تویوتا

پیش‌نمایش هایپرکار مسابقه‌ای تویوتا

تویوتا گازو ریسینگ تأیید کرد با تصویب و اجرایی شدن قوانین فنی جدید در مسابقات قهرمانی استقامت جهانی فیا WEC شرکت خواهد کرد.


با آغاز فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ مسابقات، بالاترین کلاس مسابقات یاد شده و همچنین مسابقات ۲۴ ساعته لمانز دیگر LMP1 نخواهد بود. این کلاس نام هایپرکارها را یدک خواهد کشید و از دو نوع خودروی مسابقه‌ای تشکیل خواهد شد: پروتوتایپ هایی با استایل یک هایپرکار و نسخه‌های مسابقه‌ای هایپرکارهای جاده‌ای.


تویوتا روش دوم را انتخاب کرده و خودروی خود را بر پایه‌ی نسخه‌ی جاده‌ای GR سوپرا اسپورت خواهد ساخت. این خودرو برای اولین بار در ژانویه سال ۲۰۱۸ رونمایی شده بود. این خودروساز ژاپنی قبلاً اولین نشانه‌ها از هایپرکارها مسابقه‌ای خود را عیان کرده که دارای روح کاملاً مشابه به GR سوپرا اسپورت کانسپت بوده اما از پکیج آئرودینامیکی چشمگیری برخوردار است.


این خودروساز در بیانیه‌ای خبری گفته است:

تویوتا گازو ریسینگ تأیید می‌کند در فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ مسابقات و با پروتوتایپ هیبریدی شکل گرفته بر پایه‌ی خودروی جاده‌ای GR سوپر اسپورت شرکت خواهد کرد. هر دو خودروی جاده‌ای و مسابقه‌ای فرایند توسعه‌ای طراحی گسترده‌ای را در مراکز فنی این شرکت در شهر تویوتا، فوجی و کلن پشت سر خواهد گذاشت.

تویوتا گفته از چالش‌های آینده‌ی مسابقات در بالاترین کلاس WEC و ۲۴ ساعته لمانز استقبال می‌کند. شرکت‌هایی که حضور خود در کلاس هایپرکارها را تاکنون اعلام کرده‌اند عبارت‌اند از استون مارتین با خودروی شکل گرفته بر پایه‌ی والکری، اسکودریا کامرون گلیکنهاوس با خودروی SCG 007 و بایکولس ریسینگ.


تست‌های پیست خودروی جدید تویوتا از سال آینده آغاز خواهد شد. نام این خودرو در آینده اعلام شده جزئیات بیشترش نیز در ماه‌های آینده مشخص می‌شود.


با توجه به قوانین جدید می‌توان گفت شرکتی که در کلاس هایپرکارها شرکت می‌کند باید حداقل ۲۰ دستگاه جاده‌ای از آن را در بازه‌ی زمانی ۲ ساله و بیشتر بسازد. قوانین جدید همچنین می‌گویند خودروها باید حداکثر وزن ۱۱۰۰ کیلوگرمی و متوسط قدرت ۷۵۰ اسب بخاری داشته باشند. این خودروها همچنین باید در شرایط مسابقه‌ای یک دور مسابقه را به‌صورت متوسط در ۳ دقیقه و ۳۰ ثانیه طی کنند.

موضوع جالب اینکه استفاده از سیستم‌های هیبریدی اجباری نیست اما خودروها از این روش برای داشتن حداکثر قدرت ۲۷۰ اسب بخاری سیستم هیبریدی استفاده خواهند کرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (492 ديدگاه)

    سوپرا مسابقه ای از نمای جلو چقدر خشن و زیباست!! فعلا خودروی تویوتا در بیست و چهار ساعته ی لمان هم شانس اول قهرمانیه. فرناندو آلونسو هم تو تیم تویوتاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. me84

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    “”تویوتا گفته از چالش‌های آینده‌ی مسابقات در بالاترین کلاس WEC و 24 ساعته لمانز استقبال می‌کند. “”
    پشت این جمله کلی برنامه ریزی و اعتماد به نفس خوابیده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا