هوندا

نقاط قوت و ضعف هوندا سیویک 2018

هوندا سیویک یکی از موفق‌ترین محصولات این کمپانی ژاپنی در آمریکاست.

هوندا سیویک 2018
معرفی دهمین نسل از سیویک تغییرات هیجان‌انگیزی را به ارمغان آورد. از طراحی بیرونی برجسته گرفته تا تکنولوژی‌های نوآورانه پیشرانه باعث شده‌اند سیویک همواره محصولی موفق برای این خودروساز باشد.

هوندا سیویک 2018
مدل سال ۲۰۱۸ سیویک پذیرای دو عضو جدید Si سدان تایپ R کوپه بوده که این آخری برای اولین بار در آمریکا حضور می‌یابد. با همدیگر نگاهی جامع به نقاط قوت و ضعف این خودروی محبوب می‌اندازیم تا شما را بیشتر با سیویک جدید آشنا کنیم. با ما همراه باشید!

  • نقاط قوت

پیشرانه‌های متنوع:
هوندا سیویک 2018
سیویک با پیشرانه‌های گوناگونی در دسترس است که با نسخه ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۵۸ اسب بخاری کار را شروع می‌کنیم. یک پله بالاتر پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربویی قرار می‌گیرد که خروجی ۱۷۴ اسبی داشته و البته همین پیشرانه در مدل‌های Si قدرت بیشتر ۲۰۵ اسبی را ارائه می‌کند. نهایتاً در بالاترین سطح از سیویک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو قرار می‌گیرد که تنها مختص سیویک تایپ R بوده و قدرت آن به ۳۰۶ اسب بخار می‌رسد. یک گیربکس CVT بصورت استاندارد در تمامی تریم ها به جز تریم LX وجود دارد که در این تریم گیربکس ۶ سرعته دستی ارائه می‌شود. سیویک تایپ R نیز منحصراً به گیربکس ۶ سرعته دستی عرضه شده است.

کابین پیشرو در کلاس:
هوندا سیویک 2018
کابین مدل‌های متنوع سیویک از متریال نرم روی درب‌ها و داشبورد ساخته شده است. صندلی‌های جلو و عقب به خوبی با فرم بدن سرنشین هماهنگ است. حتی مدل‌های پایه LX نیز از کابین سطح بالایی برخوردار بوده و متریال ارزان‌قیمت در آن دیده نمی‌شود. تریم تاپ تورینگ دارای صندلی‌های چرمی باکیفیت و گرم شونده صندلی‌های عقب است. هوندا با کابین سیویک حرف‌های زیادی برای گفتن در این کلاس دارد.

تکنولوژی‌های نوآورانه:

پکیج هوندا Sensing به عنوان یک آپشن هزار دلاری عرضه می‌شود و دارای طیف وسیعی از سیستم‌های کمک‌راننده همچون دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار و کروز کنترل تطبیقی می‌باشد. حتی سیستم قفل ریموتی هوشمند وجود دارد که باعث می‌شود با دور شدن راننده خودرو بصورت خودکار قفل شود.

سواری مناسب در جاده:
هوندا سیویک 2018
این نسل از سیویک راحتی جاده را برای توانایی‌های رانندگی بالا قربانی نکرده است. یکی از نویسندگان اتوگاید در توصیف این خودرو گفته است: “شاسی سیویک به خوبی پاسخ داده و بیشتر شبیه یک کوپه عمل می‌کند تا سدان. سیستم هدایت گشتاور که بر پایه ترمز عمل می‌کند به‌طور موفقیت‌آمیزی کم فرمانی خاص یک خودروی دیفرانسیل جلو را کنترل کرده و به عبور بهتر خودرو از پیچ‌ها کمک می‌کند.”

این خودرو آرام و راحت بوده و به‌طور شگفت‌انگیزی لذت‌بخش است.

فرم‌های بدنه متنوع:
هوندا سیویک 2018
سیویک در سه فرم بدنه متفاوت در دسترس است: کوپه، سدان و هاچبک. اگر یک جوان یا خانواده کوچک هستید مدل جذاب دو درب و کوپه در دسترس است. مدل هاچبک با صندوق بزرگ‌تر مناسب خانواده‌هایی است که به دنبال کاربرد بیشتر هستند. نسخه سدان نیز ابعاد ایده آلی برای یک خودروی خانواده داشته و ظرفیت صندوق بار آن بیشتر از حد متوسط کلاس است.

قابلیت اعتماد و اطمینان:
هوندا سیویک 2018
سیویک محصول هونداست و این خودروساز ژاپنی از نظر میزان اعتماد زبان زد خاص و عام است. سیویک نیز به خاطر همین موضوع شناخته شده و البته ارزش فروش دوباره بالایی را نشان می‌دهد. همچنین هزینه بیمه این خودرو نسبتاً مناسب بوده و از شبکه وسیع نمایندگی‌های هوندا بهره می‌برد بنابراین از نظر سرویس‌ها و گارانتی مشکلی نخواهید داشت.

  • نقاط ضعف

استایل بیرونی دو قطبی:

طراحی ظاهری سیویک از همان ابتدا نظرات گوناگونی را در پی داشته است. برخی از پروفایل فست بک و نمای جلوی گوشه‌دار آن خوششان می‌آید. برخی نیز فکر می‌کنند این طراحی پیچیده بوده و مخصوصاً در مدل‌های هاچبک و تایپ R چندان راضی کننده نیست.

سیستم اطلاعات سرگرمی گیج‌کننده:

سیستم صفحه لمسی سیویک واضح و خوب است. حتی با استفاده از این صفحه‌نمایش می‌توان به عملکردهای سیستم تهویه دسترسی پیدا کرد اما استفاده از برخی از عملکردهای ساده نیز با مشکل روبرو است. صفحه لمسی سیویک پاسخ‌های سریعی نداشته و منوهای حیاتی همچون رادیو و تنظیمات سیستم تهویه نیز به راحتی پیدا نمی‌شوند؛ اما بدترین جنبه این موضوع تنظیم کننده صدای لمسی بجای دکمه‌های معمولی است. مشخص نیست چرا از دکمه‌های سنتی برای این کار استفاده نشده است.

آپشن های گران‌قیمت:

تریم تورینگ سیویک دارای اکثر تجهیزات و تکنولوژی‌های لوکس برای توجیه قیمت خود است اما رقبای قدرتمندی در بازار هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به هیوندای الانترا و شورولت کروز اشاره کرد. این خودروها همین میزان تجهیزات را با بهایی ارزان‌تر عرضه می‌کنند.

انحصاری بودن کمتر:
هوندا سیویک 2018
اگر می‌خواهید متمایز باشید سیویک از این نظر کمکی به شما نخواهد کرد. به عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای بازار سیویک های زیادی را در جاده خواهید دید (هرچند این موضوع را شاید نتوان به عنوان یک نقطه‌ضعف محسوب کرد).

[دانلود ویدئو]

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    بهترین خودروی کامپکت اقتصادی دنیاست.
    شما نقاط ضعف رو بخونین تا متوجه شین هیچ عیبی نداره در واقع:)

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۲۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      اره سینا هر روز چندین بار سیوسک رو از نزدیک میبینم ولی به هیچ عنوان از تماشای این ماشین خسته نمیشم
      2 مدل چراغ جلو داریم من اونی رو دوس دارم که ال ای دی های ریز مثل الماس داره
      اون خیلی خاص تره

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. Sina M

        ۱۹ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (14 ديدگاه)

        دقیقا . من هم در خرید به این نکته دقت کردم و همین هم باعث شد که مدل touring رو بخرم و تقریبا ۷۰۰۰ دلار بیشتر بپردازم . ولی به جرات میگم بهترین انتخاب رو کردم و از رانندگی باهاش بی نهایت لذت میبرم . از نظر من زیبایی این ماشین در کلاس خودش بی نظیرهست و آپشن های خیلی خوبی ارائه میده . اینجا در کانادا خیلی خیلی زیاده و چند ساله داره مقام پرفروش ترین خودروی سدان رو کسب میکنه و تویوتا کرولا رو از رقابت خارج کرده .
        خودروهایی مثل النترا ، شورلت کروز خیلی کم تر دیده میشن و میشه گفت اگر پنج دقیقه رانندگی کنی حتما ۳ تا سیویک میبینی .
        البته من در ایران کرولا gli مدل ۲۰۱۵ داشتم و کرولا رو هم دوست داشتم . ولی وقتی به کابین کرولا وارد میشدم به سرعت متوجه میشدم که وارد کابین یک خودروی اقتصادی شدم ولی در سیویک ۲۰۱۸ تورینگ شما کاملا حس یک خودروی لوکس اسپرت رو دارید .
        مدل تورینگ آپشن های بی نظیری داره : هوندا سنس ( کروز کنترل اتوماتیک با ترمز اتوماتیک و حرکت بین خطوط اتوماتیک ) دستیار صوتی ، اندورید اتو و اپل کار پلی ، صندلی های جلو برقی ، ۵ گرمکن ، گرمکن آینه ، برف پاکن خودکار ، چراغ های ال ای دی سه بعدی جلو ، سیستم نمایش نقطه کور در هنگام رانندگی توسط دوربین آینه ، اتوهلد ، ترمز دستی برقی … لیست تجهیزات ایمنی و فنی هم استاندارد هست مثل ۸ ایربگ ، سیستم های ترمز و هوندا لینک که در صورت تصادف با نیروهای امداد تماس میگیره .

        موافقم 2
        مخالفم 0
  2. ابولفضل نصیری

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (161 ديدگاه)

    به نظر من که در این رنج قیمت واقعا هیچ خرده ای نمیشه به سیویک گرفت در یک کلام بهترین …

    موافقم 3
    مخالفم 0
  3. شاهین

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (4526 ديدگاه)

    سلام
    بنظر من یکی از بهترین نسل های سیویک همین نسلش هست
    استایلشو هم بینهایت دوست دارم :)
    کلا هوندا عالیه.

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. mehran911

      ۲۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      دقیقا
      همه چیز این نسل از سیویک و همه چیز نسل قبلی آکورد رو دوست دارم
      .
      اگه خیییییلی بخواهیم سخت بگیریم طراحی عقبش میتونست کمی بهتر باشه که اونم از نظم من اصلا مهم نیست
      .
      الان میتونم بگم سیویک دفتر سدانهای کامپکت اقتصادی را بست

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. Hosein

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (313 ديدگاه)

    چه نقاط ضعف خوبی داره?کاش همه نقاط ضعفشون اینجوری بود?یکیش که سلیقه ای بود بیشتر(استایل دو قطبی)البته تنها ایرادی که بنظرم داره شاید قسمت عقبش باشه که اگه یه مقدار ظریفتر بود با جلوش هماهنگتر میشد.کوپش تو این مورد بهتر ه.یکیشم که بخاطر خوب بودنشه که تو خیابون زیاد دیده میشه.اون دوتای دیگه هم زیاد مهم نبودن.در کل یدونس?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ASTON

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (213 ديدگاه)

    ماشین فوق العاده ایه
    اما از چراغ های بلاتکلیفش جلوش و قوز پشتش خوشم نمیاد
    منی که شعارم این بود : تو ژاپنی ها فقطططططط هوندا بعد نیسان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina

      ۲۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2646 ديدگاه)

      دمت گرم که از همون چیزایی که ما دوسشون داریم بدت میاد :((
      لاقل میگفتی عقبش خب

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. Madjid thunderbird

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    چیه این سیویک اصلا !
    تموم تنم داره میلرزه !

    #عادل فردوسی پور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رامتین

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3051 ديدگاه)

    البته دو عیب بنظرم سیویک داره:
    باید از گیربکس بسیار دقیق و خوب آکورد2018 استفاده کنه که 10 دنده هست
    نمای عقب را برای سیویک سدان، سبکتر و منظمتر طراحی کنه تا بتونه بهترین سدان کامپکت را کسب کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Mohamad

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    رنگ سفیدش محشره
    مجدداً تصاویرو مرور کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina

      ۳۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2646 ديدگاه)

      دقیقا
      بخصوص عکس زیر تیتر قابلیت اطمینان محشره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. حسام

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    این مدل طراحیش واقعآ عالی شده نسبت به نسل قبلیش که به نظر من خیلی ساده و بی روح بود …ولی این نسلش پویا و داینامیک هست و شایستگی فروش بالا رو داره .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. محمدرضا

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    هوندا سیویک و مزدا 3 از بهترین های کلاس خودشون هستن
    هر دو رو دوست دارم. مخصوصا هاچ بک هاشون.
    حیف که جاشون تو ایران خالیه!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. مجتبی امین

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خدای من. اگر همین عیب دار را به من بدند ۲۰ سال نگهش میدارم . اون وقت اینجا من با سختی و بد بختی .اون هم دست دوم تونستم ساندروی اشغالی که تو اروپا اصلا نمیفروشند ، بخرم باید بگم خدای شکر برای اونا این خریدا عادیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سام

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوست من تو آمریکا خریده 23000 دلار همون مدل ارزونش رو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. علیرضا

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان. من خودم سیویک 2013 دارم. این خودرو همونطور که گفته شد تو همه چیزش بی نظیره. تنها ایرادش تو ایران اینه که شناخته شده نیست. البته یک ایراد بزرگ دیگه هم داره اونم اینه که خیلی حساسه. به خصوص تو بنزین. تو ایران مشخصا شما نمی تونید بگید کدوم پمپ بنزین بنزین خوب داره ! من یکبار تو شمال بنزین زدم نمی دونم گویا تو بنزین آب بود یا چیز دیگه نمی دونم. از اون روز ماشینم انگار چیزی تو گلوش گیر کرده و واقعا مشکل ساز شد. اما صرف نظر از این مورد. خودروی فوق العاده ایه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Ali

    ۲۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوست عزیز. میخام یک سیویک ۲۰۱۳ بخرم.
    هنوز نظرتون در موردش مثبته؟
    هزینه و استهلاکش چطوره؟
    قطعاتش گیر میاد؟
    نسبت به الانترا ۲۰۱۴ بهتره؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. حیدر

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین خوبی هست، هم زیبا و هم خاص ،
    اما برای ما که منطقه آزاد هستیم هزینه های استهلاک و نگهداری سرسام‌آوری هستش،
    و لوازمش فوق‌العاده گران هست،

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا