جگوار از پلتفرم دیفرانسیل جلوی ب‌ام‌و استفاده می‌کند؟!

در چند ماه گذشته خبرهایی درباره‌ی همکاری جگوار لندروور و BMW برای پروژه‌های الکتریکی منتشر شده اما به نظر می‌رسد همکاری بین این دو خودروساز می‌تواند به پروژه‌های دیگر نیز گسترش یابد. خبر جدید واردز اتو نشان می‌دهد محصولات آتی جگوار لندروور می‌توانند از پیشرانه‌ی ب‌ام‌و استفاده کنند و از طرف دیگر اتوکار هم می‌گوید این شرکت بریتانیایی احتمالاً از پلتفرم شریک آلمانی خود استفاده خواهد کرد.


جگوار می‌خواهد کراس اوور جمع‌وجوری را در دو نسخه‌ی استاندارد و کوپه و با استفاده از پلتفرم FAAR ب‌ام‌و بسازد. این پلتفرم دیفرانسیل جلو برای هاچبک سری 1 طراحی شده است. قدبلند جدید جگوار از پسوند پیس استفاده خواهد کرد و در جایگاهی مشابه سایر برادران شاسی‌بلند خود قرار خواهد گرفت.


نام نهایی این دو خودرو فعلاً مشخص نشده اما در مراسم معرفی خودروی سال جهان خبرهایی درباره‌ی این خودروها به گوش رسید. نسخه‌ی کوپه‌ی این شاسی‌بلند از هاچبک R-D6 الهام خواهد گرفت هرچند ریشه‌ی این کانسپت به سال 2003 بازمی‌گردد.


اتوکار اعلام کرده احیای نام فری لندر نیز می‌تواند به فرم یک لندروور پایه باشد و آن از معماری ب‌ام‌و استفاده کند. همچنین گفته شده نسل بعدی دیسکاوری اسپورت و اووک نیز شاید از پلتفرم این برند باواریایی سود ببرند. FAAR با در نظر گرفتن قوای محرکه‌ی الکتریکی طراحی شده بنابراین این محصولات جدید لندروور می‌توانند در نسخه‌های پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی نیز عرضه شوند هرچند هنوز چیزی به‌صورت رسمی اعلام نشده است.


به همین منوال نسل جدید جگوار اف تایپ هم احتمالاً حداقل از یک پیشرانه‌ی ب‌ام‌و استفاده خواهد کرد بنابراین به جرات می‌توان گفت در آینده خبرهای بیشتری از همکاری این دو خودروساز به گوش خواهد رسید.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.