تجربه و آزمایششورلت

اولین رانندگی با شورلت کوروت Z06 جدید، بهترین سوپراسپرت تاریخ آمریکا

پس از مدت‌ها انتظار سخت، شورلت سرانجام از رسانه‌های خودرویی مختلف برای رانندگی با کوروت Z06 جدید در پیست دعوت کرده است. خودرویی که حتی پیش از رونمایی هم با فراری ۴۵۸ مقایسه می‌شد و به همین دلیل بار سنگینی بر دوش داشت. البته هنوز هم نمی‌توان ادعا کرد که مشتریان فراری ازاین‌پس راهی نمایندگی‌های شورلت خواهند شد اما آن‌ها ابتدا باید پشت فرمان Z06 بنشینند و صرفاً آن را با دید یک سوپرکار سطح پایین و ارزان‌قیمت قضاوت نکنند زیرا این ماشین نه‌تنها به‌اندازهٔ تمام محصولات حال حاضر مارانلو هیجان‌انگیز و پویا است بلکه پیشرانهٔ تنفس طبیعی دور بالای میل‌لنگ تخت آن نیز هرکسی را که از توربوشارژ و هیبریدی شدن فراری‌ها ناراحت است تحت تأثیر قرار می‌دهد.

حس و حال فراری مانند قوای محرکهٔ Z06 را نمی‌تواند نادیده گرفت زیرا در اینجا هم دقیقاً مثل ۴۵۸ یک V8 تنفس طبیعی میل‌لنگ تخت داریم که نیروی آن از طریق یک گیربکس دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. بله با ورود نسل پنجم Z06 به بازار، استفاده از پرخوران در این عضو پرفورمنس خانوادهٔ کوروت به پایان رسیده است. قطعاً در یک خودروی پیست محور، جایگزین کردن موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ قبلی که ردلاین نه‌چندان بالای ۶,۵۰۰ rpm داشت با یک پیشرانهٔ تنفس طبیعی دور بالا اقدام کاملاً درستی بوده است اما به گفتهٔ مهندسان شورلت، Z06 جدید نباید از ۶۵۰ اسب بخار قدرت موتور LT4 نسل قبلی قدرت کمتری می‌داشت و این موضوع فرایند تغییر پیشرانه به تنفس طبیعی را دشوار می‌کرد.

دستیابی به قدرتی بیش از ۶۵۰ اسب بخار بدون کمک توربوشارژ یا سوپرشارژ کار سختی بود ولی بااین‌حال مهندسان شورلت موفق به انجام این کار شدند و با موتور ۵.۵ لیتری جدید که LT6 نام دارد، به برتری ۲۰ اسب بخاری نسبت به موتور ۶.۲ لیتری قبلی دست یافتند. البته گشتاور ۶۲۵ نیوتن متری این موتور جدید به میزان قابل‌توجهی از ۸۸۰ نیوتن متر نسل قبلی کمتر است اما شورلت این کاستی را با منحنی گشتاور تقریباً صاف از دور ۳,۶۰۰ تا ردلاین ۸,۶۰۰ rpm جبران کرده است. همچنین موتور میل‌لنگ تخت جدید ۱۴ کیلوگرم از Z06 قبلی سبک‌تر است و بی‌مهابا دور می‌گیرد.

مهندسان شورلت در کنار همتایان خود در تیم کوروت ریسینگ، یک میل‌لنگ سبک‌وزن فولادی فورج‌کاری شده را برای این موتور تدارک دیدند. وزن کمتر به معنای اینرسی کمتر است که در کنار استروک کوتاه‌تر (میزان حرکت پیستون‌ها یا به‌عبارت‌دیگر، طول سیلندرها) باعث می‌شود قبل از آنکه موتور ۶.۲ لیتری قدیمی حتی بند کفش‌های خود را ببندد، موتور جدید به ردلاین خود برسد. به همین دلیل، چه در جاده و چه در پیست، هرگز بابت حذف سوپرشارژر احساس ناراحتی نکردم. مثل آخرین موتور V8 تنفس طبیعی فراری، موتور LT6 مشتاقانه دور می‌گیرد و تمام گشتاور آن کاملاً در دسترس است.

در پیست هم این موتور لذت بی‌نظیری دارد. با انتخاب حالت رانندگی پیست، پدال گاز تیزتر شده و احساس می‌کنید پیشرانه دائماً در حال جوش‌وخروش است. البته گیربکس هشت سرعته دوکلاچه ترمک نیز به این موضوع کمک می‌کند. ضریب درایو نهایی این گیربکس کوتاه‌تر شده و برای مطابقت با رانندگی‌های سخت در پیست، سیستم روغن‌کاری آن ارتقاء پیدا کرده است. در جاده نیز که از حداکثر توان موتور استفاده نمی‌شود، این گیربکس بروز شده توانایی عجیبی در پاسخگویی بی‌نقص به فشردن پدال گاز، تعویض دنده‌های کوتاه در صورت لزوم و افزایش دور موتور دارد. حالت دستی این گیربکس نیز در Z06 از طریق پدال‌های فیبر کربنی پشت فرمان بهترین نمایش خود را دارد.

مغز گیربکس ترمک فوق‌العاده عمل می‌کند تا جایی که می‌تواند تشخیص دهد چه زمانی به تعویض دنده نیاز است و چه زمانی باید دنده را نگه دارد. عملکرد این گیربکس آن‌قدر خوب بود که به‌ندرت موقعیتی پیش آمد که بخواهم خودم دنده را عوض کنم؛ به‌عبارت‌دیگر، Z06 می‌دانست در پیست باید چه کند و نیازی به دخالت ما نداشت. از سوی دیگر، مهندسان شورلت در طراحی سیستم اگزوز Z06 نیز کار خود را به نحو احسن انجام داده‌اند. در این اگزوز از سوپاپ‌های متغیر تطبیقی و نرم‌افزار کنترل خاص GM استفاده شده که تنظیمات کوچک و مداومی را روی صدا انجام می‌دهد. به لطف این ویژگی‌ها، در حالت درجا صدایی بم به گوش می‌رسد که هنگام تخته‌گاز به غرش تبدیل می‌شود.

Z06 استاندارد با رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی آلومینیومی فورج‌کاری شده با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت ۴S، نسل چهارم کمک‌فنرهای مغناطیسی و ترمزهای برمبو با کالیپرهای شش پیستونه و دیسک‌های فولادی ۱۴.۶ اینچی در جلو و ۱۵ اینچی در عقب ارائه می‌شود. در پیست سرد و خیس روز آزمایش، خودرو مثل یک استینگری با کنترل بدنهٔ سفت‌تر و چسبندگی بیشتر احساس می‌شد. لاستیک‌های میشلن در شرایط آب‌وهوایی نامساعد روز آزمایش عملکرد تحسین‌برانگیزی داشتند و پدال ترمز قابل پیش‌بینی بود اما پکیج سفارشی Z06، این کوروت را کاملاً به سطح دیگری ارتقاء می‌دهد.

این پکیج، رینگ‌های فیبر کربنی با لاستیک‌های میشلن کاپ ۲RS و ترمزهای برمبوی کربن سرامیکی با دیسک‌های بزرگ‌تر ۱۵.۷ اینچی را به همراه دارد. با سفارش این پکیج، حدود ۸.۵ کیلوگرم از وزن غیر فنر سوار خودرو در هر گوشه کم می‌شود که بسیار قابل‌توجه است. علاوه بر این، لاستیک‌های کاپ ۲RS نیز آن‌قدر چسبندگی دارند که مهندسان مجبور شدند نرم‌افزار مدیریت کمک‌فنرها و کالیبراسیون فرمان را اصلاح کنند. Z06 جدید همچنین خودروی فوق‌العاده سریعی است به‌گونه‌ای که در آزمایش ما با پکیج Z07 ظرف تنها ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید و ۴۰۰ متر را در ۱۰.۵ ثانیه طی کرد. همچنین به لطف لاستیک‌های بسیار چسبنده، Z06 شتاب جانبی ۱.۱۶ جی را ثبت کرد و از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در ۴۲.۳ متر متوقف شد.

در Z06 از گلگیرهای عقب عریض‌تری استفاده شده تا بتواند بزرگ‌ترین رینگ و لاستیک‌های تاریخ کوروت را در خود جای دهد. مجموعاً، انتهای خودرو از هر طرف حدود ۵ سانتی‌متر پهن‌تر شده که این واضح‌ترین ویژگی ظاهری Z06 محسوب می‌شود. ویژگی‌های بیرونی دیگر این خودرو اما بیشترین تأثیر را روی آئرودینامیک دارند. ویژگی‌هایی مثل اسپویلر کوتاه عقب و اصلاح سپر جلو، در سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۶۵ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کنند اما پکیج Z07 این رقم را به بیش از دو برابر افزایش داده و به ۳۳۳ کیلوگرم می‌رساند. این پکیج بال عقب بزرگ‌تر، اسپلیتر جلوی بزرگ‌تر، باله‌های طرفین سپر جلو و کانال‌هایی زیر بدنه برای تولید داون‌فورس از طریق اثر زمینی را به همراه دارد.

بسیاری از خودروهایی که سطح پرفورمنس Z06 را دارند، ممکن است در دنیای واقعی خیلی راحت نباشند اما این موضوع در مورد کوروت جدید صدق نمی‌کند زیرا مهندسان شورلت سخت تلاش کرده‌اند تا ارتعاشات ذاتی پیشرانهٔ میل‌لنگ تخت را از بین ببرند. همچنین برنامه‌ریزی کمک‌فنرهای مغناطیسی در حالت رانندگی تور به‌اندازهٔ استینگری راحت است. البته غرش پیشرانه همواره در کابین به گوش می‌رسد اما کسانی که علاقه‌ای به شنیدن صدای موتور ندارند نباید سراغ چنین خودروهایی بروند. به‌طورکلی، Z06 جدید به‌اندازهٔ استینگری راحت است و درعین‌حال به‌طور چشمگیری توانایی‌های بیشتری دارد.

همچنین، حتی با اینکه Z06 از استینگری گران‌تر است اما هنوز هم قیمت یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت آن محسوب می‌شود. قیمت این خودرو در تیپ پایهٔ ۱LZ کوپه از ۱۰۶,۶۹۵ دلار آغاز می‌شود و تا نزدیک ۱۳۷ هزار دلار برای تیپ ۳LZ کانورتیبل با پکیج Z07 بالا می‌رود. برای مقایسه، قیمت پورشه ۹۱۱ GT3 از ۱۷۲,۴۵۰ دلار و آئودی R8 RWD پرفورمنس از ۱۶۰,۰۹۵ دلار آغاز می‌شود و یک Z06 فول آپشن هنوز هم نصف یک فراری ۴۵۸ کارکرده قیمت دارد.

جمع‌بندی

تقریباً یک دهه از زمانی که آخرین بار با فراری ۴۵۸ رانندگی کردم می‌گذرد اما هنوز به‌گونه‌ای تجربهٔ رانندگی آن را به یاد دارم که گویی همین دیروز بود. من کشش گشتاور موتور حتی زمانی که عقربهٔ دورشمار در وسط صفحه قرار داشت، تغییر صدا هنگام باز شدن سوپاپ‌های اگزوز، فرمان بی‌واسطه و فقدان حرکات غیرضروری بدنهٔ آن فراری را خیلی خوب به یاد دارم. رانندگی با ۴۵۸ یک تجربهٔ اساسی در حرفهٔ من به‌عنوان خودرونویس بود و درحالی‌که از آن زمان تاکنون با خودروهایی بسیار قوی‌تر و توانمندتر از آن رانندگی کرده‌ام ولی تنها کوروت C8 Z06 است که لذت فوق‌العاده‌ای که آن روز با ۴۵۸ تجربه کردم را به تصویر کشیده است. شورلت خیلی راحت عنوان می‌کند که در ساخت این خودرو از ۴۵۸ الهام گرفته و من به آن‌ها میگویم به همین منوال ادامه دهید بچه‌ها چون طی سال‌های اخیر بهترین جایگزین برای فراری را ساخته‌اید.

مشخصات فنی

Chevrolet Corvette Z06 2023

پیشرانه ۵.۵ لیتری V8
قدرت ۶۷۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب
وزن ۱۶۶۳ کیلوگرم
توزیع وزن ۳۹ به ۶۱ جلو/عقب
طول ۴,۷۲۱ میلی‌متر
عرض ۲,۰۲۴ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۲۳۴ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۷۲۳ میلی‌متر
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۶ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر/ساعت
شتاب جانبی ۱.۱۶ جی
توقف از ۱۱۰ ۴۲.۳ متر
مصرف سوخت ۱۵.۷ لیتر ترکیبی
حجم صندوق بار ۳۷۰ لیتر
قیمت پایه ۱۰۶,۶۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۱۳۰,۰۰۰ دلار
امتیاز ۹.۶ از ۱۰

 

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۴ رای
منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸۶ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    همه چی تمومه این جونور

    موافقم 113
    مخالفم 5
    1. افشار

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (707 ديدگاه)

      کاش در ایران هم نمایندگی شورلت داشتیم

      موافقم 94
      مخالفم 3
      1. Royal Driver UK 70

        ۱۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1293 ديدگاه)

        افشار عزیز دل. داشتیم…. یک زمانی داشتیم. خیلی چیزا داشتیم ولی مردم نخواستن همچین چیزا رو

        موافقم 92
        مخالفم 6
        1. افشار

          ۱۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (707 ديدگاه)

          😢😢🤦‍♂️🤦‍♂️

          موافقم 37
          مخالفم 3
        2. احمدرضا

          ۱۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (728 ديدگاه)

          کادیلاک ایران
          یکی از صد ها

          موافقم 28
          مخالفم 1
      2. بهراد

        ۱۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (243 ديدگاه)

        یه زمانی داشتیم و مردم متاسفانه خوشی زد زیر دلشون…

        موافقم 51
        مخالفم 4
      3. Kamy .m

        ۱۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (10 ديدگاه)

        کاکا برادر
        یه زمانی همون دیو (استعاره از شاه ) خط تولید جنرال موتورز رو انداخت تو ایران

        موافقم 27
        مخالفم 1
        1. افشار

          ۱۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (707 ديدگاه)

          میدونم منظورم حالا و در این زمان بود

          موافقم 4
          مخالفم 1
    2. Hitman

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (389 ديدگاه)

      یه هیولای واقعیه

      موافقم 46
      مخالفم 0
    3. miladzm

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      واقعا عالیه . به احتمال زیاد میتونه امسال توی بازار امریکا بیشتر از دویست و بیست و هفت تا بفروشه چون شوی سنگ تموم گذاشته .

      موافقم 27
      مخالفم 7
    4. فورد

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (856 ديدگاه)

      اینو اگه شرکت های اروپایی تولید میکردن حداقل دو سه برابر گرونتر میدادن تو بازار

      موافقم 57
      مخالفم 20
    5. net

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      چراغ عقب خطوط سفید و مشکی داخلش نبود و یکپارچه قرمز زرشکی بود قشنگتر میشد.چراغ جلو جالب نیست و قدیمی شد.دیوار بلند کنسول خیلیییییی بد هست.اگزوز در سمت چپ و راست بود قشنگتر میشد

      موافقم 6
      مخالفم 22
  2. علی جردن

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    اگه تحریما نبودن اگه همه ی جهان باهم ارتباط خوب داشتن الان نماینده های ماهم آقای اشتری شاهین حسن رزاقی بامداد و … تو این جمع تست بودن .. حیف واقعا حیفف

    موافقم 92
    مخالفم 1
    1. Reza Waffen SS

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      هنوزم دیگر نشده، جلوی ضررو هر وقت بگیری منفعته

      موافقم 87
      مخالفم 5
    2. فرزاد

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (25 ديدگاه)

      انشالله

      موافقم 48
      مخالفم 4
  3. corvette

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (303 ديدگاه)

    جالب اینه
    هم مجله روداندتراک هم موتورترند هم کاراندداریور
    رسما توانستن شتاب ۲.۶ ثانیه رو بزنن
    این ماشین
    واقعا عشقه

    موافقم 80
    مخالفم 3
    1. محمد هادی

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2148 ديدگاه)

      دقیق ترین و تنظیم شده ترین کوروت تاریخ متولد شده
      یه کوروت موتور وسط تاریخی
      چه چسبندگی هم داره
      بالای ۱ویک دهم جی
      دمشگرم
      حالا دیگه فقط باید توی میدون مسابقات استقامت و جی تی جهانی دید که این ماشین در نقابل رقیب اصلیش ینی فراری چه کرده

      موافقم 8
      مخالفم 0
  4. سوشیانت

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1928 ديدگاه)

    از فراری ۴۵۸ هم بهتر عمل کرده هم موتورش قوی تره هم شتابش بهتره مهندسی شورولت عالیه

    موافقم 37
    مخالفم 37
    1. Reza Waffen SS

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      زیادم پیازداغشو زیاد نکنید فراری 458 مال 12 سال پیشه و شاه زمان خودش

      موافقم 73
      مخالفم 17
    2. Clean energy

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      میدونی اختلاف سنی چیه؟
      کلاس بندی بلدی؟
      قیمتا رو دیدی؟
      اصن چیزی بلدی؟
      منطق حالیته؟
      واقعا ۴۵۸ که یه سوپر اسپرت تمام عیار بود
      اینم سوپر کار ارزون و خوب هست
      هر دو در جای خود

      موافقم 31
      مخالفم 12
      1. سوشیانت

        ۱۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1928 ديدگاه)

        میدونستی که الان کم آوردی؟
        میدونستی که الان داری فشار میخوری؟
        میدونستی که نمیتونی اثبات کنی که حرف من غلطه؟

        موافقم 6
        مخالفم 23
        1. بی خیال اسم

          ۱۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          چی کم اورده😂😂
          فعلا برو پست خرید ۴۵۸ توسط شورلت از ارواقی رو ببین

          موافقم 12
          مخالفم 4
        2. سوشیانت

          ۱۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          اول اینکه پاچه خواری نکن دوم برو حجم موتور رو ببین میبینی که فرق داره پس این مهندسی شورولت رو نشون میده نه فراری این رو هم ببین که شورولت تونسته قوی ترین هشت سیلندر تنفس طبیعی جهان رو تولید کنه یعنی از موتور فراری هم قوی تر ( هرچند موتور فراری نباید بگیم چون اگه مازراتی نبود الان فراری واسه ۴۵۸ موتور نداشت)😂

          موافقم 7
          مخالفم 18
        3. جناب ایکس

          ۱۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1467 ديدگاه)

          اینا داری به خودت میگی دیگه 😂 چون معلومه کی کم اوورده و بحث رو به فشار خوردن عوض میکنه، مشکل ما اینه که اگه اشتباه میکنیم، نمی‌پذیریمش…

          موافقم 6
          مخالفم 2
        4. سوشیانت

          ۱۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          این مشکل تو هست یاد بگیریم خودمون رو با دیگران جمع نبندیم😁

          موافقم 1
          مخالفم 0
        5. بی خیال اسم

          ۱۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          پاچه خواری چی کردم دفاع کردم
          بدبخت
          دوما چی اگه مازراتی نبود فراری موتور نداشت بابا جمع کن تو شوتی

          سوما هنوز بعد چندین سال نسبت قدرت به حجم ۴۸۵ اسپشیاله از zo6 ۲۰۲۳ بهتره😂😂😂😂😂

          موافقم 4
          مخالفم 5
        6. سوشیانت

          ۱۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          عمو جون کوروت تنفس طبیعیه ۴۸۵ توئین توربو هست یعنی این خیلی حرفه که با تنفس طبیعی پا به پای ۴۸۵ میاد تازه این z06 هست انقدر مهندسیش عالیه هنوز zr1 نیومده😂

          موافقم 1
          مخالفم 5
        7. 🇩🇪Regular fan of German and European cars🇪🇺

          ۱۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (57 ديدگاه)

          ممنون ازتون اقای بی خیال اسم

          ببین دوست عزیز
          فراری ۴۵۸ اسپشیاله تویین توربو نیست

          و منتظر zr1 هم هستیم

          موافقم 3
          مخالفم 3
        8. سوشیانت

          ۱۴ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          فعلا که همون z06 با ۶۷۰ اسب از فراری ۴۵۸ اسپشیاله قوی تره چه برسه به zr1 که هنوز نیومده😂

          موافقم 1
          مخالفم 3
        9. بی خیال اسم

          ۱۴ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          چه ضریب هوشی بالایی داری خدایی
          من گفتم ۴۸۵ اسپشیاله از زی او ۶ قوی تره😂😂😂؟
          ۴۸۵ اسپشیاله چندین سال هم عقب تره

          بعدش من گفتم نسبت قدرت به حجم ۴۵۸ اسپشیاله بعد این همه سال باز هم از زی او ۶ ۲۰۲۳ بهتره😂😂😂😂😂

          موافقم 4
          مخالفم 4
        10. سوشیانت

          ۱۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          اول متن خودت رو بخون بعد از دیگران ایراد بگیر اون زی نیست زد هست😊

          موافقم 0
          مخالفم 3
        11. بی خیال اسم

          ۱۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          تو زبان انگلیسی زی می گن

          موافقم 3
          مخالفم 2
    3. Royal Driver UK 70

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      داش ۴۵۸ ایتالیا هم قدیمیه هم تو زمان خودش کمر همه رو میشکونده فکر کنم اصلا تاریخ عرضه خودروهارو نمیدونی.

      موافقم 15
      مخالفم 1
    4. Amin

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2171 ديدگاه)

      داری درمورد ماشینی صحبت میکنی که ۱۳ سال پیش ساخته شده ….توقع داری ضعیف تر عمل کنه
      در اینکه کوروت بی نقص عمل کرده شکی نیست ، ولی نباید با ۴۵۸ ۱۳ ساله مقایسه اش کنی و برتری هاش رو بگی

      موافقم 13
      مخالفم 2
      1. سوشیانت

        ۱۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1928 ديدگاه)

        با توجه به اینکه قوی ترین خودروی هشت سیلندر تنفس طبیعی فراری همینه مقایسه ی اشتباهی نیست

        موافقم 1
        مخالفم 3
  5. AMANTE

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    یک یاقی به تمام معنا که داد میزنه من آمریکایی هستم برید کنار تا نابودتون نکردم‌.
    این ماشین شاید از نظر کیفیت ساخت بر اساس گفته چند اینستاگرامی و خبرنگار های معتبر زیاد خوب نباشه ولی اینقدر معرکه است که اصلا این نقص اش به حساب نمیاد.
    با بخش آخر هم به شدت موافقم که فراری 458 یک شاهکار بود که فراری تا الان اش هم نتونسته جانشین خوبی براش درست کنه ولی شورلت با کوروت Z06 تونست اینکار رو انجام بده.

    موافقم 49
    مخالفم 6
  6. امیرحسین

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    فقط کوروت سی فور

    موافقم 13
    مخالفم 7
    1. SLR _ 722

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (231 ديدگاه)

      منم با شما موافقم . برای من کروت تا c6 معنای کروت میده و بعد از اون صرفا یک ماشین اسپرت خیلی خوب هست ( چطور دلشون اومد اون چهار تا چراغ عقب رو حذف کنند 😔 )

      نمی‌دونم شایدم چون دوران جوانی c4 و c5 و c6 بودن حس نوستالژیکی که دارن باعث بشه بیشتر دوستشون داشته باشم

      بعضی دوستان هم یکجوری طرفداری می کنند که اگه خود خدا هم به دست قدرت خودش اینو درست کرده بود ، آدم بخواد علیه اون جبهه بگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. new reventon

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (394 ديدگاه)

    صد بار گفتم آمریکا اراده کنه بهترین هر چیزیو میسازه
    راحت میتونه بنز و بی ام رو بزاره جیبش
    ولی چرا نمیزاره؟
    چونکه بحث فقط رو کم کنی و این داستانا نیست، مسائل اقتصادی دخیله و اونا بدون یه بیزینس پلن و امکان سنجی پرو پیمون الکی کاری نمیکنن
    آمریکا از سال 1890 ابرقدرت جهانه الکی نیس که
    اومده اف 35 رو که دومین فایتر برتر جهانه(بعد از اف 22)
    ولی قیمتش 20 میلیون دلار کمتر از رافائل،و حتی ارزانتر از سوخو 30 زباله
    امیدوارم خدا بهشون بیشتر ثروت، قدرت، عقل، دموکراسی، انسانیت و خداپرستی بده🌹

    موافقم 52
    مخالفم 46
    1. corvette

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (303 ديدگاه)

      دوست عزیز
      تفرقه افکنی نکنیم
      اروپا و آمریکا هردو عالی هستن
      الان بیایم از این شاهکار شورولت لذت ببریم

      موافقم 46
      مخالفم 4
    2. Alan.r

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1090 ديدگاه)

      آمریکا بنز و بی ام و رو بزاره تو جیبش؟ داداش خواب دیدی خیر باشه

      موافقم 21
      مخالفم 28
      1. سوشیانت

        ۱۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1928 ديدگاه)

        فعلا که شما برو توخوابت ببین که بنز و بی ام و حریف کادیلاک و لینکلن و دوج و جیپ و… بشن

        موافقم 11
        مخالفم 12
        1. بی خیال اسم

          ۱۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          می شه بگی چطور بنز و بی ام و حریف اینا نمی شن ؟😂😂😂

          موافقم 9
          مخالفم 11
        2. viper2

          ۱۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          از لحاظ موتوری . بنز و بی ام و اصلا موتور های تیونینگ پذیری ندارن و بدرد تیونینگ نمیخورن ولی موتور های جنرال موتورز خیلی خیلی تقویت پذیرن و اینکه وقتی میخوان خیلی از ماشینا رو تقویت کنن موتور ls یا lq جنرال موتورز میبندن . مثلا رو همون بی ام و که اینقدر دوسش دارید . شما بزنید bmw ls swap براتون میاره که چندین هزار تا بی ام موتور ls سواپ کردن .
          خودروسازی امریکا هنوز از لحاظ محکمی و موتور خفن و گیربکس مقاوم خیلی از بقیه جلو هست . فقط تو خودرو های سبک نیست در خودرو های سنگین هم هست ‌ و بعد از امریکا که در راس اون جنرال موتورز قرار داره تویوتا میتونه برترین ها رو بسازه و با انبوه سازی و مدیریت زمان و مونتاژ ماشین های صادراتی در کشتی تونسته موتور هایی قابل رقابت با امریکا جنرال موتورز بسازه . البته قطعا من نمیگم کارخونه معظمی مثل بنز موتور های بدی داره . دارم میگم تیونینگ پذیری کمتری دارن و دوام کمتر . وگرنه یه موتوری مثل موتور بنز slr مکلان رو دست نداره . در کل الان میدونم همتون میخواین دیسلایک بدین و هیچکی هم نمیتونه منو درک کنه ولی میدونم که حداقل بخشی از حرفام درسته

          موافقم 19
          مخالفم 12
        3. سوشیانت

          ۱۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          سیستم انتقال صدای راننده برای ردیف دوم و سوم که کادیلاک داره ولی این رو نه بنز داره نه بی ام و ۳۶ تا اسپیکر هم بنز و بی ام و ندارن صندلی های جلو ۳۰ جهته هم که هیچ ماشین به جز لینکلن نداره کادیلاک اسکالید چهار تا آپشن باهم داره دوربین دید در شب ناوبری واقعیت افزوده آینه دوربینی عقب و کول باکس که این رو نه بنز داره نه بی ام و جیپ گرند واگنیر هم که ۷ تا نمایشگر داره که بی ام و نداره دوج هم که قوی ترین و سریع ترین سدان هشت سیلندر جهان و قوی ترین و سریع ترین شاسی بلند سه ردیفه جهان رو داره که نه تنها بنز و بی ام و حریفش نمیشن بلکه کل اروپا هم هیچ ماشینی ندارن که تو پرفورمنس حریف دوج بشن😂😂😂

          موافقم 3
          مخالفم 4
        4. بی خیال اسم

          ۱۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          اولا اقای وایپر همه چی تیونینگ نیست
          تیونینگ شد معیار؟

          بعدش اولا داشتن ۳۶ اسپیکر افتخاره

          بعدش فول ترین تریم جی ال اس که مایباخ هست به نظرت دوربین دید در شب نداره

          دوما

          ۷ تا نمایشگر داشتن افتخاره😂😂😂😂

          بنتلی هم سریع ترین سدان جهان رو ساخته

          موافقم 6
          مخالفم 4
        5. سوشیانت

          ۱۴ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          رقابت خودرو های اسپرت تو هشت سیلندر هست و سریع ترین و قوی ترین سدان هشت سیلندر جهان رو دوج ساخته پس دوج مهندسیش بهتره در ضمن میباخ ماشین فابریک محسوب نمیشه چون که بنز میباخ رو تاسیس نکرده در ضمن میباخ شاسی بلند لوکس خانوادگی نیستش و مثل کادیلاک ردیف سوم نداره🤣🤣🤣

          موافقم 2
          مخالفم 3
        6. بی خیال اسم

          ۱۴ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          خخخخ
          چه ربطی داشت

          نیسان جی تی آر ۶ سیلندر
          پورشه ۹۱۱ ۶ سیلندر لامبورگینی هوراکان ۱۰ سیلندر
          اونتادور ۱۲ سیلندر
          پس لطفا جمله ی رقابت خودروهای ۸ سیلندر رو نگو

          چه ربطی داشت بنز مایباخ رو تاسیس نکرده مایباخ از سال ۱۹۶۰ در اختیار دایلمر بوده

          اگه اینطوره منم می گم جنرال موتورز هم که کادیلاک رو تاسیس نکرده😂😂😂😂😂😂

          ردیف سوم نداره که چی ما داریم بالاترین تریم ها رو مقایسه می کنیم

          لیست امکانات جی ال اس رو داری؟

          موافقم 3
          مخالفم 2
        7. سوشیانت

          ۱۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          چی میگی الان هوراکان و جی تی آر و ۹۱۱ و اونتادور مگه سدان هستن🤣🤣🤣 در ضمن جنرال موتورز فقط مالک هست خودش که کار لوکس سازی نمیکنه ولی میباخ لوکس سازی میکنه و بنز هم تاسیسش نکرده پس فابریک محسوب نمیشه در ضمن مگه هر چی لوکس بود باید مقایسه کنی یعنی الان مثلا جی ام سی سیرا چون لوکسه باید با اسکالید مقایسه بشه😂😂😂

          موافقم 2
          مخالفم 1
        8. بی خیال اسم

          ۱۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          اولا تو گفتی داخل خودرو های اسپرت و گرنه منم می دونم اینا سدان نیستن

          الان مایباخ هم زیر مجموعه بنز هست و کار لوکس رو با ماشین ها بنز انجام می ده مهم نیست چون الان زیر مجموعه بنزه
          شرکت تیون که نیست

          من هرچی لوکس رو مقایسه نکردیم
          تریم های بالا این دو ماشین رو مقایسه کردم

          موافقم 1
          مخالفم 2
        9. سوشیانت

          ۱۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          دوست عزیز وقتی داریم راجب بنتلی و دوج بنث میکنیم این دو تا مگه سدان نیستن؟؟؟ من منظورم همون بود در ضمن تا زمانی که خود کمپانی یه کمپانی رو تاسیس نکرده نمیتونیم بگیم فابریکه اگه اینجوری حساب کنیم پس لابد بنتلی و رولز رویس آلمانی محسوب میشن با اینکه دفتر مرکزیشون تو انگلیسه!!! در ضمن گفتم اسکالید اس یو وی خانواده لوکس هست چون سه ردیفه هست ولی میباخ فقط اس یو وی لوکس هست که ماشین فابریکی هم محسوب نمیشه در ضمن اینکه میگی هفت تا نمایشگر داشتن افتخار نیست پس چرا جی ال اس برای ردیف دومش یه مانیتور گذاشته؟؟؟ میتونست با چند تا دکمه امکانات بده به خریدار پس بهونه نیار😊

          موافقم 1
          مخالفم 0
        10. بی خیال اسم

          ۱۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          تو گفتی ماشین اسپرت
          من دیگی ندونستم منظورت چی بود تو ذهن تو که نیستم
          من نگفتم بنتلی و رولزرویس آلمانی هستن
          براچی می تونیم بگیم
          کادیلاک که هم از اول زیر مجموعه جی ام نبوده پس خودرو های قبل سال خرید کادی توسط جی ام دیگه ماله جی ام نیستن

          بعدش دلیل توجیه کننده ای نداری همش حرفات رو تکرار می کنی
          مایباخ الان زیر مجموعه بنز هست پس خودروی تیون محسوب نمی شه

          بعدش چه ربطی داشت 😂😂😂😂😂
          الان تو عصر جدید هستیم

          موافقم 0
          مخالفم 1
        11. سوشیانت

          ۱۹ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          یه جور میگی انگار دلیل های خودت هم منطقی هست😂
          تو تاحالا دیدی خود جنرال موتورز بیاد به طور مستقیم دخالت کنه تو ساخت کادیلاک؟؟؟ اگه میکرد که دیگه اسم ماشین هاش میشد جنرال موتورز کادیلاک ولی میباخ قضیه ش فرق میکنه و ماشین فابریک محسوب نمیشه چون که از اول برای بنز نبوده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        12. بی خیال اسم

          ۲۱ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          داداش تو مشکل داری

          تو اولین نفری هستی که می گی مایباخ فابریک نیست خنده داره

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. new reventon

        ۱۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (394 ديدگاه)

        فعلا که ارزش تسلا 10 برابر بنزه پس تو واقعیت ببین
        بعدشم طوفان کادیلاکم تو راهه

        موافقم 14
        مخالفم 13
        1. Royal Driver UK 70

          ۱۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1293 ديدگاه)

          ارزش تسلا ۱۰ برابر بنزه؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!! مرد حسابی یک برند بی اصالت و پلاستیکی فرغونی را با پدر خودروسازا مقایسه مکن.

          موافقم 17
          مخالفم 11
        2. Alan.r

          ۱۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1090 ديدگاه)

          تسلا در حدی نیست که اسمش کنار بزرگانی مانند بنز آورده بشه

          موافقم 16
          مخالفم 8
        3. بی خیال اسم

          ۱۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          بابا جارو برقی رو پدر خودروسازی مقایسه نکن😂😂😂

          موافقم 12
          مخالفم 8
  8. بهنام

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (828 ديدگاه)

    از لحاظ فنی که سنگ تموم گذاشته ضمن اینکه قیمتش هم بسیار عالیه . در مبحث طراحی هنوز ایراداتی به چشمم میاد خصوصاً اون قسمت های گلگیر عقب و دریچه ی هواش و فرم چراغ جلو و گرافیک اون و چراغ های عقب که بنظر ارزان قیمت میان . ولی در کل با وجود همه ی اینها میشه با اغماض گفت که زیباست و قطعا خیلی از رقبا رو به دردسر میندازه .

    موافقم 3
    مخالفم 9
    1. viper2

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      قبول دارم خودم با اینکه طرفدار پر و پا قرص جی ام هستم . اما قبول دارم رنگ نارنجی به رینگ های سیاه نمیاد . وگرنه نسخه استینگری با رینگ های خاکستری مات بسیار زیبا هست .

      موافقم 2
      مخالفم 2
  9. سوشیانت

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1928 ديدگاه)

    شما هم پیاز داغ فراری رو زیاد نکن بدون هیچ دلیلی میگی فراری بهتره در ضمن همون فراری ۴۵۸ هم موتورش باهمکاری مازراتی ساخته شده شورولت هم کامل موتورش با f136 یکی نیست فقط میل لنگش مشترکه حجم موتورش هم فرق داره

    موافقم 4
    مخالفم 26
    1. 🇩🇪Regular fan of German and European cars🇪🇺

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (57 ديدگاه)

      خب با مازراتی ساخته عیبش چیه یک ایتالیایی با ایتالیایی دیگه کار می کنه

      میل لنگ چیز کمی نیست
      ولی انگار یادت رفته اومده موتور فراری خریده

      موافقم 17
      مخالفم 9
      1. سوشیانت

        ۱۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1928 ديدگاه)

        شما هم انگار یادت رفته که خود فراری نساخته در ضمن الان خریدن یا نخریدنش چی رو اثبات میکنه؟؟؟ شما الان این رو به من توضیح بده که اگه موتور شورولت کامل از f136 الهام گرفته شده پس چرا حجم موتورش با موتور کوروت یکی نیست؟؟؟ میل لنگ هر چقدر هم مهم باشه دلیل نمیشه بگیم خود موتور الهام گرفته شده پس بهونه نیار این نتیجه مهندسی شورولت هست نه فراری
        بعدش تو همون بی خیال اسم مگه نیستی🤣🤣🤣

        موافقم 9
        مخالفم 11
        1. Royal Driver UK 70

          ۱۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1293 ديدگاه)

          سوشیانت حرف الکی باز زدی؟

          موافقم 5
          مخالفم 7
        2. سوشیانت

          ۱۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          اگه حرف من الکیه اثبات کن

          موافقم 3
          مخالفم 7
        3. بی خیال اسم

          ۱۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          ایشون که نگفتن فراری تنهایی ساخته
          گفته با یک ایتالیایی ساخته
          چه ربطی به حجم موتور داشت😂😂😂
          اینو ثابت می کنه که بررسی کرده موتور فراری رو
          پس چرا اینقدر صداش شبیه فراری هست😂😂😂😂

          بعدش بی خیال اسم منم اکانت فیک هم ندارم

          موافقم 7
          مخالفم 5
        4. سوشیانت

          ۱۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          ربطش اینه که اگه موتورش از فراری الهام گرفته شده باید تمامی ویژگی هاش مثل فراری باشه و حجم موتور نشون میده که نتیجه مهندسی شورولت هست

          موافقم 0
          مخالفم 7
        5. 2311

          ۱۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (527 ديدگاه)

          نمیدونی دیگه، مازراتی همین موتورو از فراری قرض گرفته بود و میل لنگش رو کراس کرد؛ فراری قبل از 458 روی 430 همین موتورو با میل لنگ فلت گذاشته بود
          و اینکه فقط موتور نیست.
          کل این مقاله تاکید داشت که Z06 شبیه 458 عه
          یعنی خود جی ام خواسته پرچمدار 2023 اش به ماشین میانرده 2009 فراری نزدیک باشه

          موافقم 5
          مخالفم 2
        6. سوشیانت

          ۱۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          اون وقت شما بر چه اساسی میگی جی ام خواسته شبیه فراری باشه؟؟؟ تعصب نمیذاره که قبول کنی از فراری هم بهتر ساخته

          موافقم 0
          مخالفم 2
        7. جناب ایکس

          ۱۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1467 ديدگاه)

          داداش، الان گوردون موری T.50 از مک لارن اف وان الهام گرفته شده، آیا همه ویژگی هاش شبیهه؟ اون طوری که میشد خود مک لارن اف‌ وان فرقی نمیکرد!

          موافقم 2
          مخالفم 1
        8. سوشیانت

          ۱۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          دوست عزیز شورولت از کمپانی فراری الهام نگرفته هیچ جای جهان به خاطر یه میل لنگ نمیگن که کل موتور تکنولوژیش برای یه کمپانی دیگه هست پس کسایی که میگن شورولت از فراری الهام گرفته هیچی از ماشین سرشون نمیشه در ضمن مک لارن اف وان رو خود گوردون موری طراحی کرده

          موافقم 0
          مخالفم 3
        9. 2311

          ۱۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (527 ديدگاه)

          آخرین کامنتم، فقط موتور و میل لنگ نیستش کل رانندگی این ماشین شبیه 458 عه
          فقطم اینجا نمیگن هر مجله بیطرفی رو نگاه کنی همینه
          شاهدی بر این ادعا که “جی ام خواسته شبیه 458 بشه” اینه که کنار 458 تستش میکنن

          موافقم 3
          مخالفم 1
        10. سوشیانت

          ۱۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          اتفاقا گفته شده که فناوری اصلی این موتور از کوروت c8.R گرفته شده نه ۴۵۸ دلیل شباهتش هم وجود میل لنگ تخت هست حداقل مغاله ها رو کامل بخون

          موافقم 0
          مخالفم 1
        11. بی خیال اسم

          ۱۴ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          خوده مهندسان شورلت موتور رو بررسی کرده بودن شگفت زده شده بودند😂😂😂

          موافقم 1
          مخالفم 1
        12. سوشیانت

          ۱۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          خب که چی اومدن از یه کمپانی دیگه تعریف کردن یعنی تکنولوژیشون برای اون کمپانی هست عجب😂😂😂😂

          موافقم 0
          مخالفم 0
        13. بی خیال اسم

          ۱۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          باهوش
          منظورم اینه که مهندس های شورلت از تکنولوژی بالایی این موتور تعریف کرده بودند و تعریفشون هم از مهندس های فراری بود و اسمی از مازراتی نیاوردن
          و میل لنگ رو از رو فراری ساختن

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. Sobhan

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (418 ديدگاه)

      فراری صد درصد از این بهتره 🙌

      موافقم 9
      مخالفم 14
      1. سوشیانت

        ۱۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1928 ديدگاه)

        اگه بهتره پس چرا شورولت شتابش بهتره و قوی ترین هشت سیلندر تنفس طبیعی جهان رو داره؟؟؟

        موافقم 5
        مخالفم 8
        1. Sobhan

          ۱۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (418 ديدگاه)

          حجم موتور رو تو برو نگا حجم موتورش از هوراکان هم بیشتره 🙌 همچین میگی انگار با ۴لیتر آنقدر سریع از هوراکان تو ۱/۴مایل میخوره

          موافقم 3
          مخالفم 1
      2. viper2

        ۱۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        دوستان چرا بحث میکنید . خب جی ام برای اینکه بیاد یه سوپر اسپرت خیلی خفن تولید کنه باید از فراری برترین سوپر اسپرت ساز الگوسازی میکرد . مثلا جی ام تخصصش روی پیکاپ و خودرو های اقتصادی و شاسی بلند هست خوب باید برای ساخت یه سوپر اسپرت میومدن از فراری الگو میگرفتن .به نظرم بحثتون الکیه . و کار جی ام بسیار یسیار قابل تحسینه . GM for ever ✈😴✈😴✈😴✈😴✈😴✈😴✈😘

        موافقم 7
        مخالفم 2
    3. Ferrari

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1886 ديدگاه)

      داداش چرا داستان میگی؟ مازراتی کلی موتور از فراری قرض گرفته، تو میگی فراری موتور ۴۵۸ رو با همکاری مازراتی ساخته؟
      کی بهت گفته اینارو؟ 😂😂

      موافقم 16
      مخالفم 7
        1. بی خیال اسم

          ۱۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          چه ربطی داشت

          گفته توسعه داده شده
          بعدش فراری اینقدر افتخار داره که نبریش زیر سوال

          موافقم 5
          مخالفم 2
        2. Ferrari

          ۱۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1886 ديدگاه)

          دوست عزیز اولا اینجا به این سایت های من درآوردی استناد نمی‌کنیم شماهم باید لینک از سایت های معتبر بدی
          دوماً زمانی که فراری عضوی از خانواده فیات بود، با مازراتی و الفارومئو قراردادی داشت که پیشرانه این برندها رو تامین کنه. مازراتی تا قبل از موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری تویین توربو شارژی که برای mc20 طراحی کرده، موتور دیگه ای نداشت و پیشرانه های مازراتی رو فراری تامین میکرد مثل موتور ۸سیلندر ۴٫۲ و ۴٫۷ لیتری گرندتوریسمو و ۳٫۸ لیتری ۸ سیلندر توربو مدل کواتروپورته.
          سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ هم لوییس کامیلیری ریس فراری اعلام کرد که قرارداد تامین پیشرانه بین فراری و مازراتی تمدید نخواهد شد
          https://www.roadandtrack.com/new-cars/future-cars/a27422320/ferrari-will-eventually-stop-building-engines-for-maserati/
          این هم لینک معتبر

          موافقم 5
          مخالفم 3
        3. سوشیانت

          ۱۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          اینکه کی اول این پیشرانه رو درست کرده رو کار ندارم مهم اینه که برای تکمیل شدن این پیشرانه مازراتی هم همکاری کرده

          موافقم 0
          مخالفم 1
        4. Ferrari

          ۱۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1886 ديدگاه)

          انقدر روی جهالتت پافشاری نکن بچه جان. جز بی آبرویی برای خودت هیچی نداره.
          ضمنا موتور این کوروت قوی ترین تنفس طبیعی جهان نیست حتی پر بازده ترین موتور تنفس طبیعی هم نیست پایین‌تر دیدم کلی کامنت در این مورد گذاشتی

          موافقم 4
          مخالفم 1
        5. سوشیانت

          ۱۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          فعلا که خودت تو داری آبروی خودت رو میبری حتی تو ویکی پدیای انگلیسی هم گفته شده انجین f136 به طور مشترک توسط فراری و مازراتی تولید شده تو ویکی پدیا هم نوشته شده تنفس طبیعی پس یکم از جهالت بیا بیرون😂 فکر کن فن فراری باشه ولی هیچی راجب f136 نمیدونی

          موافقم 0
          مخالفم 1
      1. بی خیال اسم

        ۱۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        خب سوشیانت با مازراتی همکاری کرده

        مازراتی آمریکایی هست😂😂😂😂

        اینقدر از دکلش بالا می ری😂😂

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۱۴ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          خب الان نتیجه میگریم که هیچ شرکتی کامل تکنولوژیش برای خودش نیست و تو هم نمیتونی بهونه بیاری😂😂😂

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. بی خیال اسم

          ۱۴ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          با هم همکاری کردن
          تا این وسط موتور هم برا مازراتی تامین بشه

          و گرنه فراری و بی ام و و کاسورث بهترین انجین سازان هستن

          موافقم 2
          مخالفم 0
        3. Ferrari

          ۱۴ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1886 ديدگاه)

          ویکی پدیا فارسی و انگلیسی رو هم یه بی سواد نوشته. میخوای مطلب همون ویکی پدیا رو تغییر بدم؟ برندی که از ۱۹۴۷ پیشرانه تولید می‌کنه و دهه ۶۰ میلادی از کارتل خشک برای روغنکاری بهره میبره با مازراتی همکاری نمیکنه. من خیلی بهتر از تو درمورد فراری میدونم. …
          یه سرچی هم در مورد مدلهای مازراتی کنی متوجه میشی که همه جا نوشتن اون مدلها از پیشرانه فراری استفاده میکنم نه پیشرانه مشترک فراری و مازراتی
          درمورد کواتروپورته و گرم توریسم و سرچ کن

          موافقم 1
          مخالفم 1
        4. Ferrari

          ۱۴ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1886 ديدگاه)

          Every Maserati since 2002 has a Ferrari-built engine under its hood. It stems from Fiat handing over control of Maserati to Ferrari in the 1990s. But since then, Maserati has come back into Fiat Chrysler (FCA) control, and Ferrari was spun off in a 2015 IPO. Still, Ferrari has continued to build engines for Maserati, which include a 3.0-liter twin-turbo V-6, a 3.8-liter twin-turbo V-8, and a 4.7-liter naturally aspirated V-8. Those days are coming to an end, though
          این مطلب از همین لینک هست که بالاتر برات گذاشتم … برات ترجمه میکنم
          اینجا نوشته از سال۲۰۰۲ مدلهای مازراتی از پیشرانه های فراری استفاده میکردند و موتور های شش سیلندر سه لیتری تویین توربو، ۳٫۸ لیتری تویین توربو هشت سیلندر و ۴٫۷ لیتری هشت سیلندر که داری ضجه میزنی براش رو فراری ساخته.
          Road and track صد برابر از ویکی پدیا شما معتبرتره

          موافقم 1
          مخالفم 1
        5. سوشیانت

          ۱۷ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          الان اون سایت که من گفتم رو مگه ویکی پدیا گفته بود؟؟؟ مشخصه کی داره ضجه میزنه😂😂😂 داریم صحبت میکنیم این طور حرف نزدن ویژگی های خودت رو نشون میده😊

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. بی خیال اسم

        ۲۱ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        سوشیانت برو بخواب
        خب فراری و مازراتی طی قرار دادی
        فراری پیشرانه های مازراتی رو هم تامین می کرده این دوستمون فراری هم گفتن
        بالاتر هم گفتم
        مهندسان شورلت از مهندسان فراری تعریف کرده بودن نه از مازراتی

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۲۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          فعلا که شما خوابی حتی تو سایت پدال هم گفته شده دو تا کمپانی باهم توسعه دادن حالا شورولت اومده از فراری تعریف کرده دلیلش اینه که این موتور روی فراری ۴۵۸ بوده بعدش قبلا هم گفتم که موتور کوروت از تجربیات خود شورولت توسعه پیدا کرده مثال هم زدم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. بی خیال اسم

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (790 ديدگاه)

      اره سوشیانت دیدیم چقدر شبیه فراری هست صداش😀😂😂😂😂😂

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. سوشیانت

        ۱۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1928 ديدگاه)

        خب که چی؟
        حتی تو مغاله های خارجی هم نوشته شده که اکثر خودرو ساز ها برای پرفورمنس خوب باید انجزن رقباشون رو بررسی کنن در ضمن تکنولوژی اصلی c8 از c8.r گرفته شده که خود پدال هم راجبش گذاشته در ضمن بذار یادت بندازم که فراری موتورش رو خودش به تنهایی نساخته😉

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. بی خیال اسم

          ۱۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          اها الان اعتراف کردی دیگه الگو برداری کرده

          بعدش عیبش چیه
          مگه مازراتی آمریکایی هست😂😂😂😂😂
          اینقدر از دکلش بالا می ری

          ولی اصل کار ماله فراری هست

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. سوشیانت

          ۱۴ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          شورولت خودش از سابقه خودش الگو گرفته چی رو اعتراف کردم یکم مدرسه برو خوندن یاد بگیر😂😂😂

          موافقم 0
          مخالفم 1
        3. بی خیال اسم

          ۱۴ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          شورلت از سابقه خودش الگو گرفته😂😂😂😂

          پس واسه قبر باباش رفته ۴۸۵ خریده

          موافقم 0
          مخالفم 1
        4. سوشیانت

          ۱۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          همه ی کمپانی ها انجین های رقیبشون رو بررسی می کنن تا بتونن خودروی بهتری بسازن البته از یه متعصب اروپایی فن این کامنت عجیب نیست😂😂😂 بری سرچ کنی میبینی که این c8 جدید بیشتر تکنولوژیش با c8.r شباهت داره تا فراری

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. بی خیال اسم

          ۱۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          فراری انجین های رقیبش رو بررسی می کنه؟
          یا پورشه😂😂😂

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. سوشیانت

          ۱۷ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          یکم فکر کن الان پورشه و فراری میخوان یه ماشین بسازن بدون در نظر گرفتن رقیب هاشون میسازن؟؟!! این هم یه کامنت متعصبانه دیگه😂😂😂

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. بی خیال اسم

          ۲۱ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          تو گفتی انجین های رقیبشون رو بررسی می کنن
          تا جایی که من می دونم پورشه نیومده کوروت بخره بررسیش کنه واس ۹۱۱

          ولی شورلت این کار رو کرده از سیستم تعلیق ۹۱۱ و انجین فراری

          موافقم 1
          مخالفم 1
        8. سوشیانت

          ۲۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          چه ربطی به خریدن داره تو الان شباهت بیشتری بین موتور این کوروت با موتور c8.r میبینی یا فراری؟؟؟؟؟؟؟ مشخصه که شورولت از موتور c8.r استفاده کرده گفتم که همه ی کمپانی ها موتور های رقیبشون رو بررسی میکنن اینکه میخرن یا نمیخرن فرقی نمیکنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. بی خیال اسم

          ۲۹ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          می شه دقیقا بگی کی پورشه و فراری انجین های رقیب رو بررسی کردن؟

          مثال بزن ببینم

          تکنولوژی c8.r😂😂😂

          موافقم 1
          مخالفم 0
  10. آریا

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (32 ديدگاه)

    بجز قیمتش هیچی شبیه یه سوپر اسپرت ارزان نیست…
    یه شاهکار به تمام معناس…

    موافقم 12
    مخالفم 1
  11. مهدی

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1596 ديدگاه)

    الگو که بهترین خودروساز باشه نتیجش هم قابل قبول میشه دیگه

    موافقم 28
    مخالفم 17
    1. سوشیانت

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      الگویی درکار نبوده فقط میل لنگ بوده موتور هم ساخت خود شورولته از فراری ۴۵۸ هم بهتر عمل کرده در ضمن خود موتور فراری هم باهمکاری مازراتی ساخته شده پس این نتیجه مهندسی شورولته نه فراری

      موافقم 7
      مخالفم 13
      1. Porsche 911

        ۱۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        شما کلا انگار رو هوایی
        مهندس این مازراتی هست که با کمک فراری برای خودش موتور میسازه نه فراری
        458 هم بیش از یک دهه از ساختش میگذره و هنوز میتونه پا به پای خیلی از ماشین های جدید بیاد
        البته این حرفا ارزشی نداره
        چون اگه بخوام دفاع کنم از عظمت 458 کم کردم

        موافقم 22
        مخالفم 9
        1. سوشیانت

          ۱۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          چقدر هم شما رو زمینی خب در هر صورت همکاری صورت گرفته دیگه

          موافقم 5
          مخالفم 12
      2. 2311

        ۱۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (527 ديدگاه)

        آره برای همین اسمش F136 شده نه M136?
        اگه مقاله رو بخونی میگه تنها ماشینی که حس 458 میده اینه.
        یعنی جنرال موتورز حالا رسیده به چیزی که فراری از 2009 ارائه میده

        موافقم 14
        مخالفم 9
        1. سوشیانت

          ۱۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          من با مغاله کار ندارم چون مشخصه نویسنده موتور وان یک متعصبه چون بیشتر میخوره مقایسه کوروت با فراری باشه تا بررسی کوروت در ضمن فعلا این جنرال موتورز هست که تونسته چیزی تولید کنه که فراری نتونسته چون در حال حاضر قوی ترین ماشین هشت سیلندر تنفس طبیعی فراری همون ۴۵۸ هست

          موافقم 5
          مخالفم 9
        2. Porsche 911

          ۱۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          نمیدونم خودتو به ابن سطح از درک پایین زدی یا واقعا متوجه نمیشی
          اولا در حال حاضر صنعت خودرو خیلی کم دیگه رو به سوپرشارژ و تنفس طبیعی میاره و اکثر برند ها دارن از توربوشارژ برای پرفورمنس بهتر استفاده میکنن
          حالا اینکه صدای موتور های تنفس طبیعی و سوپرشارژ بهترن بحث دیگه ای هست
          همونطور که صدای R8 قطعا از جانشین برقی اش بهتر خواهد بود
          فراری هم جزو این برند ها هست
          نمیخواد قدیس سازی بکنم ولی حداقل فراری در این سیر تاریخ پر قدمتش چیز هایی رو کرده که ارزشش بالا رفته و خودشو از بقیه جدا کرده
          حالا اینکه بگیم چون ماشین هاش تنفس طبیعی نیستن پس خوب نیستن یک نظر بی پایه اساس و بی منطقه
          از طرفی خیلی برام جالبه
          وقتی جایی از آمریکایی ها بد میگن شما میفرمایید حتما متعصبن اما اگه اروپایی ها عیب داشته باشن کاملا درست گفته

          موافقم 12
          مخالفم 6
        3. سوشیانت

          ۱۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          فعلا که تو داری بهونه میاری یه دلیل هم نمیاوردی که اروپایی ها از آمریکایی ها بهترن چه ربطی داره چون الان تنفس طبیعی کم شده فراری نیومده موتور تنفس طبیعی بزنه😂😂😂 نه چون حریف شورولت نشده

          موافقم 2
          مخالفم 7
        4. viper2

          ۱۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          در بحث موتور سازی به نظر من هم کسی به پای جی ام نمیرسه البته نظر من سلیقه منه . چون موتور سوپر اپسرت بگیر تا دیزل تا موتور پیکاپ دور پایین تا دور بالا هممممممممه چی داره . به همین دلیله که رو خیلی خودرو ها موتور جی ام نصب میکنن .

          موافقم 2
          مخالفم 3
        5. 2311

          ۱۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (527 ديدگاه)

          این فقط گفته موتور1 نیست همه همینو میگن
          اینی که شورولت زده رو فراری 13 سال پیش داده بیرون
          و اینکه بعد از 13 سال هنوزم نسبت توان به حجم کوروت از 458 اسپشاله کمتره
          در نهایت اینکه فراری دیگه علاقه ای به نصب پیشرانه نفس طبیعی روی این گونه خودروها نداره برمیگرده به بازده بالاتر موتور های توربوشارژ، فراری با 488 GT3 تونسته به اهداف موتوراسپرتیش برسه(بیشتر از 500 قهرمانی)

          موافقم 4
          مخالفم 1
    2. بی خیال اسم

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (790 ديدگاه)

      صدر در صد آقا مهدی

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. سوشیانت

        ۱۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1928 ديدگاه)

        تو که صد در صد رو میگی ولی نمیدونی چه طوری اثبات کنی که الگوی شورولت فراری بوده😂

        موافقم 0
        مخالفم 2
        1. بی خیال اسم

          ۱۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          ثابت کردم شورلت رفته از اوراقی فراری ۴۵۸ خریده تا بررسیش کنه😂😂😂

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. سوشیانت

          ۱۴ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          فقط متعصب بودن خودت رو ثابت کردی چون اگه یکم اطلاعات داشتی میدیدی که از کوروت c8.r الهام گرفته شده در ضمن همه ی کمپانی ها برای توسعه خودروشون انجین رقیب رو بررسی میکنن🤣🤣🤣

          موافقم 0
          مخالفم 1
        3. بی خیال اسم

          ۱۴ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          از c8.r خخخخ😂😂

          والا یادم نمی یاد فراری از رقیباش الگو گرفته باشه😂😂😂😂

          موافقم 1
          مخالفم 0
        4. بی خیال اسم

          ۱۴ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          از c8.r خخخخ😂😂

          والا یادم نمی یاد فراری از رقیباش الگو گرفته باشه😂😂😂😂

          ای خدا

          موافقم 1
          مخالفم 0
  12. امین

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (438 ديدگاه)

    واقعا بی نظیره. همچین پرفومنس و کارایی با این قیمت.حرف نداره

    موافقم 10
    مخالفم 0
  13. رضا

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (113 ديدگاه)

    درود بر بهترین و با روح ترین خودروسازی جهان : فراری
    اسب زیبای مارانلو

    موافقم 10
    مخالفم 18
    1. سوشیانت

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      الان فراری چه ربطی شورولت داشت؟

      موافقم 13
      مخالفم 6
  14. Hadi

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    در یک کلام محشره 👌🏼…

    موافقم 13
    مخالفم 1
  15. MC20

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1615 ديدگاه)

    مبارک همه آمریکن فنا باشه … تا باشه از این توو دهنی ها به جاروبرقی ها … هر چند به شخصه هیچ وقت با کابینش ارتباط نگرفتم ، اما به امریکن بیوتی ، احترام می گذارم … بدرخشی کوروت جان تا ابد که شایسته درخشیدنی

    موافقم 20
    مخالفم 4
  16. Royal Driver UK 70

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    خیلی منتظر این اسپرت بی شوخی بودم..و. واقعا ارزشه زیادی داره

    موافقم 10
    مخالفم 0
    1. MC20

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1615 ديدگاه)

      امیدوارم یه روزی در کشورمون ، بتونیم از نزدیک این هیولاها رو ملاقات کنیم … دیگه اون روز … وصال عاشق و معشوق ، فقط از پشت اسکرین موبایل و لپ تاپ نیست … اون روز شاید بتونیم این هیولاها رو واقعا در آغوش بگیریم حتی شده برای چند لحظه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. وصال عاشق و معشوق زیباست ……………….. به زیبایی پایان جدایی ……………… به شیرینی در آغوش ماندن ……………….. سبک بالی و احساس رهایی …………………… مهدیار .

      موافقم 15
      مخالفم 1
      1. Royal Driver UK 70

        ۱۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1293 ديدگاه)

        مطمعن باش ممکنه اصلا نبینیمشون… متاسفانه شاید تا اونموقع پرنده شده باشن

        موافقم 2
        مخالفم 1
  17. 2311

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    بعد 13 سال جی ام تونست چیزی در حد 458 ارائه کنه

    موافقم 12
    مخالفم 17
    1. MC20

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1615 ديدگاه)

      نیمه پر لیوان رو ببین … در ضمن خودم ایتالیایی فنم و لاغیر … ولی باید بگم تا 30 سال دیگه هم فراری نمی تونه مثل آمریکایی ها یک پیک آپ واقعی درست کنه … چرا مثبت نگاه نمی کنی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 12
      مخالفم 3
    2. سوشیانت

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      فعلا که همون ۴۵۸ قوی ترین موتور تنفس طبیعی فراری داره و جنرال موتورز نتونسته در حد ۴۵۸ ارائه کنه بلکه بهترش رو هم ارائه کرده

      موافقم 3
      مخالفم 14
      1. سوشیانت

        ۱۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1928 ديدگاه)

        نمیرم شما ها که سایت رو نخریدن برا همه ست😉

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Amir Machine

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      فراری هم بعد 20 سال نمیتونه چیزی در حد سیلورادو HD ارائه کنه چون نه تخصص اصلی GM سوپراسپرت ساختنه و نه تخصص فراری وانت ساختن

      موافقم 14
      مخالفم 7
      1. BMW/M-POWER

        ۱۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (110 ديدگاه)

        توی بحث خودرو سوپر اسپرت ساختن تکنولوژی بیشتری میخواد تا وانت ساختن
        آخه شورلت رو چه به فراری آخه

        موافقم 5
        مخالفم 12
      2. 2311

        ۱۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (527 ديدگاه)

        دلیلت اشتباهه ربطی به تخصص نداره. اینا کمپانین نه آدم
        دلایل زیادی داره
        1) فراری بودجه توسعه یه پیکاپ جدید رو نداره
        2) فراری با فلسفه متفاوتی کار میکنه؛ از ابتدا بخش S.P.A جهت تامین مالی اسکودریا فراری تاسیس شده
        و یه وانت جایی تو ریس های کلاسیک نداره
        وگرنه تسلا هم تخصصی تو ساخ خودرو نداشت از همون اول بهترین خودروی برقی جهان تااون موقع رو ساخت

        موافقم 2
        مخالفم 4
        1. سوشیانت

          ۱۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          چرا خودت حرف خودت رو رد میکنی الان میگی ربطی به تخصص نداره بالاتر گفتی که جنرال موتورز توان رقابت با فراری رو نداره😐😂

          موافقم 2
          مخالفم 5
        2. Amir Machine

          ۱۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          اتفاقا استدلال تو اشتباهه
          فراری یه شرکت تخصصی ساخت سوپرکاره، تمام بودجه و تمرکز تیم مهندسی شرکت هم برای توسعه سوپرکار صرف میشه و نتیجه‌ش میشه ساخت بهترین سوپرکارها جهان
          اما GM چطور؟ اونا باید از هاچ‌بک کوچیک شهری و سدان گرفته تا وانت‌های غول‌پیکر و SUV فول سایز توسعه بدن و نمیتونن تمام بودجه و تمرکزشونو بذارن رو توسعه سوپرکار
          بله میشه با صرف کلی هزینه یه تیم ویژه برای این کار در نظر بگیری اما نتیجه کار چیزی مثل لکسس LFA یا فورد GT با قیمت 400 هزار دلاری خواهد بود
          ساخت سوپرکاری که با نصف یا حتی یک سوم قیمت بتونه با اروپایی‌ها رقابت کنه فقط و فقط از GM برمیاد
          با Z06 و CT5 بلک‌وینگ هم دیدیم که GM اگه بخواد میتونه هم سوپرکارهای اروپایی رو به چالش بکشه هم سوپرسدان‌هایی مثل M5 رو ولی مشکل اینجاس که GM نمیتونه فقط روی بخش پرفورمنس تمرکز کنه و باید بیشتر به بخش‌های پرفروش و سودآور مثل پیکاپ بپردازه

          موافقم 19
          مخالفم 5
        3. 2311

          ۱۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (527 ديدگاه)

          درآمد فراری و جنرال موتورز اصلا قابل مقایسه نیست.
          جنرال موتورز سالانه هزار برابر فراری میفروشه و بابت هرکدومشون سود بیشتری میگیره
          پس راحت تر میتونه رو توسعه محصولات مخلف هزینه کنه
          ضمن اینکه همین فراری برای وسعه خودروهاش به بقیه نگاه نمیکنه از تجارب خودروسازی و موتوراسپرت خودشون استفاده میکنه. چون واقعا پول اینو نداره بره ده تا پورشه و مکلارن بخره بازشون کنه
          با بخش آخر صحبتتون موافقم جنرال موتورز فروش بیشترو به عملکرد بالاتر ترجیح میده
          ولی فراری اینجوری نیست، فراری خودرو شهری میسازه تا بودجه های موتوراسپرتش تامین شه

          موافقم 4
          مخالفم 0
    4. Porsche 911

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      GM هیچوقت در تلاش نبود تا رقیبی برای فراری و بقیه اروپایی ها داخل این کلاس بسازه
      نه اینکه نتونه به این دلیل که هدفش و بازارش این نبوده
      اونا کوروت رو داشتن که آمریکایی ها میخریدن و براشون مهم نبود از بقیه توی درگ یا پیست میبازن اونا دنبال دود کردن لاستیک و غرش V8 هاشون هستن نه این چیزا

      موافقم 19
      مخالفم 1
      1. 2311

        ۱۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (527 ديدگاه)

        کل کوروت ریسینگ برای همین هدف بوجود اومده
        اینکه از نسل های قبل کوروت از فراری ها و 911 ها جهت حقیق توسعه ش استفاده میکرد هم گواهی دیگر بر این مسئله ست.
        و اما میبینیم که این نسخه بیشترین شباهت رو به فراری ها داره.چرا؟ چون که با تغییر مدیرعامل رویکرد ها هم عوض شدن دیگه نیازی به یه موتور حجیم پوشراد جلوی ماشین نبود، چون اینها صرفا فرآیند توسعه رو کند کرده بودن. شورولت برای کورت باید بین قیمت بالا و حفظ اصالتش با عملکرد خوب، یا تغییر ریشه ای و پایین نگه داشتن قیمت یکی رو انتخاب میکرد، که بخاطر ترس از فروش نرفتن دومی رو انتخاب کرد

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. Porsche 911

          ۱۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          خب شخصی مثل شما این رو میگه اما یه متعصب اینو نمیگه از نظر اون کوروت ریسینگ از فراری و پورشه بهتر عمل میکنه
          که خب اینطور نیست و پورشه و فراری با اون قدمت و حضور در مسابقات قطعا حرف های بیشتری برای گفتن دارن

          موافقم 5
          مخالفم 3
        2. سوشیانت

          ۱۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          اتفاقا یه متعصب مثل شما میگه پورشه و فراری از شورولت بهتر عمل میکنن تو شتاب که ۹۱۱ gt3 از کوروت شکست خورده فراری ۴۵۸ هم همینطور

          موافقم 1
          مخالفم 11
        3. سوشیانت

          ۱۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          میدونی کوروت برای چی به وجود اومده؟
          برای اینکه تونسته قوی ترین موتور تنفس طبیعی جهان رو درست کنه که نه پورشه حریفش میشه نه فراری با شتاب ۲.۶ الان ۹۱۱ و ۴۵۸ چه جوری میخوان حریفش بشن

          موافقم 3
          مخالفم 10
        4. viper2

          ۱۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          عالیه اقای سوشیانت . خیلی خوب دفاع مییکنین . اینم که میان میگن ماشین امریکایی کیفیت ندار فلان نداره بی اپشنه هممشششش کشکه . با این حرفا نباید ایمان خودمون رو نسبت به خدای خدایان جی ام خراب کنیم
          خودم همین یه ماه پیش رفتم کیش .. دوج چارجر اونم ۲۰۱۴ و شورلت تاهو ۲۰۰۷ و همچنین شورلت کامارو ۲۰۲۰ سوار شدم دیدم واقعا کابینشون یلی محکمه اونم تازه ۲۰۱۴ نه ۲۰۲۲ . بعد تاهو رو رنت کردم با اینکه ۲۰۰۷ بود . اول که تمام دکمه هاش سالم دوم اینقدر اپشن داشت لامصب من نمیدونستم اینا ینی چی میترسیدم بهشون دست بزنم .😂😂😂😂 .

          موافقم 8
          مخالفم 5
        5. سوشیانت

          ۱۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          دقیقا جناب وایپر الان شورولت ماشینی ساخته که هم قوی تره هم شتاب بهتری داره اون وقت یه عده دارن حرص میخورن و به خاطر یه میل لنگ میگن کل موتور الهام برداری شده😂😂😂
          تو کیفیت متریال هم و آپشن هم لینکلن نویگیتور فوق العاده ست

          موافقم 3
          مخالفم 5
    5. ARMAN سابق

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (453 ديدگاه)

      شورلت خودش نخواسته و گرنه همون سال ۴۵۸ می کرد جیب بغلش

      موافقم 11
      مخالفم 15
      1. MC20

        ۱۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1615 ديدگاه)

        جیب بغلش 488 ته … شورولت می تونست 13 سال پیش مثل 488 بسازه ؟ … کوتاه بیا خوشتیپ …

        موافقم 9
        مخالفم 7
      2. مهدی

        ۱۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1596 ديدگاه)

        فراری از نظر تکنولوژی انجین واقعا تو یه سطح متفاوتی از بقیه شرکت ها هست البته تو بخش موتور اسپرت! اما به شخصه برای یه خودروی شهری هرچند اسپرت هم باشه من هنوز عاشق انجین های دور پایینی مثل LS هستم چون واقعا موتور ساده و بادوام و پرقدرت در عین حال فان هستن. میتونم بگم شسته رفته ترین موتور تاریخ که همه چیز رو باهم داره سری موتورهای LS هست که امیدوارم همیشه رو خط تولید بمونن

        موافقم 14
        مخالفم 4
        1. استلا

          ۱۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (70 ديدگاه)

          لکسس ، نیسان ، جنسیس و ولوو ، همه تو ابوظبی به اینا رو آوردن ، از هر سه تا ماشین خریداری شده در کلاس شهری ، دو تا مال این چهار تا کارخونه بوده ، در تایید ، تعریفتون از ال اس

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. محمد هادی

          ۱۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (2148 ديدگاه)

          حاجی این سوشیانت چققد تعصب شورولت و امریکا رو میکشه
          تو این مقاله به تک تک اعضا اومده پاسخ داده
          بابا درسته همه یه عشق قلبی به یه برند داریم
          ولی دیگه فلان کارخونه ارث پدری که نیست!
          خخخ

          موافقم 4
          مخالفم 2
  18. R@min

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1679 ديدگاه)

    حالا که کمپین تبلیغاتی شروع شد و تمام یوتیوب و سایتا شده یه کوروت نارنجی باید دیگه تایم نوربرگرینگو اعلام کنن. تو تبلیغات گفتن با این ماشین به رکورد 6:38 پورشه 911 gt2rs حمله شده !!!! ادعای خیلی عجیبیه.

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. مازیار

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2512 ديدگاه)

      اگه صحت داشته باشه این قطعا بزرگترین دستاورد نه فقط موتوراسپرت بلکه کل خودرو امریکاست
      زدن رکورد GT2RS با این واقعا باورنکردنی هست

      اما هرچی که باشه قابل تحسینه و اگه پیست رو هم فتح کنه که یه پله بالاتر

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. R@min

        ۱۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1679 ديدگاه)

        به شخصه فکر می کنم رکوردی ما بین 6:38 gt2 و 6:55 gt3 بزنه. البته جی ام همیشه تو تبلیغاتش گنده گویی هم می کنه ولی با همه این اوصاف همینجوریشم بشدت محصوله عالی شده.

        موافقم 5
        مخالفم 2
    2. corvette

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (303 ديدگاه)

      آقا رامین تو کدوم تبلیغات گفتن که به رکورد پورشه حمله کرده ؟؟؟؟

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. R@min

        ۱۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1679 ديدگاه)

        کانال تراتل هاوس به نقل از مهندسای کوروت گفت و همچنین تو خود تبلیغات کوروت.

        موافقم 3
        مخالفم 2
  19. BMW/M-POWER

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (110 ديدگاه)

    بازم دم فراری با 458 گرم که گذاشت این آمریکایی ها یه سوپر اسپرت نسبتا درست و حسابی تو عمرشون ببینن

    موافقم 6
    مخالفم 19
    1. سوشیانت

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      دم شورولت گرم که تونست یه موتوری تولید کنه که حتی فراری هم حریفش نشه و متعصب هایی مثل شما که حتی نمیدونن این موتور رو فراری بدون مازراتی نمیتونست بسازه حجم موتور کوروت ۵.۵ هست فراری ۴.۵ پس اگه فراری هم نبود باز شورولت مشکلی توی تولید پیشرانه ش به وجود نمیامد

      موافقم 6
      مخالفم 9
  20. BMW/M-POWER

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (110 ديدگاه)

    “تنها ماشینی که حس مشابه 458 رو داره این ماشینه ”
    خب از 458 کپی پیست کردن میخوای شبیهش نباشه!!!! (شما اسمشو بزار الگو دلت خوش باشه)

    موافقم 8
    مخالفم 15
    1. Amir Machine

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      آره دیگه، بخاطر همینه که حس کپی‌های چینی هم کاملا مشابه ماشینای اصلیه

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. R@min

        ۱۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1679 ديدگاه)

        وقتتو سر این چیزا تلف نکن گفتنی ها گفته شده و انقدر مطلب راجب فقط موتور این ماشین هست که اگر یه نفر وقت بزاره یا همین هشتگ این سایت رو دنبال کنه همه چی دستش میاد و اونی هم که می دونه به این مز.خرفات جی ام می تونسته و نتونسته فقط یه پوزخندی به این خاله ز.نکیا میزنه و میره.

        موافقم 7
        مخالفم 2
        1. Amir Machine

          ۱۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          دقیقا درسته رامین جان
          من که اصلا زیاد کامنت نمیذارم اما همین چندتایی هم که اینجا نوشتم اشتباه کردم
          کسی که نخواد بفهمه هرکاریش کنی نمی‌فهمه

          موافقم 6
          مخالفم 1
    2. سوشیانت

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      یکم مدرسه برو و سواد ریاضیت رو بهتر کن موتور ۵.۵ لیتری چه جوری کپی پیست ۴.۵ لیتری هست

      موافقم 3
      مخالفم 8
  21. Alireza

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اکثر کامت‌های این زیر حرف مفت یمشت بچه هست که درطول زندگی بی حاصل‌شون چیزی جز تعصب به چیزی که هرگز از نزدیک ندیدنش و احتمال بسیارزیاد هم تاآخر رندگی هم نخواهد دید خلاصه شده.
    واقعا یک مقدار به مغزنداشتتون فشاربیارید ببینید برای چی بحث و کل‌کل میکنید!؟

    موافقم 9
    مخالفم 4
  22. Payfast

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (807 ديدگاه)

    در راجب این شاهکار میتوانم سکوت بنمایم

    موافقم 3
    مخالفم 0
  23. Royal Driver UK 70

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    سایت خیلی اوضاعش خرابه وای وای یکی به داده پدال برسه همه اکانت فیکی و بچه های کم اطلاع هجوم آوردن

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. جناب ایکس

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      از اثرات زومیته

      موافقم 5
      مخالفم 2
  24. بهنام

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (828 ديدگاه)

    خوده مهندسان جی ام بدون هیچ ابایی گفتن یه فراری ۴۵۸ایتالیا رو گرفتن و با الگو برداری از اون اولین کوروت موتور وسط رو تولید کردن .حتی تو فرایند تست و تولید نمونه های اولیه یه فراری ۴۵۸ همراه تیم مهندسی بوده و عکس های اون هم منتشر شده ولی اینجا یه عده معتقدن جی ام تونسته بهتر از فراری باشه و اینا. فراری نیم قرن داره سوپراسپرت موتو وسط عرضه میکنه و جی ام هم رفته سراغش که بهترین تو این کاره .خودشون میگن آره ما فراری رو الگو قرار دادیم از موتور تا سایر اجزاء ولی بعضیا چه مقاومتی میکنن .جلالخالق

    موافقم 6
    مخالفم 5
    1. سوشیانت

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      والا حرف شما عجیبه کی شورولت گفته ما از فراری الگو برداری کردیم؟؟؟ فقط میل لنگ الهام برداری شده شما الان این رو به من توضیح بده اگه خود موتور الهام برداری شده پس چرا حجم موتور کوروت ۵.۵ ولی فراری ۴.۵؟؟؟ در ضمن شما بگو کوروت چرا برتر نیست وقتی شتاب صفرتاصدش ۲.۶ هست ولی فراری ۳ و قدرت موتور فراری ۶۶۰ ولی کوروت ۶۷۰

      موافقم 2
      مخالفم 8
      1. مهدی

        ۱۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1596 ديدگاه)

        دوست عزیز وقتی هنوز به پختگی لازم تو کامنت گذاشتن نرسیدی چه اسراری به جواب دادن به تک تک پیام ها داری ؟ خود جنرال موتورز میگه الگو برداری کردیم آخه تو چکاره حسنی که اینقدر مصمم میگی نه؟! مگه باید حجم سیلندرها یکی باشه که بشه الگو برداری؟؟ زاویه بلوک ها، طراحی میل لنگ طراحی میل سوپاپ ها ، طراحی رانر های خوراک و پسماند سرسیلندرها، طراحی مجاری آب طراحی شاتون ها و نحوه‌ هدایت پسماند بعد از انفجار باطراحی تاج پیستونها و صدها نکته ریز و درشت دیگه که فقط واسه انجین هست و شاسی و تعلیق هم بماند !!!جدا از این مگه برتر بودن به عدد و رقمه ؟؟ یه راننده از مبتدی تا حرفه ای تو یه خودرو دنبال حس های خیلی بیشتری میگرده تا اینکه ببینه کدوم نیم متر سریعتره مشخصه تاحالا پات به پدال گاز نرسیده! در آخر ۴۵۸ واسه یه زمان دیگست این کوروت واسه یه زمان دیگه

        موافقم 16
        مخالفم 4
        1. سوشیانت

          ۱۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          در ضمن دلیل اصلی به وجود اومدن موتور lt6 دانش خود جنرال موتورز هست که از مسابقات کوروت c8.R الهام گرفته شده خود پدال هم راجبش پست گذاشته پس اطلاعات غلط نده

          موافقم 0
          مخالفم 5
        2. حمیدرضا

          ۱۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (159 ديدگاه)

          ی بنده خدایی میمیره، وصیت کرده بوده که کسی برای من مشکی نپوشه. به مردم میگن مرحوم اینطور وصیت کرده. مردم میگن مرحوم غلط کرده ما میپوشیم.ایشون مصداق بارز مردم هست 🤦

          موافقم 1
          مخالفم 1
        3. سوشیانت

          ۱۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          یه بنده خدایی مثل شما مطالعه نمیکنه و فکر میکگه اطلاعات خودش از دیگران بالاتره😊

          موافقم 0
          مخالفم 2
    2. viper2

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      اصلا گیریم برتر نیست . خوب قیمتش کمتره . وسلام .

      موافقم 6
      مخالفم 2
  25. Saman

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (181 ديدگاه)

    فراری 458 آنچنان هم که تصور میشه شاهکار و بی نقص نبود درسته از نظر فنی برجسته بود ولی مشکلاتی هم داشت. و چندین 458 در نقاط متفاوت دچار آتش سوزی شدن. و در کل همواره کوروت قابلیت اطمینان بیشتری داشته و c8 از نظر فنی و مهندسی مثال زدنی هست حتی مدل پایه

    موافقم 5
    مخالفم 6
  26. خان

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (84 ديدگاه)

    طراحی همه جاش خوبه بغیر از عقبش ۰۰۰ چی میشد یکم رو طراحی عقبش بیشتر دقت می کردن 😐😐

    موافقم 1
    مخالفم 2
  27. RezaRs

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (278 ديدگاه)

    به صرفه ترین‌سوپر اسپورت جهان

    موافقم 6
    مخالفم 0
  28. محمد هادی

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2148 ديدگاه)

    سوشیانت اومده اینجا به همه دنیا اثبات کنه که کوروت برتر از فراری ۴۵۸ته😂
    بابا دنبال چی میگردی؟
    بیخیال شو دیگه
    ای بابا
    یه تنه کل پست و کامنتو به …کشیدی عزیز

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. سوشیانت

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      شما اگه خیلی ناراحتی کامنت ها رو نخون در ضمن این کامنت رو دو بار گفتی😂
      اول خودت رو اصلاح کن بعد از دیگران ایراد بگیر😊

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. محمد هادی

        ۱۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (2148 ديدگاه)

        سوشی ولی وجدانا ازون شورولت بازای تیریا😄😄

        موافقم 2
        مخالفم 0
  29. Erfan

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (536 ديدگاه)

    همه امکانات طراحی بیرونی طراحی داخلی موتور عالی هستند و آدم رو مجذوب خودش می‌کنه این ماشین تا این که به قسمت قیمت این ماشین میرسیم که در برابر رقبا خودش یه بلیط برنده طلایی.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  30. Alireza

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (631 ديدگاه)

    ب قدری خوبه که میخوام برم بزنم دهنشون بگم چرا چند سال زودتر اینکارو نکردین، حیف نیست اینقدر دیر که دیگه معلوم نیست نسل بعدش اصلا موتور داره یا باتری
    هرچند ب ما مربوط نیست وقتی اینجا یه دوچرخه نو نمیتونیم بخریم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا