ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. امید

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (39 ديدگاه)

    همون موتور 405 با گشتاور اینرسی یکسان هستش منتها قدرتش رو به میزان 15 اسب بخار زیاد کردن.این قضیه همون پارس ای ال ایکس هستش که موتور 405 که روی پرشیا نصب هستش رو به میزان 10 اسب بخار زیاد کردن.به اشتباه مردم فکر میکنن که موتور زانتیاس.همش هم ناشی از تبلیغات کاذب و کم اطلاعی مردم هستش.در حالیکه موتور زانتیا 2000 سیسی معادل 2 لیتر و با قدرت 136 اسب بخار.اگه اطلاعات دیگه ای هم لازم بود من در خدمتم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۰
      سوابق: (217 ديدگاه)

      اینو که همه میدونن … در ضمن 16 سوپاپم هست ELX

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. بنیامین

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (46 ديدگاه)

    دوستان در خصوص موتور ef7 سمند اینو بگم هیچ ربطی به موتور پزو نداره یه طراحی جدیده و بیشتر برا گاز طراحی شده و ارم سمند هم روش حک شده و سیستم cvvt هم داره و 1700 سی سی
    در خصوص موتور پارس elx این موتور 1800 یه مدت رو زانتیا هم نصب میشده اوایل ورود زانتیا که تو کاتالوگ زانتیا هم اگه نگاه کنید با 3 نوع موتور معرفی شده یه 1800 و یه 2000 و یه 2000 فول که همه میشناسن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کاظم

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام جناب بنیامین
      یه سوال دارم که ممنون می شم که شما یا هر کدوم از دوستان دیگه جوابمو بدن.
      من می خام یه سمند ال ایکس ef7 پایه گاز سوز بخرم.تو سایت رسمی ایران خودرو که می رم برا سمند ال ایکس ef7 بنزینی حداکثر گشتاور در 3000 دور نوشته شده 150 نیوتن ولی همین پارامتر برای سمند ال ایکس ef7 پایه گاز سوز نوشته شده 140 نیوتن.در ضمن مقادیر حداکثر توان هم در دو خودرو اختلاف خیلی زیادی دارن.می خام بدونم مگه سمند ال ایکس ef7 بنزینی با پایه گاز سوز انقدر فرقشونه؟
      یا شایدم سایت اشتباه زده.اگه اطلاعاتی دارید ممنون می شم به اشتراک بذارید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. رضا

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام امید جان
    موتور ef7 یک موتور کاملاً جدید است و هیچ شباهت و اجزائ مشترکی با موتور 405 ندارد. از لحاظ اندازه، شکل، حجم موتور و … کاملاً متفاوت است. استاندارد یورو 4 یا 5 را دارد. شمع ها، فیلتر ها و … همه متفاوت است. حتی لنت های ترمز سمند موتور ملی با دیگر سمند ها فرق دارد. اندازه دیسک ترمز هم مقداری بزرگتر و به همین نسبت لنت ها نیز سطح تماس بیشتری دارند و به همین دلیل گیرایی ترمز ها در این نوع سمند از دیگر سمندهای ال ایکس که هر دو ضد قفل هستند، بیشتر است. اگر یک بار کاپوت سمند موتور ملی یا همان ef7 را بالا بزنیند به تفات کامل آن با موتور پژو پی خواهید برد. با ینکه حجم موتور 100 سی سی کمتر شده، قدرت و شتاب موتور به اندازه قابل توجهی بالاتر از 405 است. در اتوبان به راحتی با خودروهای معروفی مثل زانتیا و پارس ای ال ایکس، تندر 90 ، انواع 206 و … قابل رقابت و سبقت است. فقط اگر پشت رول آن بنشینید متوجه خواهید شد. خلاصه ایکه فقط اتاق با سمند ال ایکس مشابه است و بس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mehdi

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام نوشتین samand Lxولی از سمند معمولی حرف میزنین
    سمند هم 16سوپاپ در ضمن موتور 1700هم داره که بهتر از تندر هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من حدود 3ماهه ال90e2دارم اونم ایرانخودرو باید بگم هنگام خرید زیاد راضی نبودم بخاطر قیافش بخرم ولی میتونم بگم از خیلی از ماشینا از قبیل:سمند-206-405-پارس بهتره و یکی از رقیبای زانتیاست با اینکه قیمت زانتیا تقریبا دو برابر ال90 هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۰
      سوابق: (217 ديدگاه)

      اولین ماشینتونه که میخرید ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. im@uaho.com

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
      سوابق: (6 ديدگاه)

      من سمند،پژوپرشیا 5 و زانتیا و ال 90 داشتم

      ال 90 از همشون بهتره، ولی زانتی 2000 شتاب و نرمی خیلی بهتره

      نمی گم ایرانی نخرید در حال حاضر ماشینی که تست ضربه نداره ودر شرایط کنونی ایران اینجور چیزارو نخرید
      م

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. محمد

      ۶ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (29 ديدگاه)

      بچه ها هرکی آرزوی زانتیا داره بره L90 بخره.!!!! برو بابا. ما تو فامیل به L90 میگیم فرقون. یه خورده دقت کن. پشتش 2 تا دسته کم داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. وحید تاجیک

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تندر 90 به جز صندلیش که کمی خشکه نسبت به قیمت و خودروهای دیگر واقعا سواری خوب و راحتی داره. در مورد ظاهرش هم فقط باید کمی اسپرت بشه. تندر 90 پارس خودرو واقعا عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. عبداله

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به شخصه از قیافه سمند بیشتر خوشم میاد تا تندر اما تعریف زیادی از میزان مصرف سوختش وشتاب اولیه اون شنیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۶ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (29 ديدگاه)

      من یه سمند دارم مرامی پرمصرفی ازش ندیدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. shahin

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام
    متاسفم از اینکه اینقدر غیر کارشناسانه و خیلی پرت و بدون هیچ معیار منطقی و البته مقایسه غرض داری انجام دادید
    برای اطلاع دوستان عزیز بنده باید اعلام کنم که از نویسنده انتظار میره که قبل از هرگونه مقایسه شتاب و اسب بخار اعلام میکردید که حجم موتور تندر 90 کمتر از سمند هست و هم اسب بخار بهتری دارد و هم شتاب بهتری.
    همچنین آقای نویسنده شتاب بهتر تندر 90 به دلیل وزن سبک تر آن نیست
    بنده شتاب گیری تندر 90 را با تمامی خودرو زیر 8 سیلندر انجام داده ام و در این شتاب گیری ها
    به خودروهایی همچون زانتیا و مزدا 3 برابر تندر 90 بودند و فقط اختلاف کمی بهتر بودند.
    خودروهایی همچون جنسیی کوپه و ماکسیما خیلی بهتر از تندر 90 عمل کردند
    و در شتابگیری با خودروهایی همچون 206 . 405 . پرشیا .سمند. جنتو . سوناتا (هم 2010 و هم 2012) تویوتا کمری . توسان ix35 (هم 2010 و هم 2011) . هیوندای i30 و . . .
    شاید باورتون نشه اما تندر 90 بهتر عمل کرد.
    البته خیلی از این خودرو ها بدلیل داشتن گیریبکس اتوماتیک نتوانستند شتابگیری خوبی داشته باشند
    اما در هر صورت این ادعا کاملا صحیح است و هرکسی خواست با email بنده تماس بگیره تا کلیپ هرکدام از این شتابگیری هارو که خواست رو براش بفرستم.
    در مورد طراحی تندر 90 واقعا افتضاح هست.
    در مورد کنترل پایداری . این خودرو تنها خودرویی هست که در پیچ ها شما با هر سرعتی بپیچید عقب خوردو لیز نمیخورد . (ممکن است بتوانیید این خودرو را چپ کنید اما به هیچ عنوان عقب خودرو لیز نمیخورد)
    در مورد مصرف بنزین این خودرو در سیکل شهری مصرفی معادل 8.5 لیتر و در سیکل جاده ای کمتر از 6 لیتر در 100 کیلو متر است
    که در مقایسه با سمند که در سیکل شهری 12 لیتر و در سیکل جاده ای 8.5 لیتر میسوزاند خیلی خیلی بهتر است
    به نظر من در این مقایسه سمند غیر از طراحی بهتر ( که خیلی هم بهتر نیست!!!) در هیچ زمینه ای در مقابل تندر 90 حرفی برای گفتن ندارد.
    برای هرگونه اطلاعات در مورد این خودرو دوستان میتوننید باهام تماس بگیرید
    arian_a007@yahoo.com

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۶ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      باسلام من هم متاسفم که شما هنوز معنی غرض وررزی رو نمیدونین . اگر شما منطقی یا کارشناسی شده هم صحبت میکردین بازم حرفی نبود اما شما از هیچکدام از مزیت های سمند EF7صحبت نکردین که من برا شما میگم .
      مصرف در جاده 6 لیتر
      مصرف در شهر 8.2 لیتر
      یک باک گاز در خارج از شهر 400 کیلومتر
      تعادل پذیری بالاتر از ال 90 در پیچها
      طراحی برند بی ام وی
      هزینه قطعات ال 90 بسیار بالاتر از سمند است
      و….
      بله یک سری از مزیت های ال 90 هم به سمند میچربد که شما گفتین اما در کل برای یک خریدار سمند یاد شده بیشتر توصیه میشود تا ال 90 البته به شما حق میدم چون این سمند رو سوار نشدی تا ببینی هر گردی گردو نیست اما در هر حال بنده بین این رنج قیمت خودرو اول سمند EF7 رو انتخاب میکنم و بعد ال 90
      موفق باشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. عیسی

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۰
        سوابق: (3 ديدگاه)

        منم یه ای اف سون دارم
        خیلی ماشینه خوبیه
        موتورش حرف نداره
        اما باید روش کار کنند
        گیربکسشون خیلی افتضاحه
        ترمزش عالیه
        اما اگه بخای همون امکاناتو با پول کمتر بگیری ال90 بهتره
        اما این نکته فراموش نشه که ای اف سون پایه گازسوزه و من با 5 نفر سرنشین تو سربالایی با گاز پارس بنزین سوز و خالی رو باهاش گرفتم
        با گاز خیلی شتاب ذاره
        البته تندر هم یه ماشینه توپه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. محمد

      ۶ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (29 ديدگاه)

      شاهین جان معمولا آدما وقتی به خواب میرن، خواب میبینن. بیدار شو عزیزم. صبح شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. محمد علی

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    به نظر شاید تندر 90 از نظر ظاهری به سمند و پارس نرسه ولی وقتی پشتش میشینی از نظر راحتی تو رانندگی کم از مگان نداره ، من تو جاده هم سمند و هم 405 و هم تندر و امتحان کردم ، باید بگم تندر حرف نداره خیلی راحته ، ضمنا” تو شهرم به خاطر مصرف و شتابش عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعدی

      ۲ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (3 ديدگاه)

      فقط فضای داخلیش اصلا جذاب نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. mahan

    ۲ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بهترین خودرو ایران از همه لحاظ ال 90

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. rasoul

    ۲ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من الان یک هفته که تندر90e2خریدم واقعا ماشینی ایمنی،پرشتاب وقویترازمحصولات کنونی ایران خوررووسایپااست اماظاهر قشنگی نداره اگه یکم ظاهرش تغییر بدن دست کمی اززانتیا،سوزوکی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۶ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (29 ديدگاه)

      میگن اگه موتور RD رو عوض کنند میشه GLX.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. فرهاد

    ۲ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یک سال لست که L90 E2 LP دارم ازش خیلی راضیم چون با توجه به قیمتی که پرداخت کردم امکانات خیلی زیادی داره ولی یکسری نقیسه داره که امیدوارم ماشین سازا انرو بر طرف کنن ولی به این معنی نباشه که با اضافه کردن یک قطعه کوچیک کلی رو قیمتش ببرن
    از سوی دیگر از ایران خودرو متنفرم ماشین من ÷ارس خودرو با انصاف است
    آخه ایران خودرو ورداشته L90 گاز سوز کرده آخه بهشون بگید مگه خود شرکت اصلیش عقلش نمی رسید که اونو گاز سوز کنه که تو این کارو کردی و ماشین فرانسوی رو به آبرو می کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سعدی

    ۲ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    لطفاقیمت تندر90 مدل86 کارکرد80000چنده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سعدی

    ۲ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    منظورم e2فول آپشنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. امیرحسین

    ۲ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سمند را بیشتر ترجیح میدهمک. ومیخوام بخرم تندر چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. امید

    ۳ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (39 ديدگاه)

    دوستان توجه کنین که قراره قیمت تندر 90 رو یک و نیم میلیون بکشن بالا که میشه 17 18 میلیون توی بازار آزاد.وقتی با این قیمت میشه یه شاسی بلند توی کشورهای عربی سوار شد چرا باید تندر یا هر خودروی دیگه ای رو بخریم؟ توصیه میکنم این ماشینها که قیمتشون میره بالا رو نخریم تا توی دستشون بمونه.اونوقت قیمتو به اجبار میارن پایین یا کارخونه رو تعطیل میکنن که خدا کنه اینطوری شه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۷ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چرا با ال 90 مثال زدی؟خب سمند نگیرید تا قیمتش کم بشه.مثلا بشه مثل سوریه یا لبنان!!!!!!!!!؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. محمد

    ۳ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان….من تندر 90 فول دارم. بخاطر اینکه تو شهرستان درس می خونم هفته ای یکبار جمعا 600 کیلومتر رانندگی می کنم. توی سرمای امسال هم سوار تندر شدم و هم سمند LX . در سرمای زیر 5 درجه تندر به راحتی روشن می شه و در برف و یخ اصلا بکسوبات نمی کنه. اما سمند نه دنده اش جا می خوره و نه براحتی روشن می شه…..از تندر خیلی راضیم…فقط دو تا مشکل داره: یکی پدال گاز خیلی کناره و دوم نقطه کور سمت چپ راننده خیلی زیاده باید مراقب این قضیه باشید….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. mohsen

    ۳ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من محسن از تهرانم با کلی تحقیق در مورد خرید ماشین به این نتیجه رسیدم که ال 90 بخرم و الان 3 هفته هست که خریدم و خیلی راضیم فقط این و بگم که من خودم یسری چیزها که می دونستم روش انجام دادم یکی از این موارد این بود که من در سر بالای با شیب تند سرعت ماشین رو زیاد کردم و براحتی سر بالای رو که خیلی از ماشینها نمیتونستند با سرعت بیان ال 90 بیاد در مورد شکل ظاهریشم با کمی تقیر ( اسپرت ) خیلیهم شکیل میشه خلاصه تا گرونش نکردن بخرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مهدی

    ۴ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من 3 ماه است که سمند ال ایکس خریدم و ازش خیلی راضیم..تنها برتری تندر تسبت به سمند موتور کم مصرفش هست که سمند هم مصرفش متوسط هست..صدای سمند هزار بار بهتر از صدای موتور تندر است..طراحی ظاهری و داخلی سمند بسیار بهتر از تندر است و در داخل تندر فقط از پلاستیک هایی استفاده شده است که در داشبورد پراید های جدید استفاده میشود و داشبورد این دو خودرو و رو دری ها تقریبا شبیه هم هستند..امکانات سمند کمی بیشتر از تندر هست..صندلی های سمند بسیار راحتتر و جلو و عقب سمند جادارتر از تندر هستش..سمند پایداری بسیار بیشتری نسبت به تندر داره..سمند اکثر قسمت های اصلی رو که ازش صدا درز میکنه عایق بندی شده هست که در داخل اتاق صدای بسیار کمی میاد ولی تندر حتی صداگیر موتور هم نداره..اگه با تندر تو جاده موندی حتما باید ماشینو ببری نمایندگی چون بیشتر چیزاشو تعمیر کارا بلد نیستن..تندر لنت ترمز خیلی زود تموم میکنه و دیسک جلوش و کاسه ترمز های عقب هم خیلی کوچکتر از سمند هست که باعث میشه ترمز گیریش ضعیف تر از سمند باشه..روغن موتور تندر رو اگه به موقع عوض نکنی شتاب و مصرفش به طرز محسوسی بالا میره..در ضمن این ماشین رو در اصل کولی ها ساختن!!این ماشین ساخت شرکت داچیا رومانی هست و رومانی هم محل زندگکی کولی هاست پس بی خیال تندر شوید..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. حسین

    ۷ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    رقفا من سمند ef7 گازسوز بخرم خوبه یا ال90؟کومش کمتر ضرر میکنم؟:)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عبدالله

      ۸ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (12 ديدگاه)

      اگه ای-اِف-7 بخری خوبه.من شنیدم میگن تندر در هر بار سرویس چند ده هزار تومان خرج داره اما سمند چون ایرانیه اینجور نیست. البته داداشم تندر داره واقعا” راضیه. به هیچ وجه سمند با موتور 1800 نخر.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ali

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من سمند lx داشتم منسفانه بگم l90 کارش درست تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. mortezaM

    ۷ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    MR30 AZ MAGHALE KHOBETON KHEYLI MOFID VAGHE SHOD

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. ابراهیم

    ۷ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    …..تندر 90 بسیار بهتر از سمند lx است زیرا هم شتاب بیشتر و هم مصرف کم تری دارد از تهران تا شیراز 75 درصد باک..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. مهدی

    ۷ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمتهای هر دو باتوجه به امکاناتشون بسیار بالاست واصلا بادرامد مردم همخوانی ندارد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. بنیامین

    ۸ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (46 ديدگاه)

    سلام موتور ملی عالیه من دارم راضیم ازش یکم او لش خرج برداشت که گارانتی داشت ولی خوبه تندر سوار نشدم ولی از لحاظ موتور و راحتی سمند از تندر کمتر نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. فرشید

    ۸ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آینه های ال90روچطورخم کنم؟ماشین خوبیه فقط یبارپمپ بنزینش سوخت که فکرکنم بخاطرمصرف بنزین معمولی بود.شتابش خوبه.کامپیوترسفری داره.فقط سرپیچ آدم میترسه چپ شه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. جمشید

    ۸ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من الان 1ساله که تندر دارم. مشکلش اینه که سر پیچ قابل اعتماد نیست. اما محاسنش زیادتر از این حرفاست. من با زانتیا 0 تا 100 کورس گذاشتم که زانتیا هیچ حرفی نداشت. البته بالای 100 تا برتری با زانتیا هست. اگه شتاب رو دوست دارید فقط تندر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. ابراهيم

    ۸ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام ایا زاپاس L90E2 مدل 90 الومینیومی هست یا معمولی با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عبدالله

      ۸ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (12 ديدگاه)

      اکثر خودروهای دارای رینگ آلومینیومی،رینگ زاپاسشون معمولیه. تندر 90 هایی هم که من دیدم معمولی بودن. اگه ماشین را نو تحویل گرفتین میتونید با اضافه قیمت در همون نمایندگی رینگ زاپاس معمولی را تبدیل به نوع برتر بکنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. امیر

    ۹ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یک سمند ال ایکس مدل 86 و یک ال 90 فول مدل 87 دارم که هردو رو صفر از کارخونه گرفتم. سمند حدود 40000 و ال نود 30000 کار کردند. با هر دو تا شون هم سفر طولانی مدت رفتم. هر دو تا شون یک سری مزایا و معایبی دارند. سمند اتاق راحتی داره، نفوذ صدای باد و موتور در اون کمتره بخصوص هر چه دور موتور بالاتر میره این اختلاف بیشتر میشه، بدلیل سیستم تعلیق مستقل در چهار چرخ هدایت اون بهتره و در سرعتهای بالا کاملا احساس امنیت بیشتری رو در اون حس می کنید. صندوق عقب اون با اینکه از نظر عددی با ال نود یکی است اما بخاطر نداشتن فضای مرده خیلی کاربردی تر از ال نود است. مصرف اون در شهر تقریبا 12-13 لیتر است در جاده با سرعت حدود 100 مصرف به حدود 8 لیتر در 100 کیلومتر میرسه. سیستم تهویه در سمند بخصوص با داشتن دریجه هوا برای صندلی پشت بهتر عمل میکنه و با توجه به سطح کمتر شیشه و عایق بندی بهتر گرم کردن و سرد کردن هوا در اون بهتره. دید عقب و پهلو در هر دو مشابه ولی دید جلوی ال نود بهتره. در مقابل نقطه ال نود خودرویی است که اصلا بعنوان یک خود رو لوکس ارائه نشده است و قرار بوده جای رنو 5 رو در دنیا بگیره، خودرویی که بعنوان یک خودروی متوسط توسط رنو ارائه شده همین مگان است. با این همه ال نود در بخش موتور، الکتریک و سیستم انتقال نیرو کاملا بر سمند برتری داره. موتور خیلی راحت دور می گیره البته تا زیر 3000 دور تقریبا کم صدا و بالای اون پر صداست، گیر بکس خودرو اصلا قابل مقایسه با هیچ یک از ماشینهای ایران خودرو نیست و هیچ صدای ناهنجار و حتی صدای دنده زیر که در خانواده سمند و پژو عادی است رو نمی شنوید. تقریبا در هر سرعتی می تونید هر دنده ای رو به راحتی جابزنید البته معمولا بالای 20 کیلومتر دنده 1 قدری با سختی جا می رد. در سمند تقریبا باید بایستید تا بتونید دنده 1 رو حا بزنید. کلاج اون نرم و سبک است و برای حرکت در شهر خیلی بهتر از سمند عمل میکند اما متاسفانه زود داغ میشه و توانایی انتقال نیروی کمتری نسبت به سمند دارد. فرمان از سمند نرم تر است که در سرعتهای پایین کار راحت تر میشه اما در سرعتهای بالا احساس عدم پایداری بوجود می یاد. سیستمهای الکترونیک اون خوب و پایدار هستند. کیلومتر شمار و دور سنج با اینکه آنالوگ هستند با کامپیوتر کنترل میشن. درجه آب اون تقریبا همیشه روی 4 خط ثابت است و شما به ندرت روشن شدن فن رو می بینید.
    فضای داخل اتاق کاملا در هر سه بعد بزرگتر از سمند است اما بزرگ بودن اندازه شیشه ها بخصوص در سفرهای طولانی مدت باعث خستگی چشم می شود، همه طرف شیشه است. داخل اتاق سر و صدای اضافی از در و داشبورد نمی شنوید. دکمه های کنسول گنده و زمخت هستند من هنور هم با محل کلید شیشه های برقی بعد از سه سال مشکل دارم. اما بالا و پایین رفتن اونها به راحتی انجام میشه البته شیشه های عقبی تا ته پایین نمی یان. صندلی های جلو تقریبا راحت هستند اما صندلی های عقب بیشتر نیمکت هستند تا صندلی. هیچ علامتی از لوکس بودن در داخل و خارج خودرو دیده نمیشه. چراغ سقفی فقط صندلی های جلو رو روشن میکنه.ای کاش مثل پراید حداقل وسط سقف نصب شده بود. کیفیت سیستم صوتی بااینکه مارک معروفی داره اصلا خوب نیست. فایلهای MP3 رو که اصلا نمیشناسه، کیفیت پخش خوبی هم نداره. سیستم آلپاین سمند کاملا بهتره از اونه. مصرف اون در شهر تقریبا همیشه زیر 9 لیتر بوده و در جاده اگر باسرعت 90 و دنده 5 و بدون فشردن الکی پدال حرکت کنید مصرف زیر 5 لیتر رو هم می تونین تجربه کنید البته اگر سرعت رو به بالای 120 برسونید مصرف به حدود 7-8 لیتر افزایش پیدا می کنه. من تقریبا هر ماه یکبار هر دو ماشین رو به پمپ بنزین می برم و برای ال نود حدود 40 لیتر و برای سمند حدود 55 لیتر بنزین می زنم. ترمز ال نود از سمند مطمین تر کار میکنه در ترمزهای ناگهانی انحرافی از مسیر دیده نمیشه. بخصوص ترمز دستی خیلی خوب عمل میکنه. لاستیکها متاسفانه از نوع بارز هستند که برای تاکسیها خوبند چون انقدر سفت هستند که پس از 30000 تا کار کرد هنوز هم آجهای اون کاملا سالم به نظر می رسند اما در مقابل سرو صدای زیادی به اتاق وارد می کنند. لاستیکهای سمند از نوع گودی یر هستند که انصافا خیلی نرم تر عمل می کنند. برف پاک کن ال نود یک فاجعه واقعی است. اول سطح کمی رو پاک میکنه و همیشه آب برگشتی از برف پاک کن سمت راست روی قسمت تمیز شده سمت چپ می ریزه. در عین حال به نظر نیروی عمودی لازم رو به تیغه ها وارد نمیکنه تاآب از روی شیشه برداشته بشه. در مقابل سمند در این مورد کاملا مطلوب عمل می کنه. نور چراغها علیرغم سادگی ظاهرشون در شب کاملا خوبه بخصوص که میشه ارتفاع اونها رو هم تغییر داد. نور پردازی صفحه کیلومتر با نارنجی در شب بد نیست البته در بخش داشبورد کاملا صرفه جویی شده و کلید موقعیت دریچه ورودی هوای اتاق فاقد روشنایی است و برای پیدا کردن اون در شب باید با دست دنبالش بگردید و تازه یادتون میره که به سمت چپ باز میشه یا راست. درپوش موتور رو که بر می دارید تفاوت اصلی موتورها معلوم میشه. موتور ال نود خیلی جمع و جورتر قرار گرفته و موتور داخل اتاق راحت و در دسترس است البته سمند هم تقریبا همینطوره. آب رادیاتور دارای یک مخزن برگشت مثل پراید است که در طول این سه سال فقط یک بار آب اون رو اضافه کردم. از نظر تعمیرات در طول این سه سال فقط بکبار ماشین رو برای تعمیر (البته برای سرویس سه بار رفته) به نمایندگی بردم کا اون هم همون سال اول بود که به من زنگ زدن و گفتم شرکت رنو فراخان داده. خوشبختانه هیچ مشکل مونتاژی و یا عمل کردی در هیچ یک از بخشهای اون پیش نیومده. در مقابل سمند رو چند بار برای رفع عیبهای جزیی و متعدد به نمایندگی بردم این عیبها شامل کار نکردن روشنایی داشبورد، لرزش دسته دنده، کار نکردن دریچه های هوای سیستم تهویه و در این آخری جدا شدن ماهک دسته دنده بوده اند وهر دفعه هم یک روز کامل معطل شده ام.
    در کل ال نود ماشینی است که استهلاک خیلی پایینی دارد. خیلی بهتره مونتاژ شده و از تکنولوژی بالاتری بهره می بره. و برای شهر ماشین بهتری. سمند از تکنولوژی قدیمی تری استفاده کرده، هندلینگ بهتری داره و امکانات بیشتری رو هم ارائه می کنه. فکر می کردم که اگر موتور ال نود یا موتوری مشابه اون برای سمند انتخاب می شد بخشی از مشکلات این اتوموبیل حل می شد اما متاسفانه تجربه ای که از موتور EF7 داشتم کاملا مایوس کننده بود. موتور جدید صدای زیادی داره البته شتاب و کشش ماشین بهتر از قبل شده امااصلا به پای ال نود نمی رسه ضمن اینکه کلاج همچنال سفت و خسته کننده است و البته کیفیت گیربکس به شدت افت کرده و صدای اون در بیشتر دنده ها شنیده می شه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. حسین

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لطفن تندر90روباماشینای دیگه مقایسه کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. toyocar

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    l90 رو باید با ماشینی که موتور 1.6 لیتر و جرمی نزدیک به 1100 کیلو باشه مقایسه کرد که 206 رو میشه مقایسه کرد ولی اگه بخوام با کرولا 94 که تولید 18 سال پیشه و در کشور سازندش کرولا حکم پراید رو داره مقایسه کنم قدرت موتور گشتاور شتاب اولیه ثانویه هندلینگ وامکانات وزیبایی ال90 کم میاره /موتور 1.6 16 سوپاپ 115 اسب بخار و0تا100 در 9.4 ثانیه ومحور عقب مک فورسن و سرعت نهایی 240 کیلومتر در ساعت حالا می بینید که ال 90 با توجه به طراحیش که به روزه جقدر عقبه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا