جگوارفورد

فورد و جگوار-لندروور آماده تعدیل نیرو در اروپا

خبرهای بدی درباره‌ی صنعت خودروی اروپا به گوش می‌رسد زیرا جگوار-لندروور در حال تعدیل نیرو بوده و فورد اروپا نیز از برنامه‌ی احیای جدید خود که بر مبنای کاهش هزینه‌ها استوار است پرده‌برداری کرده است.


فورد می‌گوید در حال کار روی به‌کارگیری استراتژی دگرگونی وسیعی است که باعث خواهد شد محصولات این برند نیازهای مشتریان را بهتر برطرف کنند. این خودروساز آمریکایی همچنان روی کلاس‌های خودرویی سودده و در حال رشد تمرکز خواهد داشت و محصولات کم سود خود را حذف خواهد کرد. به این ترتیب شاهد تولید کراس اوورهای بیشتر و مینی ون‌های کمتری خواهیم بود.


به عنوان بخشی از این برنامه، فورد دوباره تأیید کرده گفت‌وگوهای خود برای قطع تولید مدل‌های C-Max و گرند C-Max در تأسیسات سارلوئیس آلمان را شروع کرده است. فورد همچنین برنامه‌های خود برای کاهش تولید در تأسیسات گیربکس بوردوی فرانسه را اعلام کرده است.


جدای از این‌ها، فورد اروپا با کاهش پیچیدگی محصولات فعلی و تمرکز روی سودده ترین تریم ها و پیکربندی‌ها اقدام به کاهش هزینه‌ها خواهد کرد. به این ترتیب مشتریان می‌توانند انتظار انتخاب‌های کمتر در آینده را داشته باشند زیرا آپشن ها و تریم ها محدود خواهند شد.


بدون تعجب باید گفت تمرکز روی سوددهی به معنی کاهش نیرو است. فورد اشاره‌ی دقیق به این موضوع نداشته اما گفته خواهان حذف اضافه‌کاری در بخش کارکنان حقوق‌بگیر و ساعتی است. این خودروساز تلاش دارد تا حد ممکن این کار را به‌صورت داوطلبانه انجام دهد اما احتمالاً تعدادی از کارکنان نیز تعدیل خواهند شد.

فورد اروپا به عنوان بخشی از استراتژی خود روی سه ستون متفاوت تجاری تمرکز خواهد کرد: خودروهای تجاری، سواری و صادرات خودروهایی همچون موستانگ. فورد گفته در بخش تجاری احتمال اتحاد با فولکس‌واگن وجود دارد.

زمانی که بحث خودروهای سواری می‌شود فورد اعلام می‌دارد رانندگان باید انتظار طراحی‌های اسپورت و گیرا و مدل‌های الکتریکی شده را داشته باشند.


سال آینده نیز یک کراس اوور الکتریکی الهام گرفته از موستانگ وارد اروپا خواهد شد. فورد گفته اروپایی‌ها انتظار رونمایی این شاسی‌بلند جدید در ماه آوریل را باید داشته باشند. هنوز حرفی درباره‌ی این خودرو زده نشده اما احتمالاً بچه برانکوی معروف خواهد بود.

جدای از تغییرات یاد شده، فورد یک استراتژی مهم در روسیه نیز اتخاذ کرده که جوینت ونچر فورد سولرز می‌باشد.

معاون ارشد گروه فورد در بیانیه‌ای گفته است:

با همکاری تمامی سهامداران ما خواهیم توانست محصولات متمرکزتری در اروپا عرضه کنیم و همچنین تجارت خودروهای تجاری را برای سود بیشتر گسترش دهیم.

در خبری مرتبط نیز باید گفت جگوار-لندروور برنامه‌های خود برای حذف ۵ هزار کارمند در بریتانیا را اعلام کرده است.


این خبر پس از انتشار آمار فروش ناامیدکننده‌ی جگوار-لندروور به گوش می‌رسد. بریتانیایی‌ها تنها ۵۹۲۷۰۸ دستگاه خودرو در سال ۲۰۱۸ فروخته‌اند که حاکی از افت ۴.۶ درصدی می‌باشد. عمده دلیل این موضوع عملکرد بد در چین و افت فروش ۲۱.۶ درصدی است. جگوار-لندروور همچنین گفته است: “شرایط بد بازار که عموماً به خودروهای دیزلی و برگزیت ارتباط دارد از دیگر دلایل افت فروش است.” این شرکت در بریتانیا و اروپا نیز افت فروش ۱.۵ و ۷.۸ درصدی داشته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا