ام وی ام MVMایران خودروسایر خودروهای داخلی

مقایسه MVM315 با 206 تیپ 5

همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء استفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند. یکی از این محصولات ۲۰۶ هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده. از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر مردم را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه. یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین۲ است که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست. حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید. ضرری که ندارد!

ام وی ام 315 در برابر پژو 206
ام وی ام ۳۱۵ در برابر پژو ۲۰۶

طراحی بیرونی
ابتدا از ۲۰۶ شروع می کنیم. از سال ۲۰۰۱ که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که ۲۰۶ ماشین زشتی است. با اینکه ۲۰۶ پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.

پژو 206
پژو ۲۰۶ از سال ۹۸ تاکنون در ایران به همین شکل باقی مانده

به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را ۱۵ سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد. اما رقیب ۲۰۶ یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل کننده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست. البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام  این است که جلوی این ماشین شباهت به جلوی ۲۰۶ دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش است نه در جلو. استفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و استفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.

MVM 315
MVM 315

در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی است و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون. اما مطمئن باشید که بعد از خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه.

طراحی داخلی

داشبورد متفاوت ام وی ام 315
داشبورد متفاوت ام وی ام ۳۱۵
داشبورد پژو 206
داشبورد مدرن پژو ۲۰۶

شما در کابین ۲۰۶ یک طراحی اروپایی دهه نودی می بینید و در کابین mvm یک طراحی چینی پر زرق و برق. طراحی mvm در نگاه اول ممکن است دلربا و فریبنده باشد ولی بعد از مدتی خسته کننده میشود همچنین کیفیت پایین مواد به کار رفته در داشبورد به مشکل خسته کننده شدن دامن زده در حالی که در ۲۰۶ عکس این قضیه هست و میدانیم که تمام افرادی که ۲۰۶ دارند هیچ وقت مشکل خسته کننده شدن نداشتند. پس، برنده طراحی داخلی : ۲۰۶
پیشرانه
حجم موتور پژو ۱۵۸۷ سی سی است که از موتور ۱۴۹۷ سی سی mvm چیزی حدود ۱۰۰ سی سی بزرگتره. پس به ما اینو می فهماند که ۲۰۶ بیشتر از mvm تشنهٔ بنزین است. اما قدرت هر دو ماشین یکیه و موتور هاشون نیرویی معادل ۱۱۰ اسب بخار را در دور موتور ۵۸۰۰ به چرخ های جلو وارد میکنند. اما تفاوت اصلی اینه که پژو ۲۲۰ کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره.
حداکثر گشتاور ۲۰۶ و mvm , جفتشون ۱۴۰ نیوتون بر متر می باشد اما ۲۰۶ در دور موتور ۴۰۰۰ به این مقدار میرسد ولی mvm در دور موتور ۴۵۰۰ . یعنی ۲۰۶ زودتر به حداکثر گشتاور میرسد. پس ۲۰۶ بخاطر گشتاور بهتر و وزن کمتر، شتاب بیشتری نسبت به mvm دارد در نتیجه برنده پیشرانه : ۲۰۶

امکانات

ماشین های چینی را می توان در یک جمله خلاصه کرد «گول زننده». البته بعضی هاشون مثل همین mvm 315 یا جیلی و گریت وال در کل ماشین های خوبی‌اند اما بقیشون ساخته شده اند تا گول بزنند. چینی ها خوب یاد گرفتند که چشم مشتریان خود را با استفاده از امکانات نسبتاً زیاد و لوازم های مختلف و آپشن های گوناگون، کور کنند. پس میتوان حدس زد که برنده امکانات این مقاله چه ماشینی هستش. اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم.
ترمز :چرخ های جلوی mvm دارای ترمز دیسکی و چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای هستند که مجهز به سیستم ABS میباشند. در ۲۰۶ هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – EBR میباشند. پس ۲۰۶ ترمز های بهتری دارد.

ام وی ام MVM315
ام وی ام MVM315

امکانات رفاهی : هر دوی این خودروها از امکانات نسبتا مشابهی بهره می برند که مهمترین آنها بدین شرح است:
پژو : ۱- کنترل اتوماتیک تهویه ۲- تنظیم برقی آینه ها.
ام وی ام : ۱- سیستم پخش mp3 با پورت USB ۲- تنظیم برقی چراغ های جلو ۳- سنسور دنده عقب.
بنظر نمی رسد که بخش امکانات رفاهی برنده خاصی داشته باشد!

امنیت
امروزه بخش به ظاهر بی اهمیت امنیت بسیار مورد توجه قرار گرفته مثلاً هفته پیش دیدیم که چطور کارشناسان خودرو volvo V40 را بهترین هاچ بک سال انتخاب کردند زیرا در این ماشین می‌توانید نوآوری های بسیار زیادی در بخش امنیت ببینید مثلاً ایربگ برای عابران یا سیستم ترمز اتوماتیک یا سیستم تشخیص عابران پیاده و یا سیستم به خاطر آوردن علائم جاده به راننده. که همهٔ اینها سیستم های بسیار جالبی هستند که متاسفانه نمیتوانم در این مقاله به بررسی آنها بپردازم. اما دو ماشین مورد بحث ما هم سیستم های نسبتاً مناسبی دارند. مثلاً هر دو ماشین در مجموع دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارند و مجهز به قفل مرکزی با ریموت و کمربند های سه نقطه ای پیش کشنده هستند (تروخدا فرق امنیت این ماشین ها را با امنیت volvo ببینید در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه). از فرق های ۲۰۶ و mvm 315 می توان به داشتن آژیر برای mvm و داشتن سیستم قطع سوخت هنگام تصادف برای ۲۰۶ اشاره کرد. اما حرف آخر را ستاره ایمنی میزند که هر دو ماشین دارای چهار ستاره هستند اما پژو چهار ستارهٔ خود را از euroncap و mvm از c-ncap گرفته ( c-ncap یک شرکت چینی هست که آزمایش های آسان تری نسبت به یوروکاپ میگیرد) نظر همه کارشناسان این است که ستاره های چینی را باید نسبت به ستاره های اروپایی، کمتر شمرد. پس این یکی به نفع پژو ۲۰۶

سواری
پژو دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره. از ایرادات این ماشین میتوان به فضای کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.
حال میرسیم به mvm . چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید. لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر است را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران استفاده کنیم.

پژو 206
۲۰۶ با عمری بیش از یک دهه

نتیجه گیری کلی
این قسمت برای کسایی هست که حوصله نداشتند مقاله را بخوانند. من در این قسمت کل مقاله را در یک مقایسه خلاصه کردم اما برنده را اعلام نمیکنم چون واقعا این دو ماشین مثل همند و انتخاب این دو یه جورایی سلیقه ای میشه؛ و من به عنوان یک انسانی که واسه خودش سلیقه ای داره نه به عنوان یک نویسنده، ۲۰۶ را ترجیح میدم البته به شرطی که دویست و شیشی که با پسوند ایرانی تولید میشه، هیچ فرقی با دویست شیش سال پیش نداشته باشه مگرنه مجبورم mvm را انتخاب کنم. امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. قابل توجه مسئولانی که چند وقت پیش در رسانه ها گفتند؛ ( ۲۰۶ چه ایرانی باشد چه فرانسوی چه باکیفیت باشد چه بی کیفیت واسه مردم فرقی ندارد و فروش خود را میکند) و این مقاله ثابت میکند که اینطور نیست و اگر مردم احساس کنند که ۲۰۶ در حال پسرفت هستش رو به محصولات چینی می آورند.
به امید روزی که همین خودروساز باعث افتخار ایران و ایرانی باشد.

مقایسه ۲۰۶ و mvm 315 در یک نگاه :

پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر ۲- پیشرانه و شتاب بهتر ۳- ایمنی بهتر.
ام وی ام : ۱- امکانات رفاهی بیشتر ۲- مصرف کمتر.
فراموش نکنید که امتیاز قسمت «سواری» داده نشده و آن بستگی به نظرات شما داره.

اندازه ها و ابعاد
مشخصات
پژو ۲۰۶
ام وی ام MVM315
طول خودرو
۳۸۲ cm
۴۱۴ cm
عرض خودرو
۱۶۵ cm
۱۶۸ cm
حجم فضای صندوق عقب
۲۴۵ لیتر
گنجایش مخزن سوخت
۵۰ لیتر
فاصله بین دو محور
۲۴۵
۲۵۳
وزن
۱۰۵۴
۱۲۰۰

نویسنده: امیر وزیری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱,۵۲۸ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام من یک 206تیپ2دارم که با100تاایرانی یا چینی عوض نمیکنم وهمه چی این ماشین اصلی هستش حتی لنت وماشین چینی هم دوست ندارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیر

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان بایدقبول کردکه تکنولوژی واستاندارداروپاباچین خیلی متفاوت هستش وکیفیت اجناس چین دربازارایران بسیار پایین وازنظرایرانیان جنس اروپایی بازار بهتری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hesan

      ۱۵ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (484 ديدگاه)

      ماشین فرانسوی رو دارین با ماشین چینی مقیاس می کنید؟!
      متاسفم واسه بعضی افراد!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سام

        ۱۵ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (8 ديدگاه)

        من 206 داشتم و 315 سوار شدم ولی هیچ کدوم از نظر کیفیت به گرد پای ال90نمیرسه عالیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Ali Kaveh

        ۱۶ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (91 ديدگاه)

        نه خیر . داریم یه ماشین ….و طنی رو با یه ماشین….. چینی اونم از رو بدبختیمون مقایسه میکنیم .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. نیما

        ۱۷ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (793 ديدگاه)

        حتما داشبورد 206 از ال 90 کمتره اره؟
        ای بابا من کجای ال خوبه
        بخدا همه بخاطر موتورش میخرنش
        من مبینمش میگم قوطی کبریت
        مکعب ال نود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. جمشيد

    ۱۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متاسفم برای مردم که با این همه ثروت کشورمون باید چه ماشینهایی سوار بشیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۱۶ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (43 ديدگاه)

      واسه مردم بدبختمون متاسفم که باید رنج داشتن چنین ماشینایی رو تحمل کنن.قوربون همون ماشینای ژاپنی و آمریکایی و آلمانی 30سال پیش موجود توی کشور بر من..به خدا می ارزن به این ماشینای ایرانی و چینی..حتی با این که اینقدر کار کردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. امیر

    ۱۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در پیرو حرف دوستمون منظور وزیر اقتصاد از 25 تورم احتمالان فقط وانت پیکان بوده اونم نه دوگانه سوزش ….. و چیزی که خیلی جالبه سایت ها و اکثر فروشنده ها اعلام میکنن مردم تمایل به خرید ندارن بعد جالب تر اینه همش گرون تر میشه اونوقت … خوبه مردم پول ندارن ( نمونش خود من دیگه باید همین پراید و بزارم تو پارکینگ استهلاک بیشتر نخوره ) اگر درآمد مردم زیاد بود و پول داشتن میخریدن قیمتا چی میشد ؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ZIDE

    ۱۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط 207

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد.ف

      ۱۵ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (447 ديدگاه)

      منظورت 206+ است؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نیما

        ۱۵ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (793 ديدگاه)

        اره خدایی 206+ خیلی بهتر از 206
        واقعا هم اتاقش قشنگتره اما سفتو رفتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. علی

    ۱۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    الان با چند سال پیش فرق کرده ، راس میگن دیگه الان 206 ماشین زنانه به حساب میاد. چرا حرف حساب رو بعضیا قبول نمی کنن در ضمن واسه خودم متاسفم که تو جامعه ای دارم زندگی میکنم که بین این همه ماشین خفن باید راجع به 206 و ام وی ام نظر بدم جفتشون آشغالن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۱۵ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      بابا نظر سنجی در مورد ایناست نه بی ام دبلیو نه بنز نه پوزشه
      حرکی ننظری نداره واجب نیست نظر بده
      همین اشغالی که میگی ارزوی خیلیاست
      اره خیلی همینم ندارن
      باز میگه 206 زنانست
      مثل مرد قاجار حرف میزنن بعضیا
      با 30 تومن ی مردونه بزار برامنو بخریم
      دوران پارس سمندو 405 مرد
      چی میخری با 30 تومن مردونه باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مکانیک

      ۱۶ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      حرفتوواقعا قبول دارم آئودی s7زده55000دلارببین چیه واقعامفته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. علیرضا

    ۱۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    با آقا مجید گل به شدت موافقم ماشینی که حرفشو میزنیم باید نگاهی به قیمتش هم کنیم که می ارزه یا نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. pourya

    ۱۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من همه ی نظرات رو تقریبا خوندم ، و به این نتیجه رسیدم که هرکی هر ماشینی داره از اون تعریف میکنه !
    حالا سوال من اینه که، این 206 که شرکت ایران خودرو وعدشو داده که حدوده 40 50 درصدش تولید داخله، آیا همچنان برتر از خودرو mvm315 که از خیلی جهات سر تر از 206 ؟
    من یه نمونه برای شما دوستان مثال میزنم : خودرو پرشیا سال ، که مهندسین خوش ذوق ایرانی توش دست بردن ! آیا تا به حال سواره این خودرو شدید ! هزارو یک ایراد داره ! پس این میتونه دلیلی باشه که خودرو جدید 206 یک قرونم ارزش نداره !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. zondar

      ۲۴ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      عینه رانا که اشغالی بیش نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. abtin

    ۱۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    والا دیگه کم کم ۲۰۶ باید سفرشو جم کنه بسه دیگه چقدر ماشین تکراری مگه تا چند سال یه برند با یه قیافه تو یه مملکت میدان بازار آخه ما هم باید با تککنلجی بریم جلو همش تکرار تکرار مدل ۸۳ با ۹۲ هیچ فرقی‌ نمی‌کنه واقعا اعصاب خورد کن شده..حمصهین ماشین اسطوره ای‌ نیست آخه چی‌ داره نون خشک تو قحطی حد عقل این چینی‌ ها یه قیافه و ۴ تا چیز جدید با تکنلجی روز دارن تازه با همهٔ این ادعا اطفار‌های ۲۰۶ یدکیشم که همش داره چینی‌ می‌شه !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حافظ

    ۱۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    یادمه ال90 که تازه وارد بازار شده بود همه اونو با پراید مقایسه می کردند اما حالا….. این اقاهم206بیست سال پیش رو با mvm315 مقایسه میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. رسول

    ۱۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اشکال کار اینجاست که دولت خیلی هوایه این خودروسازارو داره ((((((باید یه زره فشار بیارن رو این خودروسازها تا بلکه یکم هم به فکر مردم و کیفیت خودروهاشون باشن))))))با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. صالح

      ۱۶ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خب عزیزم دولت که نمی تونه به خودش فشار بیاره…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. رسول

    ۱۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اشکال کار اینجاست که دولت خیلی هوایه این خودروسازارو داره ((((((باید یه زره فشار بیارن رو این خودروسازها تا بلکه یکم هم به فکر مردم و کیفیت خودروهاشون باشن))))))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. فرید

    ۱۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من یه ۲۰۶ مدل ۸۸ دارم که واقعا ازش راضیم علتشم اینه که با توجه به دوری محل کارم (۲۵km) و مسافرت های کاری وتفریحی تا حالا نزدیک۱۰۰۰۰۰kmباش رانندگی کردم
    هنوز مثل روز اوله وسروصدایی توش نیفتاده (واقعا کم استهلاکه)شتاب ومصرفشم عالیه

    بعضی ازدوستان که نظر میدن انگاریادشون رفته که کجا زندگی میکنن یا تو رویان
    ( تنوع ).عجب کلمه ایی
    اگردنبال این کلمه اید mvm خوبه
    من به دوستای جوون و اکتیو ۲۰۶ رو پیشنهاد میکنم(البته ایرانیش رو نمیدونم)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. :)

    ۱۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    اون طور که من تو خیابونا دیدم [با اینکه خیلی از اون جلوپنجره ش بدم میاد] نمای پشت و پهلوی mvm315 زیبا و معقوله ، هم مدرنه هم خیلی اغراق آمیز و فضایی نیست . اما با این حال 206 به آدم حس بهتری میده ، مخصوصا اتاقش .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. امید

    ۱۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان به نظر بنده 206 بدونه تردید عملکرد بهتری دارد در ضمن ماشین چینی معمولا کپی برداری از کحصولات دیگر شرکت ها هست.وقتی 206 داری حداقل یه ماشین با اصل و نصب گرفتی!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. علی قنبری

    ۱۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    315 خیلی خوشگلتر از 206 به نظر من باید از محصولات جدید استقبال کرد هر چند چینی باشه.طراحی 206 مال 15 سال پیشه و ما از بس ماشین قشنگ ندیدیم سلیقمون صفر شده و هنوز فکر میکنیم 206 ماشین قشنگیه.من 315 سوار شدم واقعن آدم احساس امنیت میکنه ولی داخل 206 هرچند که امنیتش بد نیس ولی احساس امنیت خیلی کمه.206 برا آدمای هیکلی خیلی کوچیکه ولی داخل 315 خیلی جادار تر از 206.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. علی

    ۱۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    ببینین ما ایرانی ها به دلیل حضور 405و504و… در ایران واستقبال خوبی که ایران از این خودرو ها داشت(ان هم به دلیل عدم وجود رقیب قدر در سال عرضه) به خودروی پژو علاقه واعتماد داریم(بدون شک).اما این دلیل نمی شود که خودرویی با طراحی روز (هر چند هم کپی شده) را به خودرویی که چندین سال از عرضه ان گذشته است ترجیح دهیم.بسیاری از خودرو های چینی بهتر از سمند و پراید است .اگر کیفیت ساخت را مد نظر قرار دهیم باید بگوییم که به توجه به این که به زودی تقریبا تمام206 ساخت داخل خواهد شد،کیفیت315 خیلی بهتر از ان خواهد شد.همین الان هم فکر نکنم که از ان بد تر باشه.بعضی مردم ایران وقتی به چیزی عادت کردند از ان دست نمی کشندمثل پیکان40سالهوپراید20ساله و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مکانیک

    ۱۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام به دوستان
    206برای سال1998هست ازنظرایمنی درتست تصادف 3 ستاره از5ستاره گرفته قدرت موتورش1600cc110بخاره(تیپ5و6)
    MVM315برای سال2008هستش تست ایمنیش از5ستاره4تاگرفته قدرت موتورش1500cc109بخاره ازنظرآبشن315از206برترهازنظرایمنی315برتره ازنظرمصرف سوخت وقدرت315برتره
    حالا شرکت mvmبایکی ازشرکت های انگلیسی کارمیکنن من لیسانس مکانیکم تست های تصادف های 315با207دیدم که 315پیروزبیرون امد(البته 206درمقابل207عددی نیست)من خودم فقط بخاطربرند چینش نمی خوام مگرنه واقعاواقعااز206و207برتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Hossein

    ۱۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    تمام مطلب و همه کامنت ها رو با دقت خوندم
    حالا میخوام ازتون بخوام با حوصله و دقت این چند پاراگراف رو هم بخونید ;)
    ممنون…
    اول بگم که این چیزا همه اش تجربه خودم هست و به عینه و ملموس انجام دادم و حسشون کردم
    از ماشین اول شروع میکنم :
    صبا مدل 86 با انژکتورSIEMENS بود ، باهاش شتاب صفر تا صد توی حالت بهینه 16ثانیه به صورت میانگین میزدم و از نظر موتوری پراید واقعا عالی هست و شتاب اولیه اش حرف نداره و اندک مشکل مانوریش هم با یکم کپ کردن و لاستیک پهن تر حل شد ، آفرین و خسته نباشید به شرکت کیا موتور واقعا گل کاشتن با این طراحی بدنه و موتور ، حتما میدونید موتور پراید امکانات عالی و دردسترسی واسه تیونینگ داره
    ماشین دوم یه 206 تیپ 2 با موتور 1.4 TU3A با گاز برقی مدل 90 بود که تقریبا قیمتش 3 برابر ماشین قبلیم بود ولی متاسفانه شتابش از لاک پشت هم کمتر بود و با وجود ارتقاء ECU و تعویض شمع های تک زمانه با 2 زمانه سوزنی و لاستیک و …
    شتابش در حالت میانگین 17.8 بود :(
    و در کنار مزایای محدودش 100هزارتا عیب نسبت به پراید داشت
    1. دید کم آینه وسط و دنده عقب به علت پهنای زیاد ستون عقب و نبود شیشه کوچک مثلثی درب عقب و انحنای سقف ماشین و کوچک بودن شیشه عقب که اکثر ماشین ها این مشکلو ندارند ، دوستان حتما میدونید که 206 اصلی یه ماشین مینی هست که 2 در هست و این مشکل درش وجود نداشت چون صندلی های جلو مکانشون به مرکز ثقل ماشین نزدیکتر بود(طول خودرو یکم افزایش یافته)
    2.کنس وسط که دنده روی آن قرار دارد صاف طراحی نشده ، واسه همین موقعی که پاتون رو روی گاز میذارید یا باید پاتونو کج بذارید یا نصف پاشنه پاتون(قسمت داخلیش) توی هوا باشه و خستگی زیادی برای پا ایجاد میکنه
    3.فضای بسیار کم برای سرنشینان عقب
    4.قربونش برم واسه تیپ 2 سر صندلیهای عقبشو هم برداشتن
    5.گاز برقیش بزرگترین ایراد شتابی این ماشین هست ، دوستان میدونید که گاز های سیمی با 1 فشار پا و کشش سیم گاز کل دریچه رو باز میکنه و شتاب آنی به ماشین میده که این مورد واسه 206های تیپ 2 جدید با گاز برقی وجود نداره و ECU چینی هم فرماندهیش بسیار بد و ضعیف هست و امکان تعویضش به راحتی امکان پذیر نیست(راهکارش اینه که موقع شتاب اول دریچه رو باز کنید)یعنی با دور موتور 4-5(دریچه نیمه باز) کلاچ رو رها کنید که این باعث آسیب جدی به بدنه و لاستیک و پلوس و دسته موتورها میشه
    موندم چرا کلاچشو برقی نکردن بجای گاز که آدم توی ترافیک اینجوری به غلط کردم و پادرد نیوفته !!!
    6.دید بسیار کم جانبی ، یعنی اگه شما بخواید از 1 کنار گذر وارد مسیر اصلی بشید و توی زاویه آینه نتونید بغلو خوب ببینید و نیاز باشه که به بغل نگاه کوتاه و لحظه ای داشته باشید ، متاسفانه بجز سر صندلی های غول آسای جلو و ستون وسط و عقب ماشین هیچی نمی بینید و احتمالا یا باید توقف تقربیا کامل کنید یا بسپارید به ابالفضل یا از حفظ و بر اساس حافظه بصری در صحنه های قبلی دانندگی حرکت کنید (دید بسیار کم این ماشین و طراحی بسیار ضعیف یکی از هزاران علتی هست که رانندهای رالی علاقه ای به این اتاق ندارند)
    7.عقب خودرو بسیار بسیار سبک است و این باعث عدم تعادل خودرو برای پیچ ها و دست اندازها میشه ، دوستان حتما میدونید که این مشکلو شرکت پژو با ریختن سرب در کف خودرو حل کرده بود ولی مهندسین ایرانی عزیز حذفش کردن که یکم هزینه هاشون کم بشه( 206 توی دست اندازها به اصتلاح جفتک میزنه)اگه مسافرت هم برید که احساس میکنید بر مرکب اسب یا قاطر سفر می کنید
    8.یکی از بدترین و اعصاب خوردکن ترین مشکلات 206 اهرمک های قفل هاش هست که بعد از مدتی لق میشن و به سر و صدا میوفتن و درست بشو هم نیستن
    9.چون موتور ماشین رو مهندسین عزیزمون دستکاری کردن و خیلی داغ میشه ، توی فشارهای نسبتا طولانی مدت یا تابستان واسه روغن موتور مشکل جدی پیش میاد(فقط تیپ 2 این مشکل داره) ، دوستان حتما میدونید که شرکت پژو روغن 10-40 نیمه سینتتیک یا فول سینتتیک رو واسه این خودرو پیشنهاد داده که متاسفانه در دمای بسیار بالای موتور TU3A این روغن تبخیر میشه(وقتی موتور داغ هست درپوش روغن سر سیلندر رو بردارید و خودتون ببینید) و اگر هم برید سراغ روغنهای 15-50 یا 20-50 که در دمای بالا بهتر کارمیکنند اونوقت صبح های سرد واسه استارت زدن با ماشینتون مشکل بهم میزنید و حسابی این فامیلای مهندسای عزیزمون رو ذکر میگید
    و خیلی ایرادای دیگه …
    ولی با همه این مشکلات
    متاسفانه دیگه حتی 206 تیپ 5 و 6 هم تولید نمیشه که علتش هم بخاطر به بازار اومدن اون غورباغه زشت 40 میلیونی هست (207)
    موندم 206 تیپ 6 چی بهش اضافه شده جز 2 تا چراغ زشت و بی ریخت جلو و 1 داشبورد مسخره که باید بخریمش 40 میلیون تومان
    اما در مورد MVM باید بگم که این ماشینو اصلا نسبت به قیمتش نمی پسندم ، مخصوصا این که داخلش کرمی پلاستیکی هست و بعد از یکم آفتاب خوردن بوی پلاستیک کهنه توی کل ماشینو می گیره ، ترمز بسیار ضعیفی هم نسبت به بدنه سنگینش داره
    جالبه بدونید شتاب این ماشین با پراید برابر هست تا موقعی که حجم موتورش آخرای دنده 2 به داد این ماشین میرسه و خودشو محسوس نشون میده
    از معایب دیگه این ماشین گیربکس ضعیف و فانتزی اون هست در حالی که 206 تیپ 5 دارای موتور حرفه ای TU5 و گیربکس حرفه ای مناسبی درخور موتورش هست
    جالبه بدونید که من بعد از این ماشین ها سراغ ال 90(عروس زشت) رفتم که موتور عالی و امکانات مناسبی داره ولی متاسفانه قطعات اصلیش سخت و بد گیر میاد و قیافش خیلی پیرمردی و زشت هست
    در آخر هم گلف گل رو امتحان کردم که اونم یه ماشین خارق العاده فضایی هست که هر بلایی بخواید میشه سرش بیارید ولی باز قطعاتش گیر نمیاد و بسیار گران هست
    ای کاش تهرفه واردات ماشین کم بود که آدم مجبور نباشه این آشغالهای مربوط به دوره ماقبل تاریخ رو سوار بشه
    نتیجه :
    منظور از این توصیفات این هست که آیا چیزهای بهتری(فابریک) روی این ماشین ها کار میدهند یا خیر

    پراید: طراحی بدنه(از لحاظ دید رانندگی و راحتی) خوب ، مصرف عالی ، ظاهر متوسط ، موتور عالی ،شتاب اولیه عالی ، شتاب ثانویه ضعیف ، هزینه اقتصادی

    206 T2: طراحی بدنه(از لحاظ دید رانندگی و راحتی) آشغال ، مصرف(نسبت به موتورو شتاب و سرعت) زیاد ، موتور آشغال ، گیربکس عالی ،شتاب اولیه و ثانویه آشغال ، ظاهر عالی ، هزینه زیاد

    206 T5: طراحی بدنه(از لحاظ دید رانندگی و راحتی) آشغال ، مصرف خوب ، موتور عالی ، گیربکس عالی ، ظاهر عالی ،شتاب اولیه عالی ،شتاب ثانویه عالی ، هزینه زیاد

    206 T6: طراحی بدنه(از لحاظ دید رانندگی و راحتی) آشغال ، مصرف زیاد ، موتور خوب ، گیربکس ضعیف ، شتاب اولیه متوسط ،شتاب ثانویه عالی ، ظاهر عالی ، هزینه زیاد

    207 : طراحی بدنه تخمی ، مصرف زیاد ، موتور عالی ، گیربکس عالی ، شتاب اولیه متوسط ، شتاب ثانویه عالی ، ظاهر مسخره ، هزینه زیاد

    ال90 : طراحی بدنه خوب ، مصرف کم ، موتور عالی ، گیربکس عالی ، شتاب اولیه عالی ، شتاب ثانویه عالی ، ظاهر تخمی ، هزینه زیاد

    GLOF GOL : طراحی بدنه عالی ، مصرف کم ، موتور عالی ، شتاب اولیه عالی ، شتاب ثانویه عالی ، ظاهر خوب ، هزینه بسیار زیاد

    در آخر از نظر من بهترین ها مربوط به ، 206تیپ 5 و گلف گل و پراید هست که با تمام مشکلاتشون هنوز از MVM و بقیه هاچ بک های ایران یه سر و گردن بالا تر هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. mj

    ۱۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوستان به نظر من 206 خیلی از mvm چینی سرتره چه زیباییش چه قدرتش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. (BRUCE LEE(KONG FU

    ۱۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من 206 بهتر از MVM 315 است جون ام وی ام جینی است.به نظر من با همین پول بروید یک جن تو (پروتن)بخرید که با صرفه تر است .
    ممنوم
    بروس لی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. محمد رضا

    ۱۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    آخه باید به این نکته توجه شود که یکی از راههای درامد دولت همین خودروسازان هستند.اونوقت کدوم آدم عاقل باور میکنه که دولت بیاد راه درآمدی خودش رو محدود کنه یا زیر فشار بزاره.زمانی که نفت راحت فروش میرفت این خودروسازان از خدا بیخبر آزادانه تاخت و تاز میکردند حالا که خریداری برای نفت ما وجود نداره دیگه چه انتظاری از کنترل اینها دارید
    یک کلام ختم کلام:از خودمون میگیرن تو سر خودمون میزنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. امیر

    ۱۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    قابل توجه دوستان عزیز که: همین 206 رو الان داره چین میزنه. زیاد تعصب 206 رو نداشته باشین که کیفیتش خیلی پایین اومده. حداقل اون 315 رو چین میزنه و خودشم مونتاژ میکنه. 206 رو چین میزنه ایران جم میکنه دیگه واویلا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۱ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      آقا یه موضوع هست راجع به : (( طراحی مهندسی ))
      مثلا فاصله بین چرخ ها چقدر باشه و از صندلی و باربند و حتی محل انتن کجا یاشه که کمتر تعادل خودرو بهم بخوره و….
      او کی ؟
      تو خودرو چینی از این قبیل حرکات انجام نمیشه
      حالا هی بگید قطعه , قطعه …..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. شبیر

    ۱۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من 2 هفته پیش برای ثبت نام 315 رفتم نمایندگی اصلی… نمونه 315 آنجا بود و با کمک دوستانی که برای ثبت نام آنجا بودند به بررسی آن پرداختیم… یکی از معایب پر واضح این ماشین جنص مصنوعات بکار رفته در این ماشینه که بسیار ضعیفه! مثلا دیواره داخلی صندوق عقب رو میتونی توو دستت مچاله کنی!!! دید عقب ماشین به نظر من در حد صفره! من توو ایران اینقدر ضعف در دید عقب هیچ ماشینی ندیدم! رنگ ماشین هم بسیار ضعیف بود و انگار با پیستوله برقی رنگ شده بود!!! به هر حال من که 5 ماه منتظر ثبت نام این خودرو بودم! به طور کامل نظرم عوض شد… البته با تمام این اوصاف نمیتوان از طراحی زیبای این خودرو گذشت…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. sajad jokar

    ۱۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    آخه شما ها که mvm سوار نشدید برای چی نظر میدی? mvm سگ شرف داره به 206. یک چرخش می ارزه به 206. هر موقع که سوار شدی بعد بیا نظر بده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mvm

      ۱۶ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      به نظر من که mvm خیلی بهتر از 206.mvm از نظر سواری خداوکیلی حرف نداره.تنها اشکالی که داره اسم چین روشه و مردم میگن چین آشغال.اگر خواستی ماشین هاچبک بگیری فقط mvm 315 H.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نیما

      ۱۶ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      شما که سواری بگو به ما ما هم بدونیم
      تو شتاب 206 میخورتش
      تو اسپرت بودن 206 سرتره
      تو برندم که باز 206 سرتره
      تو امکاناتام که یکین تازه 206 با 5 تومن میشه در حد یه ماشین روز
      چیزایی میشه بهش اضافه کرد که 315 تو خوابم نمیبینه
      شقف پانورما 206 من دیدم فابریک 3 تومن بود
      315 چه هنری داره واسه رو کردن شما بگو ما که نداریو بدونیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. مسعود

    ۱۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    اول در جواب حسین آقایگم که:
    آخه کجای دنیا میان برای پایداری به ماشین سرب اضافه میکنن؟
    نه آقا جان
    اکسل عقب دوتا میله داره به اسم تورشن بار
    که ایرانی هاش جنسشون خشک تره
    همینطور کمک های عقب
    اینها خیلی در نرمی و تعادل ماشین تاثیر داره
    ضمنا اگز از پشت به 206sd نگاه کنین دوتا میله می بینین
    این یه مدل از اکسل پژو206 هست که بیشتر روی مدلRC اون نصب شده
    و تعادلش معرکست
    درمورد شتاب هم خودتون دیگه استادین
    میدونین که ایرانخودرو ماشیناش شانسیه
    وگرنه 206های تیپ 2 مدل 86 به پایین رو ببینین
    اکثرا از شتابشون راضی هستن
    تو این جدیداش هم من که 88 دارم راضیم ازش
    حداقل تابحال پرایدی منو نگرفته
    اما در مورد امکاناتش همین بس که سیستم مالتیپلکس 206 واقعا هیولاست
    شما با 150 هزارتومن میتونی لذت داشتن کروز کنترل و لیمیتر رو ببری
    یا اون آپشنی که جنابmax فرمودن بهش میگن چراغ همراهی
    که در 206 هم به راحتی با PPS میشه فعالش کرد
    باور کنین تو ایران کلی از آپشن هاش رو پیچوندن
    ولی بازم تو این رنج قیمت فکر نکنم رودستی داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۱۶ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      میدونی چرا از 86 به اینور شتابش کم شد
      چون دریچه گازشون برقی لیمیت شد
      کهمصرف ماشین بیاد پایین اما جون ماشینم گرفت
      اره واقعا خیلی امکانات داره 206
      میگم چنتاشو فقط که میشه گزاشت
      لیمیتر
      کروز
      شستشو چراغ جلو
      ضبط lcd فابریک با دوربین عقب
      سقف پانورما
      سانروف
      ماسازور
      گرمکن
      سنسور باران
      سنسور چراغ
      سنسور پارک و…..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. poorahmadi

    ۱۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    راجع به ریو نظرتون چیه؟ آیا این ماشین میتونه جایگاه بهتری نسبت به 206 و 315 داشته باشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۱۶ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      ریو حسابش جداست من خواهرم داره
      خدایی الان برو تو سایت کیا موتور 2012 ببینی دیونه میشه
      خودشم با اینکه ریزه اما من 190 راحت باهاش رفتم
      با اینکه رینگ زیرش بود اما میرفت
      :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. poorahmadi

    ۱۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    دوستان نظرشون راجع به ریو چی هست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مکانیک

      ۱۸ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      دوست من ریواتاق محکمی داره توتست تصادف از5ستاره4ستاره تواستانداردهای اروپایی گرفته315ازنظرایمنی اونم4ستاره گرفت(توتست تصادف ماشینوباسرعت به مانع میزنن بعدشروع به برسی میکنن
      دربرخوردبامانع:
      1نبایدچرخ های عقب ماشین اززمین بلندشه
      2ستون های اصلی نبایدتاب بخوره
      3سقف نبایدتاب برداره
      4شیشه جلونبایدبشکنه
      5پس ازتصادف دربهابراحتی بازشن
      6اربگ هابخوبی عمل کنن
      7ضربه گیرهابایدبطورکامل ضربه های تصادف بگیرن تاضربه به اتاق واردنشن
      8اتاق حالت خودشوازدست نده
      و….
      درهرصورت315باریوازنظرایمنی یکی هستن ولی 315موتور1500سی سی باقدرت109اسب بخارداره ولی ریو1500سی سی97اسب بخاری ولی بااین وجودکه315قدرتش زیاده ولی سنگینه درعوض ریونسبت به315ازشتاب بالایی برخورداره شایدتویه درگ ریوخیلی راحت315بگیره نکته اصلی اینکه 315برندچینیه ولی ریوکره ای من بجای شماباشم ریوسوارمیشم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. علی

    ۱۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من مقاله رو نخوندم ولی 206 مفت نمی ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۱۶ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      منم نمیگم 206 بی نقص اما بینه بدو بدتر
      بده
      خدایی هنوز اسپرتشو میبینی
      هر دفه یک ست چراغ جدیدم براش میاد
      الان چراغ بی ام دبلیو سری 5 اومده واسش خیلی قشنگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. kayhan

    ۱۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (83 ديدگاه)

    چند روز پیش یه تصادف بین یه 315 و یه مگان دیدم (اتوبان نیایش قبل از خروجی فرحزاد) نکته جالب این بود که جلوی 315 عملا نابود شده بود، لاستیک چرخ جلوی سمت راننده ترکیده بود و حتی ایربگش هم عمل نکرده بود! در حالی که درب صندوق مگان فقط یکم غر شده بود! با توجه به این تصادف و یه عکسی که از تصادف یه 530 دیدم ( که فقط صندوقش باقی مونده بود!) ترجیح می دم هیچ وقت ماشین چینی نخرم.
    بعضی از مزایای 206 نسبت به 315:
    شتاب بالا (9.6 ثانیه در برابر ؟؟؟ ثانیه)
    سرعت نهایی بالا (196 کیلومتر بر ساعت در برابر ؟؟؟ کیلومتر بر ساعت)
    ترمزهای قوی تر (چهار چرخ دیسکی در برابر دو چرخ دیسکی و دو چرخ کاسه ای)
    قابل اعتماد بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا