فورد

استقبال متفاوت از فورد موستانگ مک ای

خودرویی که بازهم قوانین را تغییر داده است!

فورد موستانگ مک ای ۲۰۲۱ این برند را وارد قلمروی جدیدی کرده است. مک ای نه تنها اولین خودرو از محصولات تمام الکتریکی فورد در آینده است بلکه نام مشهوری که برای آن در نظر گرفته شده استانداردهای بالایی را به همراه آورده است. همچنین به نظر می رسد مک ای در حال تغییر روش خرید است زیرا بسیاری از مردم این خودروی متعلق به برندی رده میانی را به شیوه متفاوتی سفارش داده‌اند.

یک بولتن مختص نمایندگی که به چندین نمایندگی فورد در کالیفرنیا فرستاده شده نشان می‌دهد تنها حدود ۵ درصد از خریداران مک ای به‌صورت حضوری به نمایندگی‌ها مراجعه کرده‌اند تا خرید این خودرو را رزرو کنند. بقیه افراد خرید خود را به‌صورت آنلاین انجام داده‌اند. تنها ۹۲ نفر از ۱۷۱۲ خریدار بالقوه این خودرو در کالیفرنیای جنوبی به نمایندگی‌ها رفته‌اند؛ به عبارت دیگر، ۱۶۲۰ رزرو برای خرید این خودرو به‌صورت آنلاین انجام شده است.

البته ذکر این نکته مهم است که این سفارش‌ها در حقیقت به معنی رزرو بوده و هنوز خرید نهایی و واقعی انجام نشده است.

مأموریت بعدی فورد تبدیل این سپرده‌های ۵۰۰ دلاری به خرید واقعی است. این فرایند به زودی شروع خواهد شد. این حقیقت که بسیاری از رزروهای خرید موستانگ مک ای به‌صورت آنلاین انجام شده نشان می‌دهد این روش فروش سرانجام به مدل‌های دیگر هم تسری خواهد یافت. در واقع بیش از یک‌چهارم رزروهای موستانگ مک ای در کل آمریکا به کالیفرنیا اختصاص داشته و این موضوع نشان می‌دهد که کالیفرنیا همچنان نقش مهمی در تثبیت روندهای جدید دارد.

تنها خودروساز دیگری که تکیه زیادی به فروش آنلاین دارد تسلاست. فورد هم با بررسی وضعیت تسلا به این نتیجه رسیده که مشتریان این برند الکتریکی خرید آنلاین را بیشتر ترجیح می‌دهند.

جزئیات جالب دیگر مک ای نشان می‌دهد ۸۰ درصد رزرو کنندگان این خودرو باتری با برد بیشتر را سفارش داده و ۵۵ درصد نیز سیستم چهار چرخ محرک را انتخاب کرده‌اند. حدود ۳۰ درصد خریداران آمریکایی تاکنون تریم GT را برگزیده‌اند هرچند این مدل تا اوایل سال ۲۰۲۱ تولید نخواهد شد.

آیا خرید آنلاین مشتریان کالیفرنیایی شیوه بازاریابی فورد در سال‌های پیش رو را تغییر خواهد داد؟ آیا نمایندگی‌های فورد مجبور خواهند شد تا روش‌های فروش خود را با سلایق مشتریان هماهنگ کنند؟ زمان پاسخ این سؤالات را خواهد داد…

رندر شلبی موستانگ مک ای
رندر شلبی موستانگ مک ای

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Carbonado Aventador

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (4471 ديدگاه)

    صنعت خودرو داره یه‌تکان اساسی میخوره
    و به رهبری تسلا این مهم بالاخره تکمیل میشه..
    .
    خیلی از ماشبن سازا از سیاست های تسلا الگو برداری میکنن چون قبول کردن که به روش سنتی نمیشه ادامه داد.
    .
    ولی الان باز اکبر دایملر و اصغر آلمانی میان میگن تسلا گاری میسازه.
    ماشین نمیسازه که!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Me

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (314 ديدگاه)

      وضع کامنتهای پدال خیلی از سال پیش بهتره.به چند دلیل:
      ۱. پدال فهمید آبرو مهم تر از جذب مخاطب هست و اون دوئل های مسخره رو تموم کرد
      ۲. تلگرام فیلتر شد و بساط ربات های فیک ایمیل جمع شد و کامنت گذاری و لایک و دیسلایک فله ای درکار نیست دیگه
      ۳. مردم گرفتار بدبختی های خودشونن وقت ندارن بیان اینجا گل واژه تفت بدن

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا