جیپ

جیپ آماده تولید خودروهای هیبریدی است

فیات-کرایسلر برنامه‌های خود برای تولید خودروهای الکتریکی شده بیشتر را اعلام کرده است. این برند ایتالیایی-آمریکایی (و حالا فرانسوی) می‌گوید تا سال ۲۰۲۲ تعداد ۳۰ خودروی هیبریدی را در سبد محصولات خود خواهد داشت. بخشی از برنامه به تأسیس و عملیاتی کردن کارخانه باتری جدید در ایتالیا مربوط می‌شود که مجموعه باتری‌های محصولات آتی مزراتی و نسل بعدی فیات ۵۰۰ را پشتیبانی خواهد نمود.


برخی از این خودروهای الکتریکی شده پس از سرمایه‌گذاری ۱۸.۵ میلیارد دلاری شرکت برای ساخت محصولات پلاگین هیبریدی و الکتریکی توسط جیپ ساخته خواهند شد. بخش اول این سرمایه‌گذاری هنگفت تأسیس یک کارخانه در دیترویت میشیگان است که به‌صورت رسمی هم اعلام شده است.


مارک استوارت از جمله مدیران ارشد فیات-کرایسلر می‌گوید:

پس از چندین بیانیه عمومی و گفت‌وگوهای داخل شرکت، ما مفتخریم برنامه‌های آتی خود شامل تأسیس کارخانه در دیترویت را اعلام کنیم. ما از حمایت شهروندان قدردانی می‌کنیم و می‌دانیم که هر قدمی که برداریم نیازمند اثبات تعهد خود به این کار بوده و همسایگان خوبی برای درازمدت خواهیم بود.


این کارخانه در سمت شرقی دیترویت واقع می‌شود و ۴۹۵۰ شغل جدید را ایجاد خواهد کرد. فیات-کرایسلر همچنین می‌گوید این کارخانه یکی از کاراترین و پایدارترین زنجیره‌های تولید در آمریکای شمالی را خواهد داشت. این کارخانه پس از عملیاتی شده اقدام به تولید دو محصول الکتریکی شده از جیپ خواهد کرد؛ اما این دو خودرو چه نام دارند؟


شایعاتی درباره تولید رانگلر هیبریدی به گوش رسیده ولی فعلاً از خودروی دوم خبری نداریم. جیپ همچنین در حال آماده‌سازی یک شاسی‌بلند فول سایز سه ردیفه و نسل بعدی گرند چروکی است که طبق انتظارات در سال ۲۰۲۰ روی خط تولید خواهند رفت. این شاسی‌بلند سه ردیفه انتظار می‌رود نام گرند واگونیر را به خود گیرد و از همان پلتفرم گرند چروکی جدید استفاده کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Elmiraj

    ۱۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3105 ديدگاه)

    جیپ قبلا هیبریدی شدن رنگید و کامپس را اعلام کرده بود هم اکنون در یک تصویر جاسوسی که در دیترویت گرفته شده گفته میشه رانگلر پلاگین هیبرید هست و پورت شارژش هم سمت شاگرد قرار داره و زیر کاور پنهان شده…..
    این نسخه جدید از رانگلر در نمایشگاه ۲۰۲۰ لس آنجلس به نمایش در خواهد آمد .
    https://insideevs.com/news/379867/jeep-wrangler-phev-spy/amp/
    طبق گفته این خبر هیبرید بعدی نسل جدید گرند واگونیر خواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۱۳ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      تو موتور 1 خوندم گرند واگنیر بر اساس شاسی رم 1500 ساخته میشه.در صمن کامپس و رنگید نسخه هیبرید دارن در حال حاضر.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. shahrukh

    ۱۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (126 ديدگاه)

    جون مادرتون هرکار میکنین،سمت داج رفتین، فقط به موتورV8 چلنجر و ترکیبش دست نزنین.
    خیلی ستمه یه چلنجر از کنارت ردشه،صدای سوت بده،یا اصلا صدا نده:)))

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا