هوندا

هوندا E: پروتوتایپ کانسپت، پیش‌نمایش محصولی الکتریکی

هوندا شاسی‌بلند E: پروتوتایپ به عنوان پیش‌نمایش کراس اوور الکتریکی و جدید این برند در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۱ معرفی شد. نسخه تولیدی این خودرو از بهار سال ۲۰۲۲ در بازار چین عرضه خواهد شد.

فرم کلی این خودرو ما را به یاد نسل جدید HR-V می‌اندازد اما طراحان هوندا این خودرو را حسابی چراغانی کرده‌اند! چراغ‌های جلوی کوچک در کناره‌ها جاسازی شده‌اند و نوارهای LED در لبه کاپوت ادامه پیدا کرده‌اند هرچند در مرکز خودرو به یکدیگر نرسیده‌اند. لوگوی H هوندا نیز نورانی می‌باشد. حتی LED های بیشتری در بخش پایینی و کناره‌ها دیده می‌شود.

پروفایل جانبی این کانسپت نیز طراحی جالبی داشته و یک خیز در خط شانه دیده می‌شود. نوار نورانی حتی به بخش پایین بدنه نیز سرایت کرده است.

در بخش عقب شاهد ستون C زاویه‌دار و چراغ‌های عقبی هستیم که در پهنای خودرو کشیده شده‌اند. استایل کلی این خودرو بسیار ساده و سرراست می‌باشد.

هوندا اشاره‌ای به جزئیات قوای محرکه این خودروی مفهومی نداشته است. نسخه تولیدی شاسی‌بلند E: پروتوتایپ یکی از ۱۰ خودروی الکتریکی هوندا خواهد بود که قرار است در ۵ سال آینده روانه بازار بزرگ چین شوند. هنوز مشخص نیست که چه تعداد از این خودروها در بازار آمریکا نیز ارائه خواهند شد.

هوندا در نمایشگاه شانگهای همچنین نسخه پلاگین هیبریدی کراس اوور Breeze را نیز معرفی می‌کند. این خودرو دارای دو پیشرانه الکتریکی بوده و قرار است از نیمه دوم امسال عرضه شود.

ژاپنی‌ها سال پیش همکاری با جنرال موتورز برای استفاده از باتری‌های اولتیوم و پلتفرم ماژولار الکتریکی برای دو خودرو را اعلام کردند. این خودروها نسخه‌های ریبج شده محصولات جنرال موتورز نخواهند بود چراکه هوندا آن‌ها را برای هماهنگی با انتظارات مشتریان و طراحی متمایز مهندسی خواهد کرد. جنرال موتورز مسئول تولید این خودروها خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. محمد مختاری آذر

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    زیاد بد نیست خوب هستش ولی بهتر می تونست باشه

    موافقم 9
    مخالفم 12
  2. Amirreza

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    حداقل مثل نسل جدید سیویک نا امیدم نکرد

    موافقم 4
    مخالفم 10
  3. Kato

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (449 ديدگاه)

    به لنز های دوطرف که به جای آینه به کار رفته دقت کنید

    یه قضیه می گویم که کاملا حقیقت دارد:

    این طرح (استفاده از لنز به جای آینه های جانبی و انتقال تصویر به درون خودرو )که بسیاری از شرکت های مطرح خودرو سازی جهان هم اکنون از آن در خودرو های خود استفاده می کنند اولین بار شاید حدود ۱۰ تا ۱۲ سال قبل یا بیشتر به ذهن من رسید،اما نمی دانستم که چطور و چگونه آن را برای خودرو سازان بزرگ دنیا مطرح کنم تا این طرح را ببیند و شاید از آن استقبال کنند

    تا اینکه یک روز یکی از رفیقهام را دیدم که یک طرح زیبا از ب ام و کشیده و گفت این کار خودمه با کلی تغییراتی که توی پلتفرم بدنه ب ام و سری ۵ داده بود و نام آن را ایگل به معنای عقاب گذاشته بود و برای شرکت ب ام و ارسال کرده بود و گفت من با شرکت ب ام و در ارتباطم و آنها از طرح من استقبال کرده اند .( که هم اکنون ایشان در اتریش است و بورسیه تحصیلی شرکت فولکس واگن شده بود و فکر کنم اکنون در آنجا مشغول به کار شده است.)

    وقتی پرسیدم چطور با آنها ارتباط برقرار کردی گفت کاری نداره به سایت اصلی هر شرکتی که بری قسمت contact us بدین منظور و برای ارتباط با مشتریان و مردم تدوین شده است.
    و من چون خودم عاشق ژاپن و ماشین های ژاپنی هستم به سایت تویوتا رفتم و در قسمت contact us متنی را آماده کردم که منظورم را انتقال بدهم که این طرح چه مزیت هایی دارد و نقاط کور را پوشش می دهد و…
    و چندین تصویر آماده کردم که در آن به جای آینه لنز قرار داده شده و حتی مانیتور های کوچک انتقال تصاویر را نیز در داخل کابین جانمایی کردم و برایشان ایمیل کردم

    فردای آن روز ایمیلی از طرف تویوتا آمد که اگر امکان دارد بصورت حضوری بیاید و طرح خود را برای سایت تویوتا در خود ژاپن یا استرالیا تشریح کنید اما من دیگه پیگیری نکردم

    تا اینکه بعد از گذشت این مدت طولانی مطلع گشتم شرکت تویوتا طرح بسیار جالب برای جانشینی لنز به جای آینه را در خودرو های نسبتا لوکس خود یا لکسوس استفاده کرده و کلیپی کوتاه از آن دیدم که به مزیت های آن مانند وضوح تصویر در شب بارندگی و برف و پوشش نقاط کور اشاره داشت و به این ماشین ها اصطلاحا mirror less می گویند.

    اینکه اولین شرکت چنین تکنولوژی را پیاده سازی کرده تویوتا بوده من احتمالا زیاد می دهم که مهندسان از طرحم استقبال کردند و آن را توسعه دادند اما نمیگم صد در صد

    روز خوش ?

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      کاربر kato

      به شدت با شما موافقم و چون خودمان را دست کم میگیریم ، در شَک هستیم که آیا این طرح‌هایی که ما میدهیم واقعاً استحقاق عملی شدن دارد یا خیر !

      موافقم 3
      مخالفم 0
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    دقیقاً درست میفرمائید .
    هر دفعه که نسل جدیدی از سیویک رونمایی میشد ، آدم هَز میکرد از طراحیش !
    هنوز که هنوزه نسل قبل سیویک دل آدم را ریش ریش میکنه از هیجان ، اما نسل جدیدش به درد مردها و زن‌های بالای ۴۰ سال میخوره !

    شما فکر کن ببین سیویک نسل قبلی چی بود که نمای عقب نسل جدید سوناتا را عیناً از رویش کپی‌برداری کردند !

    دلم میسوزه که چرا نسل قبلیِ سویک را گلرنگ خودرو وارد نکرد تا حداقل یه چندتایی پلاک ملی داشتیم ازش !

    موافقم 17
    مخالفم 3
  5. mahan

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    کانسپتش که قشنگه حالا باید ببینیم تا واقعیتش چه قدر شباهت داره و چه قدر فرق داره!

    موافقم 8
    مخالفم 4
  6. دانیال

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (596 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

    موافقم 1
    مخالفم 2
  7. برقیه جارو برقی BG

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (256 ديدگاه)

    خیلی خوبه نسبت به طراحی های الان هوندا این عالیه

    جریان چیه پدال مثل قبل شلوغ نیست

    موافقم 5
    مخالفم 2
  8. میثم

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3544 ديدگاه)

    طراحیش خوبه
    ولی اون تویوتا برقیه باحالتره

    موافقم 7
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا