ام وی ام MVMایران خودروسایر خودروهای داخلی

مقایسه MVM315 با 206 تیپ 5

همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء استفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند. یکی از این محصولات ۲۰۶ هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده. از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر مردم را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه. یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین۲ است که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست. حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید. ضرری که ندارد!

ام وی ام 315 در برابر پژو 206
ام وی ام ۳۱۵ در برابر پژو ۲۰۶

طراحی بیرونی
ابتدا از ۲۰۶ شروع می کنیم. از سال ۲۰۰۱ که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که ۲۰۶ ماشین زشتی است. با اینکه ۲۰۶ پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.

پژو 206
پژو ۲۰۶ از سال ۹۸ تاکنون در ایران به همین شکل باقی مانده

به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را ۱۵ سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد. اما رقیب ۲۰۶ یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل کننده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست. البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام  این است که جلوی این ماشین شباهت به جلوی ۲۰۶ دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش است نه در جلو. استفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و استفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.

MVM 315
MVM 315

در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی است و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون. اما مطمئن باشید که بعد از خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه.

طراحی داخلی

داشبورد متفاوت ام وی ام 315
داشبورد متفاوت ام وی ام ۳۱۵
داشبورد پژو 206
داشبورد مدرن پژو ۲۰۶

شما در کابین ۲۰۶ یک طراحی اروپایی دهه نودی می بینید و در کابین mvm یک طراحی چینی پر زرق و برق. طراحی mvm در نگاه اول ممکن است دلربا و فریبنده باشد ولی بعد از مدتی خسته کننده میشود همچنین کیفیت پایین مواد به کار رفته در داشبورد به مشکل خسته کننده شدن دامن زده در حالی که در ۲۰۶ عکس این قضیه هست و میدانیم که تمام افرادی که ۲۰۶ دارند هیچ وقت مشکل خسته کننده شدن نداشتند. پس، برنده طراحی داخلی : ۲۰۶
پیشرانه
حجم موتور پژو ۱۵۸۷ سی سی است که از موتور ۱۴۹۷ سی سی mvm چیزی حدود ۱۰۰ سی سی بزرگتره. پس به ما اینو می فهماند که ۲۰۶ بیشتر از mvm تشنهٔ بنزین است. اما قدرت هر دو ماشین یکیه و موتور هاشون نیرویی معادل ۱۱۰ اسب بخار را در دور موتور ۵۸۰۰ به چرخ های جلو وارد میکنند. اما تفاوت اصلی اینه که پژو ۲۲۰ کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره.
حداکثر گشتاور ۲۰۶ و mvm , جفتشون ۱۴۰ نیوتون بر متر می باشد اما ۲۰۶ در دور موتور ۴۰۰۰ به این مقدار میرسد ولی mvm در دور موتور ۴۵۰۰ . یعنی ۲۰۶ زودتر به حداکثر گشتاور میرسد. پس ۲۰۶ بخاطر گشتاور بهتر و وزن کمتر، شتاب بیشتری نسبت به mvm دارد در نتیجه برنده پیشرانه : ۲۰۶

امکانات

ماشین های چینی را می توان در یک جمله خلاصه کرد «گول زننده». البته بعضی هاشون مثل همین mvm 315 یا جیلی و گریت وال در کل ماشین های خوبی‌اند اما بقیشون ساخته شده اند تا گول بزنند. چینی ها خوب یاد گرفتند که چشم مشتریان خود را با استفاده از امکانات نسبتاً زیاد و لوازم های مختلف و آپشن های گوناگون، کور کنند. پس میتوان حدس زد که برنده امکانات این مقاله چه ماشینی هستش. اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم.
ترمز :چرخ های جلوی mvm دارای ترمز دیسکی و چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای هستند که مجهز به سیستم ABS میباشند. در ۲۰۶ هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – EBR میباشند. پس ۲۰۶ ترمز های بهتری دارد.

ام وی ام MVM315
ام وی ام MVM315

امکانات رفاهی : هر دوی این خودروها از امکانات نسبتا مشابهی بهره می برند که مهمترین آنها بدین شرح است:
پژو : ۱- کنترل اتوماتیک تهویه ۲- تنظیم برقی آینه ها.
ام وی ام : ۱- سیستم پخش mp3 با پورت USB ۲- تنظیم برقی چراغ های جلو ۳- سنسور دنده عقب.
بنظر نمی رسد که بخش امکانات رفاهی برنده خاصی داشته باشد!

امنیت
امروزه بخش به ظاهر بی اهمیت امنیت بسیار مورد توجه قرار گرفته مثلاً هفته پیش دیدیم که چطور کارشناسان خودرو volvo V40 را بهترین هاچ بک سال انتخاب کردند زیرا در این ماشین می‌توانید نوآوری های بسیار زیادی در بخش امنیت ببینید مثلاً ایربگ برای عابران یا سیستم ترمز اتوماتیک یا سیستم تشخیص عابران پیاده و یا سیستم به خاطر آوردن علائم جاده به راننده. که همهٔ اینها سیستم های بسیار جالبی هستند که متاسفانه نمیتوانم در این مقاله به بررسی آنها بپردازم. اما دو ماشین مورد بحث ما هم سیستم های نسبتاً مناسبی دارند. مثلاً هر دو ماشین در مجموع دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارند و مجهز به قفل مرکزی با ریموت و کمربند های سه نقطه ای پیش کشنده هستند (تروخدا فرق امنیت این ماشین ها را با امنیت volvo ببینید در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه). از فرق های ۲۰۶ و mvm 315 می توان به داشتن آژیر برای mvm و داشتن سیستم قطع سوخت هنگام تصادف برای ۲۰۶ اشاره کرد. اما حرف آخر را ستاره ایمنی میزند که هر دو ماشین دارای چهار ستاره هستند اما پژو چهار ستارهٔ خود را از euroncap و mvm از c-ncap گرفته ( c-ncap یک شرکت چینی هست که آزمایش های آسان تری نسبت به یوروکاپ میگیرد) نظر همه کارشناسان این است که ستاره های چینی را باید نسبت به ستاره های اروپایی، کمتر شمرد. پس این یکی به نفع پژو ۲۰۶

سواری
پژو دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره. از ایرادات این ماشین میتوان به فضای کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.
حال میرسیم به mvm . چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید. لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر است را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران استفاده کنیم.

پژو 206
۲۰۶ با عمری بیش از یک دهه

نتیجه گیری کلی
این قسمت برای کسایی هست که حوصله نداشتند مقاله را بخوانند. من در این قسمت کل مقاله را در یک مقایسه خلاصه کردم اما برنده را اعلام نمیکنم چون واقعا این دو ماشین مثل همند و انتخاب این دو یه جورایی سلیقه ای میشه؛ و من به عنوان یک انسانی که واسه خودش سلیقه ای داره نه به عنوان یک نویسنده، ۲۰۶ را ترجیح میدم البته به شرطی که دویست و شیشی که با پسوند ایرانی تولید میشه، هیچ فرقی با دویست شیش سال پیش نداشته باشه مگرنه مجبورم mvm را انتخاب کنم. امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. قابل توجه مسئولانی که چند وقت پیش در رسانه ها گفتند؛ ( ۲۰۶ چه ایرانی باشد چه فرانسوی چه باکیفیت باشد چه بی کیفیت واسه مردم فرقی ندارد و فروش خود را میکند) و این مقاله ثابت میکند که اینطور نیست و اگر مردم احساس کنند که ۲۰۶ در حال پسرفت هستش رو به محصولات چینی می آورند.
به امید روزی که همین خودروساز باعث افتخار ایران و ایرانی باشد.

مقایسه ۲۰۶ و mvm 315 در یک نگاه :

پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر ۲- پیشرانه و شتاب بهتر ۳- ایمنی بهتر.
ام وی ام : ۱- امکانات رفاهی بیشتر ۲- مصرف کمتر.
فراموش نکنید که امتیاز قسمت «سواری» داده نشده و آن بستگی به نظرات شما داره.

اندازه ها و ابعاد
مشخصات
پژو ۲۰۶
ام وی ام MVM315
طول خودرو
۳۸۲ cm
۴۱۴ cm
عرض خودرو
۱۶۵ cm
۱۶۸ cm
حجم فضای صندوق عقب
۲۴۵ لیتر
گنجایش مخزن سوخت
۵۰ لیتر
فاصله بین دو محور
۲۴۵
۲۵۳
وزن
۱۰۵۴
۱۲۰۰

نویسنده: امیر وزیری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱,۵۲۸ دیدگاه‌ها

  1. مجید

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    ای بابا

    دو ستان بیخال جنگ دعوا شیدهمه می دونید که 206 هم چینی شده پس دیگه اسمی از اروپا یا اروپایی وجو نداره
    به جای این حرفا باید یه فکری به حال قیمت خودرو ها کرد کی فکرشو می کرد که خرید خودرو حتی همین پراید برای مردم یه آرزو بشه؟؟؟؟؟
    برفرض اینکه هردو ماشین خوب آخه این قیمتی که روش گذاشتن می ارزه؟؟؟
    البته پیرو این مقاله باید عرض کنماز بین خودرو های چینی که وارد شد فقط برندهای گریت وال – ام جی و مدل جدید جیلی حرف واسه گفتن دارن چری و لیفان باید برن جلو بوق بزنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. max

      ۱۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      در ضمن قیمت فروش 315 قرار بوده 14 تا 15 میلیون باشه ولی خودرو ساز های داخلی نگذاشتن با این قیمت بیاد و قیمت اولیه کارخانه برای 315 19 میلیون بوده که الان حدود 24 هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. milad

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (57 ديدگاه)

    به کجا رسیدیم که سقف انتخابامون شده این 2تا آشغال و مقایسه کردنشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هادی

      ۱۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (45 ديدگاه)

      دقیقا!!!
      سال پیش تصمیم گرفتیم با 35 تومن ماکسیمااتوماتیک مدل 87-86 بخریم تا به خودمون بیایم اون شد 50-60 تومن. الان 206 رو هم با 35 تومن نمیشه خرید!!!
      و به این میگن تورم 25 درصدی!!!(به گفته وزیر محترم اقتصاد)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. بهداد-تهران

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (102 ديدگاه)

    ام وی ام 315خیلی خوشگله دله منو که برده…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسن

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    مردم تو کشور های دیگه چی سوار میشن ماهم چه آشغال هایی سوار میشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. saber

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (48 ديدگاه)

    چاره ای نداریم جز قبول کردن این ات اشغالا ایران پر از اشغالای چینیه اما باز 206نسبت به این 315بهتره اونم به خاطر اصالتشه وگرنه206حدود 10.12ساله تولید میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ramin

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من یه ۳۱۵ خریدم ۳۴تومن ۵روز دستم بود که بارون زد از همه جای این ماشین آب میومد داخل مخصوصا سقف و درها گیربکسش اشکال داشت و هیچ جا حتی نمایندگی km ۱۴ درستش نمیکرد میگفت باید بخابونی تا ببینیم چی‌ می‌شه ولی‌ فرمونش خیلی‌ نرم من با ۲تومن ضرر ۳۲ دادم و از اونجا که قبلش ۲۰۶ داشتم لوگان گرفتم با قیمتی تقریبا برابر ۲۰۶ از ۲۰۶ سواری خیلی‌ بهتری داره فقط با ظاهرش اگه کنار بیاین اصلا ضرر نمی‌کنین خدائیش خیلی‌ نرمو عالی با شتاب خوب و هندلینگ خوب قضاوت با خودتون!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    آقایان ، برادران ، دوستان ، عزیزان هردو ماشین زنانه است بگذارید خانمها نظر بدهند !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۱۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      من 206 تیپ 5 دارم
      واسه خودش مردیه
      بعدشم کجای 206 زده زنانه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۱۴ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (54 ديدگاه)

        عزیزم پسرم نازم تو هنوز کوچیکی وقتی انشالله ماشینتو عوض کردی یکی گنده تر گرفتی اونوقت می فهمی من چی میگم یادت باشه همیشه حق با اکثریت نیست و خیلی از آدما محکومند خیل کارا برخلاف میل شون انجام بدن به هر حال بالا بری پائین بیای 206 هاچ بک زنانه است حالا می شه گفت sd یه کمی دوجنسیه !!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. نیما

        ۱۴ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (793 ديدگاه)

        اره تو شهر ما ایستادن میگن هر کی 206 نخره خونش ریختست…
        من 34 سالمه
        اندازه سنت ماشین سوار بودم
        نمیگم ماله خودم
        اما تو نمایشگاه شریکم
        اصلا شما مرد
        شما بابا بزرگ
        شما اتاق s بخر جات شه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. mohanna

        ۲۶ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        خب زنانس دیگه باید قبول کنی .شما مرداباید پارس سوار شید .اوکی؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. ایران

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خاک بر سرمون ک ی وقتایی بزرگترین کارخونه های خودروسازی التماسمونو میکردن خودروهاشونو بخریم بعد الان باید التماس چینی هارو کنیم ک واسمون ماشین بفرستن/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امین

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    من اگه بخوام یکیشو بگیرم بدون چون و چرا 206 میگیرم. چون 206 اولا اصالت داره و تو کل دنیا براش احترام قاعل هستن و فقط ارم پژو صد تا می ارزه به این اسباب بازی چینی که مطمئن باشین هرکی بگیرتش بیشتر از یه هفته نمیتونه تحملش کنه منظورم قیافه ماشینه. ثانیا با توجه به مقایسه بالا به غیر از یه مورد 206 از هر لحاظ نسبت به mvm بهتره. اگه یکی عاقل باشه قدرت بیشتر و هندلینگ بهترو فدای چندتا جیجی بیجی که اسمشو گذاشتن امکانات رفاهی نمیکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امین

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    باسی میلیون تومنی که میخای به این آشغالا بدی ترجیح می دی با اتوبوس رفت وآمد کنی یک دوچرخه می خری 500هزارتومن بنزینم نمیخاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. max

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام من یه ام وی ام 315 داشتم ولی دیدم میتونم رو ماشین سود کنم فروختمش و ام وی ام 110 گرفتم
    به نظر من سواری راحتی داره و از 206 تیپ2 راحت تره (سوار تیپ پنج نشدم) فضای صندلی عقب زیاد و مناسبه و سر به سقف نمیگیره و تقریبا حجم صندوق عقبش طبق گفته نمایندگی تقریبا باحجم پژو 405 برابری میکنه
    و مثل ال نود چراغ دنده عقب نداره ولی چراغ پارک سمت راست رو داره
    واز لحاظ امکانات کامپیوتر سفری(نشانگر مصرف سوخت) ،دما سنج و نشاندهنده سرعت و غیره برای سمت شاگرد
    و سه سنسور دنده عقب که فاصله تا مانع رو جداگانه نشون میدن
    یه اپشن خوب داره که میتونی بعد از خاموش شدن ماشین یک بار سو بالای لامپ ها رو بزنی بعد لامپ های جلو روشن میشه دو دقیقه تقریبا چراغا روشن میمونه و بعد خودش خاموش میشه این برای توی کوچه های تاریک پارک کردن و تو خونه رفتن عالیه.
    واقعا به نظر من در برابر قیمت راحتی داره ولی مشکلاتش رو میتونم در نداشتن سان روف و نداشتن تهویه اتوماتیک خلاصه کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۱۵ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      از نظر من
      1.صندوق 315 اندازه 206 همون فضارو هم داره فقط گود تره
      من میگم 206 کامپیوتر سفرس سری b نداره
      سنسور نداره امکاناتش از 315 کمتره درست تا اینجا
      اما با نداشته هاش الان هم قیمت 315 حالا اگه تیپ 5 باشه
      کامپوتر سفری
      کروز کنترل
      ظبط lcd فابریک بادوربین عقب 206
      سانروف فابریک
      اینارو اضافه کنی 5 تومن نمیشه
      بعد میخوام بدونم 315 چی داره بزاره واسه نمایش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. شاکی

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بنده از مقاله ای که نوشته شده تشکر میکنم و خودمم 206 دارم ولی متاسفم که مجبورم با پرداخت این همه پول سوار طراحی 20 سال پیش اروپا بشم بحای اینکه سوار ماشینای روز با این پولا بشم . واسه خودم متاسفم به قول دوستمون خلایق هر چه لایق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حسین

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    اکثرا یا می گید قیمتش بالاس یا میگید مزخرفه!
    خوب برای ارتقاع این صنعت چه می کنید؟
    برید پیشنهاد بدید
    مطالعه کنید
    در هر سنی هستیدفرق نمی کنه!
    یا اگر مطالعه ندارید عامل خوب بودن یا بد بودن خودروی تولیدی را به کارخانه مربوط بگید!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۷ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (64 ديدگاه)

      دوستان من مردم از خنده
      دلت خجسته داری برادر!!!
      خانه از پای بست ویران است…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. حسین007

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    من خیلی در این مورد تحقیق کردم و پس از تلاش طاقت فرسا و مطالعات عمیق و دقیق به این نتیجه رسیدم کدوم ماشین بهتره:
    رده بندی:
    1- فرغون 2- 206 ساخت ایران 3- MVM315

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. امیر

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام- من لیفان 520 داشتم و پارسال قبل از گران شده دلار و آشفته شدن قیمت ها در شهریور به قیمت 10 میلیون دادم در صورتیکه 9000 کارده بوده و مدل 1389 بود بسیار بسیار سالم ولی برای فروش به التماس افتادم تا بعد از 6 ماه فروختم. ای ماشین ها فقط قیافه دارند و در بازار بشدت بی اعتبار و بی کیفیت هستند که حق دارند. مدیران خودرو بی کفایت و بی تعهد به محصولات است و قسمت رضایت مشتری عملا نظر مشتری را پیگیری نمیکنند و معتقدا که چون کیفت بهتری نیست و این ماشین ها ارزان تر هستند مردم میخرند و صدایشان در نمایید. خدمات پس ا فروش کم قصه است و اصلا یک امداد خودرو ندارد. من جای شما باشم بی ماشین بمانم اصلا چینی نمیخرم چون صاحب اول و آخرش خودتان هستید. راستی صدای موتور کع هیچ وقا مدیران خودرو بلد نبود تعمییر کند و وسیله هم نداشت همانند هواپیما بود. واقعا متاسفم چرا چینی خریدم که اینقدر ضرر کنم. باقی با خدمتان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اشکان

      ۳۰ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      در ایران هیچ محصولی خدمات پس از فروش درست و حسابی نداره از گوشی موبایل بگیر تا اتومبیل .
      دوست عزیز شما برای گرفتن خدمات پس از فروش خودرو لیفان باید به شرکت کرمان خودرو می رفتید نه مدیران خودرو .در ضمن من 530 داشتم در اولین آگهی روزنامه فروش رفت .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. Hossein

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    من میخوام این ماشینو یعنی mvm315 با یه ماشین چینیه دیگه مقایسه بشه چون هرچی باشه 206 یه ماشین اروپایی هستش و نمیشه با ماشین چینی مقایسه کرد هنوزم مه هنوزه تو خیلی از کشورهای اروپایی 206 هست و مردم سوار میشن. من بین 2تا هاچبک چینی که تو ایران هست جک توجوی رو انتخاب میکنم،توجوی مطمئنا بهتره از موتور ماشین گرفته تا جنس مواد ماشین. یه مدل دیگه از از همین شرکت هست اگه تولید بشه خیلی خوبه اونم jac j5 هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سان

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به چینی ها اعتماد ندارم و نخواهم داشت، هر چی می خوان تبلیغ کنن اینها پاینبند اخلاق نیستن واسه همین تعهدی به ایمنی و کیفیت محصول ندارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ادیب

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام وخسته نباشی از سایت خوبتون بسیارمتشکرم از سه ساله پیش مبلغی جمع کردم میخواستم یه ماشین شاسی بلند بخرم اما متاسفانه دیگر هیچ وقت نمی تونم چون واقعا بااین مبلغی که من جمع کردم نمیشه یه 405 خرید باید بازهم صبرکنم شایدقیمت خودرو اومدپایین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. دانیال اهوازی

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام. دوستانی که عرض کردند یه روزی کارخانه های بزرگ منت مارو میکشیدند باید بدانند ایرانی لایق طراحی و تولید بهترین هاست چه در عرصه ی هنر و چه در عرصه ی علم و صنعت…پس افسوس جیره خواری و در زیر بودن زمان گذشته ی کشورمان رو نخورید زیرا ایرانی لایق بهترین و آخرین علم روز است. درضمن به نظر من کسی قرار نیست سوار مارک ماشین بشود و به نظر من ام وی ام برای افراد متاهل بهتره و 206 برای افراد مجرد:D …آخه بزک خور 206 خیلی بالاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محمدرضا

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا مجبوریم 206 یا ام وی ام بخریم؟؟؟
    405 و بارس که خیلی بهترن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۱۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      احسنت بر شما دوست عزیز لش پارس به هردوی این خودروها می ارزه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. korosh

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    والا چی‌ بگم بعضیها رو ماشینی که دارن تعصب دارن ولی‌ واقعیت میگه این ۲۰۶ که امروز در ایران تولید می‌شه اونی‌ نیست که تو اروپا هستش همه می‌دونیم که چقدر خراب شده تازه چینی‌ که از ایرانه بهتره چیین بازار قطعات گهنو تامین میکنه ،،اما ایران چی‌ من واسه فلوین ۲ یا ۳۱۵ ترگیه بیشتری تا ماشینهای هم رده خودش میدم کاملا هم ورسیش کردم می‌خوام ۲۰۶رو بفروشم و یکیشو بگیرم آخه تمام امکانات یه ماشین ۸۰ملیونی را داره و کهلی‌ هم زیر پاسه نرم و راحته تو خیابونای ایران مثل ۲۰۶ نمیکوبه.در ضمن ۲۰۶ کهلی‌ ماشین پر استهلاکی هست مخصوصا بالای ۴۰۰۰۰تا و قتتش گیر نمیاد و کهلی‌ گرونه تازه ایرانیش!!!کهلی‌ هم سیستم پیچیده یاا‌ داره کلا بد از ۲ سال ۲۰۶ نظر منو جلب نکرد و پشیمونم از خریدش قیافشم هم دیگه کهلی‌ تکراری شده.۳۱۵ هم هنوز تصمیم ندارم بخرم ولی‌ از ۲۰۶ سر تره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. a-x1

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (187 ديدگاه)

    206 khaz shode ama 315 nashode :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. حسین

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    درموردکیفیت رانندگی با206تیپ2کسی چیزی میدونه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. zanbury

      ۱۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      من از سال 88 یک 206 تیپ 2 صفر گرفتم.تا امروز 73000 تا باهاش رانندگی کردم.کلا ماشین خوب و دوست داشتنیه ولی از 60000 تا به بعد کم کم شروع به تو خرج افتادن کرده.بطوریکه الان قطعه ی مصرفی نداره که عوض نکرده باشم.من عاشق داشبورد کاملا حرفه ای 206 هستم واقعا عالیه.میخواستم یه صفر دیگه ثبت نام کنم که گفتن ثبت نام نداره.به نظره شما پرشیا ثبت نام کنم.خوبه؟؟؟؟22900000.تحویل30 تا 45 روزه.اگه خوب نیست پس چی بخرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. morteza

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من 8ساله 206 سوار میشم تو ایران زیر 20 میلیون(البته قبل از افزایش قیمت)فقط 206 سالاره تو بقیه ماشینها ادم احساس خفگی میکنه و کیفیت قطعاتش واقعا خوبه به غیر از لنتاش که مشابه جینی تو بازار ریخته البته پیشنهاد میکنم 206 87 به بالا سوار نشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۲۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      206 مدل 87 ب بالا که میگید سوار نشیم چون چینی-ایرانیه. زیر 87 هم که به خرج افتاده. پس نتیجه میگیریم که اصلا نباید 206 سوار شیم. ولی چه کنیم که از درد ناچاری مجبوریم هر چیزی جلوی پامون گذاشتن سوار شیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. Ferya

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (684 ديدگاه)

    نویسنده زیادی نسبت به 206 تعصب داره !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. کامران

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    تشکر از راهنمایی شما
    ولی شما به همه چی اشاره کردید جز قیمت در صورتی که با پول یک ام وی ام صفر که زیر نظر خودت میباشد نمیتوانید یک 206 تیپ 2 هم بگیری به نظر من تا ام وی ام باشه هیچوقت از 206 استفاده نمیکنم
    با توجه به اینکه قبلا 206 داشتم و الان ماشین زیبا و با کیفیت ام وی ام315 با قیمت مناسب دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. امیر

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    واقعا صد رحمت به 206 …
    این mvm315 خیلی بی ریخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. سهيل

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    اقا حسین من چهار سال یک 206 تیپ 2 مدل 83 داشتم.خیلی شتاب داشت و عالی راه می رفت و راحت بود.اما مشکلش قدرت موتورش بود که تو سربالایی نشون می داد.انما الان یک 206 صندوق دار با موتور 1600 دارم که قدرتش عالیه و امکاناتش هم خوبه.تو سربالایی اصلا کم نمیاره.206 رو باید کمی فنرهاشو خوابوند و لاستیک پهن انداخت اونوقت جون میده واسه رانندگی مخصوصا تیپ 5.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. حسین

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    درحال حاضرصفرش بهتره یادست دوم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      داش صفرش تعریفی نداره ولی 206تامدل89خوبه به بعدزیاددلچسب نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. امير

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خیلی مطابتون یک طرفه و غیر واقعی یکی ندونه میگه 206 بهتر ماشین دنیاست نا جانم ……………واقعگرا باشید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا