ام جی

تجربه رانندگی با ام جی 6 مدل 2018 جدید

چشم‌ها را باید شست، جور دیگر باید دید!

سرانجام ام جی روی ریل قرار گرفته است! اگرچه این خودروی جدید ام جی ۶ همان رودستری نیست که برای تولیدش لحظه‌شماری می‌کنیم اما برخی از شاخصه‌های اسپورت ذاتی این برند را نشان می‌دهد.


ام جی ۶ بر پایه رووی i6 که حدود یک سال پیش در چین عرضه شد شکل گرفته است. دو مدل را می‌توان انتخاب کرد: نسخه‌ای بنزینی و مدلی پلاگین هیبریدی. این خودرو که به غربیلک فرمان D شکل مسابقه‌ای شکل و صندلی‌های چرمی با تریمی قرمز مجهز شده قول می‌دهد که چیزهای زیادی در مقایسه با نسل قبلی برای گفتن داشته باشد.


یک تست درایو محدود در پیستی چینی ثابت کرد که نسل جدید ام جی ۶ هم چابک است و هم سریع. گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه خودرو در سرعت‌های پایین عملکرد خوب و پرسرعتی داشته و تعویض‌های نرمی انجام می‌دهد اما زمانی که به آن فشار بیاورید کمی تعلل را حس خواهید کرد. فرمان خودرو اساساً سبک بوده اما در جاده عملکرد معقولی داشته و باعث می‌شود این ام جی لذت‌بخش حس شود.


متأسفانه اخبار خوب همین‌جا به پایان می‌رسند. اگرچه ام جی ۶ جدید ظاهر بهتری در مقایسه با رووی i6 داشته اما هنوز هم نمی‌توان آن را خیلی برجسته دانست. ظاهر کلی خودرو ما را به یاد محصولات ژاپنی حدود ۲۰ سال قبل می‌اندازد. هرچند سلایق متفاوت بوده و ممکن است طراحی ظاهری این خودرو برخی را مجذوب نماید. کاپوت خمیده و جلوپنجره الماسی باعث بهبود ظاهر خودرو شده‌اند.


اگرچه کابین محصول جدید ام جی از نظر زیبایی‌شناسی خوب است اما در بحث کیفیت کم می‌آورد. درحالی‌که تریم چرم قرمز مدل تروفی حاضر در تست احساس خوبی منتقل می‌کند اما بخش بالایی داشبورد و درب‌ها از پلاستیک سخت ساخته شده‌اند. البته دوخت قرمز روی فرمان و پلاستیک‌هایی با ظاهر فیبر کربنی به همراه پدال‌های فلزی این حالت را بهبود داده‌اند اما در کل احساسی که از کابین منتقل می‌شود اندکی ارزان‌قیمت بودن را تداعی می‌کند.


در عوض ام جی ۶ جدید، لیست تجهیزات سخاوتمندانه‌ای دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به دوربین دید عقب ۳۶۰ درجه و کنترل صوتی اشاره کرد. از نظر ایمنی می‌توان به ۶ کیسه هوا، ترمز اضطراری خودکار و هشدار خروج خودرو از خط اشاره کرد.


علیرغم خط سقف خمیده‌ای که کار شده فضای صندلی عقب برای سرنشینان قدبلند معقول می‌باشد. سرنشینان عقب از ورودی‌های هوای مجزای خود و شارژ USB در کنسول مرکزی بهره‌مند هستند. صندوق‌عقب خودرو نیز کافی و بزرگ است.


ما همچنین توانستیم مدتی کوتاه پشت فرمان eMG6 پلاگین بنشینیم. این خودرو که ظاهر یکسانی با برادر طبیعی خود دارد از پیشرانه سه سیلندر توربوی شاسی‌بلند ZS به همراه واحد الکتریکی ۸۲ اسبی سود می‌برد. محدوده حرکتی الکتریکی ام جی ۶ برابر با ۵۳ کیلومتر بوده که آن را در رده‌ای برابر با رقبای اروپایی همچون فولکس‌واگن گلف GTE قرار می‌دهد. خودروی چینی BYD Qin Pro نیز عملکرد مشابهی داشته اما می‌تواند با یک‌بار شارژ ۱۰۰ کیلومتر را طی کند.


موضوع سورپرایز کننده اینکه نسخه پلاگین هیبریدی ام جی ۶ کندتر از مدل استاندارد است. این خودرو از رینگ‌های ۱۷ اینچی استفاده می‌کند اما به نظر می‌رسد کنترل حرکات بدنه تحت تأثیر قرار نگرفته است. پیشرانه بنزینی و الکتریکی بدون تعلل با یکدیگر کار می‌کنند و تنها چیزی که نشان می‌دهد در حالت هیبریدی هستیم ناله‌ی ضعیف پیشرانه می‌باشد.

اگرچه سواری ام جی ۶ جدید به‌طور معقولی خوب است اما نمی‌تواند از جنبه‌های دیگر قابل‌توجه نشان دهد. عملکرد خوب خودرو در جاده تحت تأثیر کیفیت نه چندان خوب کابین قرار می‌گیرد و ام جی از این نظر حرفی برای گفتن در مقابل رقبای اروپایی ندارد. البته عرضه‌ی نسخه‌ی پلاگین هیبریدی ام جی ۶ طیف مشتریان بالقوه آن را افزایش می‌دهد.

مشخصات MG6 1.5T Trophy

  • قیمت: ۱۶۷۵۰ پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: ۱۶۶ اسب بخار/۲۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷.۱ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۱۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. KING918

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    والا خوبه ////
    4سیلندر 1.5 لیتری توربو 166 اسب شتاب 7 فوق الادس //////

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    حالم دیگه از این موتور ۱.۵ لیتری بهم میخوره ، واقعاً که مسخرشو در آوردن این چینیها ، از کوچیک تا بزرگ تولیدات چینی شده این موتور انگار یه کارخونه تولیدش میکنه و بقیه هم کاری ندارند که محصول از چه کلاس اتاقی هست و از هاچبک تا کامیون و هواپیما ازین ۱.۵ لیتری میزارند .
    اما فیس ظاهری ماشین خوبه وای کیفیت اجزای خشک داخلی داد میزنه .

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. Iman

      ۱۹ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (92 ديدگاه)

      موتورهای توربو و غیر توربو ماشین های چینی اکثرا مدل های قدیمی برندهای دیگه مول میتسو بیشی و… هستند و برا خودشون نیست
      کلا اروپا موتور توربو حجم پایین برای کاهش مصرف و الودگی خیلی رو بورسه
      ام جی هم که موتوراشربرای خودش هستند مثلا ام جی ۶ ها موتوراشون انگلیسی بودن،

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. V

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (101 ديدگاه)

    طراحی خیلی قشنگی داره
    اگه موتورش یکم قویتر بود مثلا بجای 1.5 لیتری ، دولیتری توربو میذاشتن خیلی بهتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Alireza

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (754 ديدگاه)

    خیلی طراحیش افت پیدا کرده طراحی قسمت عقبی که اصلا نا متوازن و نا متقارنه واقعا حیفه اون زبان طراحی قبلی که ام جی داشت و خیلی زیبا و منحصر بفرد بود الان شده کپی از مزدا واقعا چرا

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. حسین وی

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    احیانا چراغ مزدا 6 ورنداشته ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ehsan

      ۱۹ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (61 ديدگاه)

      اگه شباهتی باشه مزدا از روی جگوار برداشته
      الانم طراح سابق جگوار تو دفتر ام جی تو انگلیس مشغول به کار هست پس یه شباهاتی به جگوار و ام جی های قدیمی داره

      موافقم 0
      مخالفم 1
  6. حسام

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (11 ديدگاه)

    باسلام قدرت این ماشین در مدل یک و نیم لیتر صدو هفتاد اسب بخار و در مدل هیبرید بالای دویست اسب در منابع دیگر ذکر شده است لطفا اصلاح بفرمایید ، ضمنا داخل خودرو بی کیفیت هست واقعا !!!

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا