فورد

فراخوان فورد اکسپدیشن 2020 به خاطر حسگر کمربند ایمنی

فورد در حال فراخوان برخی مدل‌های شاسی‌بلند اکسپدیشن ۲۰۲۰ به خاطر نقص احتمالی در حسگرهای کشنده کمربند ایمنی سرنشین جلو می‌باشد.

این مشکل می‌تواند منجر به اشتباه محاسباتی خودرو در تخمین ابعاد و وزن سرنشین شده و حتی در برخی مواقع حضور سرنشین روی صندلی تشخیص داده نشود که در این صورت چراغ کیسه هوا روشن نخواهد شد. فورد می‌گوید این عدم‌تشخیص نسبتاً ساده می‌تواند ریسک جراحت در موقع تصادف را افزایش دهد.

فعلاً گزارشی از وقوع حادثه یا جراحت مرتبط با این موضوع به دست فورد نرسیده هرچند مالکان نباید چنین چیزی را نادیده بگیرند.

اما خودروهای تحت تأثیر فراخوان از نوامبر تا دسامبر ۲۰۱۹ در کارخانه کنتاکی فورد تولید شده و شامل ۱۳۵۵ دستگاه در آمریکا، ۱۲ دستگاه در کانادا و ۱ دستگاه در مکزیک می‌باشند.

نمایندگی‌های فورد بدون دریافت هزینه‌ای اقدام به تعویض سگک کمربند ایمنی خودروها خواهند کرد.

این خودرو در سپتامبر سال ۲۰۱۹ هم به همراه برخی خودروهای دیگر در یک فراخوان بزرگ شرکت کرده بود. مشکل آن زمان اکسپدیشن ۲۰۲۰ به مکانیسم خواباندن صندلی مربوط می‌شد که شاید در زمان وقوع تصادف به‌طور مناسبی از سرنشین پشتیبانی نکند.

در آن زمان تعداد ۴۸۳۳۲۵ دستگاه از محصولات فورد در آمریکای شمالی به نمایندگی‌ها فراخوانده شدند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. O

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (51 ديدگاه)

    این ماشینای آمریکایی هم همش فراخوان میدن
    متاستفانه خیلی کیفیتاشون پایین اومده
    قبلا چیا میزدن الان چی میزنن?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1167 ديدگاه)

      وقتی تقاضا زیاد باشه مشکلات تولیدی هم زیاد میشه پس طبیعیه
      اگه فراخوان نده غیر طبیعی و عیب محسوب میشه
      مثل تولیدات پسماندهای داخلی که بهش میگن ماشین فکر کنم! اتفاقا تقاضا هم زیاده براش و با وجود کلی مشکل هم کسی بهش برنمیخوره …
      (چون مجبورن!)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ارش

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    دهه ۸۰ میلادی فورد سدانهای خیلی خوبی تولید میکرد یکیش فورد گرانادا بود که خیلی نرم و راحت بود و نسبت به زمان خودش سدان پرقدرتی بود رقیب بی ام و ۵۱۸ و آئودی ۱۰۰ بود . حالا که به فورد اکسپیدشن نگاه میکنم با وجود اینکه suv هست ولی یاد گرانادا می افتم اینم معلومه ماشین خیلی خوبیه راحت جادار قدرتمند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا