ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. ال 90

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    هرکی ال90 می خواد موافقت کنه هرکی سمند رو می خواد مخالفت کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    سلام
    شمایی که ازاستحکام وایمنی ماشین صحبت میکنی ازبچه 7ساله هم بپرسی میگه استحکام وامنیت سمند بیشتره.
    اگرازسیستم تعلیق ماشین چیزی میدانی.که هیچ.
    وگرنه ال نودباسمندکنارهم روی جک ببر بالا ببین چرخهای عقب دوتاخودروچگونه اند.همه زمین وزمان گفتن ال نوددرسرپیچ ها تعادل نداره.اگرچندشب پیش بیننده تلوزیون بودی کنترل نامحسوس تعقیب یک ال نودبود.نه باسرعت بالا بلکه باسرعت100کیلومتردرپیچ ال نودتعادل خودش ازدست دادکه پلیس به راننده ال نودتذکرداد.ماقبول داریم موتورخوبی داره.ولی عیبهای زیادی.گذشته ازشکل ناهمگونش داره.شمااگرخواستی درصندوق ال نودبازکنی باید ماشین خاموش کنی.بیای کلید بیندازی مثل پیکان درش بازکنی.ولی پراید میشه ازداخل کابین درصندوق عقب بازکرد.شرم آورست که عقب گرکردیم به نسل ماشین 40سال قبل وازآن تعریف میکنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. لوگان

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آقای زاد اولا قیمت قطعات لوگان کم شده دوما بهتر از سمنده که بعد از یک تصادف جزیی دیگه جم و جور نمیشه و باید صدای بلبل و جیرجیرک رو از در ها و بدنه ماشین تحمل کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. لوگان

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام اقا مهدی لطفا برو تو همین سایت و بنویس مقایسه امنیت خودرو های سمند و زانتیا و ال 90 و 206 ببین کدوم خودرو امنیتش بیشتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    سلام لوگان جان
    همه چیز نسبیست.حتی چیزهایی که باعلم چندین دفعه آزمایش شده.تست شده.اینهاخیلی نمیشه اطمینان کرد.جلوی چشم خودم زانتیاتصادف کردوملخ خورد.هیچ کدام کیسه هوای آن بازنشدازچارسرنشین آن متاسفانه دونفردرصحنه تصادف فوت کردن.ومواردمشابه زیاد.علم پزشکی میگه شمادرسرعت 150کیلومترآنی ایست کنی 70%احتمال ترکیدن قلب انسان وجودددارد.پس کیسه هوا.ترمزهای دودیسکی…..نمیتواندتضمین جان سرنشینان خودروباشد.نمونه اتومبیهای رالی وفرمول یک بااین همه آهن کشی شدن اتومبیلهاوتجهیزات ایمنی دیگر گهگاهی تلفات جانی دارد.من به استحکام اتومبیل اعتقاددارم ولی کیسه هوابه همهان اندازه که مفیداست .مضرهم هست.شمااگراطلاعاتی ازتصادفات کشورداشته باشید.وچگونگی فوت افرادومعلول شدن آنهاازپزشکی قانونی بگیریدآن وقت متوجه میشوید که چنددرصدمعلولیتهاوخفگی توسط همین کیسه هوابوده است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. وحید

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    L90 بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. شروین

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اقا مهدی
    شما یا سمند داری
    یا سمند تولید میکنی که اینطور چشم بسته ازش تعریف میکنی
    شما کی باشی که بگی ایربگ خوبه یا بده؟
    اگر بده چرا مرسدس بنز رو ماشیناش 12 تا ایربگ میزاره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ناشناس

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    همانطور که دوستمان گفت بهترین گزینه برای خرید خودرو در حال حاضر لیفان 620 هست منتهی مدل 1800 سی سی..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. وحید

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همگی دوستان
    من نمیگم سمند جدید ها رو با ال 90 مقایسه کنیم بهتره یا نه ولی حتی برای امتحان هم که شده فقط یکبار با ال ایکس 83 (مدل اولیه) رانندگی کنید تا ببینید تفاوت این اسب سرکش با ال لگن تو چیه؟؟؟؟؟
    در ضمن یه موضوعی هست که باید مورد توجه قرار داد آقا اصلا ال 90 عالی خوب معرکه داداشای من شما یه نگا به ستون شماره یک این ماشین بندازین (ستون راننده) فاصله تا سر راننده 4 انگشت که این موضوع خدای نکرده میتونه توی تصادفات عامل اصلی فوت راننده بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. لوگان

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    آقا مهدی
    باید اینو بدونیم که تو ایرانیم بین ماشینا از بد و بدتر بایدبد رو انتخاب کنیم ماشینی که قاب ایربک روی فرمان رو به صورت راننده می کوبه بهتره یا ال90 دی که از 10تا یکی دوتاش باز نمیشه من یا شما با این ماشینا نمی تونیم بگیم ایربک بده یا خوب ولی ال90 در حالت کلی بهتر از دیگر ماشینهاست اینو می تونید از راننده های سمند وکه بعدش ال90 خریدن بپرسید یا از تعمیرکار ها یا متخصصان ماشین البته نه متخصص های کامپیوتری اگه اونطوری باشه منم دکتری ماشین شناسی دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. لوگان

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    آقای زاد اولا ال90 210 رو مثل آب خوردن می ره دوما تو ایران نمی تونی بیشتر از 160تا بره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. رامبد

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    سمند اگه ماشین بود هزار تا مدل ازش نمیزدن تا فروش بره در صورتی تندر یک مدل داره بازم مردم با اشتیاق میخرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مهدی

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    سلام لوکان جان
    خوب حرفی زدی.ماتوایران زندگی میکنیم.کشوری که هرلحظه براش مخاطره وجوددارد.آیامانباید خودرویی داشته باشیم که خدمات پشتیبانی خوبی داشته باشه.
    دلهره ازتامین لوازم یدکی آن نداشته باشیم.میگیم که موتورخوبی داره عمرقطعاتش بیشتره.ولی لوازم جنبی آن که براثرتصادف.برخوردباتیربرق وغیرهمعیوب یاازکارمیافتد مقصرخودمان باشیم.بیمه بدنه هم نکرده باشیم.میدونی خطرکامل آن180000تومان است ولی سمند25000تومان.من سال88ال نودفول داشتم.ماشینی که فول است ولی درصندوق عقب باید ماشین خاموش کنی باسوییچ بازکنی.دیگه بقیه داستان خودت بخوان.ولی سمندال ایکس سال باموتورملی برورامکاناتش باتندرمقایسه کن.توهین به مردم نشه.
    عربستان بودم.بایک عرب بحثمان شد.میگفت ایرانی مخ پلاستیک.گفتم چرا؟گفت هنوزبعدازچندسال ایرانی توبازارمیگرده ساعت سیکو5کیلویی میخواد.خیال کنم مردم ماهمیشه یک چیزی مثل پیکان میخوان.پس جایگزینش چه بهتر که ال نودباشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. mmf66

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (68 ديدگاه)

    آقایون ال90 سوار من خودم یه سال ال 90 فول پارس خودرو داشتم الانم 405 tu5 سمند ال ایکس هم سوار شدم
    اگه سمند موتور tu5 روش میبود از ال90 بهتر بود ال90 فقط کیفیت ساختش بالاتره وگرنه از لحاظ ماشینی هیچی نیست اگه یه 405 یا سمند با همون کیفیت قطعات ال90 ساخته بشن و با موتور tu5 ال 90 هیچ حرفی برا گفتن نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حسین

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    مگه توخواب ببینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. حسین

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    سمندو405…اگه باکیفیتم باشن بازم به دردنمیخورن ماشینای منسوخ شده ومن درآوردی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mmf66

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (68 ديدگاه)

      به خدا من در آوردی ترین ماشین جهان ال90 هستش. 405 رو جهان اولی ها برای جهان اولی ها طراحی کردند ولی ال90 رو جهان سومی ها برای جهان سومی ها طراحی کردند من نمیگم ماشین بدیه ولی در مقابل رقیباش همچین چیز شاخی نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. مهدی

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من که سمند ال ایکس سال دارم.بدون حساسیت میگم.خیلی راضیم.ولی تجربه ثابت شده.چه بخوای .جه نخوای.ظرف دو الی سه سال آینده.بازااتومبیل درکشورما بدست چینی هامیفته.شهرما پرازلیفان شده.تبلیغ زیادی هم شده.حتی منووسوسه کرده برم بخرم
    اگریادتان باشد.موتورسیکلت میگفتن فقط ژاپنی ولی الان چه؟الان اول چین بازاربدس خودگرفته.دوم هند ولی میدونی موتورسیکلت های هندی ازنظرقطعات پشتیبانی خوبی نداره.قیمت هاهم خیلی بالاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. amira

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    لیفان که بحثش نکن که مفت نمی ارزه چون وسایلش نیست تومملکتی که همه کسای که توسیاستن تویوتا سوارن ماهم باید اشغالی مثل تندروسمند بخریم مجبوری تندروترجیح می دیم که حداقل دست مفت خورهای ایرانی نرفته توش تندر قبول که ازعقب بدشکله اما ازهمه لحاض غیرازعقبش ازسمند سرتره سمند به علت سنگینی بدنه بعداز یک ماه پهن می شه روی جاده وتمام جاش صدامی ده واین خیلی بده که 20میلیون بدی چه هم صدرحمت تندرکه سروصدانداره اما جداازاین بحث ازاین کلمه که ازماست برماست کسانی برام درست کردن که خودشان بی ام وسوارن وماباید ارزوی یک ماشین مثل سراتو مگان سوناتاو…بزارن رودلمان واین موقعه باید ازش استفاده کردتاعراقی ها ازهمه لحاض ازایران کم ترن اما همشون سوار لندکروزامسال اینطورماشین هاسوارمی شن اونم با یک سوم قیمت اما مای بئبخت اندازهی قیمت لندکروز باید بدیم پراید وقتی مملکت اینطوره باید سواراین دوتاماشین بشیم به امید روزی که جلوپنجرهی سمندوبزارن روی سمند باقیمت 100میلیون…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. amira

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    ببخشد جلوی پنجره ی بی ام و روبزان روسمند باقیمت 100میلیون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. علی

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    با سلام
    نظرات رو که خوندم برای بعضی افراد من متاسف شدم که به جای اینکه بشینن درباره مشکلات ماشین هایشان نظر بدن که چه مشکلاتی دارن که دیگران نروند دوچار اشتباه شوند و ان ماشین را بخرند نشستند بحث میکنن که این بهتره یا اون ما ایرانی هستیم و بهترین تمدن دنیا رو داریم ولی باید بشینیم سر دوتا ماشین مزخرف بحث کنیم و مطمن باشین تا وقتی ما سر دوتا ماشین بحث داریم شرکتهای خودرو سازی ایران هم همینهارو میسازه بجای انتقاد از نظرات همدیگه بیایم از این خودرو ها انتقاد کنیم تا شرکتهای خودرو سازی به فکر خودرو هایی با کیفیت عالی و قیمت مناسب تولید شود به امید ان روزی که هر خانواده ایرانی یک خودرو عالی داشته باشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ساسان

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    تا 10 سال پیش خیلی از مردم ماشین نداشتن راحتم زندگی میکردن پس ماشین یک کالای لوکس هستش پس اگه میشه برگردیم به گذشته و راحت زندگی کنیم و این قدر آلودگی زیست محیطی و صوتی ایجاد نکنیم ماشین نخرین بخاطر ریه هاتون نخرین به خاطر سوراخ نشدن لایه اوزون نخرین به خاطر ذلیل شدن ویران خودرو و سایپا نخرین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. احمدتک خال

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    هر دو ماشینای خوبین ولی بیشتر از10 تومن نمیارزن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. مهدی

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    سلام amira
    عزیزم من اولین ماشینم پرایدبوده.دومی ال نودبوده
    ازنوع ال پی فقط 6ماه تونستم نگهش دارم .مسیرم بیشترجاده کوهستانی بود.پیچهایی که باپرایدراحت میپیچدم .ال نودتعادلش ازدست میداد.غیرازدوایربک. وای بی اس .آینه برقی.چیزی نداره.اطاق زشت.عدم دیدعقب.کمی پوشش دیدآینه اش.صندلی اتوبوسیش.نداشتن سنسورعقب.قرارگرفتن کلیدهای شیشه بالاکن دروسط داشبورد.که حواس راننده راپرت میکنه.گلگیرهاش ازخودبدنه ماشین بیرون زده.ولی سمند ال ایکس تمام امکانت روز روداره.آینه هابرقی.صندلی برقی.درب صندوق عقب برقی.یخچال.سنسورعقب.سیستم سخنگو.قطعات یدکی ارزان وفراوان.قیافه قشنگ.واین هم بگم ماشین من که 65000کیلومترکارکرده.باروزاول هیچ فرقی نکرده.هیچ صدایی نداره.به قول شما.لش نشده.سرحال وراست قامت میباشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. رضا

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    مهدی راستش بگو تو طراح سمندی که این قدر با تعصب ازش حمایت می کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. ناشناس

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    لیفان 620 1800 سی سی بهترین خودروی حال حاضر ایران .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (40 ديدگاه)

      اخه این لیفانو با چی مقایسه میکنید؟؟؟؟
      نه حالت ایرودینامیکی نه زیبایی نه هیچ برتری خاصی…
      یک سانروفو یک مانتور با 3 تومن رو پرایدم میشه بست….
      ماشین باید با ادم حرف بزنه…
      من با 30 تومن یک 207 دندهای میخرم 25 تومن 5 تومن خرجش میکنم…فکر نکنم اونوقت لیفان به چراغش هم برسه….:)))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی بیات

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (1126 ديدگاه)

        آخه 207 کجاش برتری داره نسبت به لیفان ؟؟؟!!!

        من موندم چرا ما ایرونی های ماشینی که کلا” 3 نفر بیشتر توش جا نمیشن رو با لیفان مقایسه می کنن
        سانروف لیفان میرزه به کل 206 و 207 و اینجور ماشینای زنونه و اسباب بازی مزخرف..

        موافقم 0
        مخالفم 0
  26. سهیل

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    اقای راد من خیلی از حرفاتونو قبول ندارم که میگید ال 90 شبیه دکه روزنامه فروشیه یا اینکه خرج زانتیا رو واسش میکنی ولی مثل اینه که سوار پراید شدی بعدشم از لحاظ ایمنی که زانتیا اصلا با ال 90 قابل قیاس نیست یه سوال ازت داشتم تا حالا با ال 90 رانندگی کردی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. سهیل

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    ضمنا اقای راد یه چیزیو یادم رفت بگم من خودم یه زمانی عاشق سمند بودم مثلا طرح جلوی داشبوردش خیلی واسم جذاب بود البته کرمی رنگش ها نه مشکی یا اینکه هروقت شب میخواستم سوار تاکسی شم منتظر میموندم تا یه تاکسی سمند بیاد تا سوارش شم چون از دیدن نور صفحه کیلومترش لذت میبردم ولی الان دیگه زیاد علاقه ای بش ندارم عوضش ال 90 رو دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. علی

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام به همه دوستان من یک لیفان 520 خریدم امکاناتش که عالیه با توجه به اینکه همیشه عاشق سمند بودهام وهمه مدلش رو داشته ام به خاطر سوخت بالا اینو خریدم ولی ازش راضیم لااقل یه کپسول آتشنشانی زیر صندلی راننده داره و تزیینماتش خوبه فقط گیربکسش ضعیفه انگار ولی هر چی باشه از ماشینای ایران خودرو که الان میزنه که همهشو درزدیده مثل سمند se که خیلی بهتره اگه نظری دارید خوشحال میشم بهم ایمیل بدین asalfun.2222@yahoo.com

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. amira

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    اقامهدی ماشیندمبارکت می گم دوستان ماشینش بی ام و گفتی بی ام و روچقدرخریدی؟مشکل های تندرقبولاما نمیشه ازمال سمند بحث بکنی یامی ترسی همه بفهمن؟ال نود خوبه که حداقل دیده عقب نداره وبا یک سنسور درست می شه اماسمندکه این دوتا ستون خوشگل گذاشتن جلوش یا وقتی می ری توش انگار دارن می زارند توقبر دیده جلورو کم نمی کنه یااین دستگیره ی درش که بخوای دروباز بکنی باید 180درجه بچرخه که دروبازبکنی یک چیزدیگه شرکت ایران خودرو بعداز100نوع سمند که درست کرد خداکردم نتونه یک صندلی برقی درست بکنه نمی شه به ایران خودروبگی که ارم خرشو ورداره یاطوری درستش بکنه که کم خراب شه بعدم ماشین ایرانی با باماشین فرانسه مقایسه می کنی ؟!!!!!!!!!!!!خودت خسته نشدی که اینقدرسر این تعمییر گاه واون تعمییر گاه رفتی بابا تاکی حقیقتو نمی گی این همه ایراد سمند فقط عقب ال نود جلوی چشده فقط؟سمند جدیدهارودیدی انگار بی ام و برویکیشو بخر یعنی خودت ازش داری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. احمد رضا

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سمند هم استحکام داره همم ظاهر نسبتا بهتر ولی خداییش از لحاظ لذت از راننگی لوگان بین سدان های ارزان قیمت یه چیز دیگه است
    پیش هر متخصصی هم بری تندر رو ترجیح می ده .

    نکته ی دیگه این که مضخرفترین فضاریا، فضای سرنشین های عقب سمنده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا