نیسان

نگاهی به نیسان ماکسیما 2016

ماکسیما نام شناخته‌شده‌ای برای ما ایرانیان است چراکه سال‌های سال است که نسل قدیمی آن در خیابان‌های کشورمان دیده می‌شود و در این مدت ماکسیما همواره مترادف با یک خودروی لوکس، راحت و پر قدرت برای ایرانیان بوده است.

2016 Nissan Maxima
۲۰۱۶ Nissan Maxima
اما اخیراً نسل جدیدی از ماکسیما معرفی شده است و در آن تغییرات شگرفی رخ داده تا این ماکسیما یک خودروی کاملاً متفاوت از هر آنچه که قبلاً دیده شده باشد. چهره ماکسیما در نسل جدید کاملاً دگرگون شده و از نظر فنی نیز تغییرات بسیاری را تجربه کرده است. اما این همه ماجرا نیست. چراکه اساساً روح جدیدی در کالبد ماکسیما دمیده شده است تا آن را به یک خودروی کاملاً متفاوت تبدیل کند.

2016 Nissan Maxima
۲۰۱۶ Nissan Maxima
اگر راستش را بخواهید، اولین بار که عکس‌های رسمی ماکسیمای جدید را دیدم، تا چند دقیقه مبهوت این خودروی فوق‌العاده شده بودم. به‌خوبی به خاطر دارم که دقایقی در برابر مانیتور ماتم برده بود و به‌گونه‌ای به تصاویر این الهه زیبایی نگاه می‌کردم که انگار در هر سانتی‌متر آن رمز و رازی نهفته بود تا مرا به خود جذب کند.

2016 Nissan Maxima
۲۰۱۶ Nissan Maxima
با هر متر و معیاری که به ماکسیمای جدید نگاه کنید، این خودرو خودرویی لوکس، جذاب و زیبا است که با طراحی فضایی خود دل هر بیننده‌ای را می‌رباید و به‌خوبی می‌تواند نگاه‌ها را به خود خیره سازد. زمانی که نیسان در گران‌ترین تبلیغات دنیا که در میانه مسابقات Super bowl انجام می‌شود، خبر از ساخت خودرویی جدید را داد، هیچ کس فکر نمی‌کرد که نتیجه به این خوبی باشد؛ اما ماکسیمای جدید فرای حد تصورات بود. در بخش‌های پیش رو خواهیم گفت که چرا ماکسیمای جدید تا این حد خوب است.

2016 Nissan Maxima
۲۰۱۶ Nissan Maxima
طراحی
نیسان ماکسیمای جدید یک خودرو نیست. یعنی تنها وسیله‌ای برای حمل‌ونقل و جابه‌جایی نیست. بلکه یک اثر هنری متحرک است. ظرافت‌های طراحی این غول فولادی و دقت بالای ساخت آن هر بیننده‌ای را متحیر می‌کند. نیسان ماکسیما نماد هنر مدرن ژاپن است. در طراحی این خودرو کوچک‌ترین نقطه ضعفی دیده نمی‌شود و همه چیز در آن نو و بدیع است. این خودرو آن‌قدر زیباست که می‌توان بدون خستگی ساعت‌ها نشست و آن را تماشا کرد و از دیدن آن لذت برد. ماکسیما ثابت کرده است که می‌توان از یک خودرو حتی زمانی که خاموش است هم لذتی فوق‌العاده را کسب کرد. به نظر من روسای موزه هنرهای معاصر ژاپن باید به‌جای کاسه کوزه و نقاشی‌های بی‌معنی، نیسان ماکسیمای جدید را درون موزه بگذارند و از داشتن این اثر هنری به خود ببالند.

2016 Nissan Maxima
۲۰۱۶ Nissan Maxima
به هیچ عنوان قصد نداریم که به رسم بررسی‌های مرسوم، از یک بخش از خودرو شروع کرده و به مسائلی مثل محل مه شکن و طرح چراغ‌ها بپردازیم. اما فقط به آن جلوپنجره ۶ ضلعی با آن آرم نیسان در وسط دقت کنید… به آن خطوط زیبا و کاپوت خمیده نگاه کنید… و آن چراغ‌ها… آن‌قدر نمای جلوی این ماکسیما خشن است که می‌ترسم اگر جلوی آن بایستم، خودرو ناگهان بپرد و مرا ببلعد!

اگر از بغل به این سامورایی نگاه کنیم، خطی را می‌بینیم که از تورفتگی چراغ‌های جلو شروع شده و پس از طی یک مسیر سینوسی، در قسمت عقب محو می‌شود. شما نمی‌دانید که همین خط با من چه کرد! کسی که این خط را طراحی کرده است باید یک نابغه بوده باشد!

2016 Nissan Maxima Platinum
۲۰۱۶ Nissan Maxima Platinum
هر چه پیش می‌رویم هیچ عیب و نقصی در ماکسیمای جدید پیدا نمی‌شود. با خود فکر می‌کنم که نکند که خدایان این خودرو را طراحی کرده باشند! طراحی بخش عقب نیز کاملاً هماهنگ با جلو و در نهایت زیبایی و هماهنگی با سایر بخش‌هاست. البته انتظاری جز این نیز از این خودرو نمی‌رود!

در داخل کابین هم همه چیز فوق‌العاده است. دنبال عیب و ایراد نگردید، چراکه اگر ده سال هم وقت بگذارید، باز هم نخواهید توانست از این اتاق ایراد بگیرید. همه چیز در داخل ماکسیمای جدید عالی است. طراحی، اجرا و متریال به کار رفته همگی در حد کمال بوده و هیچ نقطه ضعفی در آن وجود ندارد.

Nissan Maxima Interior
Nissan Maxima Interior
داشبورد کاملاً متناسب با روح ماکسیما طراحی شده و در عین سادگی، فوق‌العاده زیبا و دل‌نشین است. تمامی قطعات در نهایت دقت و ظرافت در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. هیچ چیز در این کابین کم یا زیاد نیست. می‌توان نیسان ماکسیما را نقطه اوج مهندسی ژاپن در تاریخ خودروسازی دانست. تریم داخلی دو رنگ است و هر دو رنگ آن‌قدر خوب با یکدیگر هماهنگ شده‌اند که انگار مکمل یکدیگر می‌باشند. دقت کنید که نخ دوخت در بخش‌های تیره رنگ، دقیقاً به رنگ دوم‌تریم داخلی است. (البته تریم تک رنگ هم در بین نسخه‌های قابل انتخاب برای ماکسیما وجود دارد.)

صندلی‌های مبله و راحت ماکسیما یک نقطه قوت دیگر برای آن محسوب می‌شوند و می‌توانند راحتی فوق‌العاده‌ای را به راننده و سرنشینان هدیه کنند. فضای پا و سر برای راننده و سرنشین بسیار ایده‌آل است و قطعاً سرنشینان ماکسیمای جدید حتی بعد از ساعت‌ها رانندگی نیز خستگی را احساس نخواهند کرد.

2016 Nissan Maxima Platinum
۲۰۱۶ Nissan Maxima Platinum
عملکرد
بدنه ماکسیما با الهام از جت‌های جنگنده طراحی شده است و اگر به عملکرد فنی این خودرو دقت کنیم کاملاً تصدیق خواهیم کرد این خودرو یک جت جنگنده تمام‌عیار است. در زیر کاپوت ماکسیما قلب تپنده یک اژدها قرار دارد. موتور افسانه‌ای V6 نیسان برای نسل جدید ماکسیما دستخوش تغییرات فراوانی شده است و بخش‌هایی از آن نیز از موتور GT-R قرض گرفته شده تا بهترین عملکرد را برای تبدیل ماکسیما به یک موشک داشته باشد. ظرفیت این نیروگاه قدرتمند، ۳.۵ لیتر است که ۳۰۰ اسب تازه‌نفس بخار و ۳۵۳ نیوتن‌متر گشتاور را فراهم می‌کند تا توسط یک جعبه‌دنده کاملاً جدید CVT به چرخ‌های جلو منتقل شود و این غول فولادی ۱۵۸۰ کیلوگرمی را مانند یک غزال تیزپا چابک و سریع کند.

2016 Nissan Maxima
شاید برایتان باورنکردنی باشد، اما شتاب صفر تا صد ماکسیمای جدید تنها ۵.۷ ثانیه است! بله درست دیده‌اید! تنها ۵.۷ ثانیه! با این وجود مصرف این اعجوبه تنها ۱۰.۶ لیتر بر صد کیلومتر در شهر و ۷.۸ لیتر بر صد کیلومتر در جاده است.

2016 Nissan Maxima Platinum
۲۰۱۶ Nissan Maxima Platinum
ایمنی
آیا می‌خواهید در مورد سطح ایمنی ماکسیما بدانید؟ شوخی نکنید! مسلم است که ماکسیما بالاترین سطح ایمنی که تاکنون شناخته شده است را ارائه می‌کند و این هم دلیل آن: نیسان ماکسیمای جدید موفق به کسب رتبه برتر ایمنی در آزمون‌های IIHS گردیده است. پس دیگر چه جای تردیدی باقی می‌ماند؟

برای اینکه خیال شما را راحت کنیم، باید بگوییم که ماکسیمای جدید مجهز به ایربگ سر در جلو و عقب، ایربگ‌های کناری، ترمز ABS، سیستم ضد سرقت، ترمز اضطراری، ترمزهای دیسکی خنک شونده جلو و عقب، قفل کودک، کنترل پایداری و کشش، سیستم ایمنی پیش و پس از برخورد و سیستم اندازه‌گیری فشار باد لاستیک‌ها می‌باشد.

تجهیزات:
صحبت کردن در مورد تجهیزات پیش پا افتاده و ساده‌ای مانند مانیتور، دوربین عقب، سانروف و … توهینی به ذات بزرگ ماکسیما محسوب می‌شود! ما هم که اصلاً قصد توهین به حضرت ماکسیمای بزرگ را نداریم! در نتیجه این اسباب‌بازی‌ها را بی‌خیال شده و به سراغ امکانات درست‌وحسابی می‌رویم.

2016 Nissan Maxima
ماکسیمای جدید دارای انتخاب‌گر نوع رانندگی است و می‌توانید به‌وسیله آن خودرو را در حالت اسپرت قرار دهید. نکته جالب در مورد حالت اسپرت ماکسیما این است که در این حالت، علاوه بر تغییر در تنظیمات جعبه‌دنده، سیستم تعلیق و فرمان، صدای ورودی موتور به کابین نیز بیشتر می‌شود تا راننده بتواند با فشردن گاز از شنیدن غرش گوش‌نواز این موتور قدرتمند لذت ببرد.

2016 Nissan Maxima
ماکسیمای جدید از سیستم صوتی BOSE بهره می‌برد که دارای ۱۱ بلندگو می‌باشد که صدایی فوق‌العاده جذاب و قدرتمند را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند. همچنین این خودرو مجهز به سیستم نیسان کانکت است که شامل یک صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی، تشخیص صدا، نقشه‌های گوگل به همراه فرمان‌پذیری صوتی و دستیار صورتی بلوتوث است.

2016 Nissan Maxima
حتی ریموت کنترل ماکسیما نیز با ریموت کنترل‌های عادی متفاوت است و امکانات خاصی در آن تعبیه شده است. از جمله این که می‌توانید از فاصله حدوداً ۵۰ متری خودرو با فشردن تنها یک دکمه از روی ریموت کنترل، خودرو را روشن کرده، و سیستم گرمایشی یا سرمایشی را نیز روشن کنید تا دمای کابین را بر روی ۲۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم کند. حتی امکان روشن کردن گرم‌کن فرمان و گرم‌کن شیشه‌ها نیز از روی ریموت کنترل وجود دارد تا زمانی راننده وارد خودرو می‌شود، خودرو در وضعیتی ایدئال برای رانندگی باشد.

نیسان ماکسیما به‌طور دائم وضعیت رانندگی راننده را بررسی می‌کند و در صورتی که متوجه وضعیت غیرعادی و رانندگی نامتعادل گردد، به راننده هشدار می‌دهد. ماکسیما همچنین به امکاناتی مانند کروز کنترل تطبیقی، سنسور نقطه کور و ترمز خودکار مجهز است تا بالاترین سطح از ایمنی را برای راننده و سرنشینان خودرو فراهم کند.

2016 Nissan Maxima
قیمت و رقبا
نیسان ماکسیمای نسل جدید را تا حد زیادی مطابق با سلایق آمریکایی‌ها طراحی کرده است. شاید بتوان ماکسیما را هدیه‌ای از سوی ژاپن به آمریکا دانست تا از راندن این خودروی بی‌نظیر لذت ببرند. دلیل این حرف این است که ماکسیما در خود ژاپن مونتاژ نمی‌شود، بلکه تنها در آمریکا و چین (توسط دانگ فنگ) به تولید می‌رسد. قیمت این خودروی بی‌نظیر در آمریکا بین ۳۳ هزار تا ۴۰ هزار دلار است و رقبایی چون شورولت ایمپالا، داج چارجر، تویوتا آوالون، فورد تاروس، کرایسلر ۳۰۰ و بیوک لاکراس را در مقابل خود می‌بیند.

2016 Nissan Maxima
ماکسیما همچنین به خاورمیانه نیز صادر می‌شود و به تازگی تعدادی از آن در مناطق آزاد کشورمان نیز دیده شده‌اند. متأسفانه با توجه به حجم موتور ۳.۵ لیتری، بعید است که به این زودی‌ها مردم سایر مناطق کشورمان بتوانند لذت دیدن یا حتی راندن این خودروی فوق‌العاده را تجربه کنند، مگر اینکه نیسان پیشرانه کم‌حجم‌تری را برای ماکسیما در ایران در نظر بگیرد که در آن صورت هم دیگر ماکسیما بیشتر شبیه به پلنگی خواهد بود که دست و پایش را بسته و دندان‌هایش را کشیده باشند!

2016 Nissan Maxima
۲۰۱۶ Nissan Maxima
قضاوت پایانی:
پس از این همه تعریف و تمجید مبالغه‌آمیز، حال نوبت قضاوت پایانی است و نظر ما این است که نیسان ماکسیمای نسل جدید به هیچ دردی نمی‌خورد! بله درست خواندید. نیسان ماکسیما خودرویی بی‌ارزش است. شاید فکر کنید که قصد شوخی داریم یا دیوانه شده‌ایم که در پایان این متن سراسر تعریف، چنین نتیجه‌گیری بی‌ربطی کرده‌ایم. اما نه!

نیسان ماکسیما در کلاس خودروهای بزرگ خانوادگی قرار می‌گیرد، کلاسی که در آن اولویت استفاده خانوادگی است. اما ماکسیما برای یک خانواده بیش از حد اسپرت است. ظاهر فضایی ماکسیما بیشتر مورد پسند جوان‌های زیر ۳۰ سال است تا افراد بالای ۴۰ سال که سرپرست خانواده هستند. من اگر جای یک سرپرست خانواده در آمریکا بودم ترجیح می‌دادم که با پرداخت مبلغ بسیار کمتری، مدل آلتیما یا خودرویی مانند تویوتا کمری یا هوندا آکورد را خریداری کنم و باقی مبلغ را هم صرفه‌جویی کنم. حتی اگر کسی علاقه‌مند به جنبه‌های اسپرت هم باشد، می‌تواند خودرویی ماند مزدا ۶ را خریداری کند. شاید الآن به قدرت موتور عالی و شتاب فوق‌العاده ماکسیما اشاره کنید و بر من خرده بگیرید، اما آیا واقعاً خانواده‌ها نیاز به شتاب ۵.۷ ثانیه‌ای دارند؟ به نظر من که برای یک خانواده معمولی شتابی در حد ۸ یا ۹ ثانیه هم کافی است خودروهایی که در خط‌های قبلی از آن‌ها اسم بردیم به‌خوبی توانایی رسیدن به چنین شتابی را دارند و در نتیجه می‌توانند به‌خوبی نیازهای یک خانواده را برآورده سازند.

2016 Nissan Maxima
۲۰۱۶ Nissan Maxima
حال شاید بگویید که ماکسیما خودرویی اسپرت است و برای جوانان ساخته شده، اما این حرف هم چندان درست نیست. در واقع پرداخت مبلغی بالای ۳۰ هزار دلار حتی در آمریکا هم برای یک جوان کار آسانی نیست. از طرف دیگر، رانندگی یک خودروی ۱.۵ تنی با طول نزدیک به ۵ متر در شهرها چندان کار دل‌چسبی نیست. علاوه بر اینها، سیستم تعلیق ماکسیما بیشتر تمایل به نرمی در رانندگی دارد تا قابلیت‌های اسپرت و در آخر اینکه کدام خودروسازی را دیده‌اید که بر روی خودروی اسپرت از CVT استفاده کند؟ چراکه ذات سیستم های انتقال قدرت CVT استفاده برای رانندگی آرام و به دور از هرگونه هیجان است.

2016 Nissan Maxima
۲۰۱۶ Nissan Maxima
همه اینها را اضافه کنید به اینکه با این مبلغ می‌توان یک BMW سری ۳ مجهز به سیستم AWD خرید که قطعاً بسیار بسیار جوان‌پسندتر و اسپرت‌تر از ماکسیماست. یا حتی با پرداخت مبالغ کمتری می‌توان شورولت کامارو یا فورد ماستانگ خرید، یعنی خودروهایی که ذات اسپرت دارند و برای لذت بردن از رانندگی ساخته شده‌اند. حتی می‌توان خودروهای جمع‌وجوری مانند فولکس‌واگن گلف GTI، فورد فوکوس RS، فورد فیستا ST یا فولکس‌واگن گلف R خرید که با داشتن موتورهای قدرتمند، هندلینگ بالا و جثه جمع‌وجور، مخصوص جوانانی طراحی شده‌اند که می‌خواهند از رانندگی لذت ببرند. اگر کسی خواهان یک خودروی لوکس باشد هم می تواند با پرداخت همین مبلغ یک لینکلن MKZ، لکسس ES، آکورا TLX یا کرایسلر ۳۰۰ بخرد و از سواری یک خودروی واقعا لوکس لذت ببرد.

آیا هنوز قانع نشده‌اید که ماکسیمای جدید ارزش خرید ندارد؟ پس بد نیست نگاهی به آمار فروش آن بیندازید. گذشته از اینکه این خودرو در بازارهای مهم و پرجمعیتی مثل اروپا و چین به فروش نمی‌رسد، در آمریکا نیز آمار فروش آن در سال ۲۰۱۵ حاوی نکات جالبی است. معمولاً زمانی که نسل جدید یا فیس‌لیفتی از یک خودرو معرفی می‌شود، در آمار فروش آن جهش قابل‌توجهی رخ می‌دهد. اما جالب اینجاست که در سال ۲۰۱۵ که نسل جدید ماکسیما معرفی شد، در آمار فروش آن در آمریکا یک افت ۲۰ درصدی را تجربه کرد و در آن سال در این کلاس تنها سه خودروی هیوندای آزرا، کیا کادنزا و شورولت SS فروش کمتری نسبت به ماکسیما داشته‌اند.

2016 Nissan Maxima
۲۰۱۶ Nissan Maxima
شاید موتور ماکسیما به اندازه کافی خوب باشد، اما مشتریان در کشورهای پیشرفته علاقه دارند که گزینه‌های مختلفی برای پیشرانه و سیستم انتقال قدرت داشته باشند. عدم وجود گزینه‌های دیزلی و گزینه‌های بنزینی کم‌حجم‌تر در بازار آمریکا چندان مطلوب خریداران نخواهد بود. ضمناً سیستم انتقال قدرت CVT آن‌چنان در بین مشتریان محبوب نیست و بهتر بود که نیسان ماکسیما را با گزینه‌های جعبه‌دنده دستی و اتوماتیک نیز ارائه می‌کرد.

2016 Nissan Maxima
۲۰۱۶ Nissan Maxima
البته اینها به این معنی نیست که ماکسیما خودروی بدی است، بلکه برعکس. ماکسیما یک خودروی فوق‌العاده با طراحی بی‌نظیر و قدرت عالی است. ماکسیما آن‌قدر زیباست که می‌توان ساعت‌ها به آن خیره شد و از آن لذت برد، یک شاهکار هنری بی‌عیب و نقص. اما بهتر است که به‌جای خیابان، نیسان ماکسیما را در گالری‌های هنری ببینیم!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ببین چطور خودروسازان واسه ملت و بازار امریکا ماشین های مخصوص و ایمن و راحت و قابل پسند میسازن اونوقت ما….هی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (226 ديدگاه)

      با نتیجه گیریش حال کردم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Hitler

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (499 ديدگاه)

      این ماشین واقعا زیباست ولی مطلب بسیار متعصبانه بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. faraz777

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (45 ديدگاه)

    ای کاش حداقل پارس خودرو اینو وارد و مونتاژ کنه چون خودرو های مونتاژی منعی جهت تولید ماشین هایی با حجم موتور بالاتر ندارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (2824 ديدگاه)

      فک نکنم بتونه ، چون از لحاظ قدرت و حجم موتور محدودیت هایی شنیدم دارن ، البته مطمئن نیستم.
      مثلا همون ماکسیما خودمون رو میگفتند از قدرت اش کمک کردن تا مجوز گرفت!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. بهنام طیبی

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    چه قضاوت پایانی جالبی نوشته نویسنده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Lord Cezar

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (300 ديدگاه)

    چی میشد به جای CVT از یه گیربکس 7 سرعته یا حداقل 6 سرعته از اینفینیتی استفاده می کرد !!
    CVT یه ضد حاله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. O /\/\ I D

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (415 ديدگاه)

    با حساب دلار 1000 تومنی (شتربینددرخواب پنبه دانه)و بدون عوارض گمرکی میشه 40میلیون !!
    حالا با فرض با دلار 2000تومنی(بازهم شتر !! ) میشه 80 !!
    حالا با قیمت الان و عوارض گمرکی و بدون در نظر گرفتن 2500 سی سی !!
    هییییییییییییی خدا !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Hamid

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    معلومه که نویسنده ی محترم دارای طرز تفکر سیاه و سفیده. به نظر ایشان دو نوع انسان در دنیا وجود داره:
    1.جوان اسپرت پسند و بی پول
    2.پیرمرد پولدار
    برعکس نظر نگارنده، در سال های گذشته شاهد فروش بالای سدانهای اسپرت مثل پانامرا و چارجر هلکت بودیم. حتی به رغم امکانات کم و مصرف بالا ماکسیمای 2003 هنوز تو ایران طرفدارای زیادی داره. صرفا به دلیل شتاب بالا و ظاهر اسپرت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Hamid

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    جالبه تو مقاله ای که اخیرا در مجله autogide چاپ و توسط شاهین احمدزاده ترجمه شده و 11 اردیبهشت 95 در پدال منتشر شده و در اون ماکسیمای جدید با کادنزا مقایسه شده ترکیب این موتور 3.5 لیتری با گیربکس cvt بسیار عالی توصیف شده:
    http://www.pedal.ir/کیا/کیا-کادنزا-نیسان-ماکسیما/
    فرض کنید بدون نوسان و تاخیر ناشی از تعویض دنده، شتاب موشک وار 5.7 ثانیه ای رو تجربه کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      اینم انتهای مقاله ی بالا:
      قضاوت نهایی
      جای تعجب نیست که ماکسیمای جدید و مدرن انتخاب بهتری است. باقیمت ارزان‌تر، مصرف سوخت بهتر و هیجان بیشتر در رانندگی، ماکسیما یک انتخاب عالی در این رده است.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  8. Hamid

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    من که نتونستم دلیل این تناقض ها رو درک کنم:

    “هر چه پیش می‌رویم هیچ عیب و نقصی در ماکسیمای جدید پیدا نمی‌شود. با خود فکر می‌کنم که نکند که خدایان این خودرو را طراحی کرده باشند! ”

    “مسلم است که ماکسیما بالاترین سطح ایمنی که تاکنون شناخته شده است را ارائه می‌کند و این هم دلیل آن: نیسان ماکسیمای جدید موفق به کسب رتبه برتر ایمنی در آزمون‌های IIHS گردیده است”
    .
    .
    .
    “حال نوبت قضاوت پایانی است و نظر ما این است که نیسان ماکسیمای نسل جدید به هیچ دردی نمی‌خورد! بله درست خواندید. نیسان ماکسیما خودرویی بی‌ارزش است.”

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (189 ديدگاه)

      میخوای دلیل این تناقض رو درک کنی!!!
      اول یه بار دیگه کل متن رو بخون
      دوم جناب رحیقی خیلی ساده اومده مقایسه کرده که توی آمریکایی که کمری و آکورد پر فروش ترین ها هستن و بیشتر خانواده ها و افراد نسبتا سن بالا خریدار این مدل ها هستن ، ظاهر ماکسیما برای یه ماشین خانوادگی بیش از حد اسپورت هست و اگه جوونی و رانندگی اسپرت مد نظرته پس میری سراغ سری 3 یا با قیمت کم تر کامارو و ماستنگ یعنی ماکسیما مشخصات مد نظر این دو قشر رو نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid

        ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        من مطلب رو کامل خوندم. شما هم دچار اشتباه نویسنده هستی و فکر میکنی افراد یا کامارو و موستانگ میخرن یا کمری. اما من (و خیلیای دیگه) ترجیح میدم که ماشینی داشته باشم که در عین داشتن شتاب خوب و ظاهری اسپرت، دارای فضای کافی برای خانواده و امکانات بالا باشه. اینه که نه میرم سراغ ماشین کوپه 2 در نه ماشین پیرمردی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. آرین

      ۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (59 ديدگاه)

      به نظر منم قلم نویسنده مقاله پر تناقضِ.
      شاید خواسته بگه که با وجود تعریف هایی که در اول مقاله کرده نگاهش به ماکسیما بدون جانبداریه ولی در نهایت با نتیجه گیری عجیب غریب و متضادش کل حرفاشو بی ارزش کرده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. احسان(احسان سابق)

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    ظاهر خیلی خوبی داره و قدرت مناسبی داره اما تو امریکا اگر تو امریکا بودم و دنبال یک ماشین لوکس و باکلاس بودم که بالای 30 هزار دلار قیمت داشته باشه و قدرت و زیابیی رو هم همراه داشته باشه قطعا بی ام و سری 3 میگرفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. tv

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (225 ديدگاه)

    با این که طراحی خیلی جذابی داره مخصوصا از طراحی ستون سی اش خوشم اومد …
    ولی همون طور که اگه حق انتخاب تو یه بازار ازاد رو داشتم هیچوقت مزدا 3 نمیخریدم …
    یا برای کارای عادی هیچ وقت 405 نمیگرفتم …
    همونطورم این ماکسیما رو نمیگرفتم …
    دوستانی که میگن شتاب نسل قبلش ( منظورم اون مدلی ای که تو ایران هست) خوبه … باید دقت کنن شتاب و سرعت بالا ، هندلینگ خوبم میخواد که ماکسیما نسل قبل ازش شرمنده است …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احسان

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (112 ديدگاه)

    معرکه ست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمدرضا

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    ماکسیما انتخاب خیلی خوبیه . گیربکس cvt هم صرفا بخاطر کاهش مصرف سوخت قرار گرفته .

    دیدن این ویدئو برای اینکه ایمان بیارید به تواناییهای ماکسیما توصیه شده :D

    https://www.youtube.com/watch?v=ti-xdDkqdjo

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. بهزاد

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2417 ديدگاه)

    مقاله ی جالبی بود ولی با کلی تناقض.
    در وهله ی نخست فروش سدان ها به خصوص در این سایز و کلاس برای همه ی خودروسازان در 2015 با کاهش روبرو بوده و مختص ماکسیما نیست و این مورد به خاطر بد بودن این خودرو نبوده و نویسنده مثل اینکه از این موضوع بی خبر بوده.
    اگر این خودرو تمایل به نرمی داره یا متناسب با شرایط میتونه تغییر کنه دیگر ایراد وارده به اسپرت بودن محض بی معنیه.
    رقبایی که برای این خودرو مثل موستانگ و سری 3 و… در نظر گرفته اصلا در یک خط قرار ندارند و احتمالا نویسنده برای خالی نبودن مقاله اسمشون رو برده وگرنه خودروهای این کلاس(لوکس اقتصادی) مشخص هستند.
    در بازار آمریکا مشکلی برای فروش خودروهای بزرگ نیست و احتمالا نویسنده در جایی از اروپا نظری صادر کرده و از طول 5 متری این خودرو گلایه میکنه.
    خودروهای کوچکی مثل فیستا و گلف و … نیز هیچ سنخیتی با این کلاس ندارند و اتفاقا به خاطر سلیقه آمریکایی ها هاچ بک ها در حاشیه قرار دارند و نویسنده در یک فضای دیگه سیر میکرده.
    1.5 تن! یک لحظه این احساس به ما دست داد که وزن سایرین 1 تن یا کمتره! برخی از خودروهای این کلاس وزنشون از 1.7 تن هم بیشتره.
    جای شکرش باقیه نویسنده به آفرود و وانت بار و ون و کراس اوور ها نپرداخته و احتمالا آخر شب بوده و خسته و حس ایراد گرفتن بیشتر را نداشته و در کل این مقاله بیشتر میخوره از راه دور و پشت مانیتور شکل گرفته باشه تا تست و بررسی میدانی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. نوید جهرمی

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    درسته این مبلغ برای جوانان هم اونجا زیاده اما همین خودرو رو از دم قسط با ماهی 400 دلار میشه تهیه کرد.
    اونجا اگه پول قسط و مالیات و بیمه ی ماشین رو داشته باشی راحت میتونی خرید کنی.
    ————-
    من که خیلی ازش خوشم میاد.فقط کاش علاوه بر CVT گزینه های دیگه ای هم براش قائل بشن.
    همین رنگ آبی با تودوزی روشن دل منو برده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. احمد باقری

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا عالیه. حرف نداره. همون اول که اومد، همه یکصدا گفتیم خیلی خوب کار کرده نیسان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      احمِدجان منظورت از همه کی آ هستن ؟
      شما + خورزوخان ؟؟؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. godfather

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (196 ديدگاه)

    خوشبختانه به مدد اینکه ما کشوری به شدت طرفدار محیط زیست و هوای پاک هستیم و از اونجایی که این خودرو دارای تکنولوژی قدیمی و مصرف سوخت بالایی دارد و نیسان هم دارای افت فروش فاحشی در این مدل به علت موارد بالا شده این ماشین وارد کشور ما نخواهد شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. shahin

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    من کاملا طرفدار ماشینهای ژاپنی ام. از قدیمی تا جدید..اما اینجا باید با نتیجه گیری نویسنده موافقت کنم.کاملا درسته. شما اگه شتاب بخای میری مزدا6 میخری با 7 هزار دلار ارزونتر. اگه تجملات و کلاس میخای میری هوندا آکورد با 4 هزار دلار ارزانتر ( این اختلاف قیمت در امریکا واقعا مهمه) و اگه جوان باشی و پولدار میری بی ام و سری 3. نیسان ماکسیما ماشین فوقالعده خوبیه.تو این شکی نیست اما هویت کاربریش واضح نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سعید

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (43 ديدگاه)

    در متن نوشته : ” ماکسیما در خود ژاپن مونتاژ نمی‌شود، بلکه تنها در آمریکا و چین (توسط دانگ فنگ) به تولید می‌رسد. ”
    چه می کنه کشور چین ؟ چند مدت دیگه نیسان رو هم مثل ولوو میخره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. sunmartin

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    خودروی زیبایی هست که با ابعاد بزرگ خانوادگی خصوصیت خودروهای خانوادگی نداره قیمتش بالاست و گیربکس نچسب و حوصله سربر سی دی تی که بمعنای واقعی هیجانی برای رانندگی باقی نمیذاره واقعا از مطلب شما لذت بردم جناب مهندس رحیقی امیدوارم مطالب بیشتری به قلم شما مطالعه کنیم
    باینکه طرفدار ماکسیمای جدید هستم اما فقط طراحیش منو جذب خودش کرد و نه موارد دیگه…??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. م_م

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (612 ديدگاه)

    پدال مطلب راجع به ولوو کانسپت 40 یک و دو…

    بذاری ممنون میشیم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. م

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (24 ديدگاه)

    سلام با همتون مخالفم که میگید cvtبه درد نمی خوره ما تو نیسان تیانا خیلی راحت رانندگی می کنیم ولی وقتی رو حالت اسپورت میزاریم. دور موتور همیشه بالای 4000هستش حتی وقتی داری با سرعت 20تا رانندگی می کنی. واقعا cvtیک رحمته تو هر شرایطی بدون نقص عمل میکنه از طرفی وقتی حوصله ی هیجان نداری رو سرعت 140تا با دور موتور 2000 میره که عالیه مصرف سوخت که نگو وقتی با سرعت١۴٠-١۵٠رانندگی می کنی صدی ٩می سوزونه تازه مطمعنم که هیچ کدومتون حتی یک بار هم سوار یک ماشین با گیربکس cvtنشدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. sunmartin

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    خودروی زیبایی هست که با ابعاد بزرگ خانوادگی خصوصیت خودروهای خانوادگی نداره قیمتش بالاست و گیربکس نچسب و حوصله سربر سی دی تی که بمعنای واقعی هیجانی برای رانندگی باقی نمیذاره واقعا از مطلب شما لذت بردم جناب مهندس رحیقی امیدوارم مطالب بیشتری به قلم شما مطالعه کنیم
    باینکه طرفدار ماکسیمای جدید هستم اما فقط طراحیش منو جذب خودش کرد و نه موارد دیگه…??..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. حمیدرضا

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    با توجه به نوع دنده شتاب بسیار زیادی داره و مصرفشم خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. keyvan

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    متن خوبی بود اما این خودرو در کنار ظاهر زیبا و کیفیت عالی، قدرت بالا و مصرف سوخت خوبی هم داره. برای افرادی که یک سدان خانوادگی با امنیت بالا ودر کنارش قدرت موتور زیاد برای مواقعی که میل سرعت وهیجان دارن بهترین گزینه ممکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Farzad

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مگه جوان متاهل نداریم که بخواد هم خودروش زیبا سریع با شتاب جادار برای خانواده باسطح ایمنی بسیار بالا داشته باشه آخه این چه نتیجه گیری مسخره‌ایه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. هادی

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من با این خودرو رانندگی کردم
    فقط اینو بگم که نویسنده این متن در انتها لطف کرد و ذهنتون رو منحرف کرد
    وگرنه اگه یکبار کنجکاوی شما رو بگیره و بخواین باهاش رانندگی کنین دیگه با زور اسلحه هم پیاده نمیشین
    بابا این بی وجدان پروردگار خودروهای دنیاست
    واقعا نقص تو وجودش نیست
    در یک کلام
    خدااااااااااااست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. mehdi

    ۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    واقعا نتیجه گیری بسیار بد و تفکرات مسخره ای بود مثل این میمونه که بیای بگی من نمی خوام از گوشی های هوشمند استفاده کنم چون همه چیزهارو کنار هم داره ، من می خوام که یه گوشی ساده و چراغ قوه و قطب نما و… رو جداگونه بخرم .

    ماکسیما یه شاهکاره که همزمان سرعت و آپشن ماشین های اروپایی رو در کنار کیفیت و هزینه های پایین ماشین های ژاپنی رو داره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. سيدرضا

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سوار این ماشین بشید عاشقش میشید دقیقا من دنبال یه چنین طراحی هستم با رانندگی نرم و دلنشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. رضا

    ۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خودم دارمش با هیچی عپضش نمیکنم من باب اطلاع نویسنده توصیه میکنم رانندگی کنید با این سلطان بعد نظرتون رو بفرمایید در حالت اسپرت دور موتورهمواره بالاست دقیقا من هم مجردم و لیکن ماشین نرم جادار و پرشتاب مدنظرم بوده وهست شما فکر کن با ماشین بخوای بری مسافرت خب توی جاده برای سبقت در گردنه مخصوصا چی میخوای مسلما شتاب حالا برای خانواده جادار بودن و از دید بیننده وافرادی که از بیرون رویت میکنن ماشین رو ظاهری اسپرت و زیبا و دلنشین همه اینها توی این ابر ماشین هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Mhmd

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کجاش تعصب داشت این همه تعریف برازنده این خودرو بود بعدش متنو اگه تا آخر بخونی میبینی واقعیت مسئله و فروش پایینشو هم اشاره کرده که اونم به دلیل سیاست های اشتباه که تو متن هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا