لندروور-رنجروور

به‌روزرسانی لندروور دیفندر مدل 2021 با ارائهٔ نسخه‌های باری و هیبریدی

هرچند نسل جدید لندروور دیفندر خودروی جدیدی است و تنها یک سال از زمان رونمایی آن می‌گذرد اما بااین‌حال این آفرودر نمادین بریتانیایی برای مدل ۲۰۲۱ چندین به‌روزرسانی کلیدی را تجربه کرده است تا بهتر بتواند با رقبایی مثل جیپ رانگر و فورد برانکو رقابت کند.

نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی

یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های دیفندر مدل ۲۰۲۱ ارائهٔ یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی بنام P400e برای آن در بازار اروپا است. قوای محرکهٔ این مدل از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی با ۳۰۰ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی و پکیج باطری ۱۹.۲ کیلووات ساعتی تشکیل شده که مجموعاً ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. به لطف این نیرو، دیفندر پلاگین‌هیبریدی ظرف ۵.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. میانگین مصرف سوخت این نسخه ۳.۳ لیتر در هر صد کیلومتر است و همچنین می‌تواند تا ۴۳ کیلومتر را هم به‌صورت تمام الکتریکی طی کند.

مدیر ارشد مهندسی قوای محرکهٔ جگوار-لندروور در بیانیه‌ای در مورد این نسخهٔ هیبریدی گفته است:

مدل جدید P400e پلاگین‌هیبریدی تعادلی عالی بین پرفورمنس با مصرف سوخت و توانایی‌های آفرود تمام الکتریکی برقرار می‌کند

دیفندر P400e با رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی، سیستم تعلیق بادی الکترونیکی و پورت شارژ در سمت چپ عرضه می‌شود و در نسخه‌های پنج‌نفره و شش‌نفره قابل خریداری است. به گفتهٔ لندروور، با استفاده از شارژرهای سریع ۵۰ کیلوواتی می‌توان باطری‌های این خودرو را ظرف ۳۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ کرد.

پیشرانهٔ دیزلی شش سیلندر جدید

لندروور علاوه بر نسخهٔ هیبریدی، برای دیفندر مدل ۲۰۲۱ یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی دیزلی جدید را هم ارائه کرده است. این موتور شش سیلندر جایگزین موتور دیزلی چهار سیلندر قبلی می‌شود اما به سیستم هیبریدی خفیف مجهز شده تا مصرف سوخت بهتری داشته باشد. این موتور در سه مدل D200، D250 و D300 ارائه می‌شود که بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارند. شتاب صفرتاصد این سه مدل در نسخهٔ کوتاه‌تر ۹۰ به ترتیب ۱۰.۲ ثانیه، ۸.۳ ثانیه و ۶.۷ ثانیه اعلام شده است. این مدل‌های دیزلی جدید همچنین به سیستم چهارچرخ محرک هوشمند جدیدی هم مجهز شده‌اند که می‌تواند در صورت لزوم کل گشتاور موتور را به محور جلو یا عقب انتقال دهد.

تیپ جدید X-Dynamic

لندروور برای مدل ۲۰۲۱ تیپ جدیدی بنام X-Dynamic را به خانوادهٔ دیفندر اضافه کرده که فاصلهٔ بین تیپ پایه و تیپ فول آپشن X را پُر می‌کند. این تیپ جدید در بیرون به روکش‌های مشکی براق در قسمت پایینی درها و دهانهٔ گلگیرها به همراه رینگ‌های آلیاژی به رنگ خاکستری تیره یا مشکی براق مجهز است و در داخل نیز از پارکابی‌های فلزی چراغ‌دار و روکش صندلی‌های مقاوم در برابر ساییدگی سود می‌برد.

نسخهٔ باری هاردتاپ

لندروور مدل باری جدیدی بنام هاردتاپ را هم به خانوادهٔ دیفندر افزوده که توسط بخش عملیات ویژهٔ جگوار-لندروور یا SVO توسعه یافته است. دیفندر هاردتاپ فاقد صندلی‌های ردیف دوم و سوم است اما می‌توان برای آن صندلی میانی جلو را سفارش داد تا ظرفیت سرنشین به سه نفر افزایش پیدا کند. این نسخهٔ باری در نسخهٔ کوتاه ۹۰ فضای باری به حجم ۱۳۵۵ لیتر و در نسخهٔ بزرگ‌تر ۱۱۰ فضای بار ۲۰۶۰ لیتری را ارائه می‌کند. همچنین در قسمت بار از راه‌حل‌های هوشمندانه‌ای برای به حداکثر رساندن فضا استفاده شده است. همهٔ مدل‌های دیفندر هاردتاپ به یک محفظهٔ قفل‌دار در زیر کف قسمت بار، نقاط اتصالی در کف، پارتیشن بار با قلاب، کف‌پوش لاستیکی مقاوم و چراغ‌هایی برای روشن کردن قسمت بار مجهز هستند.

دیفندر هاردتاپ با موتور دیزلی شش سیلندر جدید عرضه می‌شود اما نسخهٔ ۹۰ فقط در مدل D200 قابل خریداری خواهد بود درحالی‌که نسخهٔ ۱۱۰ در مدل‌های D250 و D300 ارائه می‌شود. این باربر ۴×۴ از سطح زمین ۲۹۱ میلی‌متر ارتفاع دارد و می‌تواند تا عمق ۹۰۰ میلی‌متری آب حرکت کند. زاویه‌های حمله، فرار و شکست این خودرو نیز در نسخهٔ ۱۱۰ به ترتیب ۳۸ درجه، ۴۰ درجه و ۲۸ درجه اعلام شده است. دیفندر هاردتاپ هم‌اکنون در بریتانیا با قیمت پایهٔ ۳۵,۸۲۰ پوند برای مدل ۹۰ و ۴۳,۰۱۲ پوند برای مدل ۱۱۰ به فروش می‌رسد.

عرضهٔ دیفندر ۹۰ در ایالات‌متحده

مهم‌ترین ویژگی دیفندر مدل ۲۰۲۱ در بازار ایالات‌متحده اضافه شدن نسخهٔ دودر ۹۰ به خانوادهٔ آن است. در ابتدا قرار بود این نسخه همراه با نسخهٔ ۱۱۰ در آمریکا عرضه شود اما شیوع بیماری کرونا موجب تأخیر در عرضهٔ نسخهٔ ۹۰ شد. حال اما سرانجام آمریکایی‌ها هم می‌توانند دیفندر ۹۰ را خریداری کنند و از قدرت مانور و زاویهٔ شکست بهتر آن بهره‌مند شوند. دیفندر ۹۰ با ۴۳۷ میلی‌متر طول کمتر از نسخهٔ ۱۱۰، زاویهٔ شکستی برابر با ۳۲ درجه دارد که ۳ درجه از برادر چهاردر خود بهتر است و بنابراین برای آفرودهای جدی گزینهٔ مناسب‌تری خواهد بود. دیفندر ۹۰ در دو مدل پنج‌نفره و شش‌نفره توسط خریداران قابل انتخاب است که دومی در جلو به صندلی میانی مجهز است.

پذیرش سفارشات خرید در آمریکا و اروپا

دیفندر مدل ۲۰۲۱ در اروپا در شش مدل مختلف شامل سه مدل دیزلی D200، D250 و D300 در کنار دو مدل بنزینی P300 و P400 به همراه نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی P400e عرضه می‌شود درحالی‌که آمریکایی‌ها فقط می‌توانند مدل‌های بنزینی را خریداری کنند. مدل P300 به پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است و P400 از یک موتور شش سیلندر خطی توربو با سیستم هیبریدی خفیف استفاده می‌کند. قیمت پایهٔ دیفندر مدل ۲۰۲۱ در ایالات‌متحده برای نسخهٔ چهاردر ۱۱۰ از ۴۶,۱۰۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که نسخهٔ دودر ۹۰ در تیپ پایه ۳,۸۰۰ دلار ارزان‌تر از برادر چهاردر خود است. نمایندگی‌های لندروور هم‌اکنون سفارشات خرید برای دیفندر مدل ۲۰۲۱ را می‌پذیرند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    سلطان افرود

    موافقم 30
    مخالفم 13
  2. AMIR-REZA

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    من عاشق این ماشینم !!
    میشه گفت تنها ایرادش قیمت نسبتا بالاشه و گرنه هیچ ایراد دیگه ای نداره….

    موافقم 28
    مخالفم 4
  3. Hadi

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    این ماشین یه یه آفرودر تمام معناست ?
    فقط مدل p400e مصرفش در حد تویوتا پریوسه !
    من دیگه حرفی ندارم……

    موافقم 22
    مخالفم 6
  4. Hussein

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    لعنتی محیط پشت عکس رو نگاه کن ادم نمیدونه عاشق طبیعت اونجا بشه یا عاشق ماشین واقعا اروپا خیلی خیلی قشنگه
    ای کاش میشد قیمت ماشین یکم‌کمتر میشد خیلی گرونه ?

    موافقم 10
    مخالفم 5
  5. میثم

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3544 ديدگاه)

    این ماشین پتانسیلشو داشت که مثل برانکو گل کنه و خوب بفروشه
    ولی بنظر من دوتا چیز نذاشت این اتفاق بیافته
    1 نداشتن شاسی مستقل که اونو به یه کراس اوور بیشتر شبیه کرده تا suv
    2 قیمت بالاترش نسبت به برانکو و رانگلر
    ولی طراحی واقعا جالبی داره

    موافقم 7
    مخالفم 10
    1. مازیار

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (233 ديدگاه)

      با هفتاد سال تجربه در ساخت SUV فکر میکنم بهتر باشه که به تصمیم کمپانی درمورد نداشتن شاسی مستقل احترام بگذاریم ضمن اینکه گذر زمان قطعا در اینمورد همه چیز رو بخوبی روشن خواهد کرد

      موافقم 3
      مخالفم 1
  6. AMG///

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    و کیفیت……..

    موافقم 2
    مخالفم 5
    1. Mf1

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (478 ديدگاه)

      اره فقط بنز خودرو با کیفیت تولید میکنه

      موافقم 4
      مخالفم 0
  7. شاپور

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (296 ديدگاه)

    خیلی عالی بود پدال عزیز، همه جزییات این نورسیده سرسخت انگلیسی با کلی عکس، نسخه هیبریدی یک خودرو آفرودر باکیفیت و با مصرف صدی سه لیتر ، دود از کله ام بلند شد.

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا