پژو

نسخه‌های الکتریکی در نسل بعدی پژو 208

با معرفی پژو ۳۰۸ R هیبرید ۵۰۰ اسب بخاری در سه سال پیش به جرات می‌توان گفت فرانسوی‌ها دانش لازم درباره هاچبک‌های الکتریکی شده و اسپورت را دارند. اگرچه آن خودرو کاملاً کانسپت بود اما پژو در حال برنامه‌ریزی برای تولید نسخه‌ای با قوای محرکه الکتریکی شده است. در واقع بنا به خبر منتشر شده توسط اتواکسپرس، نسل بعدی پژو ۲۰۸ GTi دارای نسخه‌ای تماماً الکتریکی خواهد بود.


این خودروی جدید در مارس ۲۰۱۹ و در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی می‌شود و جدای از پرده‌برداری از نسخه‌های استاندارد احتراق داخلی، مدل بدون آلایندگی ۲۰۸ GTi نیز در غرفه پژو حضور خواهد داشت. اگرچه مدل‌های عادی این خودرو از پلتفرم CMP استفاده خواهند کرد اما نسخه تمام الکتریکی معماری e-CMP خاص محصولات الکتریکی فرانسوی‌ها را خواهد داشت.


رئیس پژو پیر ایمپاراتو در مصاحبه با این مجله‌ی بریتانیایی‌ به جنبه‌های مختلف نسخه تمام الکتریکی ۲۰۸ GTi اشاره داشته اما خیلی وارد جزئیات نشده است. او تنها گفته که خریداران قادر خواهند بود بین نسخه‌های استاندارد و الکتریکی یکی را انتخاب کنند و این مورد شامل حال نسخه GTi نیز می‌شود.


دلیل اینکه پژو اقدام به عرضه نسخه الکتریکی ۲۰۸ GTi خواهد کرد هماهنگی با قوانین سخت‌گیرانه‌تر آلایندگی است که از سال ۲۰۲۰ در قاره اروپا عملیاتی خواهند شد. ایمپاراتو نمی‌خواهد که آینده کلافه و خسته‌کننده باشد و به همین دلیل است که با همکاری بازوی موتور اسپورت شرکت در حال آماده‌سازی برخی پروژه‌های جذاب پرفورمنس برای لذت مشتریان می‌باشد.


ایمپاراتو قول داده در درازمدت نسخه جاده‌ای الکتریکی شده با قدرتی در حد ۵۳۶ اسب بخار تولید خواهند کرد بنابراین حتی شاهد خودرویی با خروجی بیشتر از کانسپت ۳۰۸ R هیبرید یاد شده خواهیم بود. اگرچه صحبت درباره چنین خودرویی بسیار زود است اما حدس می‌زنیم در چند سال آینده شاهد معرفی چنین خودرویی باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. علیx76

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1204 ديدگاه)

    فناوری هیبرید ایر چیشد پس
    من ک طرفدارش بودم
    از سنگینی و پیچیدگی های الکتریکی خبری نیست
    عملکرد خوب و مناسبی هم داشت برای استفاده ی کم فشار
    ولی شاید بخوان با هیبرید ملایم عوضش کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. amir

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (522 ديدگاه)

    “…قدرتی در حد 536 اسب بخار…”
    اگر تولید بشه فوق العادست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علیرضا

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (337 ديدگاه)

    این پژو سیتروئن و رنو فقط کافیه یه مدل یاد بگیرن ون, کراس آور,سدان,فست بک,اس یو وی و… همه رو با همون مدل میسازن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Amin

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    هاچبک ۵۰۰ اسب بخاری!!!
    تصور سبک رانندگیش هم سخته!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. :::pooriya:::Bmw::: Germany

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (584 ديدگاه)

    خودروسازان فرانسوی جز اولین و با قدمت ترین خودروسازان جهان هستند

    ولی خب هر کشوری یه سبک خودروسازی داره و به نظر من اشتباه هست مقایسه بین کشور ها مثلاً انگلیسی ها خودروهای اشرافی میسازان آلمانی ها خودروهای لوکس و اسپرت ایتالیایی ها خودروهای سوپر اسپرت میسازن ژاپنی ها خودروهای خوب کم مصرف و کم استهلاک مشهورن فرانسوی ها تو ساخت هاچ بک ها و خودرو های کوچک و اسپرت تبحر خاص دارند هر کشور بر اساس فرهنگ و نیازهاشون خودروهایی میسازند که نیاز دارند

    وگرنه خودروسازان فرانسوی هم دانش بالای دارند هم کیفیت خوب

    اینم بگم پژوی اصل فرانسه با این آت آشغال های چینی هندی ایرانی قابل مقایسه نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا