نیسان

عضو جدید خانواده لیف: نیسان e-NV200

با دیدن چهره جعبه مانند این مینی ون ژاپنی، احتمالا طراحان آن را به سخره خواهید گرفت اما خانواده لیف با همین ظاهر عجیب و نه چندان زیبا توانسته اند در صدر خودروهای الکتریکی با کارایی بالا و استفاده روزمره قرار گیرند.

Nissan e-NV200
Nissan e-NV200

شکل جعبه مانند این خودرو لااقل این مزیت را دارد که فضای قابل استفاده خوبی برای سرنشینان فراهم می آید. بنابراین امکان استفاده از این وسیله بعنوان نسل آینده تاکسی های درون شهری و بدون آلایندگی زیست محیطی، دور از ذهن نیست.

Nissan e-NV200
Nissan e-NV200

این خودرو دارای دو ردیف صندلی در قسمت مسافران است که با امکان تاشدن، می توانند به فضای بار خودرو بیافزایند. داشبورد همانند یک لوحه بزرگ با صفحه نمایش کامل بصورت ارگونومیک و جالبی ساخته شده است. سقف شیشه ای بزرگ با ورود نور بیشتر، روح تازگی را در داخل فضای اتوموبیل بوجود می آورد. استفاده از تجهیزات دیجیتال نیز باعث می شود تا راننده بداند که سوار یک خودروی  نسل آینده است.

Nissan e-NV200
Nissan e-NV200

سیستم درایو برقی این خودرو با استفاده از موتور ۸۰ کیلو واتی به حرکت در می آید. انرژی الکتریکی لازم نیز در باتریهای لیتیوم-یون ذخیره می شوند. با انرژی موجود در این باتری ها می توان ۷۵ تا ۱۶۸ کیلومتر مسافت را بسته به نوع رانندگی طی کرد.

Nissan e-NV200
Nissan e-NV200

نیسان E-NV200 برای اولین بار در نمایشگاه ژنو در سال ۲۰۰۹ به نمایش درآمد و در حال حاضر در ژاپن، چین و اروپا تولید می شود و بزودی نیز در سال ۲۰۱۳ به بازارهای آمریکا وارد خواهد شد.

Nissan e-NV200
Nissan e-NV200

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دمت گرم
    هم به روز بودنت خوب بود
    هم تنوع مطالب
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    تو ون فقط شورلت خوبه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا