تجربه و آزمایشکیا

کیا موهاوی (راهنمای خرید)

جی‌فاکتور: از هنگامی که کیا موتورز تصمیم گرفت بزرگ شود تا به امروز بیش از ۶دهه می گذرد و درطی ۱۰سال گذشته قد کشیدن این شرکت که ابتدا با صنایع سنگین شروع کرد و حال با تولید سالیانه بیش از یک میلیون دستگاه ، بخشهای بزرگی از بازار امریکای شمالی و آسیا را دردست دارد با سرعت بیشتری رخ داد . . .

Kia Borrego/Mohave

کیا می دانست که می خواهد بزرگ شود! اما مطمئن بود که برای گام گذاشتن به این بخش بازار یا باید مقتدر حضور پیدا کند یا درصورت ضیف بودن از بین می رود. به همین دلیل به سراغ Peter Schreyer آلمانی – مدیر اسبق دپارتمان طراحی آئودی و طراحی فولکس واگن – رفتند و نهایتا خودروی کانسپتی با نام Mesa معرفی کردند که سرآغاز تولید مدلی با نام موهاوی (نام منطقه ای در ایالات متحده) یا همان Borrego (که با این نام درایالات متحده بفروش می رود) شد.

Kia Borrego/Mohave

کیا با شناخت خوب از یک شاسی بلند لوکس و تسلطی که « شره یر » داشت ، Mohave را با تلفیقی از دماغه فورد وعقب لندکروزر و لکسس ، سرانجام با دو پیشرانه V6 به حجم ۳.۸ لیتر و V8 به گنجایش ۴.۶ لیتر که از نقطه نظر فنی شبیه به پیشرانه جنسیس با اسب بخار کمتر و گشتاور بیشتر است با دونوع جعبه دنده ۵ و ۶ سرعته خودکار تولید نمود.

البته از ابتدای سال ۲۰۱۰ یک پیشرانه ۳لیتری و V6 و VGT دیزلی نیز به آن اضافه شد و کمپانی هم اعلام کرده تاکنون بین ۸۰ تا ۸۵ درصد فروشش مربوط به مدل V6 آن بوده.

Kia Borrego/Mohave

ورود به کابین . . .

کیا برای موهاوی یک استارتر طراحی کرده که قبل از سوار شدن می توان به کمک آن خودرو را روشن نمود. رفتن به داخل کابین نیزهمان راحتی سوار شدن به اسپورتیج را دارد البته با کمی ارتفاع بیشتر!

به محض تکیه زدن برپشت فرمان کاملا حس می کنید که سوار بر یک SUV تمام سایز با زوایای دید عالی هستید که نقطه کور برایتان باقی نمی گذارد، یعنی زوایای گوشه های راست و چپ جلو به خوبی دردستانتان است. کنسولی به سادگی و بدور از حجم‌های عجیب وغریبی که ژاپنی‌ها در شاسی بلندهایشان استفاده می کنند طراحی شده و آن خط و خطوط منظم و مرتب آلمانی در او مشهوداست.

Kia Borrego/Mohave

بخش اعظمی از امکانات مثل دو دریچه از۴دریچه سیستم تهویه ، سیستم صوتی و ایرکاندیشن در بخش میانی قرار گرفته که دور آن را – مثل تمامی بخش‌های کنسول – یک نوار طرح نقره ای رنگ با کیفیت بسیار پایین فراگرفته است. حتی کیا سعی کرده تا در کنسول و درها از تریم طرح چوب با نورپردازی قرمزاستفاده کند اما ای کاش کمی به کیفیت توجه می کرد.

به هرحال موهاوی را می‌توان از نظر کیفیت داخلی چیزی بین سانتافه و اسپورتیج فرض کرد و تنها نقطه قوت در مواد بکار گرفته شده چرم روی صندلی‌ها باشد و بقیه نقاط طبق معمول نا امیدکننده است.

Kia Borrego/Mohave

شروع به حرکت . . . .
با فشردن دکمه استارت/استاپ ، پیشرانه V6 و ۲۴ سوپاپ و ۳۷۷۸ سی سی روشن می‌شود، صدای پیشرانه از داخل ضعیف بگوش می رسد و شما را به یاد موتورهای تویوتا می‌اندازد. این پیشرانه ۲۷۶ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ تولید می کند که برابر با ماکزیمم گشتاور ۳۶۲نیوتن‌متر در دور موتور ۴۴۰۰ است.

Kia Borrego/Mohave

جعبه دنده ۵سرعته خودکار تیپترونیک را درگیر می کنم ؛ کوچکترین فشار بر پدال گاز ناگهان دماغه خودرو را از زمین بلند کرده و مثل یک اسب وحشی موهاوی به جلو می جهد که این عکس العمل به پدال گاز در دنده یک دقیقا مرا یاد اوپیروس می اندازد.

اگرچه دریک شاسی بلند لوکس نباید دنبال شتاب گشت اما پس از لمس کردن دنده یک و رسیدن به دنده دو در زمان ۱۱.۱ ثانیه سرعت ۱۰۰ کیلومتر احساس شد( ۸.۴ بصورت استاندارد) .

Kia Borrego/Mohave

نکته جالب تر در اینجاست که صدای غرغر کردن اسپورت پیشرانه شبیه همان طنینی که در لکسس RX350 است به گوش می رسد اما هرچه به دورهای بالاتر موتور می روم دراین صدا تغییری حس نمی شود. آن شتاب اولیه و عکس العمل تیز نیز در ضرایب بعدی دنده ها دو سومش افت می کند و گویا سواری موهاوی از احساس یک سدان نیمه اسپورت مجددا در غالب یک شاسی بلند قرارمی گیرد وکم کم رام می شود.

Kia Borrego/Mohave

گشتاور تولیدی بسیار عالی است و داشتن تورک بالا یکی از بخش‌هایی است که یک شاسی بلند به آن نیاز مبرم دارد. دنده ها تا عدد ۴ ارتقاء می یابد و سرعت روی ۱۲۰ تا ۱۴۰ درحال بازی کردن است و فاصله بین سرعت ۷۵ تا ۱۰۵ کیلومتر در ۳.۹ ثانیه طی می شود. هر بارشل کردن پدال گاز حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دور از دور موتور می گیرد اما معکوس گیری جعبه دنده از افت بیشتر جلوگیری می کند.

کنترل فرمان دندانه شانه ای که در ۳.۵ دور قفل می شود، عالی است و هیچ جای بازی در سرعت‌های بالا برای شما نمی گذارد و کلیه لرزش‌های ریز و درشت را جذب می کند و حتی اجازه از دست رفتن کوچکترین کنترلی به شما نمی‌دهد. این فرمان حتی در محیط‌های کوچک توانست در دور کم بپیچد.

Kia Borrego/Mohave

سیستم تعلیق تعریف شده برای موهاوی از نوع کمک فنرهای گازی به همراه دوبل جناقی ضد شک در جلو و چند اتصالی و خفه کن و سیستم تغییر ارتفاع درعقب است که با حمایت سیستم کنترل پایداری الکترونیکی جای ترس برایتان باقی نمی گذارد!

شاید از نظر چسبندگی بتوان آن را فراتر از هم قدشان دانست و با توجه به طول ۴.۸ متر، عرض ۱.۹، ارتفاع ۱.۸ ، فواصل اکسلهای ۲.۸ و فاصله تایر تا اطاق ۲۱۵ میلی متر و درنهایت تقسیم ارتفاع به عرض و رسیدن به عدد ۱.۰۵ در خواهید یافت که چنین تعادلی دور از ذهن نبوده و با کاهش ارتفاع سیستم تعلیق خواهید توانست براین هندلینگ و چسبندگی بیشتر بیافزایید.

Kia Borrego/Mohave

پس از پیمودن پیچ مسیری مستقیم پیش رویم قرارگرفت که با توجه به شناخت قبلی جای مناسبی برای ثبت ۴۰۰ متربود واین اتفاق در سرعت ۱۴۰کیلومتر ودر۱۶.۳ ثانیه رخ داد وهرچه به سرعت افزوده می شد صدای وارد شده به داخل کابین در حال افزایش بود و باید این ضعف را درعواملی چون عایق بندی نامناسب،کیفیت پایین قطعات داخلی (که کیا در آن زبانزد خاص و عام است) والبته رینگهای ۱۸ اینچی و تایرهای ۲۶۵با دیواره ۶۰ جستجوکرد.

اگر بخواهید لمسی از صدای داخل و عملکرد سیستم تعلیق داشته باشید باید بگویم عملکردش تلفیقی از نرمی پرادو و تعادل بالای لندکروزر و صدای منتقل شده به داخلش از پستی بلندیها با توجه به کنار گذاشتن زوزه‌های اسپورت در سرعتهای بالا چنگی به دل نمی زند!

راحتی در حین حرکت با این SUV نیز ملموس است و تنگی فضا در هیچ کدام از ردیف‌ها برای پا و سر وجود ندارد که با ردیف سوم توانایی حمل ۷سرنشین را به موهاوی داده، اما از فضای صندوق بارکاسته است.

Kia Borrego/Mohave

نقطه قوت دیگر موهاوی، سیستم ترمزضد بلوکه با پشتیبانی ترمز کمکی و سیستم تقسیم نیروی ترمز درکنار دیسکهای ۱۲.۹ اینچی در جلو و ۱۲.۸ اینچی درعقب است که درسرعت ۱۰۰ کیلومتر و پس از ۴۱ متراین جثه ۲تنی را متوقف می کند.

به مبحث ایمنی آن باید کمربندهای پیش گیرنده سه نقطه ای، بالشتک‌های جانبی برای هر ۳ردیف و جلویی برای سرنشینان جلو، سیستم حفاظت از سر و دوربین دید عقب، سیستم کنترل ثبات و پایداری، سیستم کنترل باد تایرها، کنترل کشش و کنترل در سربالایی و سرپایینها اشاره کرد.

اما از یک نکته مهم دیگر که در خصوصش سخن نگفتیم مخزن سوخت ۸۲ لیتری است که برای مصرف ۱۴ لیتری در هر یکصد کیلومتر در شهر در نظر گرفته شده که برای چنین پیشرانه ای قابل قبول است. موهاوی حتی در این مدل مجهز به سیستم کنترل گشتاور شده و به کمک یک حسگر و آنالیز شرایط جاده میزان تورک مورد نظر را به چرخ‌ها می‌رساند.

Kia Borrego/Mohave

درخصوص جعبه دنده تیپترونیکش هم باید اضافه کنم که قابلییت مانورپذیری و گرفتن دور موتور بالاتری را به شما می‌دهد و برای یک سواری بیابانی که نیاز به قدرت بیشتری دارید، توصیه می شود البته نه در شهر، زیرا بر مصرف شهری سوخت در صورت استفاده روزمره خواهد افزود اما چابکی موهاوی را دوچندان و آن را مبدل به اسبی می‌کند که افسارش در دستان شماست و با هراشاره‌ای خواسته تان را برآورده می کند.

جمع‌بندی . . . .

آن چیزی که در خصوص نقاط قوت موهاوی می توانم بگویم پیشرانه تیز با توانایی تولید گشتاور بالا، جعبه دنده ای بی صدا و نرم که در حال تعویض دستی احساس یک خودروی سدان را به شما می دهد، با فرمانی کنترل پذیر که کوچکترین ضربات وارد به اطاق را جذب می کند، سیستم ایرکاندیشن بسیار قوی ، وجود تعادلی عالی در پیچ‌ها وسرعت‌های بالا و نبود حرکات گهواره ای ، اطاقی جادار و راحت با آرگونومی مناسب که تمامی ادوات در دسترس راننده قرارگرفته، سیستم تعلیقی نرم، آرایش خوب بدنه با کروم و سیستم نور LED، ترمزهای قوی واز همه مهمتر دید بسیار عالی به اطراف و نبودن هیچ نقطه کوری اشاره کرد.

Kia Borrego/Mohave

درمقابل نکات منفی همچون فضای کم بار، صدای بالای پیشرانه در دورهای رو به افزون موتور، قیمت بالا و البته مورد قابل توجه که همچنان کیاموتورز با آن مشکل دارد، کیفیت پایین مواد بکار گرفته شده در فضای داخل کابین است.

………………………………………………………………………………………….

# متن فوق چکیده ای است از مقاله « می‌خواهند بزرگ شوند! » ؛ به نویسندگی « مسیح فرزانه » ؛ چاپ شده در سیصد و بیست‌ و ششمین شماره مجله ماشین. متن کامل این مقاله را می‌توانید از اینجا مشاهده نمایید.

# این مقاله قطعا ایرادات و نقاط ضعف‌هایی نیز در خود خواهد داشت ؛ از این‌رو « گروه پدال » صمیمانه منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم جهت رفع این نواقص است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

جی فاکتور

جی‌فاکتور از سال 1383 وارد حوزه صنعت خودرو شد و حدودا دو سال بعد نیز به یاری گروه تخصصی خود و استفاده از آخرین متدهای علمی در زمینه تست فنی خودروها، آزمایش فنی خودروهای داخلی، وارداتی و چندی از سرشناس‌ترین برندهای جهانی در سایر کشورها را آغاز نمود. این گروه علاوه بر همکاری با مجله ماشین، با برندهای خاص تیونینگی در جهان نیز روابط کاری نزدیکی دارد.

مطالب مشابه

‫۱۵۶ دیدگاه‌ها

  1. Arash

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من کیا موهاوی V8 رو داشتم…البته من که نه…پدرم!صندلی فوق العاده راننده،قدرت عالی،نرمی عالی تر،امکانات کاملا لوکس و طراحی بیرونیش از نقاط قوتش هستش…اما خب کارت سوخت هواپیما لازم داره…وقتی داخل شهر با فشار زیاد میروندم مصرفش حتی به 19 هم میرسید…ردیف سوم نسبت به سانتافه بزرگتر،راحت تر و با امکانات بیشتر هستش ولی ردیف دوم مثل ردیف اول راحت نیست اما نسبت به سانتافه که کلا رو ویبرست خیلی بهتره…کیفیت پلاستیک داشبورد یکم مایوس کنندست…اما در کل با همین قیمت میشه IX55 خرید که بهتره البته نروندم اما سوارش شدم…اما خب به نظر من طراحی موهاوی بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amirreza

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      arash shetab mohave v8 az IX55 behtare va benazare man khoshkele mohave ba azamate IX55 mashine bikhodiye vali mohave ham mishe kuh raft ham shar rund

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. mehrdad

    ۶ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    موهاوی ماشین خوبیه شتاب فوق تصور قدرت فوق العاده بالا ظاهر با ابهت
    اگه نرمال باهاش رانندگی کنی تو شهر صدی 15 میسوزونه
    یه اشکال دیگه ای هم که داره استهلاک بالا هست
    اگه با ix55 مقایسه کنیم از همه لحاظ یه سر گردن بالاتره ولی از لحاظ زیبایی داخل و نرمی ix55 بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. پوریا

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (107 ديدگاه)

    ix55خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. reza

    ۷ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    100 درصد موهاوی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. hesam

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    موهاوی حدود318اسب بخار ix55حدود275

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (332 ديدگاه)

      340 اسب مدل v8

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. masoud

    ۵ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    benazare man ke mohave kheili behtare hich harfi vase suv ha nazashte…………man emtehan kardam to shetab aslan kam nemiare va hamishe ye saro gardan az hame jelotare…..harki mikhad bekhare shak nakooone ke pashimooon nemishe

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. galardo

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (182 ديدگاه)

    خوش به حالتون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. داوود

      ۱۸ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      خیلی خوبه ولی بنزین سرمی کشه و کمی ضعیفه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. داوود

        ۱۸ مهر ۱۳۹۱
        سوابق: (11 ديدگاه)

        این ماشین زود به سروصدامی افتدو وقتی درداخل ماشین که می شینین از آنچه نشان می دهد کوچک تراست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. ARYAN_GTR

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (55 ديدگاه)

    آدمو به یاد SUV های آمریکایی می اندازد. فوووووووووق العاده ایمنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سید علیرضا

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (256 ديدگاه)

    اسب بخار این ماشین خیلی بیشتر از انکه شرکتش نوشته بیشتر است من با این ماشین به بانه رفتم در شهر به پارکینگ رفتم که شیب ورودی ان خیلی زیاد است وقتی برگشتم آردی برای این خارج بشه گیر کرده بود من به راننده گفتم صبر کنه با قلاب بکسل ان را به ماشین وصل کردم اصلا هم اردی گاز نداد من آوردم اش بیرون با دنده یک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. farid

    ۱۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من وهاوی v8دارم و از همه لحاظ از این خودرو راضی هستم اما تو سرعت بالا ترمزش خوب عمل نمیکنه بخاطر وزن زیادش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. javad

    ۱۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    سلام.من موهاوی وی8 دارم و تجربه 40000 کیلومتر رانندگی این شده:
    ظاهر این ماشین هیچی کم نداره مخصوصا اگر مثل من مشکی بخرید و واکس بدنه هم بخوره با این هیبتش همه نگاهها بهش جلب میشه.طراحی داخلیش جدی و امریکایی ولی از ix55 بی کیفیت تره.وقتی که تو جاده پشت ترافیک موندین ساخته شده برای سبقتهای زنجیره ای و همه چیز رو پشت سرش جا میزاره ولی خیلی به درد خارج جاده نمیخوره.اگر بخواین مثل من لذت رانندگی با موهاوی رو بچشید باید از فکر مصرف بنزین بیاید بیرون ولی اگر مثل یه پادشاه آرام و با وقار باهاش برونید با توجه به حجم موتور زیادش مصرفش عالی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. behrad

    ۱۹ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    تو یه کلمه تانکهههههههههههه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  13. علی

    ۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ix55 دارم داداشم موهاوی با توجه به حجم موتور بالاتر و وزن سنگینتر موهاوی وقتی با هم یه سفر 3000 کیلومتری رفتیم شمال و مشهد و برگشتیم متاسفانه ماشین من از اون مصرفش بالاتر نشون داد و توی سبقت محال بود بتونم کارایی که اون میکنه منم بکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حمیدرضا

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام،
    حدود 80-90 میلیون بودجه دارم. بین ix55، موهاوی V6 و سورنتو XM کدام به نظر شما بهتر است؟
    بیشتر برای مصرف جاده ای و مسافرت می‏خواهم.
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (7 ديدگاه)

      اقا حمیدرضابرای جاده IX55

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. علی رضا

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مواوی بخر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. صادق

    ۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حمید رضا حتما ٨ سیلندر موهاوی رو بخر تو جاده میفهمی چی سوارشدی بعضی سواری های بنز وبی ام و هم اگر رانندش حرفه ای نباشه نمیتونه بگیردت اپش هم خوب داره هیچ جا هم گیر نمی کنی بلدوزره فقط قسمت های چرمیش وپلاستیکیش و باتحمل کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ashkan

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه جنسیس کوپه ویه پرادو پورشه کا ان ولی موهای رنگ سیاه یه چیز دیگه هست موهای رو از همه بیشتر دوس دارم همین چند هفته پیش چهار میلیون دادم رینک هاشو عوض کردم واقعا پورشه کاان قلت کرد پیش موهای عروس شده با رینک هاش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سعید

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    سلام
    من v8 موهاوی مشکی 2012 دارم _ برادرم یه سفید v6 _ ببینید نکته اینجاست که تنها موتور 8 استاندارد این هیکل هستش _ برادرم با وجود این که آروم میرونه با موتور 6 سیلندر میگه مصرفش تو شهر 14 لیتر در صد کیلومتره _ اما من از برادرم خیلی تندتر میرم و همیشه گیربکس ماشینم رو تو Drive نگه میدارم و خودم هم دنده زود تر از موئد با تیپترونیکش عوض نمیکنم _ مصرف مال من 12 لیتر تو صد کیلومتره _ اگه یه بار با لند کروز برونی دیگه از مصرف موهاوی شکایت نمیکنی با وجود این که زور موتور 8 سیلندرش از لند کروز کمتر نیست _ تویوتا لند کروز حد اقل 18 لیتر و حد اکثر 23 لیتر تو شهر مصرف داره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. سعید

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    موهاوی v8 به اندازه یه پژو 405 بنزین مصرف میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. علی

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    SUV های خیلی بهتری در بازار هست
    لندکروز یا سری X بی ام هم ماشین های استخون داری هستن هم کمپانی هاشون سرشون به تنشون میارزه نه کیا…
    این اولین خودروی V8 که ساخته
    تا به پای اروپایی ها یا حتی ژاپن برسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پویا

      ۵ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (44 ديدگاه)

      ای بابا کم بزنید تو سر این کره ای های زبون بسته باهمت دیگه کره میخواد به کجا برسه؟؟ یک آمار از زندگیت بگیر ببین جند درصد زندگیت کره ایه یخچالت فریزرت ماشین لباسشویی ظرف شویی تلویزیونت مال سامسونگ هست یا ال جی موبایلت تبلتت مول سامسونگ هست یا ال جی که کلیم کلاســـــشون میگذاری

      کره با این سرعت تصاعدی پیشرفت ژاپن رو به زودی پشت سر میگذاره که تو خیلی از ابعاد گذاشته می مونه اروپا و آمریکا که اگه یکم سایت های تست خودرو اروپا و آمریکام هم بخونید می بینید همین الانم هیوندا و کیا پشت خیلی از نام هایی که فکر میکردند جاشون امنه تو بازارمیلرزونند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پویا

        ۵ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (44 ديدگاه)

        من همیشه میگم ماشین به رنج قیمتش باید مقایسه کرد محصولات کیا واقعا نسبت به قیمتشون قدرت و رفاه و امکانات بیشتری نسبت به رقیباش عرضه می کنند تو شاسی بلندهای ایران هیچ خودرویی تو رنج قیمتی اسپورتیج، سورنتو و موهاوی بهتر از خودشون نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  21. محمد صادق

    ۲۵ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من دنبال موهاوی صفر v8 می گردم اما نمی تونم پیدا کنم ممنون می شم اگر راهنماییم کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. haj reza

    ۴ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درسته که شاید سری x ب‌ام‌و بهتر باشه ولی‌ وقتی‌ خریدی ۱ سر به تعمیرگاه بزن ببین چقدر آدمو پیاده میکنن این رو هم در نظر بگیرید ولی‌ شما داری ۱ سواری‌ خوب میگیری از کیا دنباله ظاهر توش نباشی‌

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. نيما

    ۱۹ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بنظر من موهاوی بهترینه
    خودم یه v6 سغید دارم
    باتو که میذاری رو بدال کاز نمیذاره یه ماشین بمونه حالا ببین v8جیه
    بهترینه از هر لحاظ فقط یه کم زود به صدا میفته!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. saba

    ۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام شماره شاسی و شماره موتور موهاوی 2009، 6 سیلتدر کجای خورو درج شده؟ برای تعویض پلاک لازم دارم. ممنون میشم کمکم کنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. محمدرضا

    ۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من موهاوی v6 دارم.ix55 رو هم تست کردم از نظر امکانات و سواری خداییش بهتر از ix55 هستش.شاید ix55 لوکس تر باشه و هیچی جز باز شوی برقی درب صندوق نداره.از نظر قدرت موتور هم ix55 قدرتش 260اسب بخاره و موهاوی v6قدرتش 276 اسب بخاره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. آريو

    ۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چند وقتیه v8خریدم خدایى خیلى قلدره وبسیارازش راضیم.
    مصرفشم فوق العادست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. حسین شجاعی

    ۲۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این اتومبیل ازهر جهت عالی است فقط یک کنسول یخچال کم دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. محمد

    ۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بلاخره من نفهمیدم ix55 بهتره یا موهاوی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. عماد

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (93 ديدگاه)

    واقعا موهاوی تنها Off Road کره جنوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. امیر حسین

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ix55صد برابر موهاوی با این که موهاویv8است به گرد چرخ ix55نمیرسد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا