جنرال موتورز

پونتیاک ترنس ام مدل ۱۹۷۷، بسیار گران‌تر از ماسل کارهای قدیمی‌تر آمریکایی

زمانی که در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی قیمت ماسل کارهای کلاسیک دهه ۶۰ روی به افزایش گذاشت، افراد کمی به این خودروهای قدیمی پرمصرف اهمیت دادند اما اینکه به‌تازگی شخصی برای خرید یک پونتیاک ترنس ام مدل ۱۹۷۷ با تنها ۱۸۰ اسب بخار قدرت، ۴۴۰ هزار دلار پرداخت کرده است نشان می‌دهد امروزه ماسل کارها بسیار ارزشمند شده‌اند. این یک ترنس ام مشکی‌رنگ با پکیج Y82 است که شامل سقف T-Top به همراه داشبورد، رینگ‌ها و نوارهای طلایی‌رنگ روی بدنه می‌شود.

پس از اکران فیلم اسموکی و بندیت با بازی برت رینولدز در سال ۱۹۷۷، ترنس ام‌های مدل ۱۹۷۷ و ۱۹۷۸ بسیار محبوب شدند زیرا در این فیلم، رینولدز با یک ترنس ام مشکی‌رنگ رانندگی می‌کرد. حال این نمونه‌ای که برای فروش گذاشته شده هم کاملاً مشابه ترنس ام مورداستفاده در فیلم مذکور است. بااین‌حال، این خودرو مالک مشهوری نداشته (ترنس ام مدل ۱۹۷۷ خود رینولدز در ژانویهٔ امسال با قیمت ۴۹۵ هزار دلار فروخته شد)، به پیشرانهٔ پرفورمنس بالای W72 یا گیربکس دستی مجهز نیست و خودروی کمیابی هم محسوب نمی‌شود زیرا پونتیاک ۶,۰۳۰ دستگاه از آن تولید کرده است.

اما اصلی‌ترین ویژگی این ترنس ام که آن را به خودروی ارزشمندی تبدیل کرده، کارکرد تنها ۲۴ کیلومتری آن است. این کارکرد بسیار پایین به‌علاوهٔ شرایط فابریک (بازسازی نشده) این خودرو باعث شده شخصی برای خرید آن مبلغی بسیار بیشتر از ماسل کارهای کلاسیک قدیمی‌تر و خواستنی‌تری که در همان حراجی بودند پرداخت کند. در ادامه با تعدادی از این خودروها آشنا خواهیم شد.

پلیموث همی‌کودا مدل ۱۹۷۰

قیمت: ۱۸۱,۵۰۰ دلار

پلیموث‌های همی‌کودا در بین ماسل کارها حکم طلا را دارند خصوصاً نمونه‌هایی با کارکرد پایین مثل همین خودرویی که در اینجا با کارکرد ۲۷ هزار کیلومتری می‌بینید. بااین‌حال، این ماسل کار جذاب مغلوب ترنس ام ۱۹۷۷ شد و قطعاً این تنها جایی است که یک فایربرد ۱۹۷۷ استاندارد کارخانه‌ای می‌تواند از یک همی‌کودا پیشی بگیرد.

شورلت کوروت ۴۲۷ مدل ۱۹۶۷

قیمت: ۲۹۷,۰۰۰ دلار

این کوروت C2 رودستر خیره‌کننده در سینهٔ خود یک هیولای ۴۲۷ یا ۷ لیتری V8 سه کاربراتوری با ۴۳۵ اسب بخار قدرت دارد که به یک گیربکس چهار سرعتهٔ دستی متصل است. در آن سال‌ها حدود ۳۸۰۰ دستگاه کوروت C2 با این پیشرانه تولید شد اما تعداد بسیار کمی از آن‌ها مثل این نمونه کارکردی تنها ۱۱,۷۰۰ کیلومتری دارند.

موستانگ شلبی GT500KR مدل ۱۹۶۸

قیمت: ۲۳۶,۵۰۰ دلار

کارکرد ۹۲,۵۰۰ کیلومتری این موستانگ در مقایسه با ترنس ام ۱۹۷۷ خیلی زیاد است اما هنوز هم برای خودرویی ۵۴ ساله رقم کوچکی محسوب می‌شود. این یک شلبی GT500KR مدل ۱۹۶۸ است و یکی از تنها ۵۱۸ دستگاه نسخهٔ کانورتیبلی است که از این خودرو در سال ۱۹۶۸ ساخته شد.

شورلت کامارو ینکو مدل ۱۹۶۹

قیمت: ۲۸۵,۰۰۰ دلار

ینکو در سال ۱۹۶۹ تنها ۳۰ دستگاه کامارو با پیشرانهٔ ۷ لیتری هشت سیلندر ۴۲۵ اسب بخاری L72 و گیربکس سه سرعتهٔ اتوماتیک تولید کرد و خودرویی که در اینجا می‌بینید یکی از تنها شش نمونه‌ای است که با رنگ چشمگیر زرد دیتونا ساخته شد؛ اما حتی چنین خودروی کمیابی هم نتوانسته حتی به قیمت ترنس ام مدل ۱۹۷۷ نزدیک شود.

شورلت کوروت مدل ۱۹۵۳

قیمت: ۴۰۷,۰۰۰ دلار

این کوروت زیبا با رنگ سفید پولو، نمونهٔ دویست و دوم از تنها ۳۰۰ دستگاهی است که در اولین سال تولید کوروت ساخته شد. این خودرو از زمان بازسازی کامل تنها ۱۰ کیلومتر راه رفته است. البته تا سال ۱۹۵۵ خبری از پیشرانهٔ V8 برای کوروت نبود اما نمونه‌های اولیهٔ این خودرو با موتور شش سیلندر خطی بسیار ارزشمندتر هستند.

پونتیاک ترنس ام مدل ۱۹۷۷

قیمت: ۷۱,۵۰۰ دلار

در همان حراجی اگر یک ترنس ام مدل ۱۹۷۷ بازسازی‌شده با پکیج Y82 می‌خواستید که بجای محبوس کردن آن در یک پارکینگ سرپوشیده واقعاً بتوانید از آن استفاده کنید، می‌توانستید این خودرو را خریداری کنید که نهایتاً با قیمت زیر ۷۲ هزار دلار فروخته شد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۸ دیدگاه‌ها

  1. Nima

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    توى ایران این ترنس ام ها ۱.۵ قیمتشه.
    ماشین مورد علاقه خودمم توى این جمع کوروت ۶۷ هست.

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۲
    1. فورد

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (747 ديدگاه)

      پونتیاک واقعا بی نظیره ولی به نظر من زیباترین ماسل کار موستانگ النور هست

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۸
    2. ali(chevynova)

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (5833 ديدگاه)

      عکسها رو آدم میبینه فکر میکنه هرکدوم از این ماشینها تابلوهای لئوناردو داوینچی هست از بس زیباست

      در ضمن قیمت پونتیاک در ایران از ۲ تومن شروع میشه
      ۱/۵ برا پارسال بود اونم برای مدلهای ۷۵ تا ۷۶

      موافقم ۳۱
      مخالفم ۱۷
      1. viper2

        ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (958 ديدگاه)

        به نظرم اگه ادم واقعا عشقشو داشته باشه البته پول و حوصله علمش هم داشته باشه میره یه دونه از این اوراقی های ۵۰ تومنیش رو میخره که اصلا موتور نداره و بدنش زنگ زده و …… میخره و بازسازی میکنه هم لذت میبره هم خودش میفهمه چی به چی تو ماشینشه خودش قطعات امریکایی جنرال موتورز رو میزاره نه مثل این دلال ها قطعات فیک چینی .
        دوستان یه لحظه فرض کنید . موتور ۴۰۰ با کاربرات ادلبروک ۶۰۰ سی اف ام و پک ام اس دی و میل سوپاپ تعویض و سنگ وسط تعویض و هدرز لانگ تیوب . دشمن اسفالت . عقاب جاده ها ‌ . دود لاستیک . دریفت ساعت ۳ شب . و..

        موافقم ۴
        مخالفم ۷
      2. علی

        ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (293 ديدگاه)

        باباجون درسته ماشینهای کلاسیک محشری هستن ولی دیگه آخه تابلوهای داوینجی!!!!! یه خورده کوتاه بیاین لطفا!!

        موافقم ۹
        مخالفم ۵
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (7646 ديدگاه)

      تو خوابم نمیدیدم روزی یه ماسل‌کار معمولی همچون ترنس‌ام چنین قیمتی به خودش بگیره و مطمئناً از بعدِ تعطیلات عاشورا تاسوعا منتظر قیمت‌های ۵ میلیارد به بالا روی خودروهای معمولی و بازسازی شده‌ای ماسل‌کارهای به جا مانده در ایران باشید !

      اینقدر ماشین آمریکایی ناب را از بیسوادی یه عده در این چندین سال از دست دادیم و به اوراقی‌ها سپردند و همینی هم که الان باقی‌مانده ، حاصل تلاشِ بدونِ چشم‌داشت برخی عزیزان همچون سمیر شیرازی و جناب برزو سپاسی و … هستیم که باعث شدند از بین نروند و بیشتر به مردم و مسئولان شناسانده شوند !

      ایرانِ قدیم به سبب اتفاقات سیاسی مختلف و جعرافیایی منطقه دارای بانک خودرویی قدرتمندی نسبت به دیگر کشورها هست که خیلی‌هایشان هم در ۱۰ سالِ پس از انقلاب از ایران چه قانونی چه غیر قانونی خارج شدند و ای کاش مثل تابلو ناصرالدین شاه قاجار که پیگیرش شدند و برمیگردد ، پیگیرشان شوند و برگردانند بخصوص موتورهای هارلی‌دیویدسون متعدد ، لامبورگینی‌ دیابلو ، فراری‌های مختلف ، بوگاتی و … !
      این‌ها مانند خانه‌های باستانی میمانند که درسته سند شخصی دارند اما ارزش ملی دارند و باید همه در نگهداری و مرمت و بازسازی آن‌ها تلاش کنیم !

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۱۲
      1. TML BN

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (773 ديدگاه)

        بله درسته ما فراری ها بوگاتی شاه و مرسدس بسیار آنتیکی رو از دست دادیم
        ولی متاسفانه خودرو های آمریکایی که اوراق شدن واقعا پیر بودن و اصلا نمی ارزه مثلا یک نوا بسیار داغون که نه موتور براش مونده نه بدنه رو آدم برداره تعمیر کنه البته که ما خودرو هایی بسیار تمیز کلاسیکی داریم

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۳
        1. viper2

          ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (958 ديدگاه)

          جناب اصلا نوا ارزشی نداره . نوا اصلا ناب نیست . انچنان ماشین جذابی هم نیست البته شیش سیلندرش .
          نوا که هیچی خیلیا و اکثرا پونتیاک کامارو موستانگ چارجر دادن پراید پژو تحویل گرفتند . نوا که هیچی . نوا که اصلا ارزش بازساری ندار. طرف چارجر ۶۸ داده پراید تحویل گرفته .

          موافقم ۳
          مخالفم ۷
    4. viper2

      ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (958 ديدگاه)

      عاشق این ماشینم حس نوستالژیک خفنی داره تریپش خیلی خفنه
      و یکی از ماشین هایی بود که توی هالیوود هم زیاد به کار میگرفتنش و اون موتور هیولا . این ماشین توی اوراقی ها خیلی زیاد یافت میشه ‌.

      موافقم ۲
      مخالفم ۳
  2. Taha Malek

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (599 ديدگاه)

    همشون جذابن شدیدا
    دنیای ماسل کارا واقعا زیباعه

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۷
  3. aboalfazlchallenger

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (114 ديدگاه)

    کوروت از همون اول هم خوب بود
    کابین کوروت c2 رو نگاه کنید

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۵
  4. phonix

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (616 ديدگاه)

    کادیلاک ؟
    لینکلن؟
    عجب شاید این فقط برای ماشین های کوپه
    چون بعضی از مدل های کادیلاک و لینکولن و… جتی ملیون دلاری هم ارزش دارن

    موافقم ۳
    مخالفم ۶
    1. phonix

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (616 ديدگاه)

      ماسل کار نوشته *

      موافقم ۷
      مخالفم ۲
  5. Kamy

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (508 ديدگاه)

    بهترین مایل کارای کلاسیک از نظر من

    ۱_چارجر ۶۹🖤

    ۲_ همین پونتیاک ترنس ام ❤️

    ۳_شِوِل ۷۲🤍

    موافقم ۹
    مخالفم ۵
  6. احمدرضا

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (347 ديدگاه)

    آرزوی بچگیم بود
    هربار که تو خیابون میدیدمش که البته زیادم اتفاق نمی افتاد محو زیباییش میشدم

    موافقم ۹
    مخالفم ۳
    1. viper2

      ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (958 ديدگاه)

      کیه که محو زیباییش نشه؟ کیه که محو صداش نشه ؟ کیه که محو همه چیش نشه؟

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
  7. حمید

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (263 ديدگاه)

    یدونه پونیاک ۷۸ ترنس ام تر تمیز تو المان پیدا کردم ، زده بود ۲۴ هزار یورو ، موتورش نو انداخته بود روش ،تو مدارکشم زده بود که ترنس ام فابریک هست تبدیل بع ترنس ام نشده ، بدنه و تزعینات سالم بود ولی کارکرد زیادش مشخص بود همه قطعات رنگ پریده شده بود

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۲
  8. سهیل

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سال ۱۳۷۵ با یکی از همین پونتیاک ها رفتیم شمال ولی در هیچ شهرکی ما را راه ندادند ! به خاطر قیافه ماشین و اون زمان امیردشت و خزرشهر و ایزد شهر جو و وضعیت فعلی را نداشتند . از این حرفها گذشته مدل های پائین تر این ماشین مخصوصا مدل ۷۱ و ۷۲ میلادی هرچند این تیپ جذاب را ندارند ولی اسب بخار خیلی بیشتر و شتاب خیلی بهتری دارند و از سال ۷۶ به بعد انجین ضعیف تری نصب شده به خاطر قیمت بنزین و آلودگی و اصولا هرچه به زمان فعلی نزدیک می شویم موتورهای ماشین ضعیف تر شده اند و حجم کمتر به خاطر محیط زیست و …..صدای یک موتور هشت بسیار زیباست و ما دیگر این شانس را نداریم که هشت سوار شویم یا حتی بشنویم….

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۰
  9. Si

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (436 ديدگاه)

    توی کلاسیک های آمریکایی اول این بعد چارجر

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  10. new reventon

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (123 ديدگاه)

    وای وای اون کوروتو نگا
    حال میده باهاش بری لاس وگاس☹️

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
  11. JDM lover

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    کارکردش خیلی پایینه
    خوراک کلکسیونر هاست
    من خودم بشخصه بین اینا اون کوروت c2 جذابو ورمیدارم خیلی خوشگله

    موافقم ۸
    مخالفم ۳
  12. مانی

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (50 ديدگاه)

    تو این چند سال اخیر خرید و فروش ماشین های کلاسیک تو ایران کمی رونق پیدا کرده و بعضی از دلالان و آدم های فرصت طلب افتادن دنبال چنین ماشین هایی و بعضی از این ماشین ها رو که به معنی واقعی «آهن قراضه های رنگ شده» هستند را به قیمت های میلیاردی به بعضی از مشتریان ساده لوح قالب می کنند.خیلی از خودرونویس ها رو هم می بینی که در همدستی پیدا و پنهان با چنین دلالانی این ماشین ها رو تو سایت های خودشون مثلا تست فنی می کنن و با آب و تاب از اونا تعریف می کنند و البته کاملا تابلوه که دارن برای این ماشین ها بازار گرمی می کنند.جالبه که تو همون تست ها عکس هایی که از این ماشین ها چاپ میشه نشون می ده که این ماشین ها چقدر ناشیانه و سرسری بازسازی و رنگ آمیزی شدن.کلا اگه قصد خرید ماشین های کلاسیک رو دارین چند نکته رو حتما رعایت کنید :
    ۱) حتما یک کارشناس زبده فنی یا یک آدم کاربلد و مطمئن را همراه خودتون برای خرید ببرید ۲)حتی الامکان سعی کنید ماشینی بخرید که سند اون دست اول و یا دوم باشه و زیاد خرید و فروش نشده باشه ۳)بخش بدنه این ماشین رو از قسمت های زیرین و لای درب ها و زیر لولای کاپوت و صندوق عقب اون چک بکنین که دچار پوسیدگی پیشرفته نشده باشه و در کنارش هم مطمئن بشید که رنگ بدنه ماشین عوض نشده و با رنگی که تو سند ماشین نوشته شده مطابقت داره ۴) شماره موتور و شاسی ماشین رو هم حتما چک بکنید تا با سند ماشین مغایرت نداشه باشه ۵)این ماشین ها به مراقبت زیادی نیاز دارن پس بهتره گاراژ اختصاصی و چادر برزنتی براشون داشته باشین پس اگه خونه حیاط دار ندارین و تو آپارتمان ساکن هستین این ماشین ها رو نخرید ۶) مخارج روتین این ماشین های کلاسیک از ماشین های عادی خیلی بیشتره پس اگه پولدار نیستید این ماشین ها رو نخرید ۷) خرید ماشین های کلاسیک یک کار عاشقانه هست پس اگه عاشق چنین ماشین هایی نیستید این ماشین ها رو نخرید ۸ ) به نظرم بهترین ماشین های کلاسیک برای خرید تو ایران بنز های اتاق W123 و W116 و W124 هستند چون هنوز از مد نیفتادن و میشه از اونا روزانه هم استفاده کرد.البته این نظر من هست.

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
    1. viper2

      ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (958 ديدگاه)

      اخه بنز کلاس داره ولی هیجانی نداره . بعدشم من از چن نفر از کسایی که بیوک و کاپریس خوب و تمیز داشتم پرسیدم د کمال ناباوری اونا جواب دادن که استهلاک ماشینشون در حد ۲۰۶ تیپ ۵ هست .

      موافقم ۰
      مخالفم ۶
  13. AMIN (M.A.S)

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (746 ديدگاه)

    و قطعا این تنها جایی است که یک فایربرد استاندارد کارخانه ای میتواند از یک همی کودا پیشی بگیرد …
    این باراکودا لعنتی خیلی خوبه
    درواقع این باراکودا و داج چلنجر از نظر فنی یه ماشین بودن هردو روی پلتفرم E بادی ساخته میشدن و از اسلنت ۶ تا ۴۲۶ همی رو برای انتخاب داشتن
    تو مدلای پرفورمنس خب موتور ۳۸۳RB اولین انتخاب بود و میشد با موتور سوپرکماندو و سوپر کماندو six pack (همون موتور ۴۴۰ مگنوم و ۴۴۰ سیکس پک تو مدلای داج) هم سفارشش داد (نسخه معمولی به یه کاربراتور ۴ دهنه مجهز بود ولی six pack به ۳ کاربراتور ۲ دهنه و واسه همینم اسمش این بود) که با سفارش این موتور سیستم تعلیق هم ارتقا پیدا میکرد
    گل سرسبدشونم که آقای همی ۴۲۶…

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
    1. viper2

      ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (958 ديدگاه)

      نه تنها گل سر سبد موتور های موپار همی ۴۲۶ هست بلکه گل سر سبد تمامی هشت سیلندر های امریکایی و هشت سیلندر های جهان از نظر من همین موتوره

      موافقم ۰
      مخالفم ۲
  14. MASOUD 0099

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (63 ديدگاه)

    شورلت کوروت چه زیباست ….

    👌

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  15. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2113 ديدگاه)

    عشق کودکی من پونتیاک بعدش بلیزر بود جالله هنوز هم هست

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
  16. مازیار

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1413 ديدگاه)

    کوروت C2 بهترین کلاسیک امریکایی

    موافقم ۹
    مخالفم ۲
  17. SRT

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (557 ديدگاه)

    توی این جمع همی کودا رو بیشتر از همه دوس دارم

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  18. ARMAN سابق

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (96 ديدگاه)

    آمریکا تاریخچه به این غنیی داره بعد یه عده احمقققققققققققققققققققققققققققققققققققققق میان به این جواهرات آشغال میچسبونن.
    واقعا خاک بر سر همچین آدمایی که انقد مغزشون فندوقیه

    پدال بیخودی حذف نکن

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  19. مهدی

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1235 ديدگاه)

    آمریکایی هایی که اوراق شدن که فقط نوا و بیوک نبودن رفیق. سال ۸۶ تو اوراقی یه بنده خدا که عرب هم بود الدز تورنادو ۶۷ آورده بود که اوراق کنه و حواله روا بجاش بگیره. ماشینه تک تک لوازم برقیش کار میکرد هرچی گفتم ۵ تومن ازت خودم میخرمش می‌گفت همین الان فقط روا! حالا اینا به کنار در مورد فایربرد ۷۷ باید بگم هیچوقت ازش خوشم نمیومد و نمیاد و از نظرم کلاسیکی که چراغ گرد نباشه آمریکایی نیست اونی هم که از این فیس خوشش میاد امریکایی سوار درست درمونی نیست

    موافقم ۵
    مخالفم ۷
    1. ali(chevynova)

      ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (5833 ديدگاه)

      بازم نظرات استادانه
      کسی که ۷۷ دوست نداره آمریکایی باز نیست
      لابد شما آمریکایی بازی که ۷۷ خوشت نمیاد
      فکر کنم تا الان ۷۷ از نزدیک اصلا ندیدی

      موافقم ۱
      مخالفم ۳
      1. مهدی

        ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1235 ديدگاه)

        داداش شما پولی چیزی میگیری از جنرال موتورز؟ باز خوبه یدونه نوا ترکیده داشتی اینقدر جوش اینا رو میزنی (لازم به ذکره من همه اینا رو داشتم و دارم)

        موافقم ۴
        مخالفم ۱
        1. ali(chevynova)

          ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (5833 ديدگاه)

          نوا ترکیده من از ماشینهای خیالی شما وضعیتش خیلی بهتره
          شما بجا خیال پردازی های بچه گانه بفکر نوع صحبتهایی که میکنی باش
          فقط خواهشا باز چندتا عکس از ماشینهای مردم نذار که بگی برا خودت بوده و همه رو داشتی

          موافقم ۲
          مخالفم ۳
        2. مهدی

          ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1235 ديدگاه)

          پیج اینستاگرام بنده هست همه آمریکایی سوارای اهواز هم که بنده رو میشناسن. اما موضوع مهم اینه که این ماشین ها برای شما و تو ذهن شما گنده شده وگرنه در اصل نوای شما هم قیمت سپر جلو لندکروز هست و پول دهتا پونتیاک باهم اندازه یه بنز و بی ام و که مثل پشکل تو شهرها ریخته هم نمیشه پس اگر میگم همه اینا رو داشتم و دارم از رو پز دادن نیست بلکه می‌خوام بگم تو آمریکایی سواری سال ها از شما جلوترم اما واقع بین هم هستم

          موافقم ۴
          مخالفم ۱
        3. ARMAN سابق

          ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (96 ديدگاه)

          تو اصن نمی خواد نظر بدین وقتی از این ماشینا هیچییییییی بارت نیست.
          تو برو با همون جوجه های اروپاییت حال کن بچه

          موافقم ۱
          مخالفم ۵
        4. ali(chevynova)

          ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (5833 ديدگاه)

          وقتی کم بیاری همینم میگی مهدی
          الان خون تو همون اهواز بهترینش اندازه ۵۰ متر خونه تو نیاوران تهرانم نمیشه پس بگیم اهواز بده؟؟؟؟
          قیمت بالای سپر لندکروز که میگی دلیل بر بهتر بودن؟؟؟ اگه منطقت این هست که کلا هیچ

          موافقم ۱
          مخالفم ۴
        5. مهدی

          ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1235 ديدگاه)

          کم بیاری چیه رفیق! تو فکر می‌کنی من دارم پز میدم در حالی که اینا کلا یه مشت آهن هستن درک نمیکنم چرا اینقدر تعصب می‌کشی وقتی که هربار میخوای به همون نوا استارت بزنی باید تو کاربش بنزین بریزی و چند بار بزنی رو‌پدال گاز و آیت الکرسی بخونی که خدا کمکت کنه ماشین روشن بشه بعدشم بزاری پنج دقیقه گرم بشه که اول راه خاموش نکنه وقتی هم که راه افتادی گرمای فایروال و تونل گاردون و گیربکس باعث بشه شر شر عرق بریزی و به جای اینکه جلو رو ببینی چشمت به آمپر آب باشه که یه وقت جوش میاره (اگر سالم باشه) به نظرم منطقی اینه که بگی من عاشق حس نوستالژیک این ماشینها هستم نه اینکه تو هر پستی آسمون ریسمون ببافی که ثابت کنی این ماشین ها هنوزم خوبن و کار میدن

          موافقم ۵
          مخالفم ۱
        6. ali(chevynova)

          ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (5833 ديدگاه)

          برا همین میگم حرفهات منطق نداره
          ماشین من با چندتا پدال زدن تک استارت روشنه
          گرمای فایروال و تونل گیربکس بخاطر ذات این ماشبنهاست که دمای نرمالشون روی ۷۵ تا ۹۰ هست
          من رو هر ماشینی درجه آب رو مدام چک میکنم نه فقط رو نوا
          تلاشت برای بد جلو دادن ماشینهایی که شاید زمای داشتی و مشکل از اون ماشین بوده که بخوای تعمیم به همه بدی کار به جای نمیبره

          موافقم ۱
          مخالفم ۵
        7. مهدی

          ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1235 ديدگاه)

          داداش لطفا ادا در نیار که ماشین من تک استارته 😁 خاصیت کاربراتور و پمپ بنزین مکانیکی اینه. دو روز که ماشین روشن نشه بنزین تو پیاله کاربراتور تبخیر میشه و چیزی نمی‌مونه که تو سیلندر بره پمپ بنزین هم چون مکانیکی هست قبل از استارت نمیتونه بنزینی رو برسونه به کاربراتور در نتیجه یا باید اینقدر استارت بزنی که پمپ مکانیکی کار کنه و بنزین به کارب بده یا خودت مستقیما بنزین تو مخزن کارب بریزی در آخر هم باید چند بار بزنی رو پدال گاز که بنزین از تو پیاله پاشیده بشه تو اینتک که موتور رو روشن کنه در ثانی یجور از دمای کارکرد موتور حرف میزنید انگار بقیه ماشینها دمای کارکردشون ۳۰ درجست! داداش خب همه ماشین ها تو همین دما کار میکنن. دلیل گرما ضعف عایق و حرارت بیس از حد گیربکس و اون فن مکانیکی هیولا که تو دور دو هزار اندازه ۶ هزار سی اف ام باد میده سمت موتور که بخشیش رو هم به کابین منتقل میکنه

          موافقم ۵
          مخالفم ۲
        8. ali(chevynova)

          ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (5833 ديدگاه)

          ادا رو شما داری با کامنتهات درمیاری
          کلا یچیزی شنیدی اومدی داری تکرار میکنی
          وقتی چندتا پدال بزنی تلمبه شتاب بنزین رو وارد میکنه و در واقع کار ساسات رو انجام میده
          وقتی میگم تا الان آمریکای نداشتی همینه دیگه
          دوست داشتی بخری به هر علتی نشده داری ازشون بد میگی

          موافقم ۱
          مخالفم ۵
        9. مهدی

          ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1235 ديدگاه)

          اینا‌ رو بهت میگم که یاد بگیری یه چیزی . وقتی بنزینی تو پیاله کاربراتور نباشه پمپ شتاب چی رو آخه پمپ کنه ؟ راحت بگم اندازه دو برابر سنت فقط کاربراتور باز کردم سرویس کردم 😁 جدا از این اصلا شما نمیدونی ساسات چی هست! ساسات با وکیوم گیربکس مثل این میمونه که پیچ سلو رو زیاد کنی . خدا وکیلی اینهمه آمریکایی آمریکایی می‌کنی چیزی هم که بلد نیستی رفیق 😁

          موافقم ۵
          مخالفم ۱
        10. ali(chevynova)

          ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (5833 ديدگاه)

          من خیلی وقته متوجه شدم از آمریکای فقط چیزی که میدونی اونکه ۸ سیلندر دارن و ۶ همین
          عملکرد تلمبه شتاب رو وقتی ندونی دیگه مشخصه هیچ چیز نمیدونی
          فقط شنیدی پیش چند تا مکانیک یه چیزی وگرنه عمرا اگه حتی پشت یه آمریکای بوقم زده باشی

          موافقم ۱
          مخالفم ۵
        11. مهدی

          ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1235 ديدگاه)

          نمی‌دونم چرا تا این حد گارد داری نسبت به یاد گیری. قطعه ای که بهش میگن تلمبه شتاب توی مخزن کاربراتور تعبیه شده و وقتی بنزینی تو مخزن نباشه چیزی نیست که بخواد پمپ کنه سمت ژیگلورها. واقعا درک این موضوع اینقدر سخته؟ آیا فکر می‌کنی ماشین با هوا روشن میشه؟ حالا اگر فکر می‌کنی من فرق ۶ و ۸ رو نمی‌دونم باشه ایراد نداره ولی یه چیزی یاد بگیر که بتونی با دو نفر آدم بحث منطقی کنی

          موافقم ۵
          مخالفم ۰
  20. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (511 ديدگاه)

    ماشین بی نظیریه از زمان فیلم راکی عاشقش شدم

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  21. Amir mahdi @-1387

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (49 ديدگاه)

    همشون زیبا ولی پونتیاک زیبا تر قوی تر

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  22. حمیدرضا

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    تودوزی کورت🥰🥰🥰😍

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  23. حمیدرضا

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    پونیاک فایر برد ترنس ام

    ( پرنده آتشین ) = ققنوس = سیمرغ

    موافقم ۰
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا