مک لارن

تمرکز مک لارن روی کاهش وزن سوپرکارهای آینده

مایک فلوویت مدیرعامل مک لارن می‌گوید برنده شدن در به اصطلاح “مسابقه وزن” اولویت این کمپانی است زیرا این خودروساز بریتانیایی به دنبال تولید نسل جدیدی از سوپرکارهای هیبریدی می‌باشد.

مک لارن 765LT

استفاده از حربه‌ی کاهش وزن یک فلسفه مهندسی در مک لارن بوده و البته قبلاً هم جواب داده و بارزترین مثال آن سوپرکار جدید ۷۶۵LT است که ۸۰ کیلوگرم سبک‌تر از ۷۲۰S بوده و از آن به عنوان پیشرفته‌ترین و لذت‌بخش‌ترین مک لارن LT تاریخ نام برده شده است.

فلوویت گفته است:

کاهش وزن خودرو یکی از بحث‌های اساسی در استراتژی ما برای نسل بعدی سوپرکارهای مک لارن است. ما قبلاً در این زمینه پیشرو بوده‌ایم و به کاهش وزن بیشتر به منظور رسیدن به بهترین موقعیت ممکن متعهد هستیم و به این ترتیب می‌توانیم راندمان و پرفورمنس محصولات هیبریدی خود را به بهترین مرتبه برسانیم.

۷۶۵LT از فیبر کربن در پانل‌های بدنه، قطعات آئرودینامیکی و بخش‌های داخلی صندلی‌ها و تونل مرکزی استفاده می‌کند. خیلی از این قطعات در مرکز تکنولوژی کامپوزیت‌های مک لارن در بریتانیا تولید شده‌اند و بنابراین این اولین باری است که تأسیسات جدید مک لارن قطعات بدنه برای محصولات جاده‌ای مک لارن را تولید می‌کند.

از دیگر اقدامات مک لارن برای کاهش وزن ۷۶۵LT می‌توان به شیشه‌های جانبی سبک‌وزن و استفاده از متریال مسابقات فرمول ۱ در گیربکس اشاره کرد. سیستم اگزوز تیتانیومی نیز ۴۰ درصد وزن کمتر در مقایسه با نمونه فولادی دارد.

مدیرعامل مک لارن می‌افزاید:

جِرم خودرو دشمن پرفورمنس است، خواه پیشرانه از نوع درون‌سوز باشد یا الکتریکی بنابراین برنده شدن در مسابقه کاهش وزن اولویت قطعی ما بوده و یکی از دلایل مک لارن برای سرمایه‌گذاری سنگین در مرکز تکنولوژی کامپوزیت‌هاست.

خودروی تولید محدود مک لارن ۷۶۵LT قدرت ۷۵۵ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری داشته و قدرت و گشتاور آن به ترتیب ۴۵ اسب بخار و ۳۰ نیوتون متر بیشتر از ۷۲۰S است. قیمت این خودرو در آمریکا از ۳۵۸ هزار دلار شروع می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. ♤Angus_812♤

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    فکر کنم سوپر اسپرت بعدیش میتونه رکورد دار نوربرگ رینگ بشه
    Elva الهه زیبایی
    ۷۲۰s قاتل درگ
    ۶۰0ltخدای پرفورمنس
    بعدی چی بشه خدا به داد فراری و لامبورگینی برسه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Joker

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (530 ديدگاه)

      خدا به داد فراری و لامبو برسه ???? چه زود هیجانی میشی!خودتو کونتورور کن? به مکی بگو به فراری رحم کنه????????

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. Hamidreza

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2444 ديدگاه)

      کم کم داره کمبود ها رو بر طرف میکنه …
      انشالله که موفق میشه
      از دیسلایک ها هم معلومه که طرفداران برندای حریف چه حالین البته تا الان بیش از دوبرابر لایک ها دیسلایک خورده نظر دوستمون ….
      اون عکس آخر هم اگه یارو موهاش هم همرنگ ماشین پشتش بود عالی میشد???

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. دانیال_Surrey،England

        ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2779 ديدگاه)

        اون خانم Emma Walsh هستش.
        ..
        دلیل دیسلایک ها میتونه اینا باشه؛
        الوا الهه ی زیبایی نیست؛زییا هست ولی الهه نه.
        600lt خدای پرفورمنس نیست.
        ..
        ولی خداییش 765 عجب رخ جذاب و مشتی داره.?
        ..
        منم امیدوارم مک لارن کمبودهاشو برطرف کنه.
        متاستفانه از شانس بد مک لارن همه خوبا رفتن رو استون سرمایه گذاری کردن،یه نگاهم اینور کنید.?

        موافقم 1
        مخالفم 0
    3. GERMANY

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      به داد فراری و لامبورگینی برسه؟!
      ای بابا حس و حال جر و بحث ندارم….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. mehdi

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (256 ديدگاه)

    دیگه زیادی داره سبک میکنه
    صندلی ها برای رانندگی طولانی مدت به نظر خوب نمیاد و خسته میکنه(شاید تو عکس اینطور نشون میده)
    بقیه چیزا انجین طراحی کیفیت پرفورمنس عالی ضعف اش قیمت بسیار بالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایمان

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (3895 ديدگاه)

      قیمتش بالاست چون فیبر کربن گرونه
      چون هم خیلی سبک هست هم خیلی مقاوم
      در حال حاضر سبک ترین شاسی فیبر کربنی دنیا به هنسی ونوم F۵ تعلق داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. شاهین

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1167 ديدگاه)

    تازه داشتیم 720 رو هضم میکردیم که بزرگوار این مدل جدیدو رو کرد واسه رقابت
    تو بحث سبک سازی خدایی کارش درسته مکلارن و بنظرم اینو مدیون طراحی داخلی هستش. ساده و خلوت درعین حال قشنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Sajjad

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    این مدل نشستن فکر کنم مربوط به دهه شصت ایران بود
    به هرحال کنار ماشینای مک لارن مخصوصا 720 هرچیز جذابی هم بزاری بازم ماشین جلب توجه میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علیرضا

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    حقیقتا که رخ گیرایی داره مخصوصا در نسخه lt . این سه خودرو پادشاه این کلاسن pista . Gt2 rs . 765 lt

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Mohammad

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چهره خشن و جذابی داره. منتظر مک بعدی هستم ببینم چطوره. فیبر کربن علاوه بر اینکه سبکه میتونه به با رفتن سرعت هم کمک کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. آریا ماشین

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    هر موقع مک لارن یه مدل s داد بدونید که یکم هم کم گزاشته و شل گرفته تا بعدش بتونه مدل lt بده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا