لینکلن

مروری بر هر آنچه که از کراس‌اوور جدید لینکلن کُرسیر می‌دانیم

با لینکلن MKC خداحافظی و به کُرسیر سلام کنید! این کراس‌اوور کامپکت جدید لینکلن است که جایگزین MKC خواهد شد. این برند لوکس آمریکایی در شیوهٔ نام‌گذاری جدید محصولات خود، ترکیب سه‌حرفی و نه‌چندان خوشایند قبلی را کنار گذاشته و آن‌ها را با نام‌هایی جایگزین کرده که بسیار بیشتر در یادها می‌مانند. به همین دلیل، نسل جدید MKC هم به کُرسیر تغییر نام داده است؛ اما آیا این کراس‌اوور جدید به افزایش فروش بخش لوکس فورد کمک خواهد کرد؟ برای دریافتن پاسخ این سؤال بهتر است پیش از معرفی کوچک‌ترین کراس‌اوور لینکلن، مروری اجمالی داشته باشیم بر ویژگی‌هایی که از آن انتظار داریم.

طراحی بیرونی

در نگاه اول ممکن است کُرسیر دقیقاً مثل برادر بزرگ‌ترش یعنی اویاتور به نظر برسد زیرا نمای جلویی، پروفیل جانبی و طراحی سقف شناور آن کاملاً اویاتور را یادآوری می‌کند اما با نگاهی دقیق‌تر متوجه می‌شویم که این دو خودرو درواقع باهم متفاوت هستند. هرچند ابعاد کُرسیر کوچک‌تر است اما واضح‌ترین تفاوت آن با اویاتور، چراغ‌های جلوی باریک‌تر، دماغهٔ کم‌ارتفاع‌تر و چراغ‌های عقب متفاوت است. شیب جزئی سقف این کراس‌اوور جدید نیز کمک کرده تا اسپرت‌تر از برادر بزرگ‌تر خود به نظر برسد. در کُرسیر درب صندوق بار نیز مثل MKC فرم خاصی دارد به‌گونه‌ای که قسمت بالایی آن کم‌عرض و بخش پایینی آن عریض‌تر است.

کابین

درحالی‌که نمای داخلی MKC بیشتر به محصولات معمولی فورد شباهت دارد، انتظار می‌رود کُرسیر کابینی لوکس و منحصربه‌فرد داشته باشد؛ بنابراین در کابین این کراس‌اوور جدید تریم‌هایی با الهام از اویاتور به همراه چوب واقعی، کروم و چرم باکیفیت ارائه می‌شود درحالی‌که مدل رده‌بالای Black Label نیز از پکیج‌های لوکسی برخوردار خواهد بود. با توجه به تصاویر جاسوسی، در میانهٔ داشبورد کُرسیر، نمایشگر بزرگی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Sync 3 را ارائه می‌کند و در زیر آن نیز دریچه‌های تهویهٔ باریک، دکمه‌های پیانو مانند انتخاب دنده و کنترلر سیستم تهویه و گرم‌کن‌ها جای گرفته‌اند. صفحه آمپر دیجیتالی و قابلیت قفل یا باز کردن درها با استفاده از گوشی هوشمند نیز از دیگر تکنولوژی‌های این کراس‌اوور لوکس آمریکایی هستند. علاوه بر این، کُرسیر به پکیج کمک‌رانندهٔ Co-Pilot360 لینکلن هم مجهز خواهد بود که شامل سیستم‌هایی مثل دستیار ترافیک، ترمز کمکی دنده‌عقب و سیستم کمک پارک فعال می‌شود.

زیر کاپوت

پیشرانه‌های کُرسیر با نسل آیندهٔ فورد اسکیپ مشترک خواهد بود. این موتورها شامل یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر اکوبوست با ۲۴۵ اسب بخار قدرت و یک واحد ۲.۳ لیتری توربوشارژ با ۲۸۵ اسب بخار قدرت می‌شود درحالی‌که یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی با موتور ۲.۵ لیتری هم برای آن ارائه خواهد شد. نیروی این موتورها از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. کُرسیر در حالت استاندارد با انتقال قدرت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود اما سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. لینکلن MKC به همراه نسل کنونی فورد اسکیپ روی پلت‌فرم C1 فورد ساخته شده‌اند اما در نسل آیندهٔ اسکیپ و همین‌طور کُرسیر، این پلت‌فرم قدیمی جای خود را به معماری جهانی کاملاً جدیدی خواهد داد. این پلت‌فرم جدید که در نسل جدید فورد فوکوس هم بکار رفته است، موجب افزایش استحکام، حفاظت در تصادف‌ها و فضای داخلی خودرو می‌شود.

رقبا

این روزها هیچ نشانه‌ای از کاهش رونق بازار شاسی‌بلندها دیده نمی‌شود و به همین دلیل لینکلن با مدل‌های ناتیلوس، اویاتور، نویگیتور و به‌زودی کُرسیر تقریباً در تمامی کلاس‌های این خودروهای بلندقامت حضور دارد. البته این برند لوکس آمریکایی در سبد محصولات خود هنوز رقیبی برای کراس‌اوورهای ساب‌کامپکتی مثل مرسدس بنز GLA و لکسس UX ندارد. کُرسیر اما در بازار با رقبای زیادی همچون ب‌ام‌و X3، آئودی Q5، مرسدس بنز GLC، کادیلاک XT4، ولوو XC60، لکسس NX، آکورا RDX، اینفینیتی QX50، آلفارومئو استلویو، جگوار F پیس و پورشه ماکان مواجه خواهد بود.

زمان معرفی

به‌تازگی پروتوتایپ‌های کُرسیر با پوشش‌های استتاری بسیار کمی در حال آزمایش دیده شده‌اند که این نشان می‌دهد خودرو تقریباً آماده شده است. به همین دلیل انتظار می‌رود این خودرو در آینده‌ای نزدیک معرفی گردد. این اتفاق حتی می‌تواند ماه آینده در نمایشگاه نیویورک روی دهد. فروش لینکلن کُرسیر نیز به‌احتمال‌زیاد تا قبل از پایان سال جاری با مدل ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. (ali (chevy nova

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    چه میکنه لینکلن
    یکی جلوی این لینکلن و کادیلاک رو بگیره
    هر 2 برند خیلی پیشرفت کردن واقعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. TESLA

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    به نظر من کرسیر بین رقبایی که یاد شده در متن بیشترین جذابیت رو داره
    و به ترتیب
    استلویو
    کادیلاک XT4
    جگوار F
    پورشه ماکان
    آئودی Q5،
    هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. TESLA

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      اما چیزی که ارزو دارم در مورد لینکلن اتفاق بیوفته اینه که
      نسخه کوپه کانتیننتال رو بسازن
      یه کوپه بزرگ لوکس در کنار کانتیننال کواچ دور که قرار سال دیگه به بازار بیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    لینکلن عجب جونی گرفته این روزها .
    دمش گرم ، ماشینهای باوقار ، خوش کیفیت و خوش قیمتی داره .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا