ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. raha

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اقا اریا اینقد اموالتو به رخ دیگران نکش مردم و مورد تمسخر خودت قرار نده بهت جایزه نوبل نمیدن همه میدونن تو ایران فقط شمایی که ماشین مدل بالا سوار میشه خیلیها هستن حتی دستم نزدن چی برسه سمت شاگردش بشینن این حرفای بچگونه چیه همش میگی ال89 زشته در شان یه ادم با شخصیت نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امین

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حالا کاری نداریم که بدنه ال 90 خیلی شبیه کابینتهای قدیمی آشپزخونس…
    اما خوب خیلی خوب میره، یعنی فقط خوب راه میره و چیز دیگه ای نداره… میتونه مثلن سمند رو تو درگ ریس بگیره، اما یه پیچ 10 درجه ای دهن راننده رو سرویس میکنه!!
    یه خوبی دیگه ای که ال 90 داره اینه که وقتی توش میشینی حس میکنی سوار خاور شدی انقد که احساس بالا بودن بهت دست میده!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      بابا دمت گرم . مستر بینی برای خودت. خ خخ خخخخ خخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. aria

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      قیافه اش بیشتر شبیه یخچال های بستنی هست که تابستونا توش بستنی می ریزند خخخخخخخخخخخخخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. aria

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    جواب تو همینه. وقتی اولین باری که اومدی اینجا میگی (اونا راننده نبودن که تو گرفتیشان). تو از کجا فهمیدی که اونا راننده نبودن. کی گفت اظهار نظر کنی. کی از تو نظر خواست که نظر دادی. مثل یه پسر خوب سر جات بشین . قبل از اینکه . ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. aria

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    گفتی اگه با ال 90 به یه پیچ برسه دهن راننده چی میشه؟؟ نهمیدم گفتی چطور میشه؟؟ آوه. فهمیدم یه راننده ال90 سر پیچ دیدم که دهنش چطور شده بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. aria

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    این بدبخت علی55 ماشینش (ال90) مدتهاست که پیستون ذوب کرده . گیرش نمیاد.ماشینش مونده توی نمایندگی قطعه اش گیر نمیاد . احتمالا اگه گیر بیاد حدود 8 تومن . قطعه موتوری می خواد. دیگه از کیفییت ال90 چیزی نگید .اگه داشت قبلا داشت نه حالا .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. av

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (22 ديدگاه)

      راست میگه آریا فکرکنم یه سمت تو ایران خودرو داری اینقدر با اطمینان میگی ef7 هیچ گزارش خرابی نداشته حتما آمار تعمیرگاه ها اول میاد در خونه شما بعد میره ایران خودرو وگرنه مدیرعامل تویوتا هم اینقدر با اطمینان از کیفیت ماشیناش نمیگه که تو از سمند میگی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. aria

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (540 ديدگاه)

        حالا

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. aria

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    حالا افرادی که فکر میکردند قیمت بالای ال90 ناشی از کیفییت قطعات و ارز بری بیشتر هست بعد از تصویب قیمتهای جدید باید فهمیده باشند که اصلا اساس قیمت گذاری در ایران جیب خریدار است نه قیمت تمام شده و ارزبری. یعنی تا هرجا که بخرند گرون میشه . نه به کیفییت کار دارند نه به ارزبری. و بخاطر تبلیغات کورکورانه ما ملت ال90 بیشتر از بقیه خودرو ها گرون شد یعنی توی یک هفته دو برابر شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. aria

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    آقا من پیش بینی میکنم که قیمت سمند (بخاطر گرون شدن زیاد برخی خودروها و پس خوردن تعدادی از مشتریانش) در چند ماه آینده تا مرز 35 تومن برسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. جواد

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اریا راستی سمندی که داری موتور نسوزونده از من میشنوی بالانر 80 تا نرو شانس که نداری ایران خودرو مسولیتی در رابطه با این نداره اخه هر ماشینی توانی داره سمندم اینه یوهاهاها سمند با مگانو تندر چه فکری کردی بای

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. علی

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    L90 با اون بدنه مسخرش و خدایه چپ کردن سرپیچا ماشین از رده خارج شده تو فرانسه 10ساله دیگه به خاطر عدم امنیت تولید نمیشه بعدش تو ایران میشه 36از 15 تومان ………….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. dan2dan

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (61 ديدگاه)

      نمیدونم کی بخاطره این اراجیف بهت مثبت داده،لوگان 10 ساله دیگه تولید نمیشه هان؟ماشین از رده خارج؟حداقل تولید سال 1987 نیست مثل سمند شما(همون 405 در اصل)
      یکم با منطق حرف بزنید لطفا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. aria

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    با تصویب قیمت جدید خودرو .امیدوارم افراد ساده ای که فکر میکردند گرانترشدن خودرو ال90 بخاطر کیفیت و ارزبری است متقاعد شده باشند که اینطور نیست. اساس قیمت خودرو قیمت تمام شده یا کیفیت یاارزبری نیست. بلکه بر اساس میزان توان خرید خریدار است. به زبان ساده تر تا جایی که مردم شیفته یک ماشین باشند و بهش پول بدهند .همون قدر گرون میشه.یعنی بخاطر تب تقاضای خودرو ال90 قیمتش طی یک هفته دوبرابر شد.(قابل توجه افرایکه معتقدند بخاطر کیفیت بهترش گرون شده یعنی در یک هفته کیفیتش دوبرابر شد که قیمتش دو برابر بشه).

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهروز

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چرت و پرت ممنوع! لطفاً مستند صحبت کنید و از روی غرض ورزی به دلیل ناکامی خودروی مطلوب خودتون(سمند) دلایل آدمای بیسواد رو مطرح نکنید
      اما چرا تندری که قرار بود زیر 10 میلیون تومان باشد، حالا از 35 میلیون نیز رد شده و ممکن است چهل میلیونی‌اش هم در راه باشد. کارشناسان در پاسخ به این پرسش، دست روی دو موضوع می‌گذارند، یکی آغاز دیرهنگام تولید تندر-90 و دیگری ارزبری بالای آن.
      به گفته آنها، تولید تندر-90 با حدود دو سال تاخیر کلید خورد و همین موضوع تاثیر زیادی بر هزینه تولید و قیمت تمام شده آن گذاشت. تندر قرار بود با یوروی 700 تومانی در تیراژی 300 هزار دستگاهی به تولید برسد، اما مخالفت‌ها و مانع تراشی‌ها از سوی برخی افراد اجازه این کار را نداد و تولید زمانی آغاز شد که نرخ یورو دو برابر شده بود. طبق قرارداد منعقد شده میان رنو و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (طرف ایرانی قرارداد)، قیمت پایه تندر شش هزار و 750 یورو در نظر گرفته شده بود که با احتساب یوروی 700 تومانی، این محصول زیر پنج میلیون تومان از آب در می‌آمد. با این حال، اما تولید تندر با یوروی گران کلید خورد و سرکشی‌های این محصول از همان ابتدا شروع شد، به نحوی که خیلی زود همگان فهمیدند تندر زیر 10 میلیون رویایی بیش نبوده است.
      اما جدای از تاثیری که آغاز دیرهنگام پروژه بر قیمت تندر-90 گذاشت، ارزبری بالای این محصول نیز یکی دیگر از دلایل گران شدن آن به شمار می‌رود. به اعتقاد کارشناسان، یکی از دلایل اصلی تبدیل شدن تندر به خودرویی بالای سی‌‌میلیون، هزینه ارزی آن است، مخصوصا اینکه نرخ یورو نیز طی یک سال گذشته رشدی شدید را به خود می‌بیند و همزمانی این دو با هم، بلای گرانی را بر سر تندر آورده است. حالا هم طبق آنچه که دیروز معاون تندر-90 ایران خودرو در مراسم رونمایی تندر اتومات اعلام کرد، این محصول در حال حاضر 61 درصد داخلی‌سازی قطعات دارد. در واقع 39 درصد قطعات باقیمانده را خود رنو تامین می‌کند و این به معنای ارزبری قابل توجه تندر-90 است، حال آنکه آغاز تولید این محصول با داخلی‌سازی 50 درصدی همراه بود. با این حساب، طی پنج سال و اندی که از آغاز تولید تندر-90 می‌گذرد، تنها 11 درصد به داخلی‌سازی قطعات آن اضافه شده است. حال سوال اینجاست که چرا داخلی‌سازی تندر-90 محدود بوده؟ معاون تندر-90 ایران خودرو در پاسخ به این پرسش می‌گوید: هدف این بوده که داخلی‌سازی قطعات تندر-90 گام به گام انجام شود تا کیفیت آن افت نکند. به گفته محمدرضا معتمد، درست است که داخلی‌سازی تندر در این پنج سال و اندی سرعت نداشته و گام به گام بوده، اما در عوض مشتریان از کیفیت آن راضی هستند. گفته‌های وی در شرایطی است که تجربه در خودروسازی ایران نشان داده داخلی‌سازی خودروها معمولا با افت کیفی همراه می‌شود و حالا تندر-90 به دلیل سختگیری‌های رنو در بخش تامین قطعات، فعلا از افت کیفیت در امان مانده است. البته مشتریان تاوان این موضوع را با افزایش قیمت تندر داده‌اند و این یعنی قیمت فدای کیفیت شده و خودروسازان نتوانسته‌اند این دو را در کنار هم قرار بدهند.
      عرضه تا پایان سال
      اما تندر-90 اتومات در حالی دیروز رونمایی شد که به گفته معاون تندر ایران خودرو، این محصول تا پایان سال روانه بازار خواهد شد. معتمد با اشاره به اینکه قرار است تا پایان سال‌جاری سه هزار دستگاه از این خودرو تولید و روانه بازار شود، گفت: برنامه تولید تندر-90 اتوماتیک ایران خودرو در سال آینده 15 هزار دستگاه است و ایران خودرو در کل 65 هزار تندر طی سال آینده تولید خواهد کرد.وی افزود: مجوز تولید انبوه تندر-90 دنده اتوماتیک در تاریخ 30 دی ماه سال‌جاری از شرکت رنوی فرانسه اخذ و برای این پروژه بیش از 67 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.
      به گفته معتمد، از مهم‌ترین ویژگی‌های تندر-90
      دنده اتوماتیک می‌توان به سهولت رانندگی در ترافیک شهری، کاهش استهلاک گیربکس و متعلقات، عملکرد بسیار خوب و اطمینان خاطر در سر بالایی و سرپایینی و عدم امکان سرقت خودرو در حال قرار گرفتن در وضعیت پارک اشاره کرد.
      معاون تولید تندر ایران خودرو ادامه داد: تندر اتوماتیک از نوع تیپ ترونیک است که منطبق بر محصولات روز دنیا به حساب می‌آید و قابلیت رانندگی در جاده‌های لغزنده را دارد.
      وی همچنین مهم‌ترین تفاوت‌های بین تندر-90 معمولی و دنده اتوماتیک را نمایش وضعیت دنده در قسمت نمایشگر جلو آمپر، تغییر دسته دنده و پوسته سپر جلو عنوان کرد و گفت: مصرف سوخت تندر-90 دنده اتوماتیک در سیکل ترکیبی (شهر -جاده) 3. 8 لیتر در هر 100 کیلومتر است.
      به امید روزی که مردم ایران با عقل و منطق خودروی خود را انتخاب کنند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. aria

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (163 ديدگاه)

        تغییر در طراحی داخلی (داشبورد)و طراحی خارجی بسیار بسیار ملزومتر از اتومات کردن این خودروی بی ریخت است.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. aria

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    تولید بی عیب سمند موتور ملی به کوری چشم معاندین ایران ادامه دارد و عیب یابی میشود. و قولتان میدم برای آینده با کیفییت ترین باشه . حالا بعضی ها که چشم دیدنش رو ندارند یه جایشون می سوزه . باید تحمل کنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. aria

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    هنوز کافی نیست که با تبلیغات کورکورانه و زبانی از یک خودرو آشغال مسخره یک بت ساختید . فکر نمیکنید از این تعصب شما در جهت بالا بردن غیر موجه قیمت ال90 استفاده شد. ( چرا ال90 گرون تر شد ؟؟ خودتون فکر کنید .دلیلش همین جانبداریهای بی منطق و دلیل شماست)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حسین

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    سمنددمزخرف25ملیون تندر36ملیون این چه مقایسه ایه؟من خودم206دارم..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. علیرضا

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آقاآریاتودرست میگی زیادشدن قیمت ال90به خاطرکیفیتش نیست درست ولی زیادشدن قیمتش به خاطر بی کیفیت ترشدنش است ولی قبول کن که ال90بی کیفیت هم هیچ ماشینی به پاش نمی رسه مخصوصا”ef7″

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      ین نظر شماست. نظر من اینه که کیفییت همه خودروها کم شده و در این میان چون ال90 فقط از ایت حیث مطرح بود و مزیت دیگری نداشت الان با نداشتن کیفیت دیگه هیچی نداره. ضمنابه کوری چشم معاندین موتور ملی عزیزمان ef7 معایب سال90 را برطرف کرده و با اقتدار در خط تولید بدون عیب است

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسن

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (35 ديدگاه)

        تلاشهای بیهوده شما برای بد جلوه دادن ال90 راه به جایی نمی بره .
        متاسفم برات که آرزوت اینه که ال90 بی کیفیت بشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. حسین

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    سمنداگه مفت بودنمیخریدم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. فرید

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    در کل هر خودرو دارای مزایا و معایبی هست ولی این باید فراموش نشه ، که قیمتهای فعلی با عرضه وتقاضا و شرایط سنجیده میشه نه کیفیت وقتی مردم تقاضاشون میره بالا خودرو ساز دقیقا” قیمت را بالا میبره ومنتظره متقاضی میمونه که ببینه تقاضاش کم شده یا نه اگر همچنان تقاضا بیشتر باشه مشخصا” قیمتها باز بیشتر ، نتیجه تقاضای ال 90 بیشتره بخاطر همون قیمتش بیشتره مطمئن باشید اگر برعکس این قضیه بود قیمت سمند بیشتر میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (163 ديدگاه)

      تقاضای سمند از ال90 خیلی بیشتره . ولی در این خودرو عرضه زیاد هست که باعث شده از افزایش قیمت کاذب جلوگیری کنه. . متقاضیان ال90 افراد خاصی هستند که حساب نیم لیتر بنزین را میکنند اهل حساب کتابند . اهل دل نیستند. به همین خاطر به همه لذائذ رانندگی یک خودرو پشت پا می زنند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. موسوی

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من سمندو بیشتر دوست دارم ولی میوتنم بگم هر2 خودرو باید مثل پیکان به سطل اشغال برن . ماشینای فرانسه به طور کلی باسیاست کشورش همراه هستند فردا وقتی قطعه نداد کارخونه ها میرن سراغ واردات از چین .البته پژوهشگاه های ماهم بیکار نیستند قطعه رو طراحی میکنند ولی به خاطر هزینه کمتر از چین میارن بسته بندی میکنند با برند کمپانی میدن دست خلق الله .سمند هم کپی 405.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ef7

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    نمیدونم این تعصب بازی تو ماشین به کجا ختم میشه ولی من با همین ef7 مدل 88 که دارم با وجود سنگین بودنش به همین برکت قسم که تو سر بالایی های ازاد راه تبریز -تهران پرشیا رو گریش انداختم دیگه ال 90 هاشااااااا که بماند تو اون سرعت چپ نشه!!! ،من خودم باور نمیکردم که چنین کششی تو سر بالایی اونم تو گاز داشته باشه ،ولی خدا وکیلی به دور از تعصب گفتم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (163 ديدگاه)

      آره کاملا درسته . و این شتاب در دورهای بالا به لطف سیستم جدید و مدرن cvvtر این موتور هست که در سرعتهای بالا انگار یه موتور دیگه میاد به کمکت. تا رانندگی نکنی درک نمی کنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. sx

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام دوستان میدونم کسی از من نظر نخواست لش ترین ماشین سمنده اونقدم آس نیست آقا آریا تعریف میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. raha

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    هستشو بنداز دور گلوتو نگیره.من دخترم اقای اریا. مغرور

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (163 ديدگاه)

      متاسفم اگه با شما برخورد متناسب با آقایون داشتم . در ضمن مگه رها اسم پسر نیست؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. aria

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      عذر خواهم. ببخشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. aria

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (163 ديدگاه)

      ماشین خانومها 206 و ریو هست نه ال90. ال90 ماشینی است برای افرادی که عشق ماشین خارجی دارند ولی پولشو ندارن. واقعا ریو برای خانمها ماشینیست پرفکت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. aria

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (163 ديدگاه)

      raha جون . ماشینت چیه . کجایی هستی . اصولا بقول فیلم سن پطرزبورگ من خوب آدمها رو درک میکنم . خیلی خوب درک میکنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. امیر

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    یکی از ماشینهام سمنده سال بنزینیه. جالبه کشش خوبی داره دنده1و 2 تنبله و 3و4و5 عالیه اکثر هموطنها دوستش دارن از نظر اتاق با توجه به قیمتش سوپر سالنه نه آب توش می اد نه صدا بیرون می ده در حالیکه 206 اصلا سوپر سالن نیست . سمند ادایی نداره بقیه ماشینها برای کسانیه که می خوان متفاوت باشن . اما این به تنهایی دلیل بد بودن ماشین نیست . حالا مثلا اسمش ام وی ام باشه همه می ریختن برای خریدش . اگه 14800 می موند عالی باشه من با مهندس خط مشورت کردم گفت سمند تک سوز موتور معمولی بهتره حلا همه می تونن بخرن .نمی دونم اما بعضی از مواد ال 90 خوبه . اگه پول باشه تویوتا کرولا هم در این اندازه خوبه . موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. reza

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا من یه سمند 89 متور ملی داشتم اگرچه بخاطر تولید سری اول ایرادات جزیی داشت که در همون سرویس اولیه برطرف شد ولی پرفکت بود یعنی بخدا تا سوار این ماشین نشی درک نمیکنی که سیستم cvvtیعنی چی و کی بدرد میخوره . آقا یه شکری خوردیم و فروختیم و گول حرف مردم در مورد ال90 را گوش کردم ال90 مدل90 خریدم. اولا که توی جاده از 110 بیشتر نمیشه رفت .دوما واقعا سر پیچها خیلی مشکل داره باید سرعتو خیلی کم کنی . سوما لوازمش گیر نمیاد و تا حالا دو بار پلوس رد کرده هر دفعه 20 روز خوابیده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (35 ديدگاه)

      بازم آریا دروغ گفتی
      برای چی این دروغا رو سرهم میکنی
      نکنه میخای بگی من رضا هستم نه آریا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. ef7

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من یه مدل 87 داشتم که ef7 بود از اون مدل های قدیمی سمند که تهران بگردی میتونی گیرش بیاری،یعنی نمونه های ازمایشی ef7 تو اتاق قدیمی سمند .بعد یه مدل 88 ال ایکس ef7 صفر شو گرفتم الانشم دارم، همه جارم گشتم از ترکیه و ارمنستان و گرجستان بگیر تا بلغارستان و روسیه .
    اونی که مصرف کننده است نتیجه ی اصلی رو میگه که ef7 خوبه یا بده .
    من که خیلی راضی هستم دست گل شرکت سازندش درد نکنه.به ماشین های دیگه هم توهین نمیکنم چون ماشین سلیقه ای هستش ،یکی دوست داره سمند برونه یکی دوست داره ال 90 برونه ،من که 22 سالمه بعضی ها بهم میگن سمند واسه افراد مسن و کار افتاده هستش ،206 برونی مناسبه ،ولی من به دنبال راحتی تو ماشین میگردم ،به قول دوستمون سوپر سالن باشه.من که با سمند نقره ایم خیلی حال میکنم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. aria

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (163 ديدگاه)

    دوستان. لذت رانندگی با ef7را فقط از افرادیکه این ماشین رو دارند سوال کنید. بخدا توی جاده دقیقا مثل یه ماشین اتومات عمل مینه یعنی اصلا نیاز به تعویض دنده نیست . چند دفه گفتم لذتش به انازه سوناتاست. در دورهای بالا دارای یک شتاب عجیب (در اثر عملکرد سیستمcvvt)داره که واقعا لذت بخش است مثلا در سرعت 160 تا بازم ماشین جون داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. نمایندگی ایران خودرو 1052

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض سلام و ارادت به همه دوستان

    تمام نظرات همه عزیزان از ابتدا خوندم با توجه به اینکه 14 سال تو این زمینه فعالیت داشتم و از نوع سیستم خودروها تا نوع تقاضای بازار اشراف کامل دارم لازم که به همه دوستان این توضیح بدم که در نوع سیستم موتوری بین ال نود و سمند از اگه 1تا 10 نمره بدیم ال نودعدد7 و سمند6.5 ولی از لحاظ استحکام بدنی و زیبایی ال نود 6 و سمند7.5 و از لحاظ اصطحلاک و قطعات ال نود 6 و سمند 8

    ولی من و همه همکارم پیشنهاد اول سمند بعد ال نود چون فردا روز هم از لحاظ هزینه های قطعات و حتی خرید و فروش هم راحترید.

    موفق باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. dan2dan

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (61 ديدگاه)

      از لحاظ کیفیت هم نمره میدادین خب،:)))
      بعدش،از لحاظ زیبایی قبول دارم سمند زیبا تره ولی از نظر استحکام اصلا و ابدا حرفتون رو قبول ندارم
      اصطحلاک هم که همه میدونن ماشین های فرانسوی پر اصطحلاک هستن،ولی اون چیزی که مشهوده اینه که تندر اصطحلاک پایین تری داره
      کلام آخر:هیچکس نمیگه ماست من ترشه(همون نمایندگی و سنمد:)))))))))))))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. aria

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (163 ديدگاه)

    raha جون . شما اولین دختری هستی که می بینم عاشق زانتیا هستی . اکثر خانومها عاشق ماشینهای ظریف مثل 206 و ریو و مزدا2 و رنو ویند و پژو 207 و 208 هستند .اونوقت شما عاشق زانتیا. یک ماشین قدیمی پرقدرت پر مصرف مردانه؟ فلسفه این چیه؟؟ اینه که تو پسری ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. raha

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ۱۸ آذر امسال یعنی ۲ماه پیش با زانتیام چپ کردم ماشین له شد ولی من یه خطم نیوفتادم چون جونمو نجات داد دوستش دارم ؛

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. aria

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (163 ديدگاه)

    شانس آوردی وگرنه زانتیا برعکس قیمت و تصوری که در موردش میشه ماشین زیاد امنی نیست.ولی خوب ماشین خوبیه من بعد سوناتا قبولش دارم. یک ماشین به تمام معنا مردانه. و رها پسند. راستی رها . فیلم سنپطرزبورگ رو دیدی؟؟معنی درک کردن رو در این فیلم دیدی؟؟ من واقعا در این مورد درک میکنم. راستی مگه من چه کار کردم که میگی (مغرور). یا میگی اموالتو به رخ نکش. من اینکارو اصلا نکردم نمی دونم چرا این ذهنییت را نسبت به من داری؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. aria

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (163 ديدگاه)

    این آقایی بود(علی55) که ماشین ال90 داشت موتور سوخته بود .فقط هزینه قطعاتش که یکی از دوستام براش پیدا کرد شد 2500 دلار. فقط تعمیر موتورش. حالا ببینید اگه به مشکل بخورید مقرون به صرفه هست یا نه؟؟آقا این ماشین عاقبت با این هزینه ها رفتنیست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. raha

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آقای آریا کسایی که ال90خریدن نه عشق ماشینه خارجو نه به این موضوع فکر میکنن که گرون شد همهش از روی علاقه خریدن هیچ کس تصور نمیکرد این ماشین قیمتش 2برابر بشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا