آئودی

معرفی سوپر استیشن عجیب آئودی RS6 آوانت منصوری

ممکن است شما نظرات گوناگونی درباره منصوری شنیده باشید اما قطعاً هیچ‌کسی به خسته کننده بودن محصولات این تیونر اعتقادی ندارد. بخش اعظم پروژه‌های منصوری باعث ایجاد نظرات متضاد شده اما خب هرگز نباید توانایی‌های این شرکت را دست‌کم گرفت. این بار می‌خواهیم پروژه‌ای نسبتاً متفاوت از منصوری را معرفی کنیم.

این تیونر روی آئودی RS6 آوانت جدید کار کرده است. این سوپر استیشن آلمانی جزو معدود خودروهای دوست‌داشتنی روزهای اخیر است اما مطمئن نیستیم که همین نظر را درباره محصول تیون شده منصوری داشته باشیم.

منصوری به دنبال معرفی این خودرو در نمایشگاه ژنو بود اما به خاطر لغو این رویداد تنها شاهد رونمایی آنلاین آن هستیم. اگر کیت بدنه‌ی پهن و فیبر کربن RS6 آوانت شما را متقاعد به تیون شدن خودرو نمی‌کند پس احتمالاً با دیدن خروجی‌های اگزوز عجیب RS6 آوانت به دست‌کاری این استیشن اذعان خواهید کرد. خروجی‌های اگزوز گرد RS6 استاندارد که بزرگ‌ترین خروجی‌های اگزوز بکار رفته در محصولات RS می‌باشد حذف شده و جای خود را به نمونه‌های جدید و دیفیوزری بزرگ داده‌اند.

از ورودی‌های هوای کاپوت گرفته تا اسپویلر جلو، رکاب‌های جانبی بزرگ و اسپویلر بزرگ روی سقف، منصوری واقعاً تمرکز زیادی روی دگرگونی بصری این خودرو داشته است. این نوارهای نارنجی روی کاپوت و رینگ‌های ۲۲ اینچی فورج کاری شده نیز با طرح کابین هماهنگ هستند. در کابین رنگ مشابهی برای کمربندهای ایمنی، کف‌پوش‌ها، داشبورد و استراحتگاه‌های دست بکار رفته است.

قطعاً یک پروژه‌ی تیونینگ بدون ارتقای قدرت پیشرانه کامل نخواهد بود. این هیولای استاندارد از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۹۱ اسبی و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری استفاده می‌کند اما به لطف جادوی منصوری، قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۷۲۰ اسب بخار و ۱۰۰۰ نیوتون متر رسیده است.

این قدرت بیشتر باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۲ ثانیه‌ای شده و اگرچه سقف سرعت RS6 آوانت منصوری اعلام نشده اما نسخه استاندارد آن سقف سرعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعتی دارد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. آرین

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (90 ديدگاه)

    حالا این دیزاین شد یه چیزی ???
    اون لامبورگینی اوروس چی بود الکی شلوغ شده بود

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. حمید

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (107 ديدگاه)

      بالاخره با یکی از تویینگ منصوری خیلی خوشم اومد
      جالبه اونم رو استیشن خیلی دوسش دارم

    2. Hemn

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (101 ديدگاه)

      دقیقا
      اولین استیشنیه که همه چی تمامه

  2. علی"P.F"

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (204 ديدگاه)

    از معدود تیون های منصوری هس که واقعا زیبا شده و خوشم اومد

  3. Hamidreza

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    باز بگین منصوری بده
    این که خیلی جذابه

    1. امیر

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (4 ديدگاه)

      حالا این یکی از زیر دستش در رفته و قشنگ شده
      تو یوتوب یکی از یوتوبرها یه چیز قشنگ درباره منصوری میگفت.
      میگفت منصوری تو طراحی جزیات عالی عمل میکنه ولی وقتی پروژه بزرگتر میشه نمیدونه دیدگاهشو تو محیط بزرگتر پیاده کنه. تو جزییات و قطعات خوب میسازه. اما ماشین یک قطعه نیست. ماشین یه چیز جعبه ایی مانند با ابعاد ۲ متر در ۴ متر هست با ارتفاع ۲ یا ۳ متر. البته طراحی تو این ابعاد نیازمند کارگاه های خیلی بزرگ هست شاید منصوری نداره یا نمیخواد هزینه کنه. الله اعلم.

      1. OMID

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (2173 ديدگاه)

        داره
        دادا کسی که بوگاتی تیون می‌کنه صد در صد پولشو داره
        یه کارگاه هم داره
        200 نفر هم کارمند داره

  4. Lamborghini

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (164 ديدگاه)

    از یه سری کارهای منصوری خوشم نیومد ولی این فوق العادس ماشین رو شلوغ نکرده خیلی ساده زیباتر کرده

  5. Khosrow

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    این ائودی انقدر زیباست که تلاش های حاج منصور برای خرابکاری رو خنثی کرده ..

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. OMID-LAMBO

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (424 ديدگاه)

    منصوری همیشه کارش خوب بوده و هست !
    شاید یکم شلوغ کاریاش زیاده تو قسمت بیرونی یا داخلی ماشین ولی اینم یادمون بمونه اولین تیونری بود که مستقیما رفت سمت بوگاتی و وینچرو رو درست کرد !
    اونتادور 2000 اسبی رو ساخت !
    برترین تیونر دنیاست ! بی برو برگرد !

    1. Carbonado Aventador

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (4510 ديدگاه)

      از نظر شخصی من ، هنسی پرفومنس بزرگترین و تواناترین تیونر دنیاس..
      .
      منصوری رو تو بخص دیزاین میتونیم یکی از بهترین ها بدونیم ولی تو بحث تقویت موتور هنسی یه کمپانی اعجوبه ای هست.

      1. Bayerische Motoren Werke

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (955 ديدگاه)

        سوالم اینه که هنسی چجور اعجوبه ای هست که کامارو 1000 اسبیش با 2.9 لیتر سوپرشارژ به داج دیمون با 840 اسب و سوپر شارژر 2.7 لیتری میبازه تو درگ. دیمن کارخونه و جنگیر تیون. چه تیونیه آخه؟ تازه اسمشم پر مدعا ولی باخت تو درگ به دیمن.
        قیمت نجومی نسبت به دیمن بدون ارتقا بادی خودرو و سیستم ترمز و تعلیق.

  7. امیر

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    یه مثال دیگه مینزم. مثلا یه یخچال ساید بای ساید وایرپول ت کانادا حدودا ۱۰۰۰ دلاره . صفحه نمایش داره.
    اما چرا تو تهران و باقی شهرا باید مدلای قدیمی و یا های کپی و تقلبیشو بخریم؟؟ چون خودمون تو دام وطنی و ایرانی بودن افتادیم. با دستای خودمون حمایت کردیم. نتیجش شد این. یادمون رفت کره جنوبی و ژاپن که این کارا رو کردن مردمشون ژاپنی و کره ایی بودن. یادمون رفت ما اصلا چنین ادمایی نیستیم. یادمون رفت تربیت و فرهنگمون مثل ژاپن و کره جنوبی نیست.

  8. ♤Angus_812♤

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (428 ديدگاه)

    این منصوری داره شوخی میکنه
    یا واقعا انقدر مسخره کار میکنه
    استانداردش خیلی بهتره و قشنگ تره

  9. مودریچ

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    عجیبه این بدتر نشد هیچ بهترم شد

  10. Hadi

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    ۷۲۰اسب بخار!!! برای یک استیشن فوق العادس…

  11. علیرضا

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    نه به اون اروس همششش آبی نه به این rs6 … اتفاقا تیونینگ این آئودی سخت تر از اروس بود . نمیدونم چرا لامبورگینی رو خراب کرد

  12. Enzo

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (319 ديدگاه)

    حالا شد .به این میگن تیونه درست حسابی .?

  13. OMID

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    Rs6 اولین استیشنیه که ازش خوشم اومده
    خدایی همه چیز تموم

  14. رامین

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    این و بنتلی بهترین کارهای امسال منصوری هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا