سیتروئن

معرفی فیس‌لیفت سیتروئن C4 کاکتوس

سیتروئن در سال ۲۰۱۴ کراس‌اوور کوچکی بنام C4 کاکتوس را با ظاهری غیرمتعارف و البته دوست‌داشتنی معرفی کرد؛ اما تنها سه سال بعد، سازندهٔ فرانسوی تصمیم گرفته ظاهر این ماشین را کمی متعارف‌تر کند و به همین دلیل حالا نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ C4 کاکتوس را معرفی کرده است. این ماشین در داخل و خارج پیشرفت‌های قابل‌توجهی را تجربه کرده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به تعلیق نرم‌تر، طراحی سقف شناور و بیش از ۳۱ ترکیب رنگ مختلف بیرونی اشاره کرد.

اما بااین‌حال قسمت‌هایی از طراحی غیرمتعارف قبلی C4 کاکتوس همچنان حفظ شده است. مثلاً پانل‌های جانبی که امضای این خودرو بودند کماکان باقیمانده‌اند اما به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای کوچک‌تر شده و از مرکز درها به قسمت پایین انتقال یافته‌اند. در نمای جلویی نیز همچنان نشانه‌هایی از نسخهٔ پیش از فیس‌لیفت دیده می‌شود مانند چراغ‌های دوتکه. به‌طورکلی سیتروئن در رابطه با C4 کاکتوس فیس‌لیفت گفته است که طراحی آن همچنان غیرمتعارف باقی‌مانده اما نسبت به قبل وضعیت بهتری پیدا کرده است.

این بدنهٔ جدید با پنج نوع رینگ آلیاژی مختلف همراه شده است که شامل نمونه‌های ۱۶ اینچی خاکستری‌رنگ و مشکی‌رنگ با طراحی مربع شکل و همین‌طور نمونهٔ ۱۷ اینچی می‌شود. برای بدنهٔ این ماشین نیز درمجموع ۹ رنگ مختلف قابل انتخاب است ازجمله سفید قطبی، خاکستری متالیک، قرمز اسپرت و… . سیتروئن همچنین برای C4 کاکتوس فیس‌لیفت پیشرانهٔ جدیدی را هم ارائه کرده است.

این موتور جدید از نوع ۱.۲ لیتری سه سیلندر بنزینی توربوشارژ PureTech است که در سه سطح قدرت مختلف ۸۲ اسب بخار، ۱۱۰ اسب بخار و ۱۳۰ اسب بخار ارائه می‌شود. انتقال نیروی نسخهٔ پایهٔ این موتور صرفاً توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد درحالی‌که برای دو مدل بالاتر علاوه بر این گیربکس یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک هم قابل انتخاب است.

علاوه بر این، امکان انتخاب پیشرانهٔ دیزلی هم برای C4 کاکتوس وجود خواهد داشت. این موتور که از سری BlueHDi است در دو سطح قدرت مختلف ۱۰۰ اسب بخار و ۱۲۰ اسب بخار عرضه می‌گردد. انتقال نیروی این موتور نیز توسط گیربکس‌های دستی و اتوماتیک انجام می‌شود. البته این پیشرانهٔ دیزلی از پاییز آینده قابل سفارش خواهد بود.

برای داخل C4 کاکتوس فیس‌لیفت نیز پنج رنگ مختلف در نظر گرفته شده که شامل ترکیب رنگ‌های مختلفی چون خاکستری، مشکی، زرشکی و بژ می‌شود. در کابین این کراس‌اوور فرانسوی همچنین سه تکنولوژی اتصالی مختلف هم ارائه شده است که عبارت‌اند از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با پشتیبانی از کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل، سیستم ناوبری و سیستم تماس اضطراری.

علاوه بر این سیتروئن این محصول خود را به ۱۲ سیستم کمک‌راننده مجهز کرده که شامل مواردی چون ترمز ایمنی فعال، هشدار محدودیت سرعت، هشدار خروج از خط، هشدار خواب‌آلودگی، هشدار توجه راننده، سیستم نظارت بر نقاط کور، سیستم کمک به شروع حرکت در سربالایی‌ها، دوربین دید عقب، چراغ‌های روشن‌کنندهٔ پیچ‌ها، سیستم کنترل چسبندگی و سیستم ورود بدون کلید می‌شود. فروش سیتروئن C4 کاکتوس جدید از اوایل سال آینده آغاز خواهد شد اما هنوز در مورد قیمت‌گذاری آن صحبتی نشده است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. سامان اذری

    ۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    من هر روز کاکتوس رو خیابون میبینم
    خداییش قیافه خیلی زیبایی.داره
    ولی نمیدونم چرا از از برند سیتروئن خوشم نمیاد
    چند روز پیش رفته بودیم یه جایی با ون سیتروئن ماشین تو راه موند هیشکی(مکانیکهای محلی) نتونست ازش سردر بیاره با جرثقیل بکسل کردن اوردن نمایندگیش ???
    صاحب ماشین خودشم کلافه شده بود میگفت اینو میفروشم یه ون فولکس واگن یا فیات میخرم
    بهش گفتم تونستی ژاپنی بگیر نتونستی.فیات رو بیخیال شو فولکس واگن خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    ماشین زیبا و خاصیه، برندشم قابل اعتماد و احترامه اما سیتروئن به اندازه پژو و رنو، پر فروش و عامه‌پسند نیست. من سیتروئن رو می‌پسندم، مخصوصا سوپر اسپورت GT.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    قیافش خیلی دلنشین نیست حقیقتا یکم خاصه و به قولی فرانسوی خودنماست ولی شنیدم فروشش برای برند خودش خوب بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی

    ۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (36 ديدگاه)

    من کلا عشق محصولات فرانسم اینم قیافش وحشتناک زیباس ولی چراغای عقبش انگار داره گریه میکنه یا قهر کرده البته از نظر من

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا