شروع تولید خودروهای دیفرانسیل جلو را میتوان انقلابی در شرکت بامو خواند. مسئولین این شرکت اعلام کردهاند که قصد دارند در آینده نصف تولید کل شرکت را به این خودروها اختصاص دهند.

اما در مورد خودروی اکتیو تورِر سری 2 گفتنی است که با کوپه سری 2 وجه اشتراکی نداشته و از خودروهای سری 1 اندازه بزرگتری دارد. اکتیو تورِر، یک مینی ون با سقفی بلندتر میباشد و در پلتفرمی تولید خواهد شد که مینی در آن تولید میشود. گفته میشود این مینی ون با قیمتی بیش از 25500 پوند به بازار ارائه خواهد گردید.

اکتیو تورِر دارای هفت صندلی بوده و از فضای مناسبی در داخل برخوردار است. با در نظرگیری ابعاد نسبتاً کمتر بدنه آن (4342 * 1800 * 1555 میلیمتر)، شما با این خودرو در رانندگی شهری به مشکلی برنخواهید خورد. در ظاهر این خودرو مشخصه ویژه یا ابتکاری دیده نمیشود و رقبای این خودرو یعنی مرسدس کلاس بی و فولکسواگن گلف اسپرت ون حرفهای بیشتری برای گفتن دارند. با سقف باز شونده پانورامیک آن نیز میتوانید از نور خورشید بیشتری در داخل ماشین بهره مند شوید.

مدلهای مختلفی از بامو اکتیو تورِر سری 2 تولید خواهد شد همچون اکتیو تورر با موتور بنزینی یا گازوئیلی. با موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربو و با گیربکس اتوماتیک 8 سرعته این خودرو قادر به تولید 228 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور خواهد بود که در نوع خود پرقدرتترین ماشین به حساب میآید. البته موتور سه لیتری این خودرو نیز ارائه خواهد شد.

در بخش خودروهای واگنی بلند فشرده خودروی اکتیو تورِر سری 2 با رقیبی جدید برای مزدا 5 محسوب خواهد شد. یکی از مزیتهای بارز این بامو مصرف سوخت کم آن است که میتواند در این رقابت نقش مؤثری داشته باشد.
مشخصات:
موتور جلو، دیفرانسیل جلو، پنج درب واگن، پنج نفره
قیمت پایه 225i: چهل هزار دلار
پیشرانه: موتور چهار سیلندر توربوشارژر 16 سوپاپ
حجم موتور: 1998cc
قدرت: 228 اسب بخار در دور موتور 6000
گشتاور: 350 نیوتن متر در دور موتور 1250
گیربکس: هشت سرعته خودکار با تعوض دستی
ابعاد (طول، عرض، ارتفاع): 4.34*1.8*1.55 متر
فاصله بین دو محور: 2.67 متر
وزن: 1470 کیلوگرم
شتاب صفر تا 96 کیلومتر: 6.5 ثانیه
طی مسافت 400 متر: 14.7 ثانیه
نهایت سرعت: 233 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت در شهر: 10.23 لیتر
مصرف سوخت در بزرگراه: 6.72 لیتر
2 لیتری 228 اسب بخار ..
واقعا عالیه…
طراحی اش هم در حد خودش بی نظیره…
عشق است بی ام و….
آره همه چیزش خوبه جز قیمتش
مصرفش هم کمی بالاست نسبت به جثه و موتور کوچیکش
ای بابا ، سورنتو 2016 یکم خیلی ناشیانه ازش کپی نکرده ؟!!!
هر چند خوبه که باز از کیا یاد بگیریم و از یه برند معتبر الهام بگیریم یا کپی کنیم ،
نه مثه مما سمند و از خودش ، پراید و از خودش کپی کنیم یکم چشم ابروش و عوض کنیم .
ای بابا
ای بابا
من که خیلی خوشم اومد. بخصوص داخل کابینش خیلی خوش ساخته. کاری هم ندارم سنت شکنی کرده و … چون میدونم آلمان ماشین میسازه نه فقط برای حمل و نقل. میخواد که از ماشین لذت هم ببری. من با دیدن عکسهاش حس خوبی بهم دست میده وای بحال تجربه رانندگیش.
طراحی های بی ام و تو این سال های جدید خیلی شیک شده!
با اینکه من عاشق بنزم ولی به احترام این مدل،ام 6 کوپه و سری 4 جدید کلاهمو بر میدارم!
نه بدلم نچسبید، حال نکردم باهاش…
ماشین با مزه ایه
یه خودرو خوب برای خانواده
کلا هر تیکه از ب.ام.و برا خودش یه اصالته.
فرقی نمیکنه کدوم مدل باشه
سلام
بی ام دبیلیو ماشین خوبی ساختی من که عاشقشم نظر بقیه هم برام مهم نیست.
و راستی بی ام دبیلیو بالاخره اعتراف کرد که طرح های ماشین هاش رو از روی گاو اهلی الگو برداری می کنه. اینم یه عکس برای ثابت کردن. اگه دقت کنید می بینید که طرز نگاه کردن ماشین و اون گاوه خیلی بهم شبیهن.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-bmw-225i-active-tourer-euro-spec-03.jpg
حاضرم گاو باشم اما شبیه بی ام و باشم…!!!
سلام
من که حاضر نیستم. ولی در عوض حاضرم پلنگ باشم اما شبیه برد پیت باشم
خخخخخخخخ
ارزش خودتو حفظ کن بابا
درود .
احمد ارزش و ول کن بابا .
فعلا که تو ایران چیزی از ارزش نیست . بذار حال کنه برادرمون .
دوروز اومده تو این دنیا ، همه ی ارزوهاش باد فنا شده .
چی بگم والا میلاد
باشه راحت باشین….. 🙂
درود. دوستان لطفا يكي توضيح بده چرا بعضي از متعصبان و منتقدان معتقد هستند كه توليد اتومبيل ديفرانسيل جلو براي ب ام و افت داره و كلاسش كمه؟؟ من خودمم يه همچين حسي دارم اما مگه ديف جلو چه عيبي داره؟ مگه چشه؟؟
سرپیچ ها باعث Under steer میشه و بعضی به همین دلیل اتومبیل های دیف جلو رو قبول ندارن.البته دلایل دیگه ای هم داره
نه عیب نداره حسین جان
حفظ اصالت و کلاس و جایگاه یه چیزه
عقب نموندن از تکنولوژی ها و نو آوری های جدید یه چیزه دیگه
عیب اینه که تنوع تو کار نداشته باشی
مردم با سلیقه های مختلف هستند که هر کدوم یه جور ماشینشونو میخوان و انتخاب میکنن
خب مسلّمه که شما داری برا همین مردم وسیله میسازی پس باید نظر و سلیقهی مردم رو با تنوع کاری جواب بدی
به نظر من که خیلی خوبه
حالا اگه یکی برند بی ام و رو دوست داشت ولی دف جلو دلش خواست چیکار کنه؟ معلومه که از بی ام و زده میشه
کسی هم که دوس نداره میتونه بره نمونه2ی دفرانسیل عقب رو بخره، چون تنوع زیاده
پس تنوع کاری نه تنها براش بد نیست، بسیار هم تو دل مردنم خودشو جا میده
چرا Under Steer (كم فرماني) اتفاق ميفته؟ ميشه اون دلايل ديگه رو هم بگين؟؟
داداش حسین دلیل کم فرمانی مربوط به قوانین فیزیکی هست.وقتی که وارد دایره پیچ میشی اتومبیل تمایل داره به مسیر مستقیمش ادامه بده به همین دلیل تو ماشین دیف جلو این قانون خودشو نشون میده و باعث میشه از جاده منحرف شی و حتی اگه راننده حرفه ای هم باشی باز باید سرعتتو کم کنی تا بتونی بپیچی ولی تو ماشین دیف عقب سر پیچ ها میشه به راحتی دریفت کرد و این دایره زدن تو سر پیچو ملت دوست دارن!همچنین تو سراشبی ها وقتی جاده لغزنده باشه کنترل ماشین دیف عقب راحتره.ولی تو سربالایی برعکس.
کلا استفاده از دیفرانسیل جلو مزیتی نداره غیر از کاهش هزینه برای کارخونه و افزایش سود!
و bmw هم که دینامیک رانندگی خوبش همیشه زبانزد بوده با این کار زیر سوال میره.هرچند که تو این مدل عمل کرد بالا و مسابقه و اینا مد نظر نبوده
ممنون. اما اينايي كه ماشيناي ديف جلو دارن اصرار زيادي دارن كه ماشيناي ديف جلو تو جاده هاي لغزنده و سربالايي پايداري و كشش بهتري دارن. وقتي اينو ميگن و ميپرسن چرا ماشيناي ب ام و ديف عقب هستن؟ آدم چي بايد جواب بده؟ آخه اينكه تو پيست و مسابقه، ديف عقب بهتر عمل ميكنه، كسي رو قانع نميكنه!!!
درود .
حسین جان زیاد باهاشون بحث نکن . اون ها نمیدونند که
دقت فرمانی که در ماشین های دیفرانسیل عقب است در در
دیفرانسیل جلو به خاطر وجود پلوس نیست . بخوای بحث کنی
باید تا صبح براشون دلیل بیاری .
درود .
حسین جان شما لطف داری . متاسفانه اینترنت مغازم به
مشکل خورده و فقط شب ها میتونم بیام اذیتتون کنم .
الانم دارم دونه به دونه میرم پست هارو میخونم . میدونم
که اون پست الان از دهن افتاده . منو ببخش .
بعضی از کامنت ها دارای کلماتی خاص هستند که سیستم
تشخیص میده که باید بررسی بشه . به همین خاطر در
زمانی که ساعت اداریه پدال نباشه ، یذره طول میکشه .
آقا اونارو ول کن ماشینی که دیفراسیلش جلوئه چه از لحاظ تقسیم وزن چه سهولت تعمیر چه در زمینه دقت فرمان چه از لحاظ کنده شدن از زمین و… زیر سواله
حالا باز تو مدل های جدید بهتر شده!تو نمونه های اولیه اگه با شتاب اولیه بالا میخواستی حرکت کنی ماشین از خط مستقیم منحرف میشد!!به دلایل فنی که حال ندارم بنویسم
حسین جان دقیقاً همینطوره
چون وزن بیشتری به چرخهای جلو وارد میشه پس توی جاهای لغزنده و به قول شما سربالایی ها نیروی چسبدگی جلو بیشتر میشه و بهتر عمل میکنه
درود .
تسلا جان چرا میگی مزیتی به غیر از کاهش هزینه و افزایش
سود نداره ؟؟؟
در ماشین دیفرانسیل جلو مصرف سوخت کمتره .
اتلاف نیرو به خاطر نبود گاردان و دبفرانسیل کمتره .
برای همچین خودرویی باید دیفرانسیل جلو در نظر گرفته
بشه .
حسین عزیز این مساله که گفتی دقیقا مثل خط کاری فراری
بود که از توربو استفاده نمیکرد . اما الان این کارو
گذاشته کنار و شرایط ایجاب میکنه که استفاده از توبو
خیلی برای ماشین بهتره .
بی ام و هم به این خاطر بهش ایراد میگیرن چون تا به
حال خودروی دیفرانسیل جلو نداشته . از نظر هندلینگ هم
همیشه عالی بوده . یکی از دلیل های خرید مشتری هم
همین بوده . اگر دنبال این مورد نبودن بنز میخریدن .
اما خب ب ام و هم به این نتیجه رسید که نباید در
مقابل این مساله ایستادگی کنه . .
درود .
حسین جان من جواب شمارو دادم . اما فعلا رفته داخل بررسی . باید فردا جوابمو بخوانی .
درود بر آقا ميلاد كم پيدا!! كجايي شما دوست عزيز؟ تو پست لكسوس ازت كمك خواستم نبودي…
ميلاد جان چجوريه كه اين كامنتت الآن اومده اما قبليش در حال بررسي مونده؟ برا منم اينجوري ميشه!!
از اونجایی که ب ام و و پرشه تنها برندایی هستند که هویت کلاسیکشون تا حالا ثابت مونده بنا برین طرفداراشون می خوان این برندا همچنان خاص باشند . یادتون هست زمان معرفی سری 6 نسل قبل یا سری 7 سال 2000 که تبدیل به خط مشی طراحی خیلی از خودرو سازا تبدیل شد یا یادتون هست زمانی که پرشه SUV ساخت چه جنجالی راه افتاد ؟ کلاً این دو خودرو سازائین که ازشون خیلی انتظار میره .
یادمه چه غوغایی راه انداختن سر طراحی نسل جدید سری هفت ووو خدا چقد گیر دادن به سیستم i drive
درود. خاوري جان آخه اون i-drive اصلا قابل مقايسه با امروزياش نيست. خيلي پيچيده و پر نقص بوده اما الان ادعاي برترين سيستم رانندگي رو ميكنه كه هم كامله هم ساده ترين كاربرد رو داره
از وقتی کریس بنگل رفته طرحای بی ام و دلمو زده زده.یه جورایی بی اصلو نصب شده
ببخشيد كه يكم طولانيه اما جالبه كه كسايي كه نميدونن، بدونن:
بهادر جان باهات موافق نيستم. آقاي بنگل طرح هايي رو در ب ام و پياده كرد كه واقعا ارزشمند و ماندگار بودن و هستن. تحولي كه كريس بنگل در ب ام و ايجاد كرد طوري در دنياي اتومبيل تاثير گذاشت كه ازش با عنوان انقلاب بنگليسم در دنياي خودرو ياد ميشه. البته از اول هم انتقاداتي مبني بر دور كردن ب ام و از اصالت خودش از طرف متعصبين به او وارد ميشد ولي مديران ب ام و و بازار كاملا ازش حمايت ميكردن. اما خروج كريس بنگل از ب ام و هم بي دليل نبود. آقاي بنگل ايجاد طرح هاي انقلابي خودشو ادامه داد. تا جايي كه به نسل قبلي سري 5 رسيد، انتقادات به اوج رسيدند و كم كم مديران ارشد شركت هم قانع شدن كه بنگل ديگه نميتونه مثل قبل براي ب ام و كار كنه. گرچه همه ما قبول داريم كه نسل قبل سري 5 هم از نظر طراحي و هم از نظر ديناميك و كارايي از بهترينها بود. اما حفظ اصالت رو نميشد ناديده گرفت و كوچيك شمرد. حالا اينكه اين اصالتي كه مديران ب ام و دنبالش بودن چي بوده كه در طرح هاي بنگل داشته به خطر مي افتاده من نميدونم… اما هرچه بود با وجود تعريف و تمجيدها و قدرداني هاي بسيار، انقادات زيادي رو هم به سمت ب ام و سيلان داد.
منبع هم دارم اگه دوستان خواستن ميگم منبع حرفام كجاست
مخلص همه
داش حسین باهات موافقم اما فکر میکنم خود بنگل از ب ام و جدا شد، شاید می خواست کمپانی طراحی خودشو راه بندازه بشه آقای خودش نه زیر دست ولی درهر صورت اگر میموند با ظرفیت ذهنی که داشت معلوم نبود دو باره چه جریان سازی هایی در طراحی خوردو راه بندازه .
آقای امامی ممنون
موتور دوليتري 228 اسب خيلي عاليه البته ديفرانسيل جلو يي سري معايب داره ولي خوب هرجي باشه بي ام دبليو كارش رو بلده
دف جلو زدن برای بی ام و چیز بدی نیست ولی خوب یک جورایی ادمو دلسرد میکنه
اخه ادم از بی ام و انتظار اصالت رو داره
کاشکی حداقل اینهمه روی ماشینای عجیب جدیدشون سرمایه گذاری میکنن یکمم برای یک ماشین سوپر اسپرت سری 8 هم سرمایه گذاری میکردن که طرفدارای بی ام و دلسرد نشن
چه اشکالی یه کمپانی بزرگ مثل بی ام و همه سلیقه ها و نیازهای بازار را در نظر داشته باشه. این نوع ماشینا هم مشتری زیادی داره.منم دوست دارم یه ماشین دف جلو ساخت بی ام و داشته باشم
برايد رو هم از رو سوسك حمام نسخه برداري كردن !! با يه دمبايي بزني تو سرش له ميشه!
پراید آشغال هست که هیچی. بعدش هم به در انواع جک وجونورا میخوره!
درود .
ب ام و واقعا عالی کار کرده در این مدل . فقط نمای عقبش میتونست بهتر
باشه و اینکه لوله اگزوز هاش خیلی کوچیکه . در نمای عقب گم شده .
ميلاد جان همچين كوچيكم نيستن. اين مدل كه قرار نيست ماشين اسپرتي باشه. اما نظر شما كاملا محترم، اصن هرچي شما بگي
ميلاد جان ببخشيد وقتتو گرفتما، اما 5000تايي شدنت مبارك. من اولين نفر بهت تبريك گفتم
درود .
قربونت برم حسین جان . افتخاری برام نیست . قسم میخورم که افتخارم اینه
که دوست های بسیار خوبی در این پدال دارم و پیدا کردم . مخصوصا شما .
در رابطه با اگزوز هاشم بگم که منظور من قطر دایره هاش بود .
ولی در کل ب ام و همیشه برای موتور های 6 سیلندر ، دوتا لوله اگزو در
کنار هم قرار میداد . مثل اینکه در این مدل خیلی خط شکنی کرده .
در تأیید حرف دوستان باید بگم ب ام و قصد داره طی سالیان آتی سبک طراحی خطوط شخصیتی مدل های دف جلو و خودرو های سری I رو از سری های متداول و کلاسیکس جدا کنه و این کارو به مرور و حساب شده انجام خواهد داد . البته باید در سالهای نچندان دور شاهد سوپر کاری برای رقابت با امثال گالاردو و R8 از جنس ب ام و باشیم که شباهت بسیاری با i8 خواهند داشت.
البته همین i8 هم توانایی اذیت کردن R8 V8 رو داره .
نمای پشتش خوبه
اصلا حال نکردم باهاش
تو این کلاس بی ام و اینو کم داشت
ممنون از بی ام و که توی این مدل چراغ های جلو رو به جلوپنجره نچسبونده.
خوبه ولی آخه چرا دیف جلو؟؟ چیکار میکنی ب ام و