لامبورگینی

رؤیت پروتوتایپ آزمایشی لامبورگینی اوروس پلاگین‌هیبریدی

پس از چهار سال و ساخت ۲۰ هزار دستگاه، لامبورگینی اوروس اخیراً یک به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای را تجربه کرده و نسخهٔ اسپرت‌تری هم برای آن ارائه شده است. مدل پایهٔ این خودرو حالا پسوند S گرفته و در کنار مدل جدید پرفورمانته به فروش خواهد رسید. هردوی این مدل‌ها ۶۶۶ اسب بخار قدرت دارند و بنابراین کسانی که خواهان اوروس قوی‌تری هستند باید منتظر معرفی نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی آن بمانند که حالا یک پروتوتایپ آزمایشی آن با پوشش‌های استتاری در حال یدک کشیدن دستگاه داینو دیده شده است.

برچسب‌های زردرنگ فشارقوی نشان می‌دهند که این اوروس آزمایشی به قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی مجهز است. فعلاً از جزئیات این قوای محرکه خبر نداریم ولی احتمال استفاده از قوای محرکهٔ پورشه پانامرا توربو S هیبریدی در کراس‌اوور لامبورگینی وجود خواهد داشت. این سیستم از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده است که مجموعاً ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. دراین‌بین، یک پکیج باطری ۱۷.۹ کیلووات ساعتی هم وجود دارد که برد تمام الکتریکی ۵۰ کیلومتری را فراهم می‌کند.

بااین‌حال، استفادهٔ لامبورگینی از این قوای محرکه می‌تواند با ارتقاء قابل‌توجه آن همراه باشد تا قیمت بیشتر اوروس پلاگین‌هیبریدی نسبت به خودرویی مثل کاین توربو S هیبریدی را توجیه کند. همچنین طبیعتاً این نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی جدید باید به پرچم‌دار خانوادهٔ اوروس تبدیل شود و بالاتر از مدل‌های S و پرفورمانته قرار گیرد. طبق گزارشی از کار مگزین، خروجی این سیستم در اوروس می‌تواند حدود ۸۲۰ اسب بخار باشد که در این صورت اوروس پلاگین‌هیبریدی به قوی‌ترین شاسی‌بلند جهان تبدیل خواهد شد.

پوشش‌های استتاری پروتوتایپ آزمایشی این ماشین بسیار سنگین هستند ولی بااین‌حال به نظر می‌رسد سپر جلوی آن با اوروس S و پرفورمانته متفاوت باشد. علاوه بر این، به‌احتمال‌زیاد طراحی سپر عقب هم تغییر کرده است تا در کنار رینگ‌های جدید و احتمالاً رنگ‌های تازه، این شاسی‌بلند پلاگین‌هیبریدی را از نسخه‌های درون‌سوز کنونی متمایز کند. در داخل نیز انتظار می‌رود شاهد تودوزی و تزئینات جدید با منوهای اختصاصی هیبریدی در صفحه آمپر و نمایشگر سیستم اطلاعلاتی-سرگرمی باشیم. اهالی سنت آگاتا گفته‌اند که تا سال ۲۰۲۴ هر سه محصول لامبورگینی را هیبریدی خواهند کرد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. meysam

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3529 ديدگاه)

    پلاگین هیبرید واقعا گزینه خوبیه
    مهم نیست تو چه سگمنتی
    واقعا کارایی ماشینو بالا میبره و در عین حال میتونی از انجین درونسوز هم لذت ببری.

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۴
  2. Radmehr

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (418 ديدگاه)

    دوستان میدونم سوال سطح پایینیه شما ب زیاد بودن اطلاعاتتون ببخشید
    فرق هیبرید و پلاگین هیبرید چیه؟

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۰
    1. کرگدن باواریا

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (353 ديدگاه)

      هیبرید کاملا برقی یا انرژی تجدید پذیر هست
      پلاگین هیبرید یه انتخاب بهت میده اولویت سوزوندن بنزین هست ؛ بعد استفاده از مخزن برقی.

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۱۵
      1. Radmehr

        ۱۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (418 ديدگاه)

        خوب هیبرید ک تعریف الکتریکیو داره
        مگه هم بنزین هم برق نیس؟

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۳
        1. کرگدن باواریا

          ۱۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (353 ديدگاه)

          نه هم بنزین هم برقی پلاگین هیبرید میشه

          موافقم ۸
          مخالفم ۷
        2. ۱۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (612 ديدگاه)

          Radmehrجان
          خودرو هیبریدی ساده پیوسته هست و با نیروی موتور و اگر اشتباه نکنم ذخیره نیروی ترمز باتری کوچیکش رو شارژ میکنه تا مصرف بنزین بیاد پایین
          پلاگین هیبرید همونطور که از اسمش معلومه کلمه پلاگ یعنی دوشاخه میتونی مثل ماشین های الکتریکی در جایگاه شارژ شارژش کنی که برد بیشتری داره

          موافقم ۱۶
          مخالفم ۵
    2. جنوب

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (244 ديدگاه)

      هیبرید برق و بنزینیه که شارژش با همون موتور بنزینیه
      پلاگین هیبرید هم بنزین و برقیه اما میشه به برق شهری وصل کرد و شارژش کرد
      در واقع اولی کابل و سوکتی برا شارژ نداره

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۲
      1. ۱۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (612 ديدگاه)

        زیر این پست مغزم شکست یک زمانی بچه هایی داشتیم که اگر عاشق صنعت خودروسازی بودی میرفتی توی پست های مختلف که از کامنت هاشون اطلاعات بگیری
        الان اکثرشونو رو بذاری روی هم هایبرید که هیچی دوسیلند وی در نمیاد ولی هنوز بعضی ها هستن اطلاعات دارن ولی دیگه سمت کامنت های بچه بازی نمیان فعال نیستن وگرنه وقتشون با نونهال های کره و چین فن هدر بدن
        خداحافظ برای همیشه از پدال
        خوبی بدی چیزی دیدید ببخشید

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۷
    3. Royal Driver UK 70

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (666 ديدگاه)

      ببین عزیز داخل پلاگین هیبریدی باتری منبع اولیه ماشینه یعنی اول خودرو از باتری الکتریکی استفاده میکنه، بعد از اینکه باتری تموم شد. موتور درون سوز کار میکنه و کارو تو دست میگیره. ولیکن داخل یک هیبرید باتری یکم کوچیک تره بردشم کمتره. برای رانندگی توی سطح پایین تر اگر اشتباه نکنم.

      موافقم ۴
      مخالفم ۷
      1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

        ۱۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (615 ديدگاه)

        داداش اشتباه گفتی

        موافقم ۴
        مخالفم ۴
      2. ۱۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (612 ديدگاه)

        حس میکنم کف گیر کل کارشناس های خودرو سایت خورد به ته دیگ
        حالا خوبه نپرسید کاربرات چیه

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۳
        1. کرگدن باواریا

          ۱۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (353 ديدگاه)

          باش شما خوبین ؛ حالا علمی هم دارین قرار نیست بکنی تو چشمون !
          اکثر کاربران اطلاعات فنی خوبی دارن ولی دوره کاربرات یا هر پیشرانِه پرتوپرت گذشته شاید به خاطر همین علاقه ایی به دانستن مشخصات فنی چنین موتوری رو ندارن !
          در مورد پلاگین هیبرید اشتباهیی هم صورت بگیره یکم بد نیست فروتنانه بحث کنین ؛ راست گفتن درخت هرچه پربار تر افتاده تر

          موافقم ۶
          مخالفم ۷
        2. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

          ۱۴ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (615 ديدگاه)

          حست درسته

          موافقم ۴
          مخالفم ۱
    4. روزبه

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (40 ديدگاه)

      موتورِ برقیِ هیبرید از طریقِ موتورِ درونسوز شارژ میشه . ولی موتورِ پلاگین هسبرید رو میشه با برقِدشهری هم شارژ کرد . اینایی که سیمِ برق وصل شده بهشون مثلِ جارو برقی همه از دم پلاگین هیبرید هستن . البتع یه تفاوتای دیگه هم دارن …

      موافقم ۱
      مخالفم ۴
  3. ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (612 ديدگاه)

    پلاگین بازده رو میبره بالا و قیمتش بالاست ولی توی این ماشین بهترین جای ممکنه در ماشین های اکونومی همون هیبرید پیوسته بهتره

    موافقم ۳
    مخالفم ۴
  4. عارف

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (112 ديدگاه)

    برای ورود جیپ و دوج
    برای قدرت بالای ۲۰۰ اسب
    برای داشتن ماشین ایمن
    برای…

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
  5. تحت پیگرد

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (339 ديدگاه)

    این که به لحاظ طراحی تفاوتی نداره دیگه استتار چه معنی ای میده

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  6. Sobhan

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (217 ديدگاه)

    لامبور چقدر گیر داده به آوروس 😂😂کلا همه ماشین هاشو داره عوض می‌کنه و این خیلی ترسناک هست چون معلوم نیست می‌تونه برامون مثل قبل جذاب باشه یانه

    موافقم ۵
    مخالفم ۴
  7. amir1400

    ۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (461 ديدگاه)

    از اونجایی که لامبورگینی و پورشه زیر مجموعه های فلوکس واگن کبیر هستن ، از نظر من قطعا این ماشین از پیشرانه پورشه پانامرا توربو هیبریدی استفاده میکنه ، ولی از اونجایی که این سامانه قراره رویه یه لامبورگینی سوار بشه احتمالا به دستور فلوکس ، مهندسان لامبو یه تغییراتی توش بدن تا خروجی سامانه رو به بیش تر از ۷۰۰ اسب برسونن ، چون به هر حال این هیولا باید بتونه قیمت به شدت بالا خودش رو توجیه کنه ( اوروس هیبریدی به احتمال زیاد بالای ۳۵۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت )

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا