جنرال موتورز

وولینگ ژنگتو، پیکاپ جدید جنرال موتورز، نصف قیمت فورد ماوریک!

فورد به‌تازگی پیکاپ کامپکت ماوریک را با قیمت زیر ۲۰ هزار دلار معرفی کرده و آن‌را ارزان‌ترین پیکاپ بازار ایالات‌متحده می‌داند. در آن سوی دنیا یعنی در چین اما وولینگ که برندی متعلق به جوینت ونچر سایک-جنرال‌موتورز-وولینگ است، به‌تازگی پیکاپ کامپکتی بنام ژنگتو (Zhengtu) را روانهٔ بازار کرده است که ماوریک در قیمت هرگز نمی‌تواند حریف آن شود زیرا ژنگتو تنها ۹ هزار دلار قیمت دارد.

ژنگتو پیکاپ نسبتاً جمع‌وجوری است زیرا ۵,۱۰۵ میلی‌متر طول دارد که تقریباً هم‌اندازهٔ ماوریک است. این پیکاپ چینی در قسمت بار اما کاملاً بر همتای آمریکایی خود برتری دارد زیرا طول قسمت بار آن ۲ متر است درحالی‌که در ماوریک این قسمت تنها ۱.۳۷ متر طول دارد. علاوه بر این، ازآنجایی‌که اتاق بار ژنگتو روی چرخ‌ها قرار گرفته، برآمدگی گلگیرها در قسمت بار وجود ندارد که آن‌را کاربردی‌تر می‌کند. همچنین دیواره‌های قسمت بار هم باز می‌شوند که موجب سهولت در بارگیری و تخلیه می‌شود.

ژنگتو علاوه بر برخورداری از قسمت بار بزرگ دو متری، در داخل کابین هم می‌تواند تا چهار نفر را حمل کند. البته کیفیت متریال داخلی این پیکاپ نسبتاً ضعیف است اما به نظر می‌رسد بادوام باشند که برای خودرویی کاری مثل این مفید خواهد بود. در میانۀ داشبورد ژنگتو هم یک نمایشگر هشت اینچی لمسی با بلوتوث برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تعبیه شده است.

در بخش قوای محرکه اما ژنگتو در برابر ماوریک هیچ حرفی برای گفتن ندارد زیرا این پیکاپ چینی به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده که تنها ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. روی جاده، ۱۰۰ اسب بخار نمی‌تواند سرعت چندانی را به دنبال داشته باشد و هنگامی‌که روی خودرو بار وجود داشته باشد کُندتر هم می‌شود. بااین‌حال، ژنگتو می‌تواند خود را به سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برساند و رانندگی با آن بسیار آسان است.

ژنگتو علیرغم برخورداری از دو کابین و فضای بار بزرگ، نسبتاً سبک‌وزن بوده و تنها ۱۳۴۰ کیلوگرم وزن دارد. حداکثر ظرفیت بار این پیکاپ هم ۴۸۰ کیلوگرم اعلام شده که چندان زیاد نبوده و ۲۰۰ کیلوگرم از ظرفیت بار ماوریک کمتر است. وولینگ ژنگتو فقط در چین عرضه می‌شود و جنرال موتورز قصد ندارد آن‌را به بازارهای خارجی صادر کند. بااین‌وجود، اگر این پیکاپ در ایالات‌متحده عرضه می‌شد، به لطف قیمت بسیار پایین و پشتوانهٔ نام جنرال موتورز شاید می‌توانست برای استفاده‌های سبک موردتوجه قرار گیرد.

مشخصات فنی

وولینگ ژنگتو

فورد ماوریک

پیشرانه ۱.۵ لیتری I4 ۲.۵ لیتری I4 هیبریدی
قدرت ۱۰۰ اسب بخار ۱۹۰ اسب بخار
گشتاور ۱۴۰ نیوتن متر ۲۱۰ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته دستی CVT
محور محرک عقب جلو
طول ۵,۱۰۵ میلی‌متر ۵,۰۷۲ میلی‌متر
عرض ۱,۶۴۰ میلی‌متر ۱,۸۴۴ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۸۱۰ میلی‌متر ۱,۷۴۵ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۱۶۰ میلی‌متر ۳,۰۷۶ میلی‌متر
طول قسمت بار ۲,۰۰۰ میلی‌متر ۱,۳۷۰ میلی‌متر
ظرفیت بار ۴۸۰ کیلوگرم ۶۸۰ کیلوگرم
وزن ۱۳۴۰ کیلوگرم ۱۶۶۶ کیلوگرم
قیمت ۹,۰۰۰ دلار ۲۰,۰۰۰ دلار

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    😂😂😂😂

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (6028 ديدگاه)

      😂🤦‍♂️👏

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
    2. Iman99

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (348 ديدگاه)

      پیکاپ چینیه یه چیزی مثل برلیانس که فقط از نظر خودشون خوبه.

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
      1. S

        ۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (134 ديدگاه)

        الان یکی از این چینی دوست ها میاد میگه اینو باید باF150مقایسه کنی نه ماوریک😂😂😂😂😂😂

        موافقم ۴
        مخالفم ۱
        1. حسین

          ۹ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (40 ديدگاه)

          من جونیور ۶۰ ۷۰ ساله رو به این
          عروسک زشت ترجیح میدم
          هرچند برا چین و خیابان های
          شهر هاش و آدمای اشغال خورشون ساخته شده
          اگر ایران هم می اومد به عنوان کادو برا سرگرمی هفتگی و دور دور دسته جمعی
          تو شهر و روستا به عنوان اسباب بازی
          زیر تست میزاشتیمش بد نبود
          حوصلمون هم سر نمیرفت

          موافقم ۳
          مخالفم ۱
        2. نوید محمد

          ۹ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (83 ديدگاه)

          حسین جان
          بزار ایران بیاد، به قیمت ۵۰۰ میلیون بخریش، بعد ببینم چجور مثل چشمات مواظبش هستی!

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
        3. mahan

          ۹ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2318 ديدگاه)

          سلام حسین جان.زشته که به یک انسان بگیم اشغال خور و کرامت انسان زیر سوال می‌ره.

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
        4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۹ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (3569 ديدگاه)

          آقا ماهان وقتی خفاش و خرچنگ و اختاپوس و یا سوپ جنین درست میکنن دیگه کرامتی هم برای خودشون باقی میزارن؟

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
        5. حسین

          ۱۴ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (40 ديدگاه)

          نوید جان من خودم سمند ۸۳ دارم
          ۱۷۰ تا باهاش راه رفتیم هنوز موتورش باز نشده البته خوب هم نگه داریش کردیم
          ولی الان شما پرشیا صفر بخر بشین پشتش بعد بیا پشت ماشین من
          بشین ببینم کدوم به دلت میشینه
          این ماشین من تازگی میبردمش برا مصرفی ها مه شکنش آلمانی بود!!
          تمام سیستم برق و موتوری این ماشین آلمان و فرانسه هست ایسیو ساژم
          تو جاده ای اف سون هم نمیتونه بگیرتش
          بدنه گالوانیزه بعد بیام این ماشین رو به لگن های ۸۸ به بالای ایرانخودرو و سایپا و چینی های آشغال ترجیح بدم؟!!!!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    3. Reza Waffen SS

      ۱۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2704 ديدگاه)

      چقدر زشته

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  2. مازیار

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (615 ديدگاه)

    (( ازآنجایی‌که اتاق بار ژنگتو روی چرخ‌ها قرار گرفته، برآمدگی گلگیرها در قسمت بار وجود ندارد که آن‌را کاربردی‌تر می‌کند.))

    نه عزیزم از آنجایی که چرخها اونقدر کوچیک و مسخرست زیر اتاق بار ژنگتو قرار گرفته

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  3. .

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (57 ديدگاه)

    خودشون خندشون نمیگیره اینارو سوار میشن؟
    دلمون شاد شد سر صبحی

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  4. Aran+Milan

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (171 ديدگاه)

    خیلی زیباست یاد پاگانی زوندا افتادم!!😂😂😂

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  5. RezaRs

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1547 ديدگاه)

    ارزون و کاربردیه ولی خب ماوریک قطعا از این دوستداشتنی تره

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
    1. Audi e_tron gt

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (429 ديدگاه)

      بنظرم گزینه های بهتری است

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    2. Ninja

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (950 ديدگاه)

      ماوریک رو ولش چرا ادم باید سانتاکروز بخره به دلیل اینکه ار ماوریک بهتر و زیباتر کاربری تره و یکمی گرونتر وقتی با همون یکمی گرون تر میتونی رنجر بخری

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. RezaRs

        ۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1547 ديدگاه)

        رنجرم واقعا عالیه خیلی دوس دارم خودم رنجر رو

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  6. HamiD

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1633 ديدگاه)

    این چیه انصافا!!!!
    انصافا سایز تایرش از پراید کوچیک تره!!!
    خدایا
    این سم از جنرال موتور بعید بود!

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
    1. akrh78

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (995 ديدگاه)

      تو چین میخوان باهاش یه دوتا گونی سوسک و کوفته برنجی ببرن رستوران چانگ و پسران در همین حد فک کنم کافی باشه
      به نظرم تو همون چین در خفا تولید کنن بفروشن بره
      جای دیگه عرضه بشه تمام ابهت جنرال موتورز میریزه
      فک کن بری تو نمایندگی اینو کنار یه سیلورادو گذاشته باشن

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
      1. HamiD

        ۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1633 ديدگاه)

        سیلورادو ب خودش شک میکنه!!!

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (3569 ديدگاه)

        موندم چرا توی مطلب به جنرال‌موتورز اشاره میکنن! این ساخته وولینگه جنرال‌موتورز فقط یه تامین کننده ست،خدایی همچین شتری درحد اسم جنرال‌موتورز نیست….

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  7. توحید

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دمشون گرم
    واقعا جای تقدیر داره اینهمه رشد و نکاه واقع بینانه به بازار
    مطمئنا تو ایران هم عرضه بشه با قیمت حدود ۲۰۰ ت، ملت برای خریدش صف میکشن

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (3569 ديدگاه)

      بستگی داره رشد رو چجور پیش خودت توصیف کنی! پراید وانت هم کیفیتش از این بیشتره…

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  8. حسین

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (9 ديدگاه)

    به نظرم خیلی خوبه ، وقتی بار های حجیم ولی سبک (مثلاً کاه) بخواد جا به جا بشه ، خب چه اشکالی داره اگر اینطور پیکاپ سبکی این کار رو انجام بده 🤔 ، معادلش تو ایران شاید بشه آریسان ( از نظر قدرت موتور و سایز خودرو ) ، که صد البته این با دو کابین بودن خب جادار تر و راحت تره برای راننده و سرنشین ها

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  9. Mad.z.Max

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1140 ديدگاه)

    چه چرخای کوچیکی.. ولی دوتا مشخصه جالب داره، یکی دیف عقب بودنش، اون یکی قسمت بار کاملا صافش که قوص چرخ ازش بیرون نزده! صدها برابر از وانت پیکان و نیسان و مزدا پژو و اینا بهتره!

    (وجدانن الان نیاین باز بگین با نیسان جونیور ۴ تن بار رو ترانزیت کردین به اروپا، یا زیر و بند (!!!!) مزدا وانت رو بعد از پیمایش یک میلیون مایل هنوز تعمیر نکردین!)

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  10. بهزاد

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1552 ديدگاه)

    قیمت و ماشینو دیدم یاد حرف عالم ربانی افتادم که میگفت تسلا ماشین ۱۰ هزار دلاری قراره بسازه!
    خلاصه میشه ساخت اما چه ساختی.

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  11. Milad

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (32 ديدگاه)

    سرصبحی این دیگه چه سمی بود

    این خط این نشون چین هیچی نمیشه هرچیم الان داره از کپیه خودش چی داره الانم که الانه یه محصول با دوام نداره

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  12. akrh78

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (995 ديدگاه)

    از سایز و قطر چرخ ها بگذریم که انگار فوتوشاپه 😂
    چرا عمق محفظه بار اینقد کمه؟ برآمدگی نداره درست دمشونم گرم، ولی گذاشتنش تو آسمونا یه کارتن موزی بزاری توش میفته بیرون

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  13. مهدی

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (985 ديدگاه)

    یا ابوالفضل !
    این دیگه چه سمیه
    چرا انقدر چرخاش کوچیکه
    چه وعضشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. حسین دهمرد

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1747 ديدگاه)

    جالبه که دیفرانسیل عقبه.نسبت به قیمتش مفته.
    یه زمانی یه عده ای هواوی سیصد تومنی رو با آیفون سه میلیونی مقایسه میکردن آخرم نتیجه گیری میکردن که آیفون بهتره خب باهوش معلومه که اونکه گرونتره بهتره. ولی کجای دنیا با ده هزار دلار بهت وانت دو کابین میدن؟
    حتی تو ایران که انرژی رو رانت به خودروساز میدن آهن و فولاد و حلب رو با رانت به خودروساز میدن مواد پتروشیمی رو با رانت به خودروساز میدن، جدای از اینها سالانه هزاران میلیارد پول تزریق میکنن بهشون. پول کارگر رو به ریال میدن.که با این تفاسیر باید یک دهم قیمت جهانی هزینه ی تولید واسشون تموم بشه بازم شما نمیتونین همچین پیکاپی با همچین قیمتی پیدا کنین.
    همه که ثروتمند نیستن .کسی که بیست سی تا گاو و گوسفند داره و میره از سرزمین واسشون علف میاره همچین چیزی خیلی ام کاربردیه
    ولی خب اگه با ماوریک بیست هزار دلاری مقایسه بشه آشغاله.

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. ممد

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (53 ديدگاه)

      mohammad rostami nejhad detected

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
      1. Mad.z.Max

        ۱۰ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1140 ديدگاه)

        نه این اون نیست، این داداشمون از قدیمیاس

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. ممد

          ۱۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (53 ديدگاه)

          فک کنم کامنترو اشتب ریپلای زدم…

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
    2. شاهپور

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (89 ديدگاه)

      حسین تحلیلت عالی بود

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  15. mahan

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2318 ديدگاه)

    این سم چیه دیگه آقا تو نیاز زشته برات ازین چیزا میسازی چینی ها خودشون چیزی برای خودشون میسازن

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  16. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3569 ديدگاه)

    سمی ترین وانتیه که دیدم،صد رحمت به پراید وانت!😂😂
    نه به چرخاش،نه به فضای بارش که یه تخته فلز گذاشتن و بس،نه به کیفیت داخل😂😂، ظاهرم…..

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  17. محمد مختاری آذر

    ۱۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (815 ديدگاه)

    فکر کنم زشت ترین وانت دنیاست بابا این چیه آدم حالش به هم میخوره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا