 ديدگاه)

          خبر فوری:مک لارن 720s تبدیل به سریع ترین سوپر اسپرت دنیا شد.
          مسیر 1/4 مایل زیر 10 ثانیه((9.98 ثانیه???))
          و همچنین اولین تست مسیر 1/4میال هوراکان پرفورمانته.
          https://www.youtube.com/watch?v=eawOtLnMgo8

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. فقط انگلستان

          ۲۵ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (1045 ديدگاه)

          درود بی پایان بر پهلوان انگلیسی بازها دانیال گرامی.

          موافقم 1
          مخالفم 1
        3. Hemichan

          ۲۵ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (715 ديدگاه)

          واو
          اینم مقاله Road N Track

          Brooks from DragTimes recently took delivery of a 720S and decided to take it to the drag strip at Palm Beach International Raceway. On one of his passes, he was able to record a quarter-mile time of 9.98 seconds at 141 mph—more than 0.3 seconds quicker than the factory’s time.

          Brooks made it clear the car was completely unmodified, right down to the OEM P Zero tires. During the run, Brooks also recorded a 0-60 times of 2.5 seconds and a 0-100
          times of 5.2 seconds. This is hypercar levels of performance
          یعنی
          صفر- 60 مایل بر ساعت تو 2.5 ثانیه
          صفر – 100 مایل بر ساعت تو 5.2 ثانیه
          Quarter Mile : 9.98 @ 141 mph
          بعضی وقتا این قسمت کامنتا میره رو اعصاب همش جابجا میشه
          همچنان منتظر مدل نیرومند و اصلیه مک لارن خواهیم بود

          موافقم 1
          مخالفم 0
        4. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۲۵ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (2780 ديدگاه)

          Hemichan عزیز ممنونم از متن و اطلاعات کاملتون.
          هر ماشین مک لارن یک هدفی داره.
          720s از بین برنده ی فاصله ی سوپر اسپرت ها و هایپرها بود که همه دارن مشخصات شاهکارش رو میبینن.
          این شتاب 0 تا 60 مایل در 2.5 ثانیه شتاب همین پی 1 gtr هستش ولی مک لارن 720sعملکردی در حد اون داره.
          به احتمال خیلی زیاد در مسافت های بالای 400 متر 720s از خجالت خیلی هایپرها در میاد!!!!!!
          بله Hemichan جان این ماه اطلاعات بیشتری از شاهکاری دیگر از مک لارن((p15)) خواهیم داشت و تو ژنو 2018 هم رونمایی میشه.
          این ماشین طبق گفته ی مک لارن ((جاه طلبانه ترین ماشین جاده ای مک لارنه و تمرکز اصلی رو روی پیست داره)).
          قدرتشم حدود 800 اسب بخار خواهد بود.
          ???p15???the most extreme, track-focused road car
          از اونجایی که مک لارن حرفش حرفه باید منتظر رکورد جالبی در پیست معروف آلمان ها داشته باشیم.
          جالبه که ازش به عنوان یک((سلاح مخوف پیست)) هم نام برده شده.??

          موافقم 2
          مخالفم 0
    3. HORSE

      ۷ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (217 ديدگاه)

      اقای (فقط انگلستان) برای کدوم یکی از (بهترین توی جهان) هایی که گفتی دلیل منطقی داری؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. HORSE

        ۷ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (217 ديدگاه)

        باورم نمیشه توی این کامنت یه سریا چه حرفای غیر منصفانه ای درباره ی لافراری و ٩١٨ زدن

        موافقم 2
        مخالفم 0
  2. moein

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (894 ديدگاه)

    بسی لذت بردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    :::نظرسنجی:::
    استون مارتین ولکان: لایک ?
    مک لارن P1 GTR: دیس‌لایک ?

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. رضا

      ۲۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (97 ديدگاه)

      این هایی که به مکلارن رای ندادن اکثرا طرفدارای فراری هستن و احساس خطر کردن

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. CNA

        ۲۴ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (235 ديدگاه)

        عزیز استون مارتین خودش به اندازه ١٠٠ مکلارن جذبه داره

        موافقم 1
        مخالفم 2
      2. ارش

        ۲۵ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (1549 ديدگاه)

        داداش امثال ما که یه کمی سنمون بیشتره با عشق آستون مارتین بزرگ شدیم نمی تونیم یه دفعه به عشق قبلی خیانت کنیم و بریم سراغ عشق جدیدتر دوستانی که الان بین 15 تا 21یا 22 قرار دارن نمیتونن اون حس وشور هیجان کودک و نوجوانای دهه 90 میلادی رو که با مجله ماشین داشتیم رو به اون فرم و شکلی که ما داشتیم درک کنن الان فضای مجازی پر شده اخبار ماشین ولی اونوقتها ما یه ماه انتظار می کشیدیم تا مجله ماشین رو بخریم.

        موافقم 1
        مخالفم 2
  4. parsa

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (167 ديدگاه)

    ولکان?

    موافقم 1
    مخالفم 1
  5. علی

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (159 ديدگاه)

    من که بین این دوتا رای به ولکان می دم عجب صدای گیرایی داره لامصب تو گرند تور که دیدمش گفتم عجب این عالیه

    موافقم 1
    مخالفم 2
  6. mohammad_FM 480

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    ولکان طراحی بهتر و زیبا تری داره ولی بنظرم جلوش میتونست بهتر باشه.
    اما من اگه بخوام یکیو بخرم بین این دوتا انتخاب من مکلارنه البته مکلارن هم تو عقب بهتر بود بهتر میشد…

    موافقم 0
    مخالفم 2
  7. رضا

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (144 ديدگاه)

    یه چیزی،مطمئنید مکلارن واقعا 1000اسب بخار قدرت داره؟!

    موافقم 0
    مخالفم 3
      1. Love Cars

        ۲۴ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (165 ديدگاه)

        دانیال جان واقعا تو این سایت تنها کسی هستی که از روی تعصب و بی منطق حرف نمی زنی و تمام حرفات بجا ودرسته.

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۲۵ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (2780 ديدگاه)

          مخلصم داداش.
          البته من گاهی از کوره در میرم و یخورده جوگیری دارم “ولی سعی میکنم بهتر بشم.?

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. Love Cars

          ۲۵ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (165 ديدگاه)

          داداش گلم از کوره در رفتن عادیه چون هر کسی در مقابل نظرات غیر منطقی و صرفا تعصبی ناخودآگاه از کوره در میره.

          موافقم 2
          مخالفم 1
  8. فريد

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (507 ديدگاه)

    کی برد حالا من ویدئو رو ندیدم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهدی

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1596 ديدگاه)

    یه چیزایی ادم میبینه نمیدونه واقعا از کجا در میارن این حرفا رو . اون مجلاتی که تست کردن و راننده هایی که کارشون تست سوپراسپرتها هست حرف از لافراری و ۹۱۸ میزدن حالا یه عده که فقط پسترهای این ماشینا رو میتونن ببینن میگن مکلارن فلان و بیسار! ادم چشم داره گوش داره شعور داره کی و کجا p1 وان رو برترین خطاب کردن که همچین حرفی میزنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari

      ۲۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1886 ديدگاه)

      پیرو صحبت های شما این لافراری و 918 بودن که توسط نشریات مختلف به عنوان بهترین هایپرماشین دنبا انتختب میشدن و فراری هم که بهترین طراحی و بهترین موتور12 سیلندردنیارو داشت و پیشرفته ترین سیستم هیبرید دنیا. این سیستم سریعتر از 918 باتری هارو شارژ میکرد و تو هر پیستی اگه راننده 100 بار پیست رو دور بزنه لافراری افت فدرت پیدا نمیکنه برعکس مکلارن که فقط چند دور از نیروی الکتریکی بهره میبره و بعدش باید 6 ساعت توشارژ باشه یا باید یه گوشه ماشینو بذاری تا موتور درون سوز شارژش کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۲۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (2780 ديدگاه)

      مهدی جان مشکل ما اینه که از بعضی نظرها زود ناراحت میشیم.?
      مثلا فقط انگلستان عزیز اطلاعات خیلی خوبی از پی1 داده و نظرشم گفته که به نظر اون بهترین هایپرکار هستش.
      خیلیا هستن تو سایت که مثلا میگن فراری یا پورشه یا …. بهترینن و یا مدلی خاص از ماشین هاشون بهترینه تو دنیا.
      هیچ اشکالی نداره و ناراحتی هم نداره.
      به نظره خوده من 918 اسپایدر بهترین هایپرکار دنیا بود در مقایسه با پی1 و لافراری.((به هزار یک دلیل!!!)) البته هنوزم تا حده زیادی میتونیم بگیم که هست.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  10. aura

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (45 ديدگاه)

    وقتی لافراری با دیفرانسیل عقب رقیب صدم ثانیه با پورشه ۹۱۸ توی پیست میشه و مک لارن با تقریبا دو ثانیه اختلاف پشت سرش اونوقت باید حرف از تعلیق مک لارن زد.الکی جو ندین.مک لارن تکنولوژیه روزه ولی مونده تا بخواد یه برند اصیل و جا افتاده بین عوام بشه.بازم خوشم اومد این دفعه یه خورده صدا اگزوزش در اومد قبلا که صدایی نداشت که شبیه هایپر کار بشه.ولی بازم فراری رو عشقه.ولی خدایی صدای ترمز ولکان بدجوری مزخرفه.موفق باشین

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. رضا

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (144 ديدگاه)

    آقا هر دو عالین.هر کدوم تو یه قسمت میتونن عالی باشن.اما صدای ولکان خیلی عالیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. فرامرز

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اول ژاپن بعد آمریکا بعد ایتالیا بعد آلمان بعد انگلیس

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. فقط انگلستان

      ۲۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      چی شد چی شد ؟ ژاپن شد بهترین و انگلیس شد بدترین؟
      یه شاسی بلند فول سایز ژاپنی برام اسم ببر که از همه نظر از رنجروور اتوبیوگرافی بهتر باشه
      یه شاسی بلند فول سایز اسپورت ژاپنی بران اسم ببر که از همه نظر از بنتلی بنتایگا بهتر باشه
      یه خودرو سدان فول سایز ژاپنی بران اسم ببر که از همه نظر از رولزرویس فانتوم بهتر باشه
      یه خودرو کوپه فول سایز ژاپنی بران اسم ببر که از همه نظر از رولزرویس ریس بهتر باشه
      یه خودرو سوپر اسپورت ژاپنی بران اسم ببر که از همه نظر از مکلارن720s بهتر باشه
      کافیه یا بازم بگم

      مقایسه ژاپن با انگلیس چیزی جز خنده به همراه نداره.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  13. R

    ۲۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    مک لارن خیلی بهتره مخصوصا p1 من این ولکان رو ماشین نمیدونم یه اسباب بازی بچه با سایز بزرگه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  14. GOD BLESS AMERICA

    ۲۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (758 ديدگاه)

    بیخیال آستون مارتین ولکان با اون موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی یه جنگجوی قسم خورده باستانیه پرستیژ بسیار بالاتری از یه کماندوی 8 سیلندر توربوی هزاره سومی داره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. GOD BLESS AMERICA

      ۲۷ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (758 ديدگاه)

      ولی خودمونیم چه ویدئوی مذخرفی، فقط چند تا دور توافقی با ماشینها زدن و خبری از به چالش کشیدن واقعی این ماشینها تو پیست و در مصاف هم نبود.
      من یکی حتی به تست جداگانه توی پیست یکسان و مقایسه لپتایم هم راضی بودم که این ویدئو از پس انجامش بر نیومد.
      به نظرم با یه قرارداد بیمه گرونقیمت میشد با اعتماد به نفس کامل این کار رو به انجام رسوند اما دریغ…
      تنها چیزی که دیدیم خوش گذرونی دو تا جون خوش شانس انگلیسی بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. بابک

    ۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    واقعا ماشین های انگلیسی خاص هستند سبکشون تکه من عاشقشون هستم اصالت تاریخ تکنولوژی هنر یکجا جمع میشه یک اثر هنری هستن

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا