سوزوکی

کانسپت‌های جذاب سوزوکی در توکیو

سوزوکی دست روی دست گذاشتن و تماشای پروژه‌های تیونینگ جیمنی جدید را کنار گذاشته است.

این خودروساز ژاپنی هم‌اکنون و برای اولین بار از کانسپت های سفارشی مبتنی بر آفرودر کوچک اما بامزه‌ی خود پرده‌برداری کرده است. این دو خودروی مفهومی که چند روز دیگر در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۹ معرفی خواهند شد عجیب و جذاب هستند.


اولین کانسپت جیمنی سوروایو نام داشته و بر پایه‌ی مدل ژاپنی این خودرو بنا شده است. خودروی موردبحث از پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۰.۶۶ لیتری توربو سود برده و بنابراین در کلاس Kei کارها قرار می‌گیرد. همان‌طور که از نام و ظاهر خودرو برمی‌آید، این خودروی خشن برای کاربری در شرایط سخت طراحی شده است.

از جمله ویژگی‌های شاخص جیمنی سوروایو می‌توان به محافظ چراغ‌های جلو، سپر جلوی فولادی با وینچ و قلاب بکسل، رول کیج بیرونی، حذف شیشه عقب و رینگ‌ها و لاستیک‌های آفرود اشاره نمود. این خودرو به نظر کاملاً آماده‌ی آفرود بوده هرچند که قدرت پیشرانه‌ی آن ۶۳ اسب بخار است.


دومین پروژه‌ی مفهومی سوزوکی بر پایه‌ی جیمنی سیرا بنا شده است. سیرا مدل پهنی است که در دیگر بازارها و با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری فروخته می‌شود. این مفهومی جالب جیمنی سیرا پیکاپ استایل نام داشته و از استایل رترو و از پانل های چوبی در کناره‌ها استفاده می‌کند.

این پیکاپ کوچولو و بامزه دارای جلوپنجره‌ی همرنگ با بدنه، سپر جلوی خشن با قلاب‌های بکسل و چراغ‌های LED اضافی نصب شده روی سقف می‌باشد. سوزوکی جزئیاتی درباره‌ی این خودرو منتشر نکرده اما فکر نمی‌کنیم که این کوچولو بتواند بیشتر از چند جعبه و کوله‌پشتی را حمل کند.


جدای از دو کانسپت یاد شده، سوزوکی از سوئیف اسپورت Yellow Rev هم پرده‌برداری خواهد کرد. ظاهراً همه‌چیز این خودرو به رنگ زرد آن محدود می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    طراحی جذابی ندارن بیشتر برای ژاپنی ها عاشق ماشین جعبه ای هستن خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رضا

    ۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (242 ديدگاه)

    کپی برداری از جیپ و تویوتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alireza

      ۸ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (754 ديدگاه)

      زدی تو خال

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Mad.z.Max

    ۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1841 ديدگاه)

    آقا من عااااشق جیمنی هستم (مثه خیلیا) و اتفاقا طرح بدنه این دوتا فسقلیه جدیدم خیییلی دوس دارم! مخصوصا اون پیک آپه! اصن دلمو برده ^____^
    باهاش ورداری دوتایی بری کوه و دشت و جنگل تفریحات سالم « : )) » کنی فقط..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. OMID

    ۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    کانسپت اولی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Car lover

    ۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (688 ديدگاه)

    ژاپن انگار کشورش تو ی سیاره دیگس
    شباهتش با. بقیه کشورا خیلی کمه
    بد برداشت نکنین فقط متفاوتن
    اون از کی کاراشون اون از زحمت و کار کردن زیادشون اون از طبیعت عجیب زیباشون
    ایرانیا خیلی خوب تو غرب سکونت میکنن و خودشونو وفق میدن نمونش ایرانیای ال ای ک روز ب روز زیادتر میشن اما تا حالی دیدین ی ایرانی پاشه بره ژاپن یا حتی ی غیر اسیای شرقی؟؟
    خیلی عجیبن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۸ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      اتفاقا ایرانی های زیادی در دهه هفتاد و هشتاد رفتن و هنوز هم هستن اما به دلیل مقررات سخت مهاجرت تعدادشون کم شده البته فرهنگ‌ژاپنی ها مثل پدرانشون نیست و کاملا غربی شدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. امیر

    ۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (202 ديدگاه)

    اون سوئیفته چقدر خوشگله?
    اگه رو جیمنی موتور قویتر بندازن تو ژاپن از کلاس کی‌کار میاد بیرون مالیاتش زیاد میشه تو اروپاهم واسه محدودیت دی‌اکسیدکربن موتور بزرگتر نمیندازن
    اما واسه بازارهای دیگه اگه موتورش قویتر باشه فوووق‌العاده میشه
    نسل ۲ سوزوکی xl7 موتورش ۳.۶ لیتری ۶ سیلندر بود، از اون موتورا رسیده به موتور ۰.۶ لیتری
    چرا دوباره ماشین بزرگتر نمیزنه?
    این سوئیفته دلمو برد خیلی خوبه، اون دوتای بالاهم معرکن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا