بیوکتجربه و آزمایش

اولین تجربهٔ رانندگی با بیوک انکلیو اونیر 2018، لوکس‌تر از همیشه

بیوک که چند سالی است بی‌سروصدا به یکی از موفق‌ترین برندهای آمریکایی تبدیل شده، به‌تازگی زیربرندی بنام اَوِنیر را تأسیس کرده است که برای اولین بار با نسل دوم کراس‌اوور فول سایز اِنکلیو ارائه شد. درواقع همانند جی‌ام‌سی که بالاترین نسخه از محصولات خود را تحت زیربرند دنالی عرضه می‌کند، بیوک هم قصد دارد همین کار را با اونیر انجام دهد. ازآنجایی‌که ۹۰ درصد از خریداران نسل قبلی انکلیو دو تیپ بالایی آن‌را خریداری کرده‌اند، عرضهٔ نسخه‌های پرچم‌دار محصولات بیوک با زیربرند اونیر برای این شرکت کهنه‌کار آمریکایی ریسک چندانی محسوب نمی‌شود.

نسخهٔ اونیر انکلیو نمونه‌ای فول آپشن بوده و از رینگ‌های ۲۰ اینچی آلومینیومی گرفته تا پوشش چرم پریمیوم غربیلک فرمان و تریم چوبی را به آن اضافه می‌کند. البته قیمت این کراس‌اوور لوکس در نسخهٔ اونیر به ۵۴,۳۹۰ دلار می‌رسد. در نگاه اول، کراس‌اوور سه ردیفهٔ هفت‌نفرهٔ کاملاً جدید بیوک همانند نسل قبلی خود خوش‌تراش به نظر می‌رسد درحالی‌که هم طول و هم فاصلهٔ محوری آن نسبت به نسل قبلی ۵ سانتیمتر افزایش داشته است. بااین‌حال انکلیو با خطوط جانبی ظریف و رنگ‌های بیرونی عالی مانند قهوه‌ای اسپرسو متالیک، هنوز هم خودرویی خوش استایل است؛ اما علیرغم افزایش طول، خط سقف انکلیو جدید به میران ۱.۲ سانتیمتر پایین‌تر آمده که موجب شده خودرو کوچک‌تر از قبل به نظر برسد.

داخل نسل جدید انکلیو نیز به‌طور کامل از نو طراحی شده و طبق سنت بیوک در آن رویکردی ساده‌گرایانه بکار رفته است. البته هرچند در اینجا سادگی لذت‌بخشی وجود دارد اما متأسفانه برخی ویژگی‌های هویت ساخته‌های بیوک کنار گذاشته شده‌اند مثل ساعت آنالوگ سنتی یا تریم کرومی که در نسل جدید وجود ندارند. در میانهٔ داشبورد این کراس‌اوور لوکس آمریکایی یک نمایشگر هشت اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی قرار گرفته که اطراف آن با شش دکمهٔ بزرگ که ویژگی‌های مختلفی مانند حالات رانندگی را کنترل می‌کنند، احاطه شده است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم از کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند.

در زیر صفحه‌نمایش مرکزی کنترلرهایی مانند میزان صدا، سیسم تهویه و گرمایش و سرمایش سیستم تهویه قرار گرفته است درحالی‌که تعداد پورت‌های USB هم افزایش پیدا کرده است. درهای عقب انکلیو بسیار عریض هستند که این ویژگی ورود و خروجی به ردیف سوم صندلی‌ها را بسیار ساده کرده است. همچنین درصورتی‌که تمامی صندلی‌ها خوابانده شوند، ظرفیت صندوق بار انکلیو به ۲۷۶۳ لیتر می‌رسد که از رقبایی چون آکورا MDX، آئودی Q7 و اینفینیتی QX60 بیشتر است.

با وجود رشد ابعاد بیرونی، وزن انکلیو جدید به میزان ۱۸۰ کیلوگرم کاهش پیدا کرده است و در زیر کاپوت آن‌هم پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 قرار گرفته که هم‌اکنون بهتر عمل می‌کند؛ اما بزرگ‌ترین مزیت نسل جدید انکلیو گیربکس نه سرعتهٔ اتوماتیک جدید آن است درحالی‌که گیربکس شش سرعتهٔ قبلی از دقت کافی برخوردار نبود و ایرادات فراوانی داشت؛ اما حالا بیوک با استفاده از این گیربکس جدید، کار درستی انجام داده است زیر این گیربکس ۹ سرعته به‌خوبی کار می‌کند و تعویض دنده‌های آن سریع و روان صورت می‌گیرد.

بنابراین حالا با وجود گیربکس جدید، انکلیو بهتر می‌تواند از ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور پیشرانهٔ خود استفاده کند و در نسخهٔ دیفرانسیل جلو ظرف ۶.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. همچنین حتی در مواقع خاصی مانند هنگام بالا رفتن از تپه‌ها می‌توان گیربکس را در حالت دستی قرار داد و با استفاده از پدال‌های پشت غربیلک فرمان اقدام به تعویض دنده‌ها نمود؛ اما یکی از چیزهایی که در انکلیو جدید تغییر نکرده است، شعاع چرخش فوق‌العادهٔ ۱۱.۸ متری آن است که موجب می‌شود حرکت در پیچ‌های تنگ با آن به‌راحتی انجام گیرد. همچنین حتی بدون آینهٔ داخلی دوربینی آن و سیستم دید ۳۶۰ درجه، دید در انکلیو ۲۰۱۸ بسیار بهبود یافته است. این دو ویژگی موجب شده که راننده در انکلیو جدید احساس رانندگی با خودروی بسیار کوچک‌تری را داشته باشد.

انکلیو ۲۰۱۸ سواری کاملاً متعادلی را ارائه می‌کند و به لطف افزایش فاصلهٔ محوری و پروفیل کوتاه‌تر، احساس سنگینی نسل اول از بین رفته است درحالی‌که سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک نیز موجب بهبود چسبندگی خودرو می‌شود. همچنین صرفاً برای نسخهٔ اونیر پکیجی بنام پکیج تکنولوژی هم با قیمت ۲ هزار دلار قابل سفارش است که ویژگی‌هایی چون کمک‌فنرهای تطبیقی را به خودرو اضافه می‌کند. این سیستم موجب ارائهٔ ترکیبی از هندلینگ اسپرت با سواری راحت‌تر و همین‌طور افزایش ثبات خودرو می‌شود؛ بنابراین پرداخت چنین مبلغی برای سفارش پکیج تکنولوژی ارزشش را دارد.

انکلیو همچنان خودروی بسیار راحتی است و نشستن در صندلی‌های ردیف اول و دوم آن‌که حمایت بیشتری از بدن به عمل می‌آورند در سفرهای طولانی لذت‌بخش خواهد بود. هرچند امکان سفارش آپشن هشت‌نفره با استفاده از صندلی نیمکتی ردیف دوم وجود ندارد اما فضای پای ردیف سوم صندلی‌ها افزایش یافته و جابجایی بین صندلی‌های خلبانی ردیف دوم و صندلی‌های ردیف سوم به‌راحتی صورت می‌گیرد درحالی‌که در کابین انکلیو هرکسی فضای زیادی در اختیار دارد؛ اما این کراس‌اوور فول سایز آمریکایی علاوه بر تیپ اونیر، در سه تیپ دیگر هم ارائه می‌شود که از تیپ پایه آغاز می‌شود. این تیپ صرفاً به‌صورت دیفرانسیل جلو و با صندلی‌های پارچه‌ای ارائه شده و قیمت پایهٔ آن برابر با ۴۰,۹۷۰ دلار است. تیپ‌های بعدی نیز به ترتیب اِسِنس و پریمیوم نام دارند که آپشن‌های بی‌شماری برای آن‌ها قابل سفارش است.

درمجموع پس از آزمایش رانندگی با نسل جدید انکلیو می‌توان نتیجه گرفت که بیوک به دنبال عملکرد بالا در محصولاتش نیست و قصد ندارد از لحاظ عملکرد با رقبای گران‌قیمت آلمانی مثل آئودی، مرسدس بنز و ب‌ام‌و رقابت کند تا جایی که مدیر بازاریابی انکلیو آقای «سم راسل» عملکرد این کراس‌اوور را با همین پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری شش سیلندر تنفس طبیعی کافی می‌داند. مهندسین بیوک می‌دانند که افراد بسیار کمی خواهان ثبت زمان زیر هشت دقیقه در نوربرگ‌رینگ با خانواده و بچه‌های خود هستند؛ بنابراین اعداد عملکردی برای بیوک اهمیتی ندارد و این برند اصیل آمریکایی فقط و فقط بر روی لوکس بودن و راحتی سرنشینان تمرکز دارد. همچنین اصلاً به همین دلیل است که بیوک زیربرند اونیر را تأسیس کرده است.

 

رقبا: آئودی Q7، آکورا MDX، اینفینیتی QX60، لینکلن اویاتور (در آیندهٔ نزدیک)

 

مشخصات فنی

Buick Enclave Avenir 2018

پیشرانه ۳.۶ لیتری V6
قدرت ۳۱۰ اسب بخار
گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
مصرف سوخت ۱۱.۲ لیتر (ترکیبی)
طول ۵.۱۹ متر
فاصلهٔ محوری ۳.۰۷ متر
وزن ۱۹۷۶ کیلوگرم
ظرفیت کشش ۲.۲۷ تن
ظرفیت سرنشین ۷ نفر
حجم صندوق بار ۶۶۸/۱۶۴۲/۲۷۶۳ لیتر
قیمت پایه ۴۰,۹۷۰ دلار
قیمت تست‌شده ۵۴,۳۹۰ دلار

 

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Amirferrari

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    همه چیز که رکورد نیست،اینکه صادقانه میگه واسه بیوک لوکس بودن و راحتی سرنشینان بیشتر از هر چیزی اهمیت داره قابل احترامه…شما فقط یه مقایسه کوچیک بکنید با خودروسازای داخلی که چطور مردم رو گاو فرض میکنن…همه چیز این ماشین عالیه،من به شخصه عاشق طراحی داخلیشم… حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. m.m

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (54 ديدگاه)

      یه دلیل بیار ک خودروسازای وطنی اشتباه فرض کردن؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امیر.عارف

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (876 ديدگاه)

    اسامی مثل بیوک و کادیلاک حس اقتدار و مردانگی و به آدم القا میکنه و رانندگی باهاشون همیشه راحت و دلپذیر هست . خیلی خوشحالم که این دو برند دوباره به روزهای اوج خودشون رسیدن واقعا حس خوبی از این تلاش به آدم دست میده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مانی

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    کیفیت متریال مورد استفاده رو کلی‌ بردن بالا
    اما طراحی بیرونی و داخلی‌ در حد ماشینهایه لوکس نیست
    کاش یک مقدار تو طراحی دست میبردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فتنه گوساله سامری

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    دوستان دوتا درگ دیگه بینM5وE63sبرگزار شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فتنه گوساله سامری

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    درگ۳ و۴رو پدال نشون نداده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فتنه گوساله سامری

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    البته درگ۴امروز اومده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا