سوبارو

معرفی کانسپت‌های سوبارو فارستر و ایمپرزا STI

تا زمانی که خودروسازان درجه‌یکی همچون ب ام و، مرسدس و آئودی اقدام به عرضه‌ی کراس اوورهای پرفورمنس نکرده بودند، واژه‌های کراس اوور و پرفورمنس ضدونقیض به نظر می‌رسیدند؛ اما جدیدترین خودروسازی که به این دسته پیوسته سوبارو است که در نمایشگاه توکیو از کانسپت فارستر STI رونمایی خواهد کرد.


این خودرو که یازدهم ژانویه معرفی می‌شود از رنگ بدنه‌ی خاکستری انحصاری، رینگ‌های ۱۹ اینچی آلومینیومی و سیستم ترمز پرفورمنس برمبو با کالیپرهای ۶ پیستونه سود می‌برد.


این خودروی مفهومی همچنین دارای جلوپنجره‌ی بازنگری شده با طرح لانه‌زنبوری و نشان STI، سپر جلوی گیراتر و… می‌باشد. از دیگر تغییرات طراحی فارستر STI می‌توان به رکاب‌های جانبی جدید و سپر عقب اصلاح شده با عناصر زردرنگ اشاره کرد.

سوبارو هنوز اشاره‌ای به مشخصات فنی این خودرو نکرده اما گفته در آن قوای محرکه‌ی e-Boxer بکار خواهد رفت. شایان ذکر است نسخه‌ی استاندارد فارستر e-Boxer دارای پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری و واحدی الکتریکی است که این واحد الکتریکی قدرت ۱۲ اسبی و گشتاور ۶۵ نیوتون متری می‌باشد. کل مجموعه خروجی ۱۴۳ اسبی و گشتاور ۱۸۸ نیوتون متری داشته اما مدل STI قدرت و گشتاور بیشتری خواهد داشت.


جدای از فارستر STI، سوبارو اقدام به معرفی کانسپت ایمپرزا STI هم خواهد کرد. چیز زیادی درباره‌ی این هاچبک منتشر نشده اما خودروی یاد شده دارای کیت بدنه‌ی آئرودینامیکی خواهد بود که از اسپلیتر جلو و رکاب‌های جانبی متفاوت تشکیل شده است.


این خودرو به جلوپنجره‌ی متفاوت، رنگ مشکی سقف و رینگ‌های آلیاژی سبک‌وزن مجهز شده است. همچنین یک سپر عقب جدید با سیستم اگزوز دوبل نصب شده در وسط آن دیده می‌شود.


سوبارو همچنین مدل‌های لوورگ و WRX STI را که به قطعات پرفورمنس STI مجهز هستند در توکیو نمایش خواهد داد. این خودروساز چیزی زیادی درباره‌ی این خودرو نگفته اما WRX STI دارای صندلی‌های ریکارو و رینگ‌های BBS نوزده اینچی با رنگ طلایی خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (202 ديدگاه)

    اصلا اسم سوبارو که میاد نفسم میگیره
    به طرز عجیبی عاشق این کمپانیم
    هم سوبارو هم سوزوکی?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Mad.z.Max

    ۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1841 ديدگاه)

    خیلی هم عالی، کلا کمپانی دوست داشتنی ای هست این سوبارو، همیشه هم بدون اینکه خیلی دستاورد ها و نو آوری های روز افزونش رو تو بوق و کرنا کنه، خیلی بی سرصدا اقدام به آپدیت کردن و بهتر کردن محصولاتی که داره میکنه و فاکتور ارزش بالا در برابر قیمت پرداختی هم همیشه ی خدا تو خودروهاش و لوازمشون دیده میشه. : )
    من اگه دسترسی داشتیم تو ایران، بجای محصولات میتسوبیشی، از سوبارو استفاده میکردم، واقعا دوست داشتنی هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا