خودروهای سنگین

قرارداد نیکولا برای تأمین ۲۵۰۰ دستگاه کامیون حمل زبالهٔ الکتریکی

شرکت نیکولا با یک شرکت دفع زباله در ایالات‌متحده بنام «ریپابلیک سرویس» (Republic Services) قراردادی را برای تأمین کامیون‌های حمل زباله منعقد کرده است. به‌عنوان بخشی از این قرارداد، نیکولا ۲۵۰۰ دستگاه کامیون زبالۀ الکتریکی را برای این شرکت تولید خواهد کرد درحالی‌که امکان درخواست ۲۵۰۰ دستگاه دیگر هم برای آینده وجود دارد. ریپابلیک دومین شرکت بزرگ حمل و دفع زباله در ایالات‌متحده است و بنابراین این قراردادِ کاملاً بزرگی محسوب می‌شود و بخشی از بازار حمل‌ونقل را هدف قرار داده که اکثر سازندگان خودروهای الکتریکی از آن غافل مانده‌اند. فعلاً اما کامیون حمل زبالهٔ نیکولا فقط در دنیای مجازی وجود دارد و صرفاً یک رندر از آن منتشر شده که طرحی آینده‌نگر با عناصر طراحی تیز و تهاجمی را نشان می‌دهد.

به گفتهٔ نیکولا، قدرت کامیون‌های حمل زبالهٔ الکتریکی روی ۱۰۰۰ اسب بخار محدود خواهد شد و در هردو نسخهٔ بارگیری از طرفین و بارگیری از جلو تولید می‌شود. این کامیون‌ها از پکیج باطری ۷۲۰ کیلووات ساعتی برخوردار خواهند بود و با هر بار شارژ خواهند توانست تا ۲۴۰ کیلومتر را طی کنند. نکتهٔ جالب اینکه برخلاف رویهٔ معمول که کامیون‌ها به‌صورت شاسی کابین به شرکت‌های حمل زباله تحویل داده می‌شوند و نصب قسمت حمل زباله توسط شرکت‌های دیگری صورت می‌گیرد، نیکولا کامیون‌ها را به‌صورت تکمیل‌شده به شرکت ریپابلیک خواهد داد. بنیان‌گذار نیکولا «تروور میلتون» در بیانیه‌ای گفته است:

قوای محرکهٔ کامیون نیکولا Tre برای کاربری حمل زباله ایده‌آل است زیرا همان باطری‌ها، کنترل‌ها، اینورترها و اکسل‌های الکتریکی را به اشتراک می‌گذارد. با اشتراک‌گذاری پلت‌فرم Tre، ما می‌توانیم با استفاده از قطعات یکسان، هزینه‌های هردو برنامه را کاهش دهیم

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. AMG///

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (581 ديدگاه)

    بابا این سوسول بازیا چیه
    یکی ازین بنزای ۵۰ سال پیش بایکی ازین ولوو سوسماریا با یکی ازین ایسوزو ها بهشون بدین راحت شن دگ
    همه چیو ما باید بهشون بگیم…

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۳
  2. Hamidreza

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1774 ديدگاه)

    واقعا ب شدت با الکتریکی شدن کامیون ها و کشنده ها و اتوبوس ها موافقم
    میزان آلودگی اونها خیلی بالاس ! و در ضمن چون بیشتر استفاده عمومی ازشون میشه خیلی اهمیت نداره ک درون سوز باشن
    ولی بنظرم باید این ماشین ها و ماشین های عمومی دیگه و ی سری ماشین های شهری الکتریکی بشن اما ب انجین های ۱۲ سیلندر و ۱۰ سیلندر و ۸ سیلندر دست نزنن تا لذت انجین های درون سوز پایدار بمونه
    یعنی آقای صدای بعدی وجود نخواهد داشت با این روندی ک پیش میره …

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۱
  3. محمد

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    ببین چقدر پیشرفت کردند که کامیون های حمل زباله هاشونم میخوان الکتریکی کنن
    حالاما کجا انها کجا

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۱
  4. نامجو

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2857 ديدگاه)

    بخش خصوصی نشون داده نه نها در زمینه های متعارفی مثل ساخت محصولات مصرفی و خدمات، بلکه در ساخت تجهیزات نظامی پیشرفته و صنعت فضایی و ماهواره ای و زیرساختی هم خیلی بهتر از دولت ها کار میکنن.
    برای استارت اولیه حمایت دولت لازمه ولی همینکه بازار خودش رو گرفت و چرخ صنعت کار افتاد دیگه ادامه وجود دولت در اون صنعت مایه فساده مثل تمام صنایع ایران و به خصوص گاری سازیمون. توی چین و امریکا دیگه دورانی که دولت ها مشوق های مالیاتی برای خودروهای الکتریکی پرداخت میکردن تموم شده ولی الان هم مصرف کننده ها و هم کسب و کارها در هر دو کشور تمایل عجیبی به این نوع خودروها دارن نشون میدن.

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۲
    1. حسن خان

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تو غرب اتفاقا دولت از استارتاپها حمایت نمیکنه.
      مردم خودشون حمایت میکنن. صندوقهای سرمایه گذاری هستن میان فاندهای ریسک پذیر ایجاد میکنن. کار این فاندها سرمایه گذاری رو استارت اپها هستش. ممکنه استارت اپ ورشکسته بشه یا به سود برسه.
      اصل کلی سرمایه گذاری این فاندها اینطوریه: یه صندوق سرمایه گذاری کلی متخصص این کار داره که با بازار و تکنولوژی اشنا هستن. شاید بد نباشه بدونین خیلی از مهندسا تو زمینه های مختلف جذب صندوقهای سرمایه گذاری میشن چون اون اقتصاددان شاید از تکنولوژی هیچی ندونه یه مهندس لازم داره از تکنولوژی سر در بیاره. این گروه میاد روی ۲۰ تا استارتاپ سرمایه گذاری میکنه تا این ۲۰ تا به سرانجام و سوددهی برسه. به این میگن سبد. اما تو این سبد ممکنه ۵ تاشون ورشکست بشه. یعنی ۲۵ درصد ریسک داشته. اما و اما ۱۵ تاش به سود میرسه. یعنی ۷۵ درصد بازدهی داشته. برا همینه تو سطح سرمایه گذاری میگن سرمایه رو تو چیزای مختلف بزار. مثلا طرف ۱ میلیارد دلار ثروت داره. ۲۵۰ میلیون دلارشو تو املاک میزاره. ۲۵۰ دلارشو سهام شرکتای های تک میخره. ۲۵۰ میلیون دلارشو یه فاند برای سرمایه گذاری ریسک پذیر اختصاص میده. ۲۵۰ میلیون دلارشو به صورت طلا یا اوراق قرضه دولتی نگهداری میکنه. بعد اون ۲۵۰ میلیون دلاری که برای فاند کنار گذاشته رو میگیره رو ۲۰ تا استارتاپ مختلف سرمایه گذاری میکنن.

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
      1. نامجو

        ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2857 ديدگاه)

        ممنون از توضیحات

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  5. m

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (256 ديدگاه)

    خیلی عالی میشه شهر مدرن با کامیون حمل زباله الکتریکی !

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۰
  6. net

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1683 ديدگاه)

    امریکا در همه زمینه ها پیشرفته ترین هست در دنیا

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۱۱
    1. حسن خان

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2 ديدگاه)

      از نظر اختراعات سالانه اما سوئیس اوله. بعدش سوئد.
      اما امریکا چون ۴۰۰ میلیون جمعیت داره تعدادشون بیشتره.
      اما به نظرم تنها کشوری که پروژه های واقعا خفن اجرا میکنه سوئده.
      اون دستگاه رمزنگاری سوئیسی رو یادته؟ کل ادماش سوئدی بودن. اما تو سوئیس شرکتا ایجاد کرده بودن. بعد سالای ۱۹۷۰ یه ریاضی دان سوئدی وارد شرکت میشه و شرکت رو متحول میکنه و دستگاه های زیادی به ایران کشورای عربی و چین و این کشورای مختلف میفروشه. اون ریاضیدان قبلش متخصص بخش رمز اطلاعات سوئد بوده.
      بزرگترین جاسوسی بر علیه شوروی رو سوئد اجرا میکرد. از نظر تکنولوژی هنوز لو ندادن. بزرگترین سفارت رو تو مسکو داشت و شوروی اون موقع همیشه میگفت سوئد چرا سفارت به این بزرگی داره؟ بعد فروپاشی شوروی میگفتن سفارتش پر دستگاه های جاسوسی و شنود بودش. حتی دستگاهی اختراع کرده بودن لرزش دیوار رو تحلیل میکردن. حالا چطوری نمیدونم. اما باهاش شنود میکردن. NSA که همه رو داره نظارت میکنه سرچشمه ش به سوئد میرسه. وقتی سوئد اولین کامپیوترشو ساخت زد تو کار جاسوسی. حتی تو فنلاند به صورت مخفی شبکه برق شوروی رو شنود میکردن. سیگنالهاشو. حالا چطوری منم نمیدونم. چون شبکه برق شوروی به فنلاند متصل بود. مثل الان که شبکه برق ایران به عراق وصله و برق صادر میشه. حالا از خطوط برق چطور اطلاعات میفرستادن رو نمیدونم. یا اصلا میشه از خطوط برق اطلاعات فرستاد رو خبر ندارم. میدونم یه دستگاهایی هست برق خونگی رو میشه باهاش کنترل کرد اطلاعات فرستاد. اما خطوط بین شهری رو مطمئن نیستم چطوریه یااصلا میشه یا نه
      یه ضرب المثل هستش میگفت اطلاعات میخوایی برو استکهلم.

      موافقم ۴
      مخالفم ۴
      1. Mohammad.khalili

        ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (14 ديدگاه)

        جمعیت امریکا ۳۳۰میلیون نه ۴۰۰ میلیون

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    2. " Swedish Arrogant Tiger "

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1674 ديدگاه)

      این حرف رو خیلی جاها دیدم، ولی همیشه به همین صورت
      کلی و بدون دلیل!

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  7. حسن خان

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    البته تو این زمینه پروژه ی ولوو رو بیشتر میپسندم. اون کامیونای الکتریکی ولوو خوبیش این بود قطعاتش با کامیونای معمولی مشترکه و تو سرویس و نگهداری به مشکل برنمیخورن.
    کامیونای تسلا و نیکولا فکر میکنم برای ۱۰ سال اینده به بلوغ میرسن.

    موافقم ۲
    مخالفم ۳
  8. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1674 ديدگاه)

    کامیون الکتریکی برای حمل زباله با ۱۰۰۰ اسب قدرت؟
    لعنتی ها کشنده ها به این میزان توان نیاز ندارن!
    البته اسب های یک موتور دیزل با سایر پیشرانه ها
    تفاوت بسیاری داره.
    *الان توضیح ندید واحد اسب یکیه، عمقشو بگیرید!

    موافقم ۳
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا