آستون مارتین

معرفی آستون‌مارتین والور، تولید محدود با پیشرانه V12 و گیربکس دستی

والور که به مناسبت جشن ۱۱۰ سالگی آستون‌مارتین معرفی شده، به پیشرانهٔ V12 توئین توربو با ۷۱۵ اسب بخار قدرت و گیربکس دستی مجهز است.

آستون‌مارتین ۱۱۰ سالگی خود را با معرفی یک مدل تولید محدود بنام والور جشن گرفته است. این خودرو طراحی رترو دارد که از نسل اول ونتیج و همین‌طور خودروی مسابقه‌ای لمانز دههٔ ۸۰ آستون الهام گرفته است. هرچند متأسفانه تصاویری که از این خودرو منتشر شده واضح نیستند ولی بدنهٔ فیبر کربنی، کاپوت صدفی مانند با دریچهٔ نعل اسبی روی آن، چراغ‌های جلوی دایره‌ای، جلوپنجرهٔ عریض و اسپلیتر برجسته را می‌توان تشخیص داد.

در قسمت جانبی خودرو گلگیرهای جلوی برجسته با دریچه‌های هوای کاربردی به همراه بدنهٔ ساده، گلگیرهای عقب برجسته و سقف دو حبابی جلب‌توجه می‌کند. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این قسمت اما رینگ‌های فورج‌کاری شدهٔ ۲۱ اینچی با طراحی لانه‌زنبوری است که با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت S 5 پوشیده شده‌اند. پشت این رینگ‌ها هم ترمزهای کربن سرامیکی با دیسک‌های ۱۶.۱ اینچی در جلو و ۱۴.۲ اینچی در عقب پنهان شده‌اند. دیفیوزر برجسته، سه سر اگزوز در وسط و چراغ‌های تیغه‌ای LED هم از ویژگی‌های بخش عقبی والور هستند.

کابین این مدل تولید محدود شبیه ونتیج است اما پانل میانی داشبورد آن با دریچه‌های تهویهٔ جدید و دکمه‌های متفاوت بروز شده است. علاوه بر این، کنسول مرکزی هم کاملاً جدید است زیرا باید دسته‌دندهٔ گیربکس دستی روی آن قرار می‌گرفت. رو دری‌های فیبر کربنی با تسمه بجای دستگیره و صندلی‌های اسپرت با پوستهٔ فیبر کربنی و روکش پشمی با الهام از مدل DBR1 برندهٔ لمانز سال ۱۹۵۹ هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این آستون‌مارتین تولید محدود هستند.

زیر کاپوت والور یک پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V12 توئین توربو قرار گرفته که ۷۱۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه به گیربکس شش سرعتهٔ دستی مذکور متصل می‌شود که نیرو را از طریق دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. این خودرو به حالت‌های رانندگی اسپرت، اسپرت پلاس و پیست مجهز است که پاسخ پدال گاز، گشتاور و صدای پیشرانه را تنظیم می‌کند. علاوه بر این، آستون‌مارتین برای والور سیستم فرمان جدید و سیستم تعلیق اختصاصی با کمک‌فنرهای تطبیقی، فنرها و آنتی‌رول بارهایی است که همگی به‌طور خاص برای این مدل طراحی شده‌اند.

آستون‌مارتین این خودرو را در درجهٔ اول یک ماشین جاده توصیف کرده و وعدهٔ ارائهٔ دینامیک رانندگی عالی را داده است. والور قرار است به یکی از کلکسیونی‌ترین آستون‌مارتین‌ها تبدیل شود زیرا تنها ۱۱۰ دستگاه از آن ساخته خواهد شد. سازندهٔ بریتانیایی هنوز قیمت این محصول تولید محدود را اعلام نکرده ولی قرار است تحویل اولین نمونه‌های آن به خریداران را در سه‌ماههٔ پایانی سال جاری آغاز کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. خلیل

    ۲۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (240 ديدگاه)

    یا حضرت عباس😲

    موافقم 40
    مخالفم 3
    1. R

      ۲۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1025 ديدگاه)

      چرا استون همش از حرف وی استفاده میکنه

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. Cyber truck punk

        ۳۱ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (140 ديدگاه)

        این اسم هم فکر کنم به اساطیر یونان یا کتاب سیلماریلیون اثر تالکین مربوط میشه .
        جدایی از این ها از الگو و آرت استایلی که تو بدنه والکری استفاده کردن بهره میبره.
        یعنی دیزاین نمای ماشین رو ترکیبی بین مدرن و کلاسیک زدن.
        نمای عقب ماشین مخصوصا چراغ ها شبیه به جگوار xj220 هستش

        موافقم 7
        مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (599 ديدگاه)

    V12 دوست‌داشتنی و نفسهای آخر!!!

    موافقم 35
    مخالفم 2
  3. خاص

    ۲۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (212 ديدگاه)

    توسعه یافته‌ی مدلِ تک‌ساختِ AstonMartin Victor 2020 هست.

    اون هم تنفس‌طبیعی بود.

    V12
    7.3 لیتری
    848 اسب‌بخار
    822 نیوتون‌متر
    پیشرانه جلو
    دیفرانسیل عقب
    دنده دستی
    ماسل‌کارِ 1497 کیلویی

    موافقم 42
    مخالفم 1
  4. رضا

    ۲۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    دنده دستی رو هستم. واقعا لذت بخشه رانندگی و دنده کشی!

    موافقم 41
    مخالفم 2
  5. Reza Waffen SS

    ۲۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    اینکه کپی ویکتور هستش

    موافقم 32
    مخالفم 2
    1. مازیار

      ۲۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (137 ديدگاه)

      فعلا که تصاویر کاملا واضح نیست اما اونقدر این برند محبوب هست که اگه کپی یه مدل قبلی با چند تغییر جزئی هم باشه به اصطلاح رو هوا میزنن

      موافقم 16
      مخالفم 2
  6. پیام رحمانی

    ۲۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (283 ديدگاه)

    این مگه همون مدل تک ساخت ویکتور نیستش خیلی شبیه اونه

    موافقم 16
    مخالفم 2
  7. Amiro

    ۲۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (357 ديدگاه)

    V12 دنده دستی 😋
    آخ آخ فقط لحظه تعویض دنده صدای توربو ها گوش رو جلا میده 😋
    🤌🙂🧡

    موافقم 23
    مخالفم 2
  8. Reza Waffen SS

    ۲۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    دقت کردین اکثر نسخه های آستون مارتین اولشون با حرف ( و ) شروع میشن.

    والور – ویکتور – ونکوئیش – والاها – ونتیج – ولکان – ولکری . . . . . .

    موافقم 39
    مخالفم 2
    1. R@min

      ۲۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1679 ديدگاه)

      این ب معنی اوج کلاس خودش هست. یه سنت تقریبا ۸۰ ساله هست.

      موافقم 31
      مخالفم 1
    2. روزبه

      ۲۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (58 ديدگاه)

      همونطور که نام تمامی مدلهای لوتوس با حرف E شروع میشن

      موافقم 21
      مخالفم 1
  9. Hamilton1970

    ۲۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (529 ديدگاه)

    V12 تویین توربو با گیربکس دستی خداوندگاره…
    وای…

    موافقم 18
    مخالفم 2
  10. BMW

    ۲۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1219 ديدگاه)

    هیچیش مهم نیست فقط مهم اینه که دستی هست و تمام

    موافقم 13
    مخالفم 1
  11. فريد

    ۲۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (507 ديدگاه)

    دنده دستی؟!!!

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. علی جردن

      ۲۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1049 ديدگاه)

      توی کشورهای خارج دنده دستی آپشنه پولیه توی تولیدات ایرانی دنده دستی آپشن رایگان و تحمیلی عه!

      موافقم 25
      مخالفم 3
  12. مکانیک

    ۲۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    این که چیزی نیست … بیخودی جوگیر نشید لطفاً…
    ان شاءالله تا ۶۰۰ یا ۷۰۰ سال آینده، شاهد تولید کپی های ناقص و به دردنخور و درب و داغون و کاملاً غیر استاندارد مشابه این محصول البته با قیمت چند برابر..!!! در سایپا و ایران خودرو و دیگر نخاله سازان داخلی خواهیم بود…

    موافقم 18
    مخالفم 5
  13. OldBoy

    ۲۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (75 ديدگاه)

    یادآور مدل وی‌۸ ونتیج دهه هفتاد

    موافقم 14
    مخالفم 2
  14. امیر

    ۲۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    صد افسوس که پیشرانه های v12 و v8 دارن روز های آخر زندگیشون رو میگذرونن 😔 ، واقعا تا ۱۰ سال دیگه معیار جذابیت خودرو ها چه خواهد بود !؟ 😔😔

    موافقم 17
    مخالفم 2
  15. علی جردن

    ۲۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1049 ديدگاه)

    اونقدر خودروهای بکر آمریکایی و ایتالیایی ژاپنی و آلمانی با انجین و مهندسی های بکر وجود داره که یک کلکسیونر بخواد ۱۰ نمونه از بهترین های دنیا رو جمع آوری کنه جایی واسه انگلیسی های بدرد نخور بَزَک شده وجود نداره

    موافقم 9
    مخالفم 37
    1. دانیال_Surrey،England

      ۲۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2781 ديدگاه)

      آهان.
      خوب دوست من چندتا از این نمونه ها رو میتونی به جز فراری و پورشه نام ببری؟؟
      لابد میخوای نسل جدید سوپرا یا z رو با مهندسی بکرشون کلکسیونی کنی
      یا چارجر الکتریکی یا هامر
      یا سوپرکارهای ناب ب ام و آئودی
      ..
      ..
      در حال حاضر فقط انگلیسیا برای عاشقان خودرو ماشین میسازن بقیه برای سودآوری.
      هر چند متاستفانه الکتریکی سازی اونا رو هم با خودشون به گور میبره.

      موافقم 26
      مخالفم 5
      1. علی جردن

        ۲۱ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1049 ديدگاه)

        طراحی موتور عقب ۱۲ سیلندر یا ۱۰ سیلندر هوراکان نمونه بارز است که برخلاف همه بنتلی ها و رولزرویس ها و آستون مارتین ها موتورش توی صندوق عقبه گفتم انگلیسی ها فقط تکنولوژی قدیمی رو با تزئینات لوکس سرپوش گذاشتن دریغ از یک ذره نو آوری
        از GT-R بگیر تا فورد GT یا کروت نسل C8 همشون بجای چرم و چوب افراطی مهندسی های دقیقی دارن

        موافقم 4
        مخالفم 27
        1. R@min

          ۲۱ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1679 ديدگاه)

          واقعا درسته کدوم انگلیسی موتورش تو صندوق عقبه !!! این کاربر دانیال هیچی نمی دونه شما درست میگی.

          موافقم 13
          مخالفم 2
        2. مازیار

          ۲۱ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (137 ديدگاه)

          لامبورگینی موتور عقبه رولزرویس و بنتلی موتور جلو؟!!

          موافقم 14
          مخالفم 2
        3. فقط انگلستان

          ۲۱ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1045 ديدگاه)

          میشه یه رولزرویس یا بنتلی یا آستون مارتین اسم ببری که تکنولوژی روز رو نداشته باشه.

          موافقم 13
          مخالفم 2
        4. GMA

          ۲۱ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (743 ديدگاه)

          علی جردن
          والکری به تنهایی کافیه واسه بی اعتبار کردن اکاذیبت

          موافقم 12
          مخالفم 1
        5. علی جردن

          ۲۱ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1049 ديدگاه)

          هرکسی ادعای ماشین بازی و خبرنگار خودرویی داره بیاد به من بگه چرا تاحالا بین همه مدل های خاص و تولید محدود لافراری یا آوانتادور یا حتی انواع مدل از لامبورگینی هوراکان از مدل آفرودی بگیر تا نسخه های تولید محدود پیست محور های دیگر ساخته شده حتی لامبورگینی کانتاش نیو هم یا رونتدار و بین انواع اقسام لامبورگینی های جدید تولید خاص یا عادی چرا هیچ کدوم حتی ۱ نمونه مدل دنده دستی نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          جوابش یک کلامه چون فقط از معکوس پشت فرمون لامبورگینی غرش موتور ۱۲ سیلندر آوانتادور تو عقب سر راننده هیجان انگیز تر و سریع تر نیست اگر هست با رسم شکل ۱ نمونه مثال بزنید برام

          موافقم 1
          مخالفم 15
        6. مازیار

          ۲۲ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (137 ديدگاه)

          شما خودت یک دلیل آوردی برای همه دنیا کافیه:

          ((طراحی موتور عقب ۱۲ سیلندر یا ۱۰ سیلندر هوراکان نمونه بارز است که برخلاف همه بنتلی ها و رولزرویس ها و آستون مارتین ها موتورش توی صندوق عقبه))

          موافقم 7
          مخالفم 1
    2. علی جردن

      ۲۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1049 ديدگاه)

      آقای فقط انگلستان می شه اسم ببری کدوم خودروساز انگلیسی تا حالا پیشتاز تکنولوژی صنعت خودرو بوده؟
      همیشه یا آیمانی ها پرچمدار تنکولوژی آخرین سیستم رو اختراع کردن یا آمریکایی ها مثل تسلا توی برقی و خودران تکنولوژی اول اختراع کردن یا ژاپنی ها و ایتالیایی ها واقعا قدم بزرگ برداشتن. بوگاتی هم مال فولکس واگن آلمانه و تنها موتور ۱۶ سیلندر تاریخ رو می سازه که باز اونم انگلیسی نیست حتی فورد مدل T هم افتخاراتی برای خودش داره صنعت خودروی انگلستان نداره ماشین انگلیسی یعنی یه خودروی آخرین سیستم ۱۵ سال پیش با مقدار قابل توجه چرم کروم چوب های درجه ۱

      موافقم 3
      مخالفم 15
      1. فقط انگلستان

        ۲۱ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        خب منظورت از تکنولوژی چیه که میگی خودرو انگلیسی تکنولوژیش قدیمیه
        مثلا یعنی ترمزهای بنتلی فلایینگ اسپور یا رولزرویس کولینان رو ۱۵ سال پیش بنز یا شورلت یا تویوتا استفاده میکردن و الان بنتلی و رولزرویس تازه داره از اون ترمز قدیمی استفاده میکنه
        یا مثلا سیستم تعلیق یا فرمان یا گیربکس یا …
        اگه همچین منظوری داری شاید اطلاعاتت از خودرو انگلیسی تا ۱۵ سال قبل باشه.

        موافقم 14
        مخالفم 2
      2. مجتبی .

        ۲۲ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1169 ديدگاه)

        آقای جردن فقط کافیه تکنولوژی صندلیهای بنتلی رو بخونی تابفهمی نظرت درست نیست.

        موافقم 12
        مخالفم 1
  16. R/T

    ۲۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    آخ قلبم فقط موتورش با گیربکس دستی چه لذتی داری مخصوصا با ظاهر

    موافقم 6
    مخالفم 0
  17. مازیار

    ۲۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    آستون مارتین : مایه لذت صنعت خودرو

    موافقم 13
    مخالفم 0
  18. مهرداد

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    فکر کنم قیمتشو اعلام کردن، دو میلیون دلار . حالا شایدم اشتباه کرده باشم ،گیریم درست گفته باشم به نظرتون میرزه؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. امیرمسعود

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    باتشکراز امیرخان طبق معمول همیشه مطالب خوب وارزنده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محمد

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    برای کسی که زیاد از استون خوشش نمیاد(عاشق ماسل کار) زیادی جذابه فست بک عقبش منو یاد gt500 انداخت. v12 تنفس طبیعی فک کن اگه تووین توربوش کنی !!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. مهدی

    ۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    جزو اخرین هاست هییییییی…..

    موافقم 1
    مخالفم 0
  22. علی

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خوراک فیلم های گانگستری هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا