ایستگاه خبر

رشیدی کوچی افشاگری کرد؛ معاون وزیر امور خارجه واردات خودروهای کره‌ای را ممنوع کرده است

جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس در عمل به وعده خود مبنی بر اعلام نام افراد کارشکن در واردات خودرو، از وزارت امور خارجه به عنوان عامل ممنوعیت واردات خودروهای کره‌ای نام برد.

به گزارش پدال، چند وقتی است که ثبت سفارش خودروهای کره‌ای ممنوع شده و نمایندگان برندهای کره‌ای کیا، هیوندای و سانگ یانگ قادر به سفارش گذاری خودرو نیستند. تا به امروز دلیل این مسئله مصوبه شورای عالی امنیت ملی در رابطه با تحریم محصولات ساخت کشور کره جنوبی عنوان می‌شد. حال نماینده مجلس تنها دلیل این اتفاق را کارشکنی وزارت امور خارجه عنوان می‌کند.

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی به عنوانن یکی از نمایندگان مطرح در حوزه مسائل خودرویی شناخته می‌شود. وی سابقا وعده داده بود در صورت واردات خودروهای کره‌ای، محصولی همانند تیگو ۸ پرو مکس به جای قیمت فعلی، با نرخ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به صورت اقساطی و با التماس توسط نمایندگی فروخته خواهد شد.

بر خلاف این وعده شاهد هستیم نه تنها این امر محقق نشده بلکه امروز شاهد افزایش مجدد تعرفه‌های گمرکی خودروهای مونتاژی هستیم. البته که نماینده مجلس دلیل محقق نشدن این آرزو را کارشکنی برخی از افراد ذی نفوذ در واردات خودرو عنوان می‌کند.

در این بین از معاون اقتصادی وزیر امور خارجه به عنوان عامل مستقیم ممنوعیت واردات خودروهای کره‌ای یاد می‌شود. رشیدی کوچی با اعلام نام این فرد که سفیر سابق ایران در چین بوده ادعا می‌کند وی علاقه زیادی به همکاری میان ایران و چین دارد و از طریق ممنوعیت واردات خودروهای کره‌ای قصد دارد تا بازار خودروهای بی کیفیت چینی را داغ نگه دارد و فرصت شیرین و پر سود واردات را به چینی‌ها تقدیم کند.

بایستی منتظر موضع گیری رسمی نهاد امور خارجه در این رابطه باشیم؛ رشیدی کوچی نیز اعلام کرده در صورت لغو نشدن این ممنوعیت، مجلس وزیر امور خارجه را برای پاسخگویی به این مسئله احضار می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    مقایسه بشه با دو تا خبر پایین‌تر فقط! اینجا یک سیرکه!

    موافقم 34
    مخالفم 1
  2. P

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (285 ديدگاه)

    هم میشه گفت اینا همه بازی واسه سرگرم کردن مردم و اینکه بگن باز خداروشکر یکی هست حرف ملت بزنه ،یا اینکه واقعا یکی هست حرف ملت بزنه ،که امیدوارم دومی باشه ،هرچند بعید به نظر میرسه

    موافقم 49
    مخالفم 2
    1. P

      ۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (285 ديدگاه)

      و مثل اکثر مواقع( همیشه ) دلیل پیش نرفتن امور در کشور عزیزمون ،نخواستن نه نتوانستن
      شما تا وقتی خودت نخوای از یه کوه بالا بری ،هرچی خم بهت بگن راحته و کاری نداره جواب میدی نه من نمیتونم

      موافقم 26
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۳ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (10247 ديدگاه)

        😂😂😂😂
        دیوووونه خونست ! دیووونه خونه ما شا اَ لا ه !
        یادم افتاد به دکتر مموتی نجات میگفت بگم بگم !!!
        حالا اینم گفت ، چی شد ؟!
        از فردا لندکروزها با کمری‌ها سرازیر شدند !
        آقای گوچی ، داداش ، ممنون ! نقش خوب بازی میکنی !
        همونایی که اِفشا میکنی رفیق جینگِتَن ، شب‌ها دور دور نرید شاید ، ولی مطمئناً با یه تلفن از اَحوال هم باخبرید !
        دور هم یه نونی افتاده میخورید …. لَقِ بقیه که میشه ۸۰ میلیون جمعیت !

        اگه درست گفته باشید ( معاون وزیر امور خارجه ) دخالت میکنند یعنی وای به حال این مملکت که مطمئناً دکتر میتونه در کار خلبان ، خلبان در کار مهندس ، مهندس دخالت در کار تمیزکار شهرداری ، تمیزکار شهرداری دخالت در کار پریزیدنت تو پاستور و اِلا آخر … !

        پس چرا میگم ناراحت نشید و فقط زندگی کنید که یکبار به این دنیا آمدید ، اینجا دیوونه خونست !
        😂😂😂😎

        موافقم 29
        مخالفم 64
        1. رضا

          ۴ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          چون ظاهراً تفاوت دو موضوع و دونفر متفاوت رو متوجه نشدید و قضاوت اشتباه هم میکنید،
          این نمایده تا الان تلاش زیادی داشته‌ هم برای کاهش قیمت ها هم عرضه خودرو هیچکدومشم نقش بازی کردن نبوده همین که صادقانه تلاش کرده فارغ از نتیجه کاری که باید کنه رو کرده دستشم درد نکنه.
          وقتی نمیدونید یا نگرفتید قضیه چیه چرا نظر الکی میدید.

          موافقم 10
          مخالفم 2
        2. Anti Tesla

          ۵ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (632 ديدگاه)

          بهتره قضاوت نکنیم.
          اینا نماینده مردم هستند و طبیعی هست که برای مردم کار بکنند.
          حالا بغضی ها کم کاری و یا دزدی می کنند از قبل دستشون تو کار بوده ولی این آقا قبل از این حرفا اصلاً تو دولت نبوده .

          موافقم 3
          مخالفم 1
    2. Enzo Ferrari 2008

      ۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1208 ديدگاه)

      اینا واردات از افغانستان هم ممنوع کردن

      موافقم 8
      مخالفم 3
  3. امیر

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    رانت و فساد ( دو کلمه بسیار آشنا برای ما ایرانی ها ) 😒😒

    موافقم 29
    مخالفم 2
    1. Anti Tesla

      ۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (632 ديدگاه)

      کدوم فساد؟
      اخلاقی،معنوی،در اقتصاد،…
      ما تو همه ی حوضه های فساد دستی در آتش داریم.

      موافقم 2
      مخالفم 0
  4. محمد

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (599 ديدگاه)

    از زمانی که حرف واردات خودرو شد و این شوهای پوپولیستی و جنگهای زرگری اجرا میشد،،،،تودپدال و هرجای دیگه به صراحت گفتم ملت بازی میخوردن و فقط سیل دبسلایک بود که برام میومد
    بعضیا انگار یادشون رفته کجا زندگی میکنن
    .
    حالا یه عده همچنان تو خوش خیالی واردات و افت قیمت بمونن
    چیزی نمونده پیکان و پرایدم بشن لاکچری!

    موافقم 25
    مخالفم 3
  5. مهرداد

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (70 ديدگاه)

    من فقط میدونم انتخابات مجلس نزدیک

    موافقم 22
    مخالفم 3
  6. مانی

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (255 ديدگاه)

    به نظر من این بابا داره فیلم بازی می کنه و آدرس غلط میده.کی تا حالا و از چه زمانی در ایران معاون اقتصادی وزارت امور خارجه متولی واردات خودرو به کشور بوده است؟تا آنجایی که من یادم هست این هئیت دولت بوده که همیشه واردات خودرو رو به ایران ممنوع کرده و نه یک مقام درجه دوم در یک وزراتخانه.واقعا چقدر امثال این آقا ما ملت رو احمق گیر آوردن که اینطور دارن هر روز اطلاعات دروغ و گمراه کننده پخش می کنند.یاد میاد یک موقعی این بابا دلیل ممنوعیت واردات خودرو را به گردن یک نماینده مجلس (میر سلیم) انداخته بود و حالا میگه که معاون وزیر امور خارجه باعث ممنوعیت واردات خودرو شده!!!…اصلا معاون وزیر خارجه در چه سطحی از سلسله مراتب قدرت در ایران هست که بتونه واردات خودرو رو ممنوع بکنه؟بابا جون! اینقدر ملت رو با اخبار تکراری و مسخره واردات خودرو سر کار نذارید.شما دو ساله دارید ملت رو با این اخبار مسخره خودتون می کنین.بیایید مرد و مردانه بگید که همه ما با واردات خودرو مخالف هستیم و از طرفداران واردات خودرو هم شدیدا متنفر هستیم.دیگه این مسخره بازی ها واسه چی هست؟

    موافقم 15
    مخالفم 18
  7. Ehsan

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (542 ديدگاه)

    این بنده خدا دور بعد رد صلاحیت میشه قطعا!

    موافقم 11
    مخالفم 10
  8. BEN

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (203 ديدگاه)

    بهترین نماینده مجلس همینه ولی زورش نمیرسه
    تنها مخالف طرح صیانت بود.

    موافقم 23
    مخالفم 7
  9. Amirmohammad

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (452 ديدگاه)

    یه سری از دوستان یاد گرفتن هرکس میاد تلاش میکنه در جهت حق و حقوق ملت میگن فیلم بازی میکنه و الکیه و نمایشه و برای رای هست،این رفتار درست نیست،حالا یک نفرم پیدا میشه کار درست انجام میده نباید اینطور دلسردش کنیم.این اقا بین سیصد نفر مخالف داره زورشو میزنه( جنگ با مافیای قدرتمند خودرو رو هم فاکتور میگیریم) و حداقلش اینه تونسته چندتا ماشین وارد کنه و قیمت ماشین رو بیاره پایین تره،خدایی قیمت تیگو قبل و بعد از تلاش های این اقا رو نگاه کنین بعنوان یک مثال

    بالاخره اینم فقط نماینده یه شهر کوچیک هست مگه چقدر زور داره که حریف سیصد تا نمیاینده و کلی مافیا بشه؟ همین اقا هم میتونه بشینه سر جاش رانتشو بگیره خودشم بده نکنه مثل بقیه ولی داره زورشو میزنه، آدم بخواد یه فردی که با فهمیدن مقاومت میکنه رو راضی کنه هم خیلی سخته چه برسه بخوای سیصد تا آدم اینطور رو راضی کنی.

    آدم خودشو میزاره حای این اقا میبینه داره اینقدر تلاش میکنه بعد یه عده میگن فیلمه خب دلسرد میشه آدم،همینا که میگن فیلمه خودشون چیکار کردن تا حالا؟ با چند نفر برای حق خودشون حتی جنگیدن چه برسه حق ٨۵ میلیون نفر؟

    موافقم 17
    مخالفم 10
    1. کاوه

      ۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (62 ديدگاه)

      ببین عزیز جان عین یه فیلم سینمایی که نقش های مختلف داره نقش خوب و نقش ویلم(بد گای)داره این کشور هم دقیقا همینه.به هر نفر از مسئولین یه نقش میدن که اجرا کنن و برنامه و شو رو جلو ببرن.به قول خودت اون ۳۰۰ نفر اگه یه نفر مثل این توشون نباشه که نمیشه.اصلا داستان بهم میخوره.همیشه باید یه نفر که خیلی توی چشمه وجود داشته باشه که بیاد حرف مردم رو بزنه.نه اینکه عمل کنه ها نه.فقط حرفشون رو بزنه.به این شخصیت میگن سوپاپ اطمینان!!!!!همونقدر که اگه یه دیگ سوپاپ اطمینان نداشته باشه منفجر میشه جامعه هم به یه سوپاپ اطمینان نیاز داره که منفجر نشه.اگه این سوپاپه نباشه همه مردم میان میگن که هییییییچ کس به فکر ما نیست هیچ کس برای ما هیچ کاری نمیکنه و همه مسئولین سرگرم چاپیدن و خوردن خودشونن ولی وقتی یه نفر از بین مسئولین نقش سوپاپ اطمینان رو بازی میکنه مردم میان میگن خب حداقل یه نفر هست که واقعا به فکرمونه یه نفر هست که داره حرف مارو میزنه و برای کمک به ما تلاش میکنه.اگه این ادم نبود باعث اعتراض جامعه میشد ولی الان که هست همه جامعه میشینن منتظر میمونن که بلکه یه اتفاقی بیفته بلکه این یه نفره بتونه تاثیر مثبت بزرگی بذاره.اما در واقع قرار نیست همچین اتفاقی بیفته.سوپاپ اطمینان هم زیاد داشتیم مثلا شخصیت جناب خان که می اومد توی تلویزیون به تک تک مسئولین تیکه مینداخت یا مهران مدیری یا حتی کل قشر اصلاح طلب اینا عملا نقششون توی این فیلم نامه نقش سوپاپ اطمینانه.البته درست هم نیست که همه رو به یه چشم دید و واقعا شاید شاید شاید قصدش کمک به مردمه ولی همچین ادمی که همچین نیتی داشته باشه توی این سیستم غیر ممکنه که صلاحیت اش تایید بشه.

      موافقم 3
      مخالفم 4
    2. کوشا

      ۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (59 ديدگاه)

      ما که قدرتی در تصمیم گیری های مملکت نداریم. بنابراین تعریف کردن یا فحش دادن ما تاثیر چندانی نداره. با توجه به تجربیات زیستن در این مملکت تا اطلاع ثانی فحش میدیم هر وقت یه چیزی با فرض بعید درست شد تعریف و تشویق هم میکنیم..

      موافقم 3
      مخالفم 1
  10. Anti Tesla

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (632 ديدگاه)

    کار درستی هست.
    هروقت پول مارو دادن ازشون خودرو می خریم.

    موافقم 5
    مخالفم 7
  11. al-ml-kh

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (99 ديدگاه)

    ببینید دوستان کار های این مجلس یه سیستم خیلی جالبی داره
    با مثال خدمتتون توضیح میدم : ببینید یکی اگه بخواد تو کنکور سراسری پایین ترین رتبه ممکن رو بدست بیاره باید جواب صحیح تمام سوالات رو بدست بیاره و عمدا غلط بزنه ( ینی حتی سواد همچین شخصی از رتبه یک کنکور هم بیشتره در اصل ) و عامدانه خودش دوست داره پایین ترین حالت ممکن بشه
    دقیقا سیستم این مجلس و باقیه جاهای کشور هم همینطوره
    اینا خیلی بهتر از من و شما میدونن کار درست چیه و چی به صلاح مردم و کشوره ولی از عمد نمیخوان و نمیزارن هم پیشرفتی حاصل بشه
    حالا هی این نماینده بیاد بندازه گردن اون یکی
    وزیر صمت بیاد بندازه گردن یکی دیگه
    یکی دیگه دیگه بزنه زیر حرفای همشون بگه نه بابا همشون اشتباه گفتن
    و ….
    حالا علت اینکارا چیه دیگه اونا باور کنید خود خدا هم توش مونده
    شاید این آقای کوچی آدم خیلی خوبی باشه و صلاح مردم رو بخواد ولی بشخصه خودم انقد آدمای مردم نمایه اینطوری دیدم که متاسفانه دیگه هیچ اعتمادی به هیچ کدوم ندارم و این خودش بنظرم یه دستاورده و محقق شدن یکی از اهداف پنهانه یجایی هست

    موافقم 14
    مخالفم 3
  12. علی یوسفی

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت اولا این خبر و افراد حاضر در خبر و کلا دو نهاد وزارت خارجه و مجلس اهمیت چندانی نداره! که بخوام مطلبی در پاسخ بنویسم و عزیزان نکات لازمو در کامنتها بیان کردن اما یک نکته رو باید توجه کنیم اصل این بگم نگم ها و افشاگریها و این اخبار به قول اون نامزد همیشه در صحنه انتخابات و البته همیشه شکست خورده!! جنبه خبر درمانی داره!! نه صرفا راهگشای ملته نه بیانگر حقیقتیه فقط و فقط هدفش دور کردن مردم از اخبار مهم و اطلاعات کاربردی و به تعویق انداختن تصمیمات ملته اما بحمدالله هم ملت ما ملت آگاهی هستن و هم خیلی وقته سیه روی شده هر که در او غش بوده.

    موافقم 7
    مخالفم 1
  13. JaMsHiD

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1015 ديدگاه)

    دور دوراشو کرده ،
    خرش که از پل رد شده یادش اومده هشتاد میلیون نفری دارن همینجوری تو ماشین بی کیفیت چینی و ایرانی جون میدن !
    اینم مثل تموم وعده وعید های دیگه که دروغی بیش نبوده نه هست و نخواهد بود
    مشکل هم از ملت خودمون هست مشکل نشدن نیست نخواستن هست
    موقعی برا رونالدو صدو پنجاه هزار نفر آدم میره تجمع میکنه ولی بعدش همون صدو پنجاه هزار نفر میرن تو صف کوئیک و تارا و پارس که آخرشم بگن مجبوریم ، یعنی نمیخوان مشکل از نتونستن نیست
    داستان ملت ایران قیقا مثل اون دانش آموزی هست که روز امتحان درس میخونه و انتظار داره بیست بگیره موقعی هم که معلم میگه نخوندی میگه نه به خدا خوندم
    همینه دیگه …

    موافقم 8
    مخالفم 2
  14. ایمان

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (68 ديدگاه)

    خطاب من به اون دوستان (شاید بهتره بگم دشمنان) ساده‌ای که این خیمه‌شب‌بازی‌ها رو باور میکنن، همون دوستانی که فکر میکنن در ایران مافیای خودرو وجود داره(آیا واقعا فکر هم میکنید!!؟؟)، همون ساده‌لوحان همیشگی تاریخ که فکر میکنن در تصمیمات اساسی کشور (مثل همین ممنوعیت واردات خودرو) نه معاون وزیر خارجه، که خود دولت و رئیسش، و خود مجلس و رئیسش کاره‌ای هستن. خطاب به اون طعمه‌ای که باور کرده کوچی‌ها و میرسلیم‌ها نقشی جز خیمه‌شب بازی دارن، خطاب به همه شما ساده‌لوحان تاریخ ایران: دوست ندارم با شما توی یک کشور باشم، حتی توی یک قاره، حتی توی یک سیاره، حتی توی یک کهکشان😁

    موافقم 9
    مخالفم 1
  15. ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (3380 ديدگاه)

    خودش خودشو به کشتن داره میده پس فردا این رشیدی کوچی ترور شد تقصیر دژمن نندازید

    موافقم 4
    مخالفم 0
  16. reza342

    ۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (185 ديدگاه)

    وایییییییییییییی چقدر مهم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. Amir Ali

    ۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (168 ديدگاه)

    خیلی خوبه آشغال کره ای وارد نشه

    دمشون گرررررم

    موافقم 1
    مخالفم 3
  18. علی رضائی

    ۲۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایشان جز معدود نمایندگان با شرف میباشد،شیر مادر و نان پدر حلالت،بهترین ها را برای ایشان آرزومندم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا