تویوتا

تویوتا یاریس جدید با کالبد مزدا 2 متولد می‌شود؟!

بنا به خبر جدیدی که توسط کار اند درایور منتشر شده، احتمال عرضه‌ی نسل جدید تویوتا یاریس هاچبک به عنوان مدل سال ۲۰۲۰ وجود دارد. البته احتمالاً عرضه‌ی این خودرو به عنوان نسخه‌ی ریبج شده‌ی مزدا ۲ هاچبک خواهد بود.


تولید خودروی ریبج شده برای اولین بار در تویوتا صورت نمی‌گیرد چراکه تویوتا قبلاً هم با همکاری مزدا اقدام به تولید یاریس سدان کرده است. این خودرو ابتدا در آمریکای شمالی با نام سایون iA شناخته می‌شد. زمانی که برند سایون در سال ۲۰۱۵ تعطیل شد نام خودرو به یاریس iA و سپس به یاریس سدان تغییر یافت؛ اما زیر پانل‌های بدنه و نشان تویوتا یک مزدا ۲ ساخت مکزیک قرار دارد. قطعاً تکرار این فرمول در تولید نسخه‌ی هاچبک یاریس هم توجیه‌پذیر خواهد بود.


رسانه‌ها برای پیگیری این خبر با تویوتا تماس گرفته‌اند و سخنگوی این خودروساز هم گفته است:

ما یاریس لیفت بک ۲۰۱۹ را در آمریکا عرضه نخواهیم کرد اما مدل سدان را همچنان عرضه خواهیم کرد. این خودرو در مکزیک و با همکاری مزدا ساخته می‌شود. ما در حال کار روی خودروی جدید برای مدل سال ۲۰۲۰ هستیم و برای کسب اطلاعات بیشتر دراین‌باره باید منتظر نمایشگاه خودروی نیویورک باشید.


در حال حاضر نسخه‌های سدان و هاچبک یاریس تفاوت‌های زیادی باهم دارند. یاریس هاچبک در فرانسه ساخته شده و کاملاً محصول تویوتاست و البته ریشه‌ی آن به سال ۲۰۱۳ بازمی‌گردد. فروش کم این خودرو در سال‌های اخیر نشان دهنده‌ی سن بالای یاریس هاچبک بوده و بنابراین تکامل آن امری ضروری است.


اما هاچبک کوچک مزدا ۲ هم تقریباً سنی مشابه یاریس داشته و نسل فعلی آن در سال ۲۰۱۴ عرضه شده است. البته مزدا ۲ از استقبال خوبی برخوردار بوده است. با همکاری مشترک در کلاس خودروهای کوچک و اسپورت، تویوتا می‌تواند تمرکز بیشتری روی کراس اوورها و شاسی بلندها داشته باشد.

تویوتا تأیید کرده یاریس لیفت بک دیگر تولید نخواهد شد و در آینده کل خانواده‌ی یاریس دگرگون خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. حسین وی

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    دوخت روی داشبورد گویایه همه چیزه
    مزدا تو کیفیت کابین حرف اول و میزنه تو کلاس خودش
    قطعا همکاریش با تویوتا باعث پیشرفت جفتشون میشه
    عمر تویوتا و سواری مزدا ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مزدا

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2034 ديدگاه)

    ولی مزدا خوشگلتره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا