سایر خودروهای اروپایی

هیولای 700 اسب بخار برابم رخ نمود! معرفی BT62

پیرو تیزر منتشر شده در ماه‌های پیش، شرکت برابم اتوموتیو سرانجام از سوپر اسپورت جدید خود با نام BT62 رونمایی کرد.


این خودرو که به‌صورت مخصوص برای حضور در پیست طراحی شده، بی‌شک خودرویی خشن بوده زیرا دارای بدنه‌ای فیبر کربنی با ورودی‌های روی گلگیر جلو و رکاب‌های جانبی آئرودینامیک می‌باشد. این خودرو همچنین به یک اسپلیتر جلوی بزرگ، بال عقب چشمگیر و سیستم اگزوز با دو خروجی در وسط مجهز شده است. BT62 از رینگ‌های ۱۸ اینچی با قفل مرکزی و لاستیک‌های مسابقه‌ای میشلین سود می‌برد.


این استایل خشن و گیرا تنها برای تماشا نیست زیرا شرکت می‌گوید BT62 می‌تواند بیش از ۱۲۰۰ کیلوگرم داون فورس تولید کند. استفاده وسیع از فیبر کربن و کولار کربن به معنی وزن خشک تنها ۹۷۲ کیلوگرمی است.


طراحی متمرکز روی پیست برابم در کابین نیز مشهود است زیرا رانندگان در صندلی‌های مسابقه‌ای فیبر کربنی که مورد تأیید فیا بوده می‌نشینند. این صندلی‌ها ۶ نقطه اتصال دارند. در جلوی آن‌ها نیز غربیلک فرمان فیبر کربنی نصب شده که می‌توان آن را جدا کرد. همچنین پدال‌ها نیز قابل تنظیم بوده و صفحه‌نمایش BT62 از نوع ۱۲ اینچی دیجیتالی است.


نگاهی دقیق‌تر نشان می‌دهد که سوپرکار جدید این خودروساز دارای درب‌های فیبر کربنی، رول کیج و پوشش آلکانترا می‌باشد. این خودرو همچنین از آتش‌خاموش‌کن و پانل کنترلی با دکمه‌های بزرگ برای عملکردهایی همچون چراغ‌های جلو، برف‌پاک‌کن‌ها و راهنماهای جانبی بهره می‌برد.


اما قلب تپنده برابم BT62 یک پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۴ لیتری است که در وسط خودرو قرار گرفته و به‌صورت طبیعی نفس می‌کشد. این پیشرانه ساخت خود برابم بوده و قدرت ۷۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۶۶ نیوتون متری دارد. نیروی پیشرانه از طریق یک گیربکس ۶ سرعته سکونشئال به چرخ‌ها می‌رسد اما هنوز خبری درباره شتاب و سرعت آن منتشر نشده است.


با توجه به اینکه BT62 تنها مخصوص پیست است بنابراین استفاده از سیستم تعلیق دوبل جناغی با میله‌های ضد لغزش تنظیم‌پذیر و دامپرهای تطبیقی جای تعجبی ندارد. مهندسان شرکت همچنین از ترمزهای کارای سرامیک کربنی برمبو با کالیپرهای ۶ پیستونی استفاده کرده‌اند.

تنها ۷۰ دستگاه از این سوپرکار ساخته خواهد شد و هر مدل قیمت ۱ میلیون پوندی خواهد داشت. ۳۵ دستگاه ابتدایی دارای پوشش بدنه ویژه به منظور گرامی داشت ۳۵ پیروزی این شرکت در مسابقات فرمول ۱ خواهند بود. ۳۵ دستگاه باقی مانده را مشتریان خوش‌شانس می‌توانند بنا به سلیقه خود سفارش دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. mans

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (51 ديدگاه)

    خروجی موتور اونم تنفس طبیعی عالیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. SFXSuperFast

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (263 ديدگاه)

      وقتی
      کویینیگزک و لامبورگینی باهم چیز کنن(ازدواج کنن)
      بچه شون میشه این

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. s.h

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    970 کیلو!!!!!!!!!!!!! اگر مثلا یه موتور 1500 اسبی وگشتاورمثلا 1200نیوتون داشت تو پیست ماشینهای دیگه رو پرپر میکرد با 1200 کیلو داونفورس میشه با 1000 تا پیچید دمشون گرم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. ماتئوس

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (687 ديدگاه)

    فوق العادس … اما حیف که فقط مخصوص پیسته و ما پیست نداریم که بخایم باش رانندگی کنیم !

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. ماتئوس

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (687 ديدگاه)

    و این که احتمالا طراحش علاقه مند طراحی لامبو و پروجکت وان مرسدس بوده

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. Long Live PetrolHeads

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (62 ديدگاه)

    دماغه ی جلوش منو یاد کونیگزک رگرا انداخت

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. s.h

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      اره مخصوصا عکس اول

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. الف.ی

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1640 ديدگاه)

      احساس میکنم طراحی خارجیش یه کپی از رگراست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

        ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        دوست عزیز میتونم بپرسم بجز چراغ جلو کجاش شبیه رگرا هس؟ از شما بعبد بود اینجوری نظر بدی!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. Ali Keyhani

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    یکم از جلو شبیه فراری 488 پیستا شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ساسان

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1039 ديدگاه)

      جلو فراری و پشت وننو
      ولی کابینش خیلی زیبا شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

        ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        دوست عزیز این کجا شبیه فراری و وننوو هس؟ تنها شباهتش ب بقیه،فقط چراغ جلوی شبیه رگرا هس ،چراغ عقبش هم شبیه وننو نیس، این مشکل شماس ک Tرو شبیه Yمیبینی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      دوست عزیز این کجا شبیه فراری هس؟ من ک شباهتی نمیبینم، در ضمن میشه بگی فراری 488 پیستا کی معرفی شده؟! ب نظرت در این زمان کم امکان کپی هس؟!! چن سال طراحی و ساخت این خودرو طول کشیده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ali Keyhani

        ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (657 ديدگاه)

        دوست محترم چرا داستان درست میکنی واسه خودت،من کجای کامنتم گفتم کپی؟؟؟
        مگه‌ من گفتم از فراری پیستا کپی کردن؟
        فقط یه شباهت کوچولو وقتی عکس اولشو دیدم به فراری پیستا حس کردم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. ashkan

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (56 ديدگاه)

    پروجکت وان ؟
    داداش اون که خودش کپیه
    جلوش که کپی پی وانه (p1)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا