پورشه

راستی‌آزمایی شتاب اعلامی پورشه برای تایکان توربو و توربو S

شکی وجود ندارد که پورشه تایکان توربو و توربو S خودروهای بسیار سریعی بوده اما همچنان شک و تردیدها درباره اینکه محصول جدید پورشه سریع‌تر است یا تسلا مدل S همچنان وجود دارد.

مسابقات درگ برگزار شده بین پورشه تایکان و تسلا مدل S نشان داده پورشه کمی سریع‌تر است اما این مسابقات خیلی علمی نبوده و شایعات زیادی درباره آن‌ها وجود دارد. به منظور دیدن اینکه دو نسخه تایکان در خیابان‌ها چگونه عمل می‌کنند، کانال یوتیوب درگ تایمز این دو خودرو را تست کرده است.

دو نسخه پورشه تایکان کاملاً از نوع کارخانه‌ای بوده و یکی از نمایندگی‌های پورشه آن‌ها را تأمین کرده است. تایکان توربو S حدود ۵۶ درصد شارژ داشته درحالی‌که میزان شارژ توربو برابر با ۹۱ درصد بوده است.

بهترین رکورد صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت برای تایکان توربو S البته با دو سرنشین برابر با ۲.۶۷ ثانیه بوده و این خودرو توانسته در عرض ۶.۷۴ ثانیه از سکون به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برسد. این نسخه از تایکان مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۸۸ ثانیه و با سرعت ۲۰۰.۳۹ کیلومتر در ساعت پشت سر گذاشته است. ثبت سرعت ۹۶ تا ۲۰۹ کیلومتر در ساعت نیز تنها در ۹.۱۳ ثانیه انجام شده است.

در مقام مقایسه باید گفت تایکان توربوی استاندارد که شارژ ۹۱ درصدی داشته شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۸۶ ثانیه‌ای، شتاب صفر تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت ۶.۷۵ ثانیه‌ای و مسافت ۴۰۰ متر در ۱۰.۹۶ ثانیه و با سرعت ۲۰۴.۵۷ کیلومتر در ساعت را ثبت کرده است. همچنین ۸.۴۱ ثانیه طول کشیده تا سرعت توربو از ۹۶ به ۲۰۹ کیلومتر در ساعت برسد که سریع‌تر از برادر خود یعنی توربو S بوده است.

موضوع مهم اینکه مجری درگ تایمز نتوانسته با تسلا مدل S پرفورمنس که شارژ ۹۶ درصدی داشته به هیچ‌کدام از این رکوردها دست یابد. البته اگر توربو S میزان باتری بیشتری داشت احتمالاً می‌توانست رکورد بهتری را بر جای بگذارد.

 

[دانلود ویدئو]

اما اتفاق جالب‌تر اینکه کار اند درایور توانسته رکوردی از این هم سریع‌تر را ثبت کند. به گفته این نشریه معتبر، تایکان توربو اس، سومین خودروی سریعی است که تاکنون توسط آنها آزمایش شده است. این خودرو در پس لامبورگینی اوراکان پرفورمانته و پورشه ۹۱۸ اسپایدر جای می‌گیرد و رکورد تحسین برانگیز ۲.۴ ثانیه را برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت و زمان ۱۰.۵ ثانیه را برای طی مسافت ۴۰۰ متر با حداکثر سرعت ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت در این فاصله ثبت می‌نماید که حتی سریع‌تر از بوگاتی ویرون و یا تسلا مدل S است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMAD.n.r

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    سلام دوستان کسی راهی بلد هست که بشه از یوتیوب دانلود کرد.
    من تمام فیلم های مربوط به ماشین رو دانلود میکنم و دسته بندی شده نگه میدارم ولی دیگه از آپارات خسته شدم و همشون تکراری هستند.
    هزار تا برنامه و روش رو از تو نت امتحان کردم و جواب نداده.
    اگر هم بخوام اشتراک بگیرم میشه ماهی ۱۶۰هزار تومن و سالی نزدیک دو میلیون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      من همیشه دانلود میکنم.
      برنامه Vid Mate رو دانلود ونصب کن، از این برنامه میتونی بری یوتیوب و هر کلیپی رو با هرکیفیتی دانلود کنی. البته باید فیلتر شکن هم روشن باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. MAHDI

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      کافیه این برنامه رو نصب کنی.توگوگل این برنامه رو سرچ کن و نصبش کن.فیلترشکن رو فعال کن، وارد که میشی یوتیوب رو برات بالا میاره با این تفاوت که کنار هر کلیپ یه گزینه دانلود هست که وقتی روش کلیک میکنی با انواع حجم ها وکیفیت ها میتونی دانلود کنی!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Farzad

        ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        آدرس یوتیوب رو تو گوگل سرچ کن ، وقتی خواستی فیلم مورد نظرو دانلود کنی دوتا ss بزار بعد دبلیو ها … به همین راحتی .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. دانیال_Surrey،England

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2779 ديدگاه)

      یه راه ساده هست نمیدونم امتحان کردی یا نه.
      اول وی پی n رو بزار.
      اگه رایگان میخوای بهترین چیزی که تا حالا دیدم speedify هستش البته محدودیت 50 گیگی داره ولی سرعتش از هر چیزی که تا الان استفاده کردم بهتر بوده.((nord و…….))
      وحشتناک سریعه!!!
      ترجیحا بزار رو سرور آلمان.
      بعدش برو یوتیوب رو کلیپی که میخوای کلیک کن.
      مثلا اسمش هست https://www.youtube.com/watch?v=FkAxD_DX2N8
      شما قبل یوتیوب یه ss اضافه کن،بعد اینتر رو بزن،میبره تو صفحه savefrom.net یه چند ثانیه صبر کن خودش برات کیفیت های دانلود رو میاره،بعدش هم رو دانلود کلیک کن.
      تنها نقطه ضعفش اینه که فقط میشه با کیفیت 720p دانلود کرد.
      ..
      اگه مشکله اینو داشتی که بعد از کلیک روی دانلود،فایل مورد نظرت توسط خوده مرورگر داره دانلود میشه و میخوای توسط idm دان کنی،یه راه ساده هست.
      مثلا تو مرورگر اپرا:
      اول دانلود رو متوقف کن.((گوشه ی بالای سمت راست مشخصه))
      بعد روی show more کلیک کن.
      روی اون صفحه ی دانلود کلیک راست کن و گزینه ی copy download address رو بزن.
      بعد دکمه ی alt کیبورد رو بزن.
      تو مرورگرت یه سری گزینه ها میاد شما روی bookmarks کلیک کن.
      روی صفحه بوک مارکس کلیک راست کن و فایلی که گفتم رو بریز.
      بعد صفحه ی Internet Download Manager رو باز کن.
      اون فایلی که ریختی تو بوک مارکس رو بکش بیار تو idm دیگه بقیش هم مشخصه.
      ..
      فقط پدال اون لینک کلیپی که گذاشتم بازی Doom Eternal هستش زیاد حساس نشو!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. محمد ب

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (212 ديدگاه)

      سلام از این بات @utubebot تو تلگرام استفاده بکن لینک رو بهش میدی با انواع فرمت میتونی دانلود بکنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. reza

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (155 ديدگاه)

      elmiraj@
      شرکت تسلا الکتروموتور های خودروهاشو خودش تولید میکنه؟(در کارخانه شانگهای و برلین چه طور یا در این دو کشور توسط تولید کننده های دیگر تولید میشه؟)میشه در رابطه با انواع الکتروموتورهایی که در خودروهای الکتریکی استفاده می شوند توضیح کاملی بفرمایید و اینکه کدومشون از همه بهتره؟ و اینکه در مدل های مختلف خودروهای تسلا مثل رودستر،سایبرتراک،model s plaid،مدل y و 3 و model s از کدام نوع الکتروموتور استفاده میشه؟رینگ های رودستر هم مثل سایر هایپرکارها آز آلیاژهای مخصوص و سبک وزن و مقاوم ساخته میشه؟و اینکه ساختار رینگ هاش جوری هست که باعث بهبود خنک کنندگی سیستم ترمز و کاهش ضریب درگ بشه؟ترمز های رودستر هم انقلابی و جدید هستند؟از سیستم پالس لیزری جایگزین برف پاک کن رودستر در خودروهای دیگر این شرکت هم استفاده میشه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. Elmiraj

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (3102 ديدگاه)

      اگر از موبایل اندروید استفاده می کنید نرم افزار TubeMate بهترین گزینه هست ، با انواع فرمت و کیفیت مختلف دانلود می کنه .
      .
      البته قبلش باید نرم افزار video MP3 converter را در گوشیتون داشته باشین .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. reza

        ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (155 ديدگاه)

        elmiraj@
        رینگ های رودستر هم مثل سایر هایپرکارها آز آلیاژهای مخصوص و سبک وزن و مقاوم ساخته میشه؟و اینکه ساختار رینگ هاش جوری هست که باعث بهبود خنک کنندگی سیستم ترمز و کاهش ضریب درگ بشه؟ترمز های رودستر هم انقلابی و جدید هستند؟از سیستم پالس لیزری جایگزین برف پاک کن رودستر در خودروهای دیگر این شرکت هم استفاده میشه؟در کارخانه برلین و شانگهای هم الکتروموتور ها و باتری مورد نیاز خودروها توسط خود تسلا در کارخانه هایش تولید میشه یا توسط شرکت های باتری سازی دیگر؟(چون گفته میشه باتری های مورد نیاز خودروهای ساخته شده در شانگهای توسط lg chem و catl که تسلا چند وقت پیش باهاشون قراردادی را امضا کرد در کارخانه های این دو شرکت باتری سازی در چین تولید و سپس به کارخانه شانگهای تسلا منتقل میشه؟)
        برای ساخت ابرخازن ها نیاز به ابررسانا داریم؟(چون گفته میشه ابررسانایی مواد در دمای صفر کلوین محقق میشه که این ساخت ابرخازن هارو سخت میکنه؟گرافن برای ساخت آنها چه طور هست؟)
        با توجه به استحکام 200 برابری گرافن نسبت به فولاد و رسانایی بسیار بالا آن و روش تولید انبوه،آسان و ارزان قیمت آن از زغال سنگ،مواد پلاستیکی و پسماند غذایی که دیروز توضیح دادم میشه از آن به عنوان جایگزین محکم تر،سبک تر و ارزان تر فیبر کربن برای ساخت بدنه و شاسی خودروها،جایگزینی برای سیلیکون در صنعت پردازنده ها و ماده ای برای ساخت باتری و به خصوص ابرخازن ها استفاده نمود؟(البته گفته میشه آلیاژی از آلومینیوم که در حد فیبر کربن با قیمت پایین تر هست هم ساخته شده که باعث تحولاتی در خودروها خواهد شد؟)
        چند مقاله در دنیا منتشر شده در رابطه با اینکه میشه انرژِی برق مورد نیاز کل زمین رو از انرژِی بادی مهیا کرد و همچنین گفته میشه اروپا این قابلیت رو داره که انرژِی برق مورد نیاز کل زمین رو از طریق انرژی بادی مهیا کنه؟به نظرتون این ایده ها امکان پذیره؟
        در رابطه با انرژِی همجوشی هسته ای هم چندین شرکت در دنیا با حمایت کشورهای زیادی مشغول ساخت و آزمایش راکتورهای مختلفی برای تجاری سازی آن هستند و گفته میشه که چین سال گذشته در راکتور همجوشی هسته ایش به دمای 100 میلیون درجه سانتی گراد رسیده و در سال 2020 قراره این دما رو به 200 میلیون درجه سانتی گراد برسونه و برای برخورد نکردن پلاسما درون راکتور به دیواره راکتور که دمای خیلی زیادی هم داره از یک روشی مثل دفع قطب های نا هم نام آهنربا استفاده میشه که باعث میشه پلاسما درون راکتور از دیواره راکتور فاصله داشته باشه و مشکلی به وجود نیاد.با توجه به این توضیحات نظرتون چیه و به نظرتون باز هم نمیشه اون را تا سال 2040 تجاری سازی کرد؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. reza

          ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (155 ديدگاه)

          elmiraj@
          در یک خودرو 1.5 کیلومتر سیم استفاده شده یا بیشتر؟که تسلا میخواد این مقدار را به 45 متر در مدل y کاهش بده؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. reza

          ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (155 ديدگاه)

          elmiraj@
          گفته میشه تقاضا برای cybertruck فراتر از انتظار بوده است به حدی که تسلا در کمتر از سه یا چهار سال تولید قادر به پاسخگویی به تقاضا نخواهد بود با این حال تسلا نباید ظرفیت تولید این خودرو را افزایش بده؟و چه قدر طول میکشه تا 250 هزار خودرو پیش فروش شده را تحویل بده؟همچنین ظرفیت تولید cybertruck در سال چند دستگاه هست؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
    7. meysam

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (3540 ديدگاه)

      http://www.dideo.ir یه سایت ایرانی مجازه یوتیوب رو بدون فیلترشکن باز میکنه دانلود و زیرنویس فارسی هم داره فقط ویدئوهای مجاز از نظر ایران رو داره بقیه رو (سیاسی، غیر اخلاقی و …)فیلتر میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    8. علیرضا

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (425 ديدگاه)

      برنامه های مختلفی هست . به گوگل درایو سر بزن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (425 ديدگاه)

        ببخشید اشتباه گفتم . گوگل پلی منظورمه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    9. JDM

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (126 ديدگاه)

      Snap tube هست
      میتونی keepvid هم نصب کنی که عالیه
      میتونی از سایت clipconverter.cc دانلود کنی
      Vidmate هم خوبه
      از سایت FlvTo هم میتونی استفاده کنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    10. MOHAMAD.n.r

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      با تشکر از راهنمایی تمام دوستان.??????

      موافقم 0
      مخالفم 0
    11. Compatriot

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اگه میخوای از وی‌پی‌ان استفاده نکنی میتونی از این سایت استفاده کنی:
      savethevideo.com
      موقعی که میخواید بگیرید از Alternative Server استفاده کنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    12. مهدی

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دوست عزیزمیتونی ازطریق google وارد سایت یوتیوب بشی و فیلم وکلیپ مورد نظرو توی یوتیوب سرچ کنی بهد آدرس شو توی سایتsavefrom.net کپی کنی و دانلود و انجام بدی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    خودروهای الکتریکی = افسردگی!!!!
    ولی خداییش اگه موتور الکتریکی رو در نظر نگیریم پورشه تایکان خیلی خیلی جذابه،یکی از زیباترین خودروهای چهار در هستش!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. 911

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (32 ديدگاه)

    این از بوگاتی سریعتره!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (155 ديدگاه)

      صفر تا صد بوگاتی شیرون 2.4 تا 2.5 ولی این خودرو 2.6 هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ایمان

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    سومین ماشین سریعِ تست شده در car and driver ??
    دومین ماشین هم ۹۱۸ اسپایدر افسانه ای هست
    اولین هم هوراکان پرفورمانته هست
    سوال : آیا واقعاً هوراکان پرفورمانته از ۹۱۸ اسپایدر سریع تره ؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      تو شتاب اولیه پرفومانته خیلی خوب لانچ میکنه..
      ولی خب ۹۱۸ تو باقی موارد سرتره!!
      البته من خودم واقعا تعجب کردم که با پرفومانته ۲.۴ زدن!!
      این نشون میده راننده حرفه ای باشه از عدد اعلامی کارخونه هم میتونه سریعتر بزنه!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ایمان

        ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (3895 ديدگاه)

        کاملاً با حرف شما موافقم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. علیرضا

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    دیگه یواش یواش باید بریم سراغ شتاب زیر ۲ ثانیه . واقعا بدن انسان تحمل این شتابو داره ؟ اصلا لازم هست ؟ نمیدونم والا . ولی فکر کنم ۲۰ سال آینده کلا مفهوم خودرو عوض میشه با این سیر سرسام آور پیشرف

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. sina7

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (435 ديدگاه)

    من نگاه کردم
    ۹۱۸ سریع ترینشون بود شتاب ۲.۲!!!
    هوراکان پرفورمانته ۲.۳ ثبت کرده!! واسه ماشین مخصوص پیست فوق العادس
    بعدش میشه تایکان
    خود هوراکان رو باهاش ۲.۵ ثبت کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Farzad

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    عکس آخر فقط ، خیلی ماشین زیباییه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. کاوه

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (61 ديدگاه)

    مطاب به این قشنگی و چالش برانگیزی با سوال بی ربط دوستمون به آموزش دانلود ازیوتوب تبدیل شد و دوسوم کامنتارو ضایع کرد. لابد میگید آموزنده بود. اگه اینطوریه دستور آشپزی قرمه سبزی و رژیم توی یکماه رو هم زیر این پستا به بحث بذارین.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا