فولکس واگن

معرفی نسل جدید فولکس جتا، شیک‌تر و پیشرفته‌تر

جتا یکی از موفق‌ترین محصولات فولکس‌واگن است به‌نحوی‌که از سال ۱۹۷۹ تاکنون بیش از ۱۶ میلیون دستگاه از آن به فروش رسیده که ۳.۲ میلیون دستگاه از آن تنها در ایالات‌متحده فروخته شده است. حال فولکس‌واگن در نمایشگاه دیترویت امسال نسل هفتم این سدان کامپکت محبوب را معرفی کرده است. این نسل به‌طور کامل از نو طراحی شده و روی پلت‌فرم ماجولار MQB فولکس‌واگن ساخته شده که به گفتهٔ سازنده موجب ارائهٔ فضای داخلی بیشتر و مصرف سوخت بهتر شده است. این همان پلت‌فرمی است که در خودروهایی چون فولکس‌واگن گلف و آئودی A3 هم بکار رفته است.

جتا ۲۰۱۹ در بیرون از طراحی اسپرتی برخوردار است که هرچند مشابه نسل قبلی نیست ولی چندان متفاوت با آن به نظر نمی‌رسد. طراحی بیرونی این ماشین تا حدودی از مدل آرتئون و کانسپت ID الهام گرفته است اما الهام گیری از نسخهٔ اروپایی پاسات خصوصاً در نمای جلویی آن نیز مشهود است. در استایل بیرونی این سدان آلمانی جلوپنجره‌ای عریض با چراغ‌های باریک و خطوط تیز بدنه در کنار خط سقف شیب‌دار دیده می‌شود که شکل کوپه مانندی به آن بخشیده است. در نمای عقبی هم چراغ‌هایی کشیده و دو سر اگزوز باریک دیده می‌شود. همچنین چراغ‌های جلو هم به‌صورت استاندارد از نوع LED هستند. به‌طورکلی نسل جدید جتا از طراحی مدرن‌تر و با ظرافت بالاتری برخوردار است.

استفاده از پلت‌فرم MQB موجب ایجاد ابعاد جدیدی در جتا شده است به‌گونه‌ای که در همهٔ قسمت‌ها رشد داشته و کشیده‌تر، عریض‌تر و بلندتر از قبل شده است. همچنین فاصلهٔ محوری آن نیز از ۲.۶۵ متر نسل قبلی به ۲.۶۸ متر رسیده است درحالی‌که اوورهنگ جلو کوتاه‌تر شده ولی اوورهنگ عقب افزایش پیدا کرده است؛ بنابراین رشد ابعاد بیرونی موجب افزایش فضای کابین خودرو شده است اما حجم صندوق بار تغییری نداشته است. علاوه بر این، کابین جتای جدید به‌طور کامل از نو طراحی شده است.

در سراسر کابین جتا از متریال باکیفیت و خوش لمس استفاده شده و طراحی کابین نیز کاملاً جدید است. همچنین ۱۰ رنگ مختلف برای نورپردازی داخلی هم در نظر گرفته شده است. در میانهٔ داشبورد نمایشگر بزرگ‌تری تعبیه شده که هنوز ابعاد آن اعلام نشده است اما به سمت راننده زاویه دارد و در مکانی بالاتر نصب شده است. علاوه بر این، تکنولوژی‌های دیگری هم در کابین این ماشین کار شده است که مهم‌ترین آن‌ها صفحه آمپر دیجیتالی است. البته این تکنولوژی فقط در تیپ‌های بالایی SEL و SEL پریمیوم ارائه می‌گردد. رابط کاربری این نمایشگر به‌گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند موارد موردنظر راننده مانند ناوبری یا تنظیمات خودرو را به‌طور مستقیم روبروی آن به نمایش درآورد.

فولکس‌واگن ادعا کرده است که در نسل جدید جتا با وجود سقف کوپه مانند، فضای داخلی افزایش پیدا کرده است به‌نحوی‌که فضای سر، فضای زانو و فضای شانه‌ها در آن بیشتر از نسل قبلی شده است؛ اما علاوه بر اتاق بزرگ‌تر، تجهیزات ایمنی جتا نیز افزایش پیدا کرده و حالا ویژگی‌هایی مانند ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد جلو، کروز کنترل تطبیقی، نظارت بر نقاط کور، هشدار ترافیک عقب و سیستم حفظ حرکت میان خطوط در لیست ویژگی‌های ایمنی آن دیده می‌شود. علاوه بر این، اندروید اتو گوگل و کارپلی اپل هم به‌صورت استاندارد در جتای جدید ارائه شده است.

علیرغم تغییرات کلی خارجی و داخلی نسل جدید جتا، در زیر کاپوت آن همان پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ نسل قبلی قرار دارد که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. البته یک نسخهٔ قدرتمند بنام GLI نیز در حال توسعه است و در آیندهٔ نزدیک معرفی خواهد شد. برای انتقال نیروی این موتور به چرخ‌های جلو، به‌صورت استاندارد یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی در نظر گرفته شده است اما در تیپ‌های بالایی بجای گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک قدیمی، یک نمونهٔ هشت سرعتهٔ اتوماتیک جدید با تکنولوژی توقف/حرکت ارائه می‌شود.

با وجود این تغییرات و به‌روزرسانی‌ها، قیمت نسل جدید جتا نسبت به نسل قبلی کاهش یافته است به‌نحوی‌که قیمت آن از ۱۸,۵۴۵ دلار آغاز می‌شود که ۱۰۰ دلار کمتر از نسل قبلی است. جتا ۲۰۱۹ در ابتدا در چهار تیپ مختلف شامل S، SE، SEL و SEL پریمیوم قابل خریداری خواهد بود درحالی‌که به‌زودی مدل R-Line هم به آن‌ها اضافه خواهد شد. این مدل به ویژگی‌های ظاهری اسپرت، ارتقاءهای داخلی جزئی و دیفرانسیل الکترونیکی XDS مجهز است. نسل جدید فولکس‌واگن جتا در سه‌ماههٔ دوم سال جاری در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد.

[دانلود ویدئو]  

با پوشش لحظه‌به‌لحظۀ آخرین اخبار و رویدادهای نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸، در مجلۀ پدال همراه شما عزیزان هستیم…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    ساده وشیک.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (225 ديدگاه)

      علی جون درست میگی ولی چندان هم ساده نیست!
      عقبش منو یاد مکان جدید می ندازه جلوشم یاد محصولات فوردو یه ماشین چینی با برند فاو که اسمش دقیق یادم نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid...Audi

        ۲۶ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (712 ديدگاه)

        حتما جلوی CLS جدید هم شما رو یاد برلیانس H230 میندازه؟!!!!!!!!!!!!
        فاو بسترن :))))))))))))))

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علی

          ۲۷ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (225 ديدگاه)

          آره دادا همون فاو بسترن بود درضمن دوست گرامی من نگفتم که کپی کرده یا از یه ماشین چینی الهام گرفته فقط گفتم منو یاد اون ماشین میندازه بنزcls هم چراغای جلوش خیلی شبیه برلیانس شده نشده???
          بازم نمی گم کپی کرده ولی میگم خیلی شبیه
          راستی این روزا چخبر شده تو سایت من یه کامنت میزارم تو پنج دیقه سی چهل تا دیسلایک می خورم??

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. Kamran

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    درسته اسکودا زیر مجموعه فولـکس‌واگن
    به حساب میاد ولی اسکودا باید از فولکس
    اسکـی بره نه فولـکس از اسکـودا مگه نه ؟

    اللاه وکیلی تمام رقبای ژاپانیش از نظـر
    طراحی هزار سر و گردن از این سر ترن
    ـ
    در کل از نظر کیفیت کابین و تکنولوژی و سواری و
    خدمات پس از فروش فلـکس‌واگن شناخته شده

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Madjid

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      چون پلتفرم مشترکه ظاهر رو نمیشه خیلی عوض کرد.
      در ضمن این اشکوداست که از پلتفرم فائو وی استفاده میکنه

      از طرفی طراحی های فولکس 30 ساله که همین طورین.
      با احترام به سلیقه ی بقیه خیلی ها هم عاشق این طراحی ساده و روان هستن و به طراحی های شلوغ پلوغ و خشن آسیایی ترجیحش میدن. از جمله خود من.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. بنزما

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (505 ديدگاه)

    خیلی شیک و مدرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mehran (fox)

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (214 ديدگاه)

    فولکس واگن درست تو همون مسیری قرار گرفته که طرفداراش انتظارشو داشتن . ماشینایی با طراحی داخلی و خارجی جذاب خوش قیمت اقتصادی و این کارو واسه رقیباش بشدت سخت میکنه، پولو منو حسابی غافلگیر کرد همینطور آرتئون t roc و حالام جتا. تصاویر جاسوسی توارگم که حاکی از جذاب بودن ادامه دار داستان طراحیای فولکس واگنو داره و البته اطلس که با توجه به بازار مصرفی و سگمنتش دقیقا اونیه که باید باشه.تو بحث ایمنیم که چند روز پیش معلوم شد سه محصول پولو آرتئون و t roc بین انگشت شمار بهترینای دنیان…مرسی فولکس Das Auto.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. me84

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    عقبش یه کمی منو یاد سوناتای نسل قبل میندازه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Mehdi TuRbO

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1972 ديدگاه)

    18000 ?? تازه با درامد اونا ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (392 ديدگاه)

      کدام درامد بابا توهمون نیویوزک دومیلیون نفر پول غذا ولباس ندارن بالای سی درصد تو تامین مسکن اجاره یعنی مشکل دارن اونجا همه تویه سیکل بدهین وفقط عده ای که این وسط سهامدارای اصلی فدرال رزرو هستن سودمیبرن که اوناهم صاحبان همون بانکهای بزرگن وبه شدت اختلاف طبقاتی وسیستم فاسدمالیشون عمیقه وتقریبا مردم مورد استثمارن وفقط همون یک درصد مرفه در غرب منفعت اصلیو میبرن یه نظام مالی فاسدوناعادلانه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان اذری

        ۲۶ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        امیر جان تو امریکا کار کنی کار هست ولی ایران کار کنی کار نیست اگه کار هم باشه هم پولش کمه هم اینکه ممکنه 6 ماه حقوقت عقب بمونه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. بنزما

        ۲۶ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (505 ديدگاه)

        درسته تو امریکا هم اختلاف طبقاتی هست و فساد مالی ولی مهم اینه
        که اونجا با کار معمولی زندگی کامل میچرخه شرایط نیویورک فرق داره اونجا مردم واسه پیشرفت بیشتر و اوج گرفتن میان نتونن به دردسر میفتن
        بعدم شرایط رو برای استعدادها فراهم کردن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Saeed Boroomand

        ۲۷ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (477 ديدگاه)

        یه طرح هستش اینجا به اسم فود استمپ که هزینه غذا رو رایگان میدن اگه کسی بخواد و شرایط اقتصادی اش خوب نباشه و حدود جهل میلیون نفر مشترکش هستن. و واسه دولت حدود هفتاد میلیارد دلار خرج داره سالانه.
        به جز این یکی از مواردی که توی امریکا راحت میشه دید تخفیف های زیاد هست برای احناسی که توی فروشگاه های بزرگ موندن و فضا رو اشغال کردن و خریدن لباس های کلیرنس با قیمت ارزون کار سختی نیست، هر چند خب لباس های خوب رو معمولا نمیشه …
        اما این که اختلاف طبقاتی توی امریکا زیاده و این که اگه شخص کار نکنه کلاهش پس معرکس و این که ارزش آدم ها رو مسایل مادی معمولا تعیین میکنه حرفتون درسته.
        اما باز هم اخلاق و تعهد کاری و راست گویی قابل مقایسه با ایران نیستش.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. Madjid

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    تا 20 سال میشه سوار این ماشین شد بدون اینکه حس کنی طراحیش کهنه و قدیمی شده
    گلف های MK2 که مال 30 سال پیش هستند هنوز در خیابان ها دیده میشن و میشه با افتخار سوارشون شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. sina

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    بعد از دیدن کانسپتش توقع من بیشتر بود بود بخصوص در مورد جلو و رینگ هاش.
    کابینش ولی عالیه.
    کلا جلوشیکم باش کشیده تر میشد و از عرض جلو پنجره و چراغ ها کاسته میشد.
    خعلی کارش سخته جلوی سیویک و مزدا سه با این طراحی بنظرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حسین

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (41 ديدگاه)

    هم قیمت چری آریزو البته بادرآمد ما وصد البته با اقساط طولانی مدت ماهی 100 دلار .جالبه با پول بدون ارزشمون هم نمیزارن با قیمت جهانی ماشین سوار بشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. رامتین

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3051 ديدگاه)

    با توجه به موتور 1400 که تعرفه کمتری داره، میتونه براحتی در ایران به بهترین سدان کامپکت تبدیل شه. بنظر قیمت حدودیش هم باید 180 تومن باشه و از رقباش النترا، سراتو، کرولا و مگان جدید خواهد بود که جتا کاملا برتره. البته کرولا اصلا فکر نکنم نسل جدیدش به ایران بیاد.
    نسخه GLI جتا، موتور 2لیتری توربو 220 اسبی داره که بنظرم با قیمت حدودی 250 تومن، کاملا بر پاسات 180 اسبی، ارجحه، گرچه پاسات 20سانت طول بیشتری داره.
    خلاصه کلام اینکه در محصولات فولکس، فقط گلف. نزدیک به یک دهه پرفروشترین خودروی اروپا و آلمان بوده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. SS

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (740 ديدگاه)

    چراغای پشتش خیلی شبیه اشکودا کودیاک شده?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا