آکورانیسان

مسابقه آکورا NSX با گودزیلای تیون شده

درحالی‌که دنیای خودرو فرسنگ‌ها با عصر طلایی خودروهای پرفورمنس ژاپنی فاصله گرفته اما برخی برندها هنوز هم خودروهای جذابی تولید می‌کنند. این بار شاهد مسابقه‌ای درگ بین آکورا NSX جدید و نیسان GT-R هستیم. البته NSX در بریتانیا با نشان هوندا خودنمایی می‌کند. شایان ذکر است گودزیلای حاضر در این رقابت توسط تیونر بریتانیایی لیچ فیلد ارتقا یافته است.


آکورای حاضر در مسابقه کاملاً حالت استاندارد را حفظ کرده است. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی این خودرو با سه پیشرانه‌ی الکتریکی همراه شده و قدرت کل ۵۷۳ اسب بخاری و گشتاور ۶۴۵ نیوتون متری را از طریق گیربکس ۹ سرعته دوکلاچه به زمین منتقل می‌کند. این خودرو در آمریکا قیمت پایه‌ی ۱۵۹۳۰۰ دلاری دارد. خریداران همین الآن می‌توانند این خودرو را با تخفیف ۲۰ هزار دلاری بخرند که حدود ۱۳ درصد قیمت خودرو را شامل می‌شود.

در مقام مقایسه باید گفت نیسان GT-R استاندارد از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو با خروجی ۵۶۵ اسبی و گشتاور ۶۳۳ نیوتون متری سود می‌برد. یک گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه هم با این نیروگاه همکاری می‌کند. قیمت پایه‌ی این خودرو در آمریکا از ۱۰۱۶۸۵ دلار آغاز می‌شود. البته تیونینگ لیچ فیلد باعث شده خروجی گودزیلا به ۶۳۱ اسب بخار و گشتاورش هم به ۸۱۴ نیوتون متر برسد.


اگرچه NSX از نظر قدرت پیشرانه کم می‌آورد اما وزن ۱۷۷۶ کیلویی آن کمتر از وزن ۱۸۰۰ کیلوگرمی نیسان GT-R است. هر دو خودرو از سیستم چهار چرخ محرک سود می‌برند بنابراین از نظر کشش اول استارت مشکلی ندارند.


در آغاز مقایسه آکورا از گودزیلا جلو می‌زند که دلیل آن احتمالاً به گشتاور آنی پیشرانه‌های الکتریکی مربوط می‌شود؛ اما برای اینکه بدانیم کدام خودرو زودتر از خط پایان می‌گذرد این ویدئو را تماشا می‌کنیم.

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3022 ديدگاه)

    یه GTR نیسمو استاندارد برای شکست دادن NSX کافیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. Just bentley continental

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (539 ديدگاه)

    پیرم میشین مثل گودزیلا پیر شین.
    لامصب این ماشین هنوز غولیه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. hossin

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (83 ديدگاه)

    جی تی ار که خیلی عالیه ولی من هوندا رو انتخاب میکنم که خیلی خوش ظاهره
    راستی تو تلگرام دیدم یه جنسیس رو مجهز به موتور کوروت کرده بودن مثل اینکه قلب ببر رو بذاری تو سینه گربه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. تویوتا موتورز

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (60 ديدگاه)

    برادران سامورایی اینبار در روبروی یک دیگر
    عشقن خدایی عشق

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. me84

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1775 ديدگاه)

    .
    رخ NSX خدایی خیلی خوبه ولی خیلی گرونه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. Nissan...Japan

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (29 ديدگاه)

    من فکر کنم مدل یک ملیون دلاری gtr50. با ۷۱۰ اسب حتی این جی تی ار تیون شده رو هم راحت شکست بده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. M

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (34 ديدگاه)

    عاشق اون لحظه ایم که یهو جی تی ار کنده شد افتاد جلو

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا